Mofantje; He wat een vervelend nieuws zeg! Wat is je behandelplan nu dan? En voor je man. Is de kans op natuurlijk zwanger worden nog wel aanwezig? Hoelang zijn jullie nu al bezig? Marielle: wat nou meid? Weet je al wat meer??
Hoi Dames, Zou ik nog mogen mee kletsen in dit topic? Ik heb al veel gelezen en vind het leuk dat we allemaal leeftijdgenoten zijn, het een actief topic is en dat jullie lief en leed delen. Allereerst lees ik dat er wat vrouwen zijn die nieuws hebben gekregen waar ze niet op gehoopt hadden, sterkte en succes. Voor alle zwangere vrouwen natuurlijk van harte gefeliciteerd. Ik ben zelf 22 jaar. 1,5 jaar getrouwd en bijna 6 jaar samen. Ml is 24. We weten sinds 18 oktober dat we zwanger zijn. Bij ons was het raak in de 2e ronde! We beseffen heel goed hoeveel geluk we hiermee hebben en ik snap dat dit voor vele anders en dus ook moeilijk is. Zelf was ik erg bang dat ik onvruchtbaar zou zijn, ik heb me dan ook meteen aangemeld voor MvM om zo hopelijk andere vrouwen te helpen. Onze gezinnen en beste vrienden weten inmiddels van ons nieuws. Heel leuk om dat te vertellen! Nu is het geduldig zijn! 9 november heb ik mijn eerste echo!
Gefeliciteerd lismam. sorry dames ga vant weekend ff zitten om jullie alles te vertellen. heb soort cyclusanalyse. Ben nu weer onderweg na ziekenhuis.
Dames, sorry voor late reactie. Er gebeurd zoveel in mn leven. Ik ga het even van me afschrijven.. Ik praat eigenlijk nooit over prive zaken, Maar ik moet het gewoon even kwijt. In april dit jaar, kregen we te horen dat mn opa kanker had. In longen, en uitzaaiingen in lever, nieren, botten, ribben enz enz. Niks aan te doen meer, veel te veel. We schrokken ons kapot, hij had nergens last van. Hij had pijn in zn zij en toen kwam alle onderzoeken. Het enige wat ze voor hem konden doen, was een punctie (stukje weefsel weghalen) En dat onderzoeken of hij een match was voor een bepaalde kuur. Hij was een match!! en dat was natuurlijk geweldig. Levensverlnging! De kuur zou 6 tot 9 maanden aanslaan. En dan, ja dan is het klaar.. We zijn nu 6 maanden verder.. En hij kreeg pijn. Hij moest onder een scan door, zoals gewoonlijk elke 6 weken controle. Dit keer slecht nieuws, de kuur sloeg niet meer aan. En alle uitzaaiingen waren flink gegroeid. Dit is het begin van het einde. Vorige week was dat, toen zeiden ze.. er zijn 2 keuzes.. 1 weer meedoen met een punctie.. voor een experimenteel onderzoek of 2 chemo. Chemo wil hij niet meer, en die punctie wou die wel aan meedoen. maar is dus de vraag of hij matcht en of het werkt. daar krijgen we donderdag de uitslag van.. allemaal erg spannend. Mijn oma is op 60jarige leeftijd overleden aan kanker. ze hoorde het in oktober en is in februari overleden. Ging allemaal heel snel, 4 heftige operaties gehad. en ze vonden steeds meer. Ik was toen 12 en heeft heel erg veel inpact op mij gehad. Ik was altijd bij oma, elke dag eventjes. En toen was oma dr ineens niet meer. Opa ging toen met pensioen in die tijd. Dus ging ipv naar oma.. want opa was altijd aan het werk. daarna elke dag na opa. zo'n band met hem opgebouwt in die 7 jaar. ik kom er echt elke dag, even sigaretje roken of wat dan ook. hem helpen met dingen. altyd iedere dag. Daarom is dit ook zo'n klap, je weet dat dit het einde is, maar je wil het nog niet geloven ik besef het wel, maar accepteer het nog niet. Ik zie die man nu lijden, en dat vind ik verschrikkelijk! Vandaar dat ik ook wat minder actief ben laatste tijd. Ik wil zoveel mogelijk naar hem toe, en we gaan ziekenhuis in en ziekenhuis uit. Omdat hij nu pijn heeft, word ie bestraald. Maar niet alles, want het is te veel. maar wel de pijn-punten zegmaar. Ik ga als ik kan altijd mee. En de meesten van jullie weten ook dat ik ben doorgestuurd na gynacaleaoog. Ook allemaal erg spannend, misschien vinden jullie het allemaal wel meevallen. maar het is voor mij allemaal nieuw. afgelopen maandag had ik een begingesprek. samen met mn man er heen gegaan, Ze vroeg of ik er op voorbereid was voor een inwendige echo. ik had daar al een beetje op gerekend dus dacht laten we ma gelijk doen. zijn we er vanaf. Ze vroeg hoe de communicatie was verlopen met huisarts en mij.. Nou ik zei; Wij zijn geen vriendinnetjes, haha! Dat het allemaal niet lekker liep en dat ze me wou aanlaten modderen tot april 2015. Nou dat vond die gynacaloog ook onzin en was blij dat ik er was. Inwendige