Hallo lezers, Het zaad van mijn man is onderzocht, geen idee of het goed is of niet? Iemand die er verstand van heeft? Groet Angela
Heb je geen uitleg gehad dan? Maar bijgaand wat de letters bij de motiliteit van de zaadcellen betekent Als ik het zo zie is bijna 75% traag of langzaam en 23% beweegt helemaal niet Dus eigenlijk verminderde zaadkwaliteit
Meende percentage omdat alles opgeteld 100 is En er zijn meer zaadcellen dan dat in miljoenen Nl 710 miljoen
Vcm is enorm hoog, genoeg goed zwemmend zaad dus! Boven de 3 is al genoeg dus hij mag glunderen met die uitslag (deed mijn man wel nadat de gyn zei dat hij goed zaad had haha) Ph waarde is ook top.
Hoihoi, ze kijken uiteindelijk naar de VCM (volume × concentratie x motiliteit, wat wil zeggen hoeveelheid in ml × aantal zaadcellen per ml × beweeglijkheid) en die is echt enorm goed bij jullie! Wel staan er een paar opmerkingen bij de uitslagen, kan natuurlijk niet zien wat daar bij staat geschreven. Op Freya.nl kun je veel duidelijke uitleg vinden over het zaadonderzoek. En neem aan dat je nog een afspraak hebt om de uitslag te bespreken? Succes!
Goedemorgen, Bedankt voor jullie reacties. De uitslag wordt volgende week pas besproken en een behandelplan opgemaakt ivm met mijn lage AMH waarde. Ben dus superblij dat het zaad iig goed is, want IVF zou dan denk ik niet van toepassing voor ons zijn.