Hallo dames, Omdat het vrijen bij ons niet helemaal vanzelf gaat, heb ik een vraag. We zijn nu iets langer dan een jaar bezig, helaas nog geen positieve test in handen mogen hebben.. Voor mn vriend is het lastig opgewonden te raken, en als het wel zover is dan moet de seks snel gebeuren, anders is hij snel afgeleid en lukt het vaak niet meer. (totaal niet romantisch, ik weet het, t liefst zou ik ook gewoon leuk een normale vrijpartij willen) Ik wil hiervoor ook graag hulp zoeken, maar mn vriend wilt dit liever niet.(ook begrijpelijk) Maar als we het met de hand doen zeg maar, lukt het vaak wel, vandaar dat ik dacht aan zelfinseminatie? Volgende week hebben we een afspraak in het ziekenhuis, voor het eerst, dus dat wil ik even afwachten eerst. Maar wanneer kom je voor zelfinseminatie in aanmerking? Het liefst zou ik willen dat ik op een natuurlijke manier zwanger raak, maar de hoop zakt me steeds meer in de schoenen, en de seks wordt er op deze manier ook niet leuker op, want ik ben vaak teleurgesteld als het dan niet is gelukt. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft ?
Zou je dat sowieso niet gewoon zelf kunnen doen? Ik bedoel, je hoeft hiervoor toch niet in aanmerking te komen? Vervelende situatie overigens! Ik hoop dat daar snel verandering in mag komen!
hoi, ik heb 6 jaar geleden via internet contact gehad met een vrouw met vaginisme, waarbij de natuurlijke gemeenschap dus ook niet lukte. Ik weet dat zij aan zelfinsiminatie deden [haar man bracht het bij haar in] Volgens mij kregen zij via huisarts de hulpmiddelen, en stonden net onder begeleiding van een gynaecoloog. succes!
Waarom zou je voor zelfinseminatie naar het ziekenhuis moeten? Je laat je man klaarkomen en in je andere hand heb je een schoon potje en dan vang je het op, daarna met een spuitje van ongeveer 5 ml het zaad opzuigen en dan het spuitje bij jezelf inbrengen en zo diep mogelijk leegspuiten, daarna 15 min blijven liggen met een kussen onder je kont. Ik ben een BAM en dus afhankelijk van een donor en doe het ook zo ben ook gewoon zwanger geraakt (helaas miskraam) maar zwanger worden via een spuitje heeft evenveel kans als natuurlijk mits alles hygiënisch is (ik lees ook wel eens over laten ''vervloeien'' 10 min voor je het inbrengt maar dat doe ik nooit ik breng het zo snel mogelijk in) Spuitje kan je kopen bij de apotheek en potjes ook maar kan ook een schaaltje zijn mits het maar schoon en droog is. En je laten onderzoeken kan nooit kwaad! dus goed dat je naar de dokter gaat, maar zelfinseminatie kan gewoon thuis. succes!!
Ik probeer zwanger te worden middels zelfinseminatie met een donor en daar komt geen dokter aan te pas. Via internet steriele urinecontainers bestellen (by apotheek zijn deze niet steriel verpakt namelijk). Bij de apotheek 10 cc steriele spuiten halen. Hij doneert in het potje. Je zuigt het sperma op in de spuit en brengt de spuit zo diep mogelijk in en spuit deze leeg. Klaar!
Bedankt voor de reacties! Ja indedaad, ik hoop ook dat er verandering in gaat komen. Wie weet.. Dit idee wil ik nog bespreken mn vriend vanavond, maar ik ga me hier zeker meer in verdiepen, geeft me wel weer hoop! Ik ga niet naar het ziekenhuis voor de zelfinseminatie hoor maar deze afspraak stond al gepland in december, om te kijken of alles in orde is. Spannend hoor, voelt toch als een klein stapje in de goede richting!
Is t mss een idee dat jij of hij zich aftrekt en dan op t laatste bij jou naar binnen? Heb je meer kans dan als je t zelf insemineert. Dat is hier namelijk nooit gelukt. Succes, ik weet hoe vervelend t is als de sex niet wil (vorige relaties). Nu geen "last" meer van, was met mijn nieuwe vriend direct zwanger de eerste maand dus zou toch proberen zo veel mogelijk bij echte sex te blijven. Voor een man is t helemaal gevoelig punt maar is toch beter als ie hulp zoekt denk ik. Het brak mij echt op na een tijd
Ik laat het dan weer wel vervloeien omdat ik het potje ophaal bij de donor en het op mijn lichaam draag als ik naar huis rijdt. Het is wat makkelijker opzuigen in het spuitje. Maar kan allebei, wel of niet laten vervloeien. Ben 2 x op deze manier zwanger geworden.
