Zwanger worden tijdens de schuldhulp

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wendy200, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Babyhope, ik weet hoe het is om in de MMM te zitten en dat is niet makkelijk. En dan ook nog eens beiden je baan verliezen met alle gevolgen van dien. Dat is allemaal niet makkelijk geweest en zal nu nog niet makkelijk zijn.

Maar zoals gezegd, vind ik persoonlijk jouw situatie heel anders dan die van Wendy. En tuurlijk is haar wens voor een 2e erg groot, maar ik zou toch wachten Wendy, hoe moeilijk dat ook is.

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mee eens... Babyhope jouw situatie is echt wel anders dan die van wendy..

3. moeder3

moeder3 Lid

3 mei 2011
    38
    0
    0
    #23 moeder3, 16 mei 2011
    Laatst bewerkt: 16 mei 2011
    maar om even heel kort door de bocht te komen wendy...

wat maakt het eigelijk uit wat een ander er van vind?
    iedereen heeft zo zijn mening zoals je ook al leest. de een zegt, doen de ander zegt wacht.

Ik heb zoiets van, als jij het wil,moet je niet gaan kijken naar wat een ander zegt, een ander weet het toch altijd beter (srry dames niet persoonlijk gericht)
    Alleen je moet wel even dingen gaan afwegen in je eigen situatie natuurlijk.

4. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Ik denk dat je een kindje opvoed met liefde en niet met geld, Maak het allemaal van dichtbij mee. Een vriendin heeft het zelfde probleem gehad. (is er nu bijna uit!) kreeg ook 120 euro per week voor twee kinderen (allebei in de luiers) de jongste word twee en de oudste word 4. En ze zijn niets te kort gekomen hoor. Altijd een schone luier aan ;) Minder kado's maar of dat nou zo slecht is....

Succes met je beslissing!

5. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ik zit ook in de schuldsanering. mijn ex is weggegaan met 6 maanden zwangerschap en geldproblemen en daarna dus in de schuldsanering terecht gekomen.

oktober 2008 aangevraagd
    juni 2010 eindelijk na lang voortraject toegewezen gekregen via wsnp.

er zijn verschillende situaties in de schuldsanering
    zo heb je het minnelijk of wettelijk trajecht (wsnp) voor het laatste moet je eerst afgewezen zijn voor het minnelijk traject en duurt daardoor wat langer alles bij elkaar. eenmaal toegewezen (voortraject kan wel 2 jaar duren) duurt het vaak nog 3 of 4 jaar. Ik persoonlijk moet nog tot juni 2013.

je kunt onder budgetbeheer komen en leefgeld krijgen per week of maand en dat de bewindvoerder alles betaald verder, maar het kan ook zo zijn dat je alle inkomsten wel zelf op je rekening gestort krijgt maar je een vrij te laten bedrag benoemd krijgt alles daarboven moet afdragen aan de boedelrekening van schuldsanering waarmee hun reserveren voor de schuldeisers.
    heel globaal gezegd kun je een beetje uitgaan van het volgende geloof ik:
    - 1 persoon; je houd ongeveer 50 - 60 euro per week over aan leefgeld
    - 2 personen; ongeveer 100 euro per week
    kind wordt wel gezien vaak als volledig persoon.
    Dit hangt ook allemaal wel af van je vaste lasten en je extra uitgaven die je zelf hebt zoals hoe duur je internet etc. is. Je mag geen auto in bezit hebben tenzij dit een werkauto is of het gaat om medische redenen. Werkauto mag je dan niet prive rijden.

afijn... hoop waar je rekening mee moet houden dus.

het is uiteindelijk een keuze die je alleen zelf kunt maken. Bij mij was het geen keuze omdat ik toen al zwanger was, maar ik red me nu prima. De eerst periode van het voortraject is wel een hoop stress en gedoe en gaan er vaak nogal wat dingen fout moet ik zeggen (maar is per instantie ook wel verschillend,,,, rotterdam waar ik zit staat slecht aangeschreven vooral, maar ook andere kredietbanken zijn niet even netjes bezig altijd) je moet je dus bewust zijn dat je in het begin vooral erg hiermee bezig moet zijn om het niet te laten verergeren.
    Persoonlijk zou ik daarom zeggen je kan best in de sanering een kind opvoeden (vooral als ze nog wat jonger zijn) maar persoonlijk zou ik wachten totdat je een beetje weet hoe het werkt en het stabiel verloopt.

Zelf wilde ik al een tijdje een 2e, maar ben daar nu als BAM mee bezig. Ik heb hier bewsut nog wel een jaar mee gewacht omdat ik eerst het voortraject doorlopen wilde hebben en rust wilde hebben omtrent de financien. Die is er nu, ik weet nu hoe het werkt, weet dat ik het red etc.

Succes met je keuze

6. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

wel even een vraagje... je zegt dat jij extra geld kreeg voor dingen. Heb jij minnelijk traject zeker waarbij ze uit het reservepotje wat voor je kunnen halen? of niet? hoe heb jij dit aangevraagd dan.

naar mijn weten gebeurd dit (vooral nu) echt nog maar weinig hoor en gebeurt al helemaal niet als je in de wsnp zit. Kosten voor kind, spulletjes, kinderkamer moet je dan zelf betalen hoor en ook als je zou gaan verhuizen. Hoe?!?!? dat moet je dan zelf maar uitzoeken.
    Mocht ik nu zwanger raken dan moet ik zelf gewoon die dingen bekostigen hoor, niets extra's wat ik dan krijg. En ergens vind ik dat ook prima. Ik kies dan immers zelf daarvoor. Zelf heb ik (weliswaar met ex) de fout gemaakt om te lenen etc, dus zal ook zelf zoveel mogelijk moeten doen om dit op te lossen. Ik werk 32 uur, er gaat een behoorlijk bedrag per maand naar de schuldeisers en dat wetende maakt dat ik me er wat minder schuldig onder voel. Ik doe de extra dingen vaak van de kinderbijslag zoals evt. kleding voor zoontje, maar ook sparen voor evt. dagje weg of zo. Gaat ook allemaal prima. Echt extra's heb ik ook niet nodig gelukkig.

Deel Deze Pagina