Zwanger worden? Stoppen met roken! Wie doet ermee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Minoes, 12 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik heb eindelijk ook de knoop doorgehakt.. heb gisteravond mijn laatste gerookt.

Deze week zal het inderdaad wel heel moeilijk worden (vind ik nu al, wat heb ik een trek zeg) maar het gaat ons lukken!!

Minoes, super dat het zo goed gaat. Nu al ruim een week gestopt :D

Ik lees af en toe jullie berichten en dat geeft me weer moed om NIET te roken...

Succes en sterkte allemaal, samen komen we er wel.

Kus Toys

2. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    succes toys!!!!
    zet m op!
    knap dat je gestopt bent!
    liefs elfje

3. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Na enig aarzelen wil ik me ook aansluiten bij jullie topic,

Ik ben een vernuft rookster, kwam zelfs aan de 2 pakjes per dag wel.
    dat is al geminderd naar 1 pakje maar goed nog teveel...Ik ben vandaag begonnen om ook dat te gaan minderen zodat ik strakjes op 12 sigaretjes per dag zit en het misschien het geheel stoppen als ik een positieve test in handen heb vergemakkelijkt.

Want dat is eigenlijk wel de bedoeling.

Ik hoop alleen dat ik de gedachte * ach waarom stoppen, het duurt immers 7 jaar voordat alle nicotine en teer uit je lichaam is* kan laten varen...

Ik weet het is een verslaafde gedachte...zoeken naar alles wat je maar niet hoeft te laten stoppen...

Ongelooflijk dat zon stom stokkie zoveel sterker lijkt...

Beloofd...Zodra ik zwnger ben meld ik me hier ook actief aan!

Meiden heel veel succes ermee!!

Liefs Ninetje

4. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hi!!

Ik heb nog steeds geen sigaret aangeraakt... hihi HEERLIJK! Alles ruikt schoon, ons huisje ruikt schoon (ook mijn vriend is gestopt voor ons ukkie).. kleren etc etc

Ik moet zeggen dat het me behoorlijk makkelijk af gaat. Heb vandaag helemaal geen trek in een sigaret gehad... :D

Hoe gaat het me de rest van de stoppers??

Kus Toys...

5. Terese

Terese Fanatiek lid

Super Toys! Ik ben hardstikke trots op je!

Kan niet wachten tot ik zwanger ben. Dan stopt vriendlief ook linea recta.

6. Minoes

Minoes Actief lid

25 jun 2006
    122
    0
    0
    reclame
    Buitenland
    Super Toys! hartstikkegoed van jullie! Succes en volhouden!

7. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Dank jullie wel !!!

Kussies

8. Niet meer actief

hoi
    ik wil ook graag stoppen met roken
    heb al gezegt zodra ik een positieve test zie stop ik meteen
    net zoals bij mijn eerste zwangerschap
    maar nu wil ik toch wel van te voren gestopt zijn
    ik wil eerst minderen en dan helemaal stoppen
    ik heb gewoon nog te veel spanningen de komende tijd
    en ik ben bang dat ik helemaal stoppen niet overleef op dit moment
    dus wil eerst minderen
    ik zit nu op 1 pakje marlboro per dag

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik wil ook (weer) stoppen. Ik was zo goed begonnen met stoppen eind mei, maar na 7 weken rookvrij te zijn geweest ben ik na een persoonlijke tegenslag gauw weer teruggekropen bij mijn maatjes. :evil: :evil:

Ik ben nog niet zwanger maar wil het liefste voordat ik dat ben stoppen met roken. Ik denk dat ik de methode ga doen dat je steeds minder rookt. ik rookte voorheen ruim anderhalf pakje per dag, en nu ong driekwart pakje per dag. maar ik merk wel dat ik weer onbewust ga roken en dus steeds meer.

Ik ben vastberaden maar ik vind het zooooo moeilijk!

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Succes meiden!

Ik ben er inmiddels anderhalve week volledig vanaf en voel me er heel goed onder!
    Af en toe een klein dipje, maar die duren nog geen minuut per keer en worden elke dag minder :D

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Dit bovenstaande berichtje typte ik op de tweede dag van deze cyclus en zie mijn banner. Ik vind het alleen best wel zwaar ern ik ben pas sinds gisteren avond gestopt toen ik het wist....

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Dit bovenstaande berichtje typte ik op de tweede dag van deze cyclus en zie mijn banner. Ik vind het alleen best wel zwaar ern ik ben pas sinds gisteren avond gestopt toen ik het wist....

13. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Gefeliciteerd Me2!!! Kan me voorstellen dat je het zwaar hebt. Misschien kun je met je huisarts bespreken wat je kunt doen om het minder zwaar voor jezelf te maken. Want je moet natuurlijk wel kunnen genieten van je zwangerschap!

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    JA, ga vanmiddag m'n huisarts bellen, met ik zowieso doen omdat ik vanwege medicijn gebruik meteen onder controle van de gyn moet bij zwangerschap...

15. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    als ik zwanger ben moet ik ook gelijk naar de huisarts, want ik slik ook medicijnen. heb aan mijn schildklier.

liefs san.

16. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hallo meiden,

Ook ik ben gestopt voordat ik zwanger was, en volgens mij is dat de makkelijkste manier. Als je net zwanger bent gebeurt er zoveel, dat het wel fijn is dat je niet dan pas hoeft te stoppen.
    Maar stoppen met roken is een van de beste dingen die ik gedaan heb!
    Heerlijk nooit meer die stress!
    En ook ik heb het boek van Alan Carr gelezen.

Meiden, succes. :)

Gr. Jessica

17. Niet meer actief

Houden jullie het goed vol?

Vraagje: Wie heeft er hulpmiddelen gebruikt om te stoppen? (pleisters oid) en hoe beviel dat?

Het ziet er naar uit dat ik mijn ventje overtuigd heb om mee te stoppen, maar hij wil dat dan met hulpmiddelen doen, omdat het de 1e keer toen we samen stopten voor de 1e hem erg zwaar viel, en het hem niet gelukt is.

18. Female

Female Niet meer actief

hey unicorn. ik had pleisters gehaald bij de apotheek. 1 hele pleister opgeplakt en na een duur was ik zo duizelig dat ik niet meer normaal kon lopen, misselijk en erg overgeven.... :( :(
    Vanaf toen dus maar een halve pleis per dag hihi... en dat hielp erg goed bij mij, verminderd sterk de behoefte!! succes
    xxx

19. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    ik ben een jaar geleden gestopt met behulp van leeser behandeling, via mijn werk werd dat aangeboden, de helt betaald het bedrijf de rest was verzekeringswerk.. ik dacht waarom niet kan het altijd proberen en jawel nu al een jaar gestopt !
    groetjes Ing

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Als jullie stoppen meiden, dan is de nicotine met 3 dagen uit je bloed. Alleen geestelijk kan het nog wel ff duren voordat je er van ontwent bent.( maanden). Ik ben zelf jaren geleden gestopt ( rookte een pakje per dag), zonder een hulpmiddel puur op wilskracht. Maar daar moet je wel heel sterk in je schoenen voor staan. Ik denk dat zo'n pleister een prima middel is, tegenwoordig heb je ook zuigtabletten, schijnt ook heel prettig te zijn.
    Ik krijg in de apotheek regelmatig vragen erover, en het leuke is mensen komen ook terug om te vertellen dat het ze gelukt is om te stoppen.
    Iedereen heel veel succes!

Deel Deze Pagina