Vanochtend wéér ongesteld geworden! :x Ben er zo ziek van! We hadden al besloten dat als ik nu weer ongesteld zou worden, we de stap naar de HA zouden maken. We zijn nu bijna een jaar aan het proberen naar mijn bbz. Aanstaande vrijdag is het zo ver. Kan iemand me vertellen wat ons staat te wachten? Ik heb echt geen idee... wordt er bijvoorbeeld standaard gekeken naar je progesteron niveau enzo?
HOi, bij mij was het niet zoveel. Hij wilde me neit gelijk doorsturen, maar dat komt omdat mijn verhaal ietsje anders is. Ik heb eerst bloed moeten prikken op fsh en t4. Maar ik denk in jouw geval dat je woon om een doorverwijzing moet vragen voor de gyn. Hoe dat gaat, weet ik niet. Ik heb volgende week pas de eerste afspraak.
Hoi mpo, Bij ons ging t zo, na 1 jaar naar ha: Manlief zaad test, was in orde Ik naar gyn met mijn tempkaartjes, ook in orde Inwendige echo Samenlevingstest Bloedprikken, allerlei hormonen.. Hsg (baarmoederfoto), geen linker eileider Laparoscopie, toch wel linker eileider Nu in afwachting afspraak gyn voor iui of ivf .. Veel succes vrijdag!
@babke bedankt voor je reactie . Het liefst wil ik ook gelijk naar de gyn maar het eerste station moet nog altijd eerst de HA zijn he....ik vind het in mijn geval ook een beetje verloren tijd maar we zullen de juiste volgorde aanhouden . @ajlaa: dat is een behoorlijke lijst. Heftig! Krijg het er benauwd van :s Ik vind het allemaal doodeng, maar waarom weet ik niet zo goed eigenlijk. Angst voor het onbekende?
Ik kreeg een verwijzing naar het ziekenhuis, en toen ik die afspraak had, was ik nét 5 weken zwanger van mijn zoontje.. Dus het hoe en wat weet ik echt niet. Ik wil je in ieder geval veel succes wensen.
ik ben na een half jaar proberen al doorverwezen naar de gyn, omdat mijn cyclus te lang was. Dus bij de gyn een inwendig onderzoek gehad. ik had teveel eiblaasjes op mijn eierstok, waardoor mijn ei niet goed kon rijpen. werd me aangeraden 10 tot 15 kilo af te vallen voor ze me konden helpen en ik moest me temperatuur bijhouden en ze zouden me aan de hormonen zetten. Na het afvallen werd mijn cyclus beter, dus ik hoefde niet aan de hormonen. Oh en mijn man is onderzocht op zijn zaad. Dat was allemaal prima. nu anderhalf jaar na het stoppen met de pil (half jaar na mijn laatste bezoek aan de gyn) moet ik een HSG onderzoek ondergaan. Dus moet bellen als ik ongesteld ben geworden voor een afspraak en dan tussen 8 en 12 dagen daarna krijg ik dat onderzoek. je angst komt me bekend voor. Ik was ook erg bang voor alle onderzoeken. En voor het HSG onderzoek ben ik ook erg bang. Niet voor de pijn oid, maar voor de uitslagen. Je wil liever horen dat alles in orde is, maar ik ben bang voor slecht nieuws. Maar ja we gaan er maar neutraal in en zien het allemaal wel... succes.
Ik ben afgelopen donderdag voor het eerst naar de HA geweest. Aangezien ik bijna twee jaar ben gestopt met de pil én het feit dat ik ook al een half jaar mijn temperatuur heb bijgehouden, heeft het gemaakt dat het zaad van mijn man binnenkort wordt nagekeken. Is dat goed dan wordt ik doorgestuurd, is het niet goed dan wordt hij doorgestuurd. Als ik maar een jaar had geprobeerd dan was ik waarschijnlijk weggestuurd. Misschien dat het bij jou anders is (gezien je geschiedenis) maar dit is mijn ervaring. Al met al stond ik weer snel buiten.
