Ovutest ook als zwangerschapstest te gebruiken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mus, 11 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hai meiden,

Effe een vraagje over een ovutest. Ik lees hier en daar dat je deze ook als zwangerschapstest kunt gebruiken. Ik gebruik de CLearblue digital. Dan krijg je in het schermpje een smiley met een eisprong, of helemaal niks als je geen eisprong hebt. Stel dat ik nu zwanger ben (nog 12 dagen tot ik kan testen volgens de banner), kan de ovu test dan met een smiley aangeven dat ik wel zwanger ben of moet ik dan echt op het staafje waar je overheen plast kijken naar de streepjes (want die heeft ook een schermpje met de analoge streepjes zeg maar.

Lastig verhaal, maar de meiden die hem ook hebben (gehad) moeten me snappen hoor ik :oops: :)

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Het KAN zijn dat als je zwanger bent je een positieve ovulatietest hebt net voor je NOD.. maar het hoeft niet.. het zijn immers ovulatietesten en géén zw testen..

er zijn ook meiden bij die GEEN positieve ovulatietest hebben vlak voor hun NOD, maar toch zwanger waren..

dus ik zou tegen die tijd gewoon een zwangerschapstest proberen ipv een ovulatietest.. want stel je hebt een positieve ovulatietest, dan maak je je misschien al helemaal blij, terwijl het niks hoef te zeggen over een eventuele zwangerschap..

liefs

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een ovulatietest gebruiken als zwangerschapstest is inderdaad niet betrouwbaar. Ik zou gewoon een zwangerschapstest kopen, die zijn goedkoper dan ov-testen en dan weet je waar je aan toe bent! ;)

4. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Zwangerschapstest heb ik ook allang in huis hoor (je zou bijna zeggen natuuurlijk in huis ;)) maar ik las hier of daar dat je met een ovu-test eerder kon testen dan op je NOD. Maar ja.. je wil jezelf misschien ook wel wat wijs maken. Als het zo was geweest was er ook wel een andere zwangerschapstest geweest.. hmm.. wat mij betreft is mijn vraag wel beantwoord, bedankt!

Deel Deze Pagina