echo zag ze het eigenlijk al meteen. Heb in ene eileider zoveel eiblaasjes, veelmeer als gemiddeld. vandaar dat ik ook zo vaak ongesteld ben. andere eileider was slecht te zien.. moest doordrukken.. erg pijnlijk. degene die het hebben gehad zullen t wel weten.. omdat die eileider wat verder weglag. heel gesprek gehad. was erg fijn. voelde me erg serieus genomen.. moest even bloed gaan prikken..en kreeg ook een brief mee voor bloedprikken voor mijn eerstvolgende menstruatie. en een afspraak voor woensdag. woensdag weer geweest.. weer inwendige echo slijmvlies en eiblaasjes worden nu in de gaten gehouden. ze noemen het een cyclusanalyse meekijken met mijn cyclus.. vrijdag (vandaag) weerkomen. dat liep allemaal zo raar. weer inwendige echo en ineens zagen ze iets. toen mocht ik me weer aankleden. en weeeeer bloedprikken. waarom enz geen idee. allemaal heel vaag ze wisten niet wat het was. moest half 4 terug bellen vanmiddag, jeetje, ik helemaal in de stress. wat hebben ze gezien? is er wat mis? kreeg als antwoord: dat ze keken voor die eiblaasjes. ik snap er nu nogsteeds niks van. maargoed.. met het eerste gesprek maandag zeiden ze vermoedelijk PCO. maar eerst cyclusanalyse, hoelang dat duurd geen idee. moet nu om de 2 a 3 dagen... dus aanstaande zondag weer. dus maak nogal wat mee. deze week ook 6 keer ziekenhuis is het niet voor mezelf dan wel voor opa. verder gaat het wel goed met me. ik ben weer gaan sporten, persoonlijke begeleiding erbij. dus dat gaat super. vind t erg fijn om ff uurtje me hoofd leeg te maken. ik doe weer wat ik atijd heb gedaan, kickboksen. heerlijk! ik weet niet wat me allemaal te wachten staat. ga denk ik even meelezen bij andere forums hier die in mmm zitten. sorry nogmaals voor late/geen reactie van mij. ik heb meegelezen met jullie en hoop dat alles goed met jullie gaat. heel veel liefsss
Jeetje wat een verhaal marielle! Sterkte met alles! Kan me voorstellen dat je even ontdaan bent van alles. Laat alles even rustig op je af komen en probeer er aan te denken dat alles wat je nu moet ondergaan hopelijk tot een mooi eindresultaat gaat leiden. En gun jezelf ook rust niet alles 'moet' en probeer je op internet niet gek te lezen aan informatie want iedere situatie is weer anders!
Ik snap zeker dat je dit alles bij elkaar als heftig ervaart. Je stapt zelf ook meteen een gigantisch proces in zo te horen bij de gyn. Ik hoop wel van harte dat ze iets voor jullie kan betekenen. Wat betreft je opa, treurig, heel treurig! Goed dat je weer bent gaan sporten en dat je dan even lekker uit kan blazen. Ik doe zelf ook aan kickbosksen! Vind het ook een heerlijke uitlaatklep! Hou je taai!
Hee lieve Marielle, Wat een verhaal en wat een ellende! Snap dat je er even helemaal genoeg van hebt en dat het je even teveel word. Veel sterkte met je opa, ik hoop dat zn levensweg mag worden uitgesteld! Wat betreft de vele blaasjes in je eileider kan ik je vertellen dat mn schoonzus ook die diagnose kreeg. Vervolgens kreeg ze daar een kuur voor en was ze binnen 2 maand in verwachting van een tweeling. Januari uitgerekend. Hoop dat deze ervaring jou positiever kan maken en dat je weet dat dat verholpen kan worden een heeleee dikke knuffel!
En zwanger zijn van een tweeling is heel bijzonder, mooi en intens weet ik nu uit ervaring! Vandaag de kraamsuite bekeken waar ik straks kom te bevallen en daarna heerlijk een boswandeling gemaakt en genoten van het lekkere weer. Inmiddels weer bijgekomen van alle ellende van de afgelopen weken en mezelf de rust gegeven om mijn haak hobby weer op te pakken en echt 100% van mijn zwangerschap te genieten. Miloena hoe voel jij je nu?
Hoi iedereen, ik meld mij ook. Ik ben 24 (juni 1990) en net (gister) gestopt met de pil. Ik vind het allemaal erg spannend, maar twijfel een beetje over zwanger worden zonder eerst echt een keer ongesteld te worden. Ondanks dat hebben we besloten er niet over na te denken, en gewoon af te wachten wat er gaat gebeuren. Een grotere kans op een tweeling maakt mij wel angstig, zeker als je zoveel verhalen leest over kleintjes waarvan een van de twee niet goed meegroeit. Dus een beetje onzeker daarover. Ik vraag me ook af hoeveel zin het heeft om bijvoorbeeld aan de NOD-weken mee te doen, of je wel mee mag doen net na je bent gestopt. Ik vind het allemaal echt te spannend hahaha. @Marielle: Heel veel sterkte in deze moeilijke periode!
