@Miloena, Ik wilde het net zeggen! Leuk! Ik ben voor het laatst op 16 sept ongesteld geworden en ga uit van een cyclus van 30 dagen. Kan nog veranderen want heb ik cyclus van 28 en een van 31 gehad. Als ik kijk haar het 'klussen' zal het rond de 30 zijn. Op de 28ste dag testte ik nog negatief. Jij? Ik ben idd erg moe! En misselijk! Sinds dit weekend. Gewoon de