Hoi, Ik snap je dilemma! Wij gaan 20 mei 2015 trouwen! Spannend! Miss kunnen we wel tips en ideeen uitwisselen haha! Ik zou even wachten want je bent nog niet zo lang bezig om zwanger te worden en een paar maandjes wachten kan dan nog wel, afhankelijk van leeftijd en eventueel medische staat. Wij zijn al bijna 2 jaar bezig om zwanger te worden en hebben afgelopen maanden iets minder bewust geklust, dit kwam ook door een verhuizing hoor. Maar zijn nu weer volop bezig, je weet nooit hoe lang het nog kan duren namelijk. Volgende maand gaan wij voor IUI. Ik heb al wel een jurk en de eventuele extra kosten voor het vermaken neem ik voor lief. En ik vind het ook wel z'n charme te hebben om eventueel met z'n 3tjes te trouwen! succes met de keuze!
Volgens mij moet het kunnen, ik heb al een paar keer bruiloften gefotografeerd van een zwangere bruid en de jurk paste gewoon tot een week of 20, eventueel met wat vermaken. Er zijn ook bruiden die veel aankomen of afvallen en die kunnen (evt met wat bijbetalen voor het vermaken) ook hun jurk aan. Houd er wel rekening mee dat als ze een jurk echt flink aan moeten passen het toch wel wat minder mooi word en hij nooit meer zo mooi zit zoals in de maat waarin de jurk besteld is. Of je misselijk of moe bent weet je pas als het zo ver is, maar dan zul je daar ook vast wel iets op vinden
Ik zou wachten. Als het niet direct lukt en je zit in je eerste tri als trouwt, zou ik dat minder leuk vinden. Ik was bij mijn dochter de eerste 12 weken voortdurend misselijk. Kan me niet voorstellen dat ik op mijn trouwdag alsmaar misselijk ben!
Wij hebben bewust gewacht tot na ons huwelijk omdat ik niet zwanger wilde trouwen. Uiteraard is er voor elk ongemak een oplossing natuurlijk dus jij bent de enige die de keuze kan maken! Hierbij mijn overzichtje met redenen waarom ik het zelf niet zou doen maar meteen ook een oplossing erbij - Je wil zo mooi mogelijk op de foto, slank en in de jurk van je dromen -> Jurk vermaken (), je geniet van je mooie dag en straalt extra door het wondertje wat in je groeit - Dag champagne, gerookte zalm of andere lekkere verboden dingen... -> ga op zoek naar echt goede alcoholvrije champagne en niet die mierzoete nep. Het menu pas je gewoon aan en niemand die het merkt!! - Verschrikkelijk moe, maar dan echt doodop zijn -> neem vantevoren vast enkele dagen vrij en ga extra vroeg naar bed, de dag zelf plan je niet te vol. Plan na de lunch een middagdutje in (dus inclusief slaapplek), zelfs al slaap je niet het kan wel! - misselijk -> crackers en altijd een toilet in de buurt. Het is handig om wel 1 of meerdere damesin je directe omgeving te hebben die weten dat je zwanger bent zodat zij je partner in crime kunnen zijn. Als je even een slecht moment hebt kunnen ze je even bijstaan en oppeppen. Ik had een prima zwangerschap zonder veel noemenswaardige problemen maar ik ben heel blij dat we gewacht hebben. Ik droeg een prachtige jurk, zat super in mijn vel en voelde me een prinses. Tijdens mijn zwangerschap voelde ik ook mooi maar anders mooi en als ik nu naar foto's kijk zie ik een stralende maar wel een beetje dikke ik, pas met 30 weken ofzo zag je dat ik zwanger was...
T is denk ik wat je zelf graag wilt. Als ik terug denk aan mijn lichaam tijdens de zwangerschap dat zou de jurg met dat termijn nooit meer passen. Ik ben 12/13 kilo in totaal aangekomen dus niet echt heel veel maar met 4 maanden had ik echt een flinke toeter al. Kreeg zelfs rond 5 mnd al d'r vraag of ik bijna uitgerekend was haha. Dus wil je perse de jurk passen dan zou ik nog een maandje of 3 minimaal wachten. Is een andere jurk ook een optie voor je (mocht je toch een flinke buik krijgen) dan zou iker gewoon voor gaan.