@Seepje; Ja dat wil ik wel geloven dat dat bijzonder is! Er ook lekker van genieten En hier gaat het goed 13-11 eerste echo en intake . Verder nog geen last van vervelende kwaaltjes
seepje Nee laat me zeker niet gekmaken door die horror verhalen hoor haha. ik denk ook wel dat t met mij allemaal wel goed komt. vandaag geweest en eicel groeide mooi. dinsdag weer terug komen. bedankt voor je medeleven! xx En idd dat zal ook heel bijzonder zijn! ik kan dr nog niet over mee praten het zwanger zijn en al helemaal niet over een tweeling. maar k gun t jullie allemaal! lismam ja zeker allemaal heftig. soms is het ff te veel, alleen t gekke is dat ik niet kan huilen. dat lukt me gewoon niet, heel gek.. ohh ook een kickboxer. gaaf! miloena oh! en hoe noemde ze dat bij haar dan? pco ook ? idd dat is weer iets positiefs. en ik blijf ook wel positief er in staan hoor. maar als je soms 6 keer per week in het ziekenhuis bent.. pff word je niet vrolijk van, je zit ook helemaal in die sleur dan. smorgens voor mezelfs smiddags weer met opa enz. maarja dat is even. ik voel ook alsof ik geleeft word. welke dag is het vandaag? oh dan moet ik vanavond ook werken. haha heel raar,.. asuka ik zou gewoon het gezellig maken! haha hopen dat t gelijk raak is!
Hallo Allemaal, Ik zou graag mee kijken&kletsen ik ben 24 jaar en in augustus gestopt met de pil tot nu toe nog geen succes.. ik vind het wachten zoooo spannend!
Dat is waar, Miloena. En gelukkig zijn het leuke plannen dan maakt het toch weer wat makkelijker. En vind mijn leeftijd tegen die tijd ook ideaal, zal dan net een maandje 25 zijn hopelijk in dat zelfde jaar dan nog zwanger. Jeetje Mofantje, hopelijk toch snel vooruitgang! Gefeliciteerd Lismam, super de 2e ronde al. Hoe voel jij je nu? Marielle, pff dat is niet niks wat jij nu allemaal schrijft. Heftig hoor! Maar gelukkig dat jij wel weer lekker bezig bent met sporten, zo kan je ook het een en ander van je aftrappen. Seepje, heerlijk dat je weer bezig bent met haken. Verder al lekker wat rust genomen? Hier een hele drukke periode, en ben momenteel aardig gestrest door het kopen van de woning. Het was allemaal ineens zo positief, maar nu wachten we weer op de uitslag van de bank en er moet zo verschrikkelijk veel gebeuren als die goedkeuring dadelijk binnen is. Ben blij als het dadelijk allemaal achter de rug is en het huisje leefbaar is.
@Onlymarielle, Ik kan in het kockboksen heel goed mijn frustraties kwijt. Hopelijk helpt dat jou nu ook! @smurfin90; We zijn ook ontzettend dankbaar dat het zo snel gelukt is. Denk dat toch elke vrouw bang is om onvruchtbaar te zijn dus het was een opluchting! Snap wel dat het soms frustrerend kan zijn voor mensen die al lang bezig zijn, gun het hun ook zo enorm! Ik voel me heel wisselend. De klachten beginnen toch wel te komen nu. Ik wordt steeds vaker misselijk en ben moe. Als je lichaam zegt dat je honger hebt moet je ook echt meteen eten! Ben ook blij met dit alles want voel me hierdoor wel echt zwanger. Hier nog 6 dagen tot de eerste echo en durf dan pas echt te geloven eigenlijk!
Dankjewel smurfin en lismam de gynaecoloog zei gisteren dat we het vandaag of morgen maar es gezellig moesten maken haha. en ik dacht. Doe voor de gein ovulatietestje ze zijn altijd omowit. En nu KIJK! EEN INIEMIENE KLEIN streepje
Marielle het gaat helemaal goed komen met medische hulp meid, en dan ook nog natuurlijk krijg je medicijnen om je eierstok weer goed te krijgen en te stimuleren? Hoop zo dat het meteen raak is voor je! Lismam: Wat toevallig we lopen qua zwangerschap precies gelijk. Wanneer was jou eerste dag van je laatste menstruatie? Jij ook zo vreselijk moe? Smurfin wat spannend meid! Hoop dat jullie het rond kunnen krijgen met de bank. En hoe gaat je cyclus nog druk aan het proberen?
hoi , Ook ik zou graag met jullie mee kletsen ! Wij gaan voor ons 1ste kindje . Begonnen met ovulatietesten , Gister positieve test vandaag niet meer positief . X x
Wat een verhaal meid, snap dat je er van schrikt. En dan ook nog met je opa erbij. Heel veel sterkte meid, ik hoop dat het snel beter wordt! Ennuh, lekker gezellig maken hoor, kan nooit kwaad