Hulp nodig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tijgetje 85, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijgetje 85

31 okt 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb een vraag je aan jullie, ik ben deze cyclus ( onze 4e ronde) voor het eerst begonnen met ovulatie testen van zwanger&kids, nu heb ik al 3 dagen een licht positieve test en ook voelde ik net dat mijn baarmoederhals hoog ligt en zachter wordt als gisteren. Betekent dit dat mijn ei eraan komt? of duurt het dan nog even?

ik hoop snel van jullie te horen:)

2. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Hoi hoi,

Ik ben sinds deze ronde (8) ook begonnen met ovulatietesten. Wat ik begrepen heb is dat sommige testen al vanaf het begin een licht streepje kunnen laten zien. Waar je op moet letten is dat het streepje donkerder wordt als de dag(en) ervoor. Het streepje zou met eisprong ongeveer net zo dik of dikker (harder van kleur) moeten zijn als de teststreep. In principe zou na je eisprong geen enkel streepje (behalve de teststreep) te zien moeten zijn.
    Ik zelf heb ook vanaf starten met testen (vlak na menstruatie begonnen) een licht streepje langs het teststreepje staan, het streepje lijkt steeds wat donkerder te worden dus hoop dat dat ei er gauw aankomt. Toevallig door andere omstandigheden bij de gyneacoloog geweest, die liet mij met een inwendige echo zien dat er een hoop eitjes zitten (zoals bij iedereen) en dat enkele aan het groeien waren. Eentje was aardig groot en zou qua grootte elk moment kunnen gaan springen.
    Hoop dat je wat aan mn verhaal hebt...

3. tijgetje 85

31 okt 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi isada bedankt voor je antwoord heb ik zeker iets aan.
    Alleen tot nu toe worden de streepjes nog niet donkerder? misschien morgen, ik ga gewoon verder met testen totdat ik mijn eisprong heb:)

4. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hoi Tijgetje,
    Ook ik ben deze ronde begonnen met ovulatie testen..
    Ik begon ermee meteen na mijn menstruatie (met die van zwanger en kids) en had steeds een lichte streep.. op dag 14 en 15 leek deze wat donkerder te zijn.. daarna werden ze weer wat lichter en ging ik er vanuit dat ik mijn eisprong al had gehad.. echter toen ik testen net voor mijn 'nod' testen ik zeer positief met de clearblue. Blijkt dus dat ik op dag 26 de eisprong pas had gehad.. !

5. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Hoe ver ben jij in je cyclus?? Ik had 24 testen dus ik denk begin gewoon meteen kan ik hem ook niet zo gauw missen... O ja ik bedenk me dat ik ergens gelezen heb (volgens mij gewoon in de bijsluiter) dat je ongeveer op dezelfde tijd moet testen en bij voorkeur juist niet met ochtendurine...

6. tijgetje 85

31 okt 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje mich18, ik had het gelezen idd van op hetzelfde tijdstip ik kan alleen pas rond half 7 s'avonds testen misschien dat het daardoor komt?
    Maar ik zorg toch ook dat ik 3 uur niks gedronken heb.

@ isade: ik ben nu vandaag op dag 15 van mijn cyclus.

7. Happy83

Happy83 Actief lid

14 feb 2010
    230
    0
    0
    Moeder van 1 dochter
    Friesland
    Ik heb ook ovu testen gebruikt van zwanger en kids. Ik heb wel eens dat ik 3 dagen de test steeds donkerder zag verkleuren, echter nog niet zo donker als de test streep. op de 4e dag was het streepje helemaal weg dus dacht ik dat ik mijn eisprong al had gehad. De maand erop ben ik gaan temp en ovu testen. Wat bleek nou. Na die 4e dag ging mijn temp nog niet omhoog dus toch nog maar doorblijven testen. Op de 5/6/7 dag toch nog knal test net zo donker als de controle streep. De temperatuur ging daarna ook omhoog dus bleek ik toen pas mijn eisprong te hebben gehad. Ik bleek de test dus steeds verkeerd te hebben afgelezen.

8. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Inderdaad echt wachten tot de teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep.
    Hier een foto als voorbeeld, echt alleen de onderste is positief.
    Als ik 's avonds test of later op de dag krijg ik ze nooit positief trouwens. De beste resultaten hier kreeg ik als ik niet de ochtendurine gebruikte, maar wel de urine van vrij snel daarna ;) En dan tussendoor niet drinken.
    En anders dronk ik wat bij m'n ontbijt en daarna niks meer en testte ik rond 12u. Ze zijn wel vrij gevoelig voor als je wat veel drinkt, zorg ervoor dat je urine niet te licht is! Verder zijn ze prima, heb er altijd m'n eisprong mee gevonden en nu nog als ik ze soms gebruik.
    Heel veel succes verder ;)

9. tijgetje 85

31 okt 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames bedankt voor jullie reacties heb ik veel aan:).

Ik maak me dan al snel weer zorgen of er iets mis is maar als ik het zo zie kan het dus ook zijn dat het nog 2 of 3 testen duurt.

En ik dacht idd al dat het met s'avonds testen wat minder te zien zou zijn daarom hebben mijn man ik wel gewoon elke keer geklust:D( kan geen kwaad hihi)

10. tijgetje 85

31 okt 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Hier toch weer een vraag van mij, Ik heb nu de 5e ovulatie test op rij een lichte streep en mijn baarmoeder hals is toch weer een heel stuk zachter. Wat denken jullie wel ei of niet? of test ik gewoon echt te laat op de dag?

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Je baarmoederstand zegt niet bij iedereen iets. Die van mij is altijd zacht en hoog ongeacht waar ik zit in mn cyclus.

Ik zou echt nog even doortesten kan ook zo zijn dat je morgen toch in ene een positieve test hebt.

Bij mij blijven ze ligt en zo maar uit het niets knalt ie dan..

12. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Helemaal eens, heb er hier ook weinig aan gehad. En toen ik het met rust liet en op de testen verder bouwde voilla...

13. tijgetje 85

31 okt 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames bedankt voor jullie reactie daar heb ik wat aan:)

@ Beverly gefeliciteerd met je zwangerschap

14. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0

Deel Deze Pagina