Wij zijn ook begonnen met proberen voor de trouwerij. Ging iets moeilijker dan we gehoopt hadden en dus was ik niet zwanger. Achteraf ben ik zooooo blij dat ik niet zwanger was. Ik heb echt tot 18 weken gespuugd. Dat had vreselijk geweest op mijn trouwdag. Nu heb ik er 100% van kunnen genieten!
Ik ga ook in mei trouwen (weekje eerder) en probeer ook zwanger te worden. Mijn jurk had ik in september al besteld en heb gewoon het risico genomen. Op het laatste moment een jurk uitzoeken lijkt mij ook niet fijn. Ik heb trouwens geen hele dure jurk genomen (500 euro). Als hij 2x zo duur was had ik denk niet de gok durven nemen.
Bedankt voor al jullie reacties! Als we het zouden proberen, dan zou dat begin of eind februari worden. Dan zou ik 15 weken zwanger zijn of 8 weken. Dus ik zou niet heel ver al in de zwangerschap zitten, dat scheeld qua buik denk ik wel. Met de kwaaltjes, natuurlijk kan je dat van te voren niet zeggen. Wel fijn is dat ik momenteel geen studie of werk heb, dus als ik het rustiger aan zou moeten doen, dan kan dit ook. De bruiloft zelf is geen mega-volle dag geworden. Foto's sóchtends, lunchen, 14.15 uur trouwen, felicitaties en foto's en om 18:00 uur een diner.
Ik zou dan net 8 of 12 weken zwanger zijn ( ligt eraan of we begin/ of eind februari beginnen). We beginnen sowieso nu nog niet. De jurk is besteld op mijn maten, heb hem dus nog nooit aangehad..
Ik had al een klein buikje met dat termijn, maar zou mijn trouwjurk nog wel gepast hebben denk ik. Of het lekker zit is ten tweede Maar ik was toch best moe en misselijk de eerste periode. Ik zou er niet aan moeten denken om dan een hele dag druk te zijn. Zo'n dag kost toch een hoop energie. Ik zou safe spelen en nog even een paar maandjes wachten zodat je optimaal kunt genieten van je bruiloft en daarna lekker klussen voor een kindje. Je kunt natuurlijk al wel met ac stoppen en kijken wat je cyclus gaat doen en dan condooms gebruiken.
Hoi allereerst ik begrijp je volledig.. ik ga ook trouwen... begin mei! Wij hebben het zelfde dilemma.... Wij hebben uiteindelijk ervoor gekozen om pas te "beginnen" na onze trouwdag. Wel ga ik van te voren foliumzuur slikken etc. zodat we letterlijk gelijk van start kunnen Wellicht kunnen we wat ideeën uitwisselen omtrent het trouwen? x
wij gaan eerst voor een kindje en daarna trouwen, maar ja de jurk is besteld zo te zien en de datum al vast hihih. succes!
Wat een dilemma he!? Ik ga in mei ook trouwen en wij hebben het "proberen" nu al 3x uitgesteld omdat er steeds iets was waarom het toch net even niet goed uitkwam. De bruiloft was er daar 1 van maar ik heb er geen spijt van. Ik heb geen zin om misselijk te zijn op mijn bruiloft, mijn jurk is niet te vermaken en ik wil op mijn eigen bruiloft ook wel een glaasje drinken dus dat waren voor mij de redenen om toch maar weer te wachten. Na de bruiloft is er geen enkele reden meer om het uit te stellen en kunnen we dan eindelijk beginnen! Ik slik dan al bijna een jaar de pil niet meer dus dat hoeft dan ook geen reden meer te zijn waarom het eventueel lang zou duren. Succes met je keuze!
Ik zou het niet doen. Wij wouden ook trouwen tijdens de zwangerschap daar ben ik van terug gekomen, ik ben nu 10 weken en echt opgezet , heeeeeeeel erg moe & gigantisch misselijk geweest, not my perfect day.