Ik ben gisteren voor het eerst naar de ha geweest. Ik had vorige maand zoiets van als ik nu ongesteld word dan maak ik een afspraak. Ik werd eind vorige week (helaas) ongesteld en heb gebeld. Ik temp sinds juni vorig jaar. Al met al zijn we zo'n 1,5 jaar bezig. Allereerst moet ik stoppen met tempen. Ik heb nu genoeg "bewijs" dat mijn cyclus normaal is en dat mijn eisprong plaatsvind. Dat is trouwens niet de reden waarom ik temp. Ik wil gewoon weten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Daarnaast kreeg ik een verwijzing mee voor een bloedonderzoek en heb ik vanmorgen bloed laten prikken. Als dat goed is krijg ik een verwijzing voor de dietiste. Ook moet vriendlief zijn zaad laten onderzoeken. Daar wachten we (op zijn verzoek) mee tot na de vakantie. Als dat goed blijkt te zijn gaan ze bij mij verder kijken.
Wij zijn ook na een jaartje naar de ha gegaan. Hij heeft gevraagd naar mijn cyclus, maar vroeg niet of ik mijn temp had bijgehouden. Mijn man kreeg gelijk een verwijzing mee om zijn sperma te laten onderzoeken (bij lab ziekenhuis). We konden het de volgende dag al brengen (toevallig omdat we de dagen ervoor niet hadden gevreeën). 2 dagen later wisten we dat het goed was en werden we doorverwezen naar de gyn. De gyn keek wel naar mijn temperatuur en stelde wat vragen over medische dingen. Vervolgens zicht hij het resultaat van het spermaonderzoek nog eens op en bevestigde dat hetgoed was. Daarna kreeg ik en inwendige echo die er ook goed uit zag. De volgende stappen zouden zijn dat ik 2 dagen voor de eisprong een samenlevingstest zou krijgen en 5 dagen na mijn ei zou moeten prikken op hormonen en chlamidia. Dit laatste omdat het kan zorgen voor verkleving in de eierstokken. Gelukkig bleek ik 3 dagen na ons eerste bezoek aan de gyn zwanger te zijn. Door mijn korte lf wisten we dat al vrij vroeg. Wij hebben het circus dus niet meer nodig gehad. Ik hoop jullie ook niet!
Wij zijn inmiddels ook al bij de huisarts geweest. Zal het even kort vertellen: - bloedprikken op chlamydia en mijn hormonen - zaadtest bij vriend Ik had mijn tempkaartjes en ovu-testen bij, maar meer dan een korte blik gaf hij het niet. Uitslagen waren prima, dus door naar de gyn! - inwendige echo (cyste te zien) - follikelmetingen op dag 10 en 12. - samenlevingstest - bloedprikken progesteron (wel of geen goede eisprong) Alles is prima! Het enige waar ze aan twijfelen is of ik endometriose heb. Ik krijg daarom 7 aug een kijkoperatie en dan spuiten ze gelijk mijn eileiders door. Ik vind het tot nu toe allemaal heel erg meevallen! Succes!!
liefkleintje ik had ook bij echo cyste te zien en ook vermoedelijk endo, maar het was niet bevestigt met echo. 2 dagen geleden had ik laparoscopie: ze hebben cyste weggehaald: het was blaasje gevuld met oud bloed van 8x6 cm.. endometriose is nog steeds niet feit: ze konden geen verklevingen zien en het cyste ook was niet echt duidelijk of het endometriose cyste was. Voor de rest tubatesten 100 % doorgankelijk, alles zag super top prima uit, geen enige verkleving te zien. Ik kreeg level 4 operatie (minimale invasie chirurgie) dus het was super goed uitgevoeg. Operatie stelt echt niks voor als je verder gezond en sportief bent: ik ben nu 3e dag na de operatie en kan vrij wel alles. De hechtingen (4 stuks) doen wel oppervlakkige pijn maar dan is wel te doen). Maar we waren pas 4 maanden bezig daarom kreeg ik na mijn operatie te horen dat ik geen hormonen krijg omdat het endometriose niet vastgesteld. Wel moet ik over 5 weken naar de onderzoek kijken of die cyste terug is gekomen wat vaker ook is. Ik mocht absoluut niet zwanger zijn op de dag van operatie daarom is die plaats gevonden na mijn eirensprong en het is beter 1 maand overslaan ivm verhoogde kans op mk. Dus over 2 weken gaan we op ronde 6 Als dat niet lukt dan zien we het wel...