Wie weet Veera, eigenlijk nooit geprobeerd op die manier, maar het klinkt heel logisch. Meestal als het niet lukt, maak ik het wel zo af voor hem, maar is het dus soort van verspild in mijn ogen. Dit kunnen we wel proberen! bedankt! Ik lees ook op andere sites dst de kansen ongeveer gelijk zijn hoor, mits je schone bakjes gebruikt inderdaad en ze op kamertemperatuur zijn lees ik ook nog. Zie dat ik ze ook zo kan bestellen nu, maar ik werk in de zorg, en bedacht me net dat we ook (steriele) spuitjes hebben. Ik vind dit forum zo fijn! Meestal fijne reacties en zo kan ik nog wat leren hihi
Potje en spuitje op lichaamstemperatuur brengen. Niet op kamertemperatuur want dat is een stuk kouder en dat overleven veel zaadjes niet. Hemd aan en je draagt ze dan even onder het hemd tegen je huid aan.
Nee maar het sperma moet opgevangen worden in een potje. En als deze kouder is dan lichaamstemperatuur en de zaadjes vanuit zijn warme lichaam ineens in aanraking komen met het koudere potje slaat het dood.
Ah oke. Dat is ook wel belangrijk om te weten! Bedankt voor de tips! Een deze dagen zal mn eisprong zijn, dus wellicht dat we het dan al kunnen proberen
Gebruiker lach doet aan zelfinseminatie Zij kan je er zeker zelf meer over vertellen. NoD forum 16 januari etc
Bij ons gaat het ook niet vanzelf. En hulp van het ziekenhuis kregen wij niet. Daarom zijn wij zelf begonnen met inseminatie. Een doos spuiten gekocht, en potjes. ML vulde een potje voor hij naar zijn werk ging smorgens, en ik deed de rest. Het resultaat word over 2 weken 1 jaar
Uiteraard hoef je niets met mijn reactie te doen, maar ik wil het toch even tegen je zeggen : Als de seks niet (goed) lukt, dan kan dat op langer termijn problemen veroorzaken in de relatie. Niet zeggende dat dit een gegeven is, maar seks is belangrijk om meerdere redenen. Ik wil jullie daarom aanraden -mocht het helpen- hier iets aan te doen evt. dmv professionele hulp. Ik weet niet hoelang jullie al samen zijn? Nu zijn jullie nog met z'n tweetjes en dus redelijk flexibel in jullie doen en laten. Straks komt er druk, stress en andere prioriteiten die er misschien voor zorgen dat jullie seksleven op een lager pitje komt te staan. Dat is op zich geen probleem, maar als er daar bovenop ook nog een probleem zit in de seks, dan kan dit voor problemen gaan zorgen. Ik wil jullie (voorzichtig) aanraden -als jullie hier behoefde aan hebben natuurlijk- om hulp te zoeken en dit 'probleem' voor zo veel mogelijk op te lossen voordat jullie aan kinderen beginnen.
Je kan altijd een spuitje online bestellen.. En ik ken iemand die het ook deed... Je vriend even zijn sperma laten opvangen in een potje even 5 minuten wachten en dan inbrengen.
we weten natuurlijk niet de exacte reden waardoor seks wordt bemoeilijkt, maar ik ben het voor zover mogelijk wel met jou eens. Als er iets aan gedaan kan worden, probeer het! Ook al zeggen jullie tegen elkaar dat het belangrijker is dat je van elkaar houdt. Dat is ook heeeel belangrijk, maar ik geloof niet dat het zo eeuwig goed kan gaan. Succes! En dapper dat jullie er toch voor gaan!
Het is vast goed bedoeld, maar TO vraagt geen advies over haar seksleven. En dan wachten met aan kinderen beginnen tot het 'probleem' is opgelost vind ik helemaal ver gaan. Wij kennen de redenen niet dat haar man er moeite mee heeft. Het kan net zo goed zijn dat hij druk voelt om te presteren net die ene vruchtbare periode in de cyclus. Dat zie je bij meer mannen van stelletjes die al wat langer proberen om zwanger te worden. Dan is inseminatie juist een prima methode om de druk van de ketel te halen. Misschien is hij gewoon inderdaad snel afgeleid, hier hebben wel meer mannen en vrouwen last van. Is geen probleem normaal gesproken, maar wel lastig dat ene moment in de cyclus als je zaadjes nodig hebt om zwanger te worden. TO had het al over eventueel hulp zoeken maar houdt rekening met de wensen van haar man. Kennelijk wordt er dus in ieder geval over gecommuniceerd en dat is alleen maar goed. Dus wie weet gaat hij er op een gegeven moment mee akkoord. Maar als het verder prima zit binnen hun relatie zie ik geen enkele reden om hun kinderwens uit te stellen