Zwanger worden tussen 20 - 25 jaar

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Maantje555, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Wauw hannah ook jij gefeliciteerd!!

super super blij!

2. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    YESSSS miloena!!!!!!!
    Blij voor je, eindelijk gelukt!!! woehoeeeeeee!!!!

3. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Gefeliciteerd Miloena!!!!

Geniet ervan, van elk moment. Het is zo ontzettend bijzonder.

Hannah : Ook ontzettend gefeliciteerd!

4. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hier is een heleboel gebeurd de afgelopen weken waardoor ik niet tot nauwelijks heb gereageerd.

Op 14 oktober had ik de 20 weken echo, op 15 oktober een Guo. Wij hebben 1 perfect gezonde knul en 1 knul die gezond is maar een cysteniertje heeft waardoor hij ter wereld komt met maar 1 werkende nier. Dit heeft behoorlijk veel impact op ons gehad en op hoe ik in de zwangerschap ben gaan staan.

Tevens was mijn cervix al dusdanig verkort dat ik een pessarium heb gekregen. Ik hoor van iedereen om mij heen die er ervaring mee hebben dat ik eigenlijk al zou moeten stoppen met werken maar ik werk nog gewoon 20-40 uur per week en wordt in het ziekenhuis van het kastje naar de muur gestuurd. Dit zorgt ervoor dat ik emotioneel een beetje aan het einde van mijn latijn ben.

Morgen een bezoekje aan het WKZ om onze bijzondere knul te laten checken door een uroloog en woensdag contact zoeken met de arboarts om te kijken wat wijsheid is qua werk.

Ik geniet echt van elke beweging die ik voel, tegenwoordig reageren ze op mijn stem 's avonds. Dan zing ik vlak voor het slapen gaan een slaapliedje met hun knuffeltjes bij m'n buik. Zo bijzonder....

5. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    En Hannah ook al! Gefeliciteeeeeerd! Wat gaat het dan ineens snel hier zeg!

Seepje: Oh wat een rotnieuws! Is het fatsoenlijk leven met maar 1 nier? Of moest hij nog een niertje krijgen?

Oh en hier: Begin me eindelijk beetje bij beetje weer beter te voelen, het zijn een paar rotweken geweest. Ik ben proberen zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan maar dat resulteerde in nog meer narigheid. Ik ben bijna 10 kilo afgevallen, en ook de vk kon niets voor mij doen, alleen mij blijven zeggen te blijven drinken. En aan de smoothies, want die hield ik nog redelijk binnen. Nu ben ik alleen heel sporadisch misselijk, dan hang ik even boven de pot en dan krijg ik me toch ineens honger! Vandaag is wel even een rotdag, ben flink opgeblazen en zo moe, maar het is het allemaal waard.

Miloena en Hannah, ik hoop zo dat jullie dit bespaard blijft haha! Hoe dan ook, blijf lekker genieten, wat Seepje zegt, dit is zo geweldig bijzonder!!

6. Esselte

Esselte Niet meer actief

Wauw hannah en miloena gefeliciteeeeeeeerd geniet er van!

Seepje heel veel sterkte!!! Xx

reageer later wat uitgebreider. Erg druk op dit moment

liefss.

7. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @Mellie : Als zijn nog werkende niertje de functie van het niet werkende cyste niertje over gaat nemen kan hij er heel oud mee worden. We staan nu ook bij het wilhelmina kinderziekenhuis onder controle om die ontwikkelingen in de gaten te houden. Want als het cysteniertje zich groter gaat ontwikkelen kan het zijn dat hij snel na de geboorte al geopereerd moet worden. In het andere geval sterft het niertje af en verschrompeld het en neemt zijn goede niertje deze functie volledig over.

8. Debster90

Debster90 Lid

20 okt 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Ik zou graag mee willen kletsen met mijn leeftijdgenoten!
    ben 23 jaar, gestopt met de pil vorig jaar september. en Nu net mn 2de ronde Clomid gehad.

9. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @Seepje; bedankt meid,komt vast helemaal goed.
    wat een eng nieuws dan he meid! Ben je helemaal de weg even kwijt. Mijn schoonzus haar dochtertje is ook met een nieraandoening, meerdere blazen etc geboren. Na veel operaties en anderhalfjaar verder is haar dochtertje kerngezond en is het totzover helemaal goed gekomen! Hoop dat dat je een beetje kan geruststellen.

@Melliemuis, zo dan ben je echt wel veel afgevallen! Wel goed op jezelf passen! Niks aan zoveel moeten overgeven! Sterkte meid!

10. Esselte

Esselte Niet meer actief

dan blijf ik als enige over van het begin groepje.die nog niet zwanger is :(

11. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Met jou gaat het ook goed komen meid! Als je kijkt na de prikpil moet je een jaar rekenen wat niet lukt. Dan moet het bij jou nog helemaal goed komen meid, ik geloof er in!

12. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    jeetje zeg zeepje wat schrikken was dat zeg!
    hoop voor jullie dat het allemaal alsnog de betere kant op gaat!
    en je kindjes gaan voor hoor!
    snap dat je geld nodig heb maar de alles wat er nu gebeurd heb jij zelf ook je rust hard nodig!

@ melliemuis beterschap meid! hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

13. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @Hannah; wanneer was jou eerste dag van je laatste menstruatie? Voel jij je al anders?

14. Emmie94

Emmie94 Lid

14 jul 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    ik ben 20 jaar, zit nog op school en doe de kappersopleiding (nog een half jaartje te gaan, mijn inkomsten zijn van studiefinanciering en werk altijd op zaterdags.).
    Mijn vriend word volgende maand 28 ( vast contract en werkt 40 uur) en wil het voor zijn 30ste!!
    wij zijn 3 en half jaar samen waarvan bijna 2 jaar samenwonend.
    ik heb vrijdag mijn laatste pil geslikt en ongesteld.
    we hebben het er ongeveer al half jaartje over onze kinderwens.
    ik zou dit stripje afmaken en gingen kijken hoe het zou lopen.
    alleen op het moment dat het zo ver is haakt hij een beetje af hij praat er weinig over!!! ik had gevraagd wat er aan de hand was en wat hem tegen hield. maar hij weet het niet zo goed. IEMAND TIPS??? ANDERS MOET IK NAAR DE APOTHEEK EN DE PIL WEER OPHALEN TERWIJL DAT EIGENLIJK NIET DE PLANNING WAS. we houden sowieso altijd wel wat geld over liefs Emmie94

15. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hoi Emmie,

Sowieso zou het prettig zijn als je geen kapitalen zou willen gebruiken. En over de pil. Je kan een kindje niet zomaar door iemand zijn neus boren, het is nogal een stap in je leven die je nooit meer ongedaan kan maken. Je hoeft niet perse de pil te halen maar een doosje condooms, zeker om je eerste cyclus af te wachten is best verstandig. Dan laat je de keus van wel/geen condoom aan je vriend.

Het heeft namelijk nogal een impact, de eerste keer seks zonder enig voorbehoedsmiddel was hier ook best heftig als in 'bijzonder' omdat je normaal wel geniet maar het nu ook nog een 'mogelijk' doel heeft. En mannen hebben het daar soms wat lastiger mee dan wij vrouwen. Gun hem de tijd :)

16. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Hey miloena de eerste dag van me laatste menstruatie was 21 september 😊 dus nu 4 weken en 2 dagen.
    Ik ben wel veel moe en steeds misselijk en ik heb steeds kleine krampjes maar heb het gevraagd aan de gyno en zolang ik niet bloed of koorts heb dan is dat niet erg.. Dus we wachten het af.. Vanaf 5 november elke week een echo waarschijnlijk

Hoe voel jij je? Voel je je al zwanger ?

17. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Hey emmie
    Ik ben het met zeepje eens wacht het nog even af geef hem de kans om te wennen aan het idee ..
    Heel veel succes!

Xx

18. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Seepje: Pff wat een gedoe zeg. Ik hoop dat er geen operatie aan te pas hoeft te komen!!

Miloena: Ja en ik ben al niet heel erg groot haha. Maar iedereen zegt toch wel, dat gewicht komt er wel weer bij op. En het komt niet eens door het vele overgeven, ik heb gewoon niet veel kunnen eten. En alles wat ik at ging waarschijnlijk naar de baby haha.

Marielle: Jouw tijd komt nog wel! Nog een weekje en dan mag jij naar de gyn. Spannend!

Emmie: Welkom! Wat Seepje zegt, haal gewoon een doos condooms en geef ze aan je vriend. Als hij ze wil gebruiken, dan kan hij er zo bij. Zo staat hij ook niet onder druk en dat kan misschien helpen!

19. Emmie94

Emmie94 Lid

14 jul 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vindt het zo moeilijk om te wachten!!! want ik wacht al voor hem...
    hij wil het wel maar hij vindt het een gek idee denk ik ofzo.
    ik heb gisteren en nog over gehad en hij wilde nog een maandje wachten.
    zou ik dan nog 1 maandje de pil moeten nemen of iemand tips??

20. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Zoals gezegd, haal condooms. Dan kan je je cyclus al tot rust laten komen, want die kan na gebruik van de pil behoorlijk ontregelt zijn.

Geef aan of hij het fijn vind als je wel stopt maar dan condooms haalt en dat hij bij de seks bepaald of je ze gebruikt of niet. Maar maak je niet gek als je de eerste keer 45 dagen op je cyclus moet wachten en ga niet als een gek testen kopen want dat is heel normaal. Ben je na 60 dagen nog niet ongesteld dan even testje doen en naar de huisarts :)

Deel Deze Pagina