Dat was hier ook het geval, afgelopen maandag afspraak bij de gynaecoloog. En afgelopen Zondag positief getest
Even een update! Vanmiddag bij de huisarts geweest omdat zwanger worden niet lukt. Ze vroeg natuurlijk of we wel eens hadden bijgehouden of ik wel een eisprong had, en dat hadden we al een tijd gedaan middels ovulatietesten en temperaturen. En omdat we nu al ruim een jaar bezig zijn konden we gelijk een verwijzing naar de fertiliteitsarts in het ziekenhuis krijgen. Ze adviseerde ons om het misschien nog even aan te kijken en dat we rustig over de stap naar de fertiliteitsarts moesten nadenken. Tijdens de kijkoperatie ivm mijn bbz hebben ze mijn goede eileider bekeken en die was hartstikke in orde. Dus daar zou geen probleem moeten zijn. We zijn al eens eerder zwanger geweest dus aan het zaad van mijn vriend kan het ook niet liggen, zou je denken.... Al met al reden voor mijn ha om het nog even aan te kijken en rustig na te denken over de stap naar een fetiliteitsonderzoek. Ik kan haar bellen als we eraan toe zijn en dan maakt ze gelijk de verwijzing.
Jullie moeten inderdaad gaan als jullie er klaar voor zijn. Fijn dat je dus elk moment kan beslissen. En wat de onderzoeken betreft , wat de dames voor mij al hebben gezegt. Wij zijn ook na een jaar gegaan naar de gyn. Mijn cyclus was iets onregelmatig en wilde gewoon weten of het daardoor kwam. Op HSG onderzoek na hebben we ze allemaal gehad. Maar toen ik daarvoor moest bleek ik tijdens de onderzoeken zwanger zijn geworden. Vanwege de inwendige echo's hebben ze ons goed kunnen vertellen wanneer we moesten zeg maar haha. Het was ook raak! Nu is mijn cylcus erg kort en hebben we ook al tegen elkaar gezegt als ik deze maand weer een korte lutaele fase hebt dan gaan we weer naar de Ha in ieder geval. Misschien heb ik het toen ook wat meer los gelaten voor mezelf.
Na al jullie positieve verhalen krijg ik weer een beetje hoop . Mijn vriend en ik hebben min of meer afgesproken dat we het nog 3 maanden 'aankijken' en daarna de stap naar de fertiliteitsarts maken. Ik merk aan hem dat hij er nog niet aan toe is, ga hem dus ook niet pushen daarmee.
Ik ben vorige week naar HA geweest, kreeg gelijk een doorverwijzing voor GYN. Hebben een gesprek gehad over mijn cyclus en wat we allemaal hebben gedaan voor een zwangerschap. Zij vond mijn cyclus zie handtekening netjes, en zegt dat het niet ongewoon is om na een jaar niet zwanger te zijn, het kan ook gewoon pech zijn. Ik ben wat gerustgesteld. Kreeg het advies om aftevallen en ben daar nu goed mee bezig. Wij zien het nog even aan, ik wat afvallen hij aan het idee wennen dat we misschien naar het ziekenhuis moeten. Ik wil hem ook niet pushen net als @mpo.
MPO, ik volg dit verhaal eventjes mee!! Zoals je weet willen wij nog w88 tot het eind van het jaar en dan stappen we ook naar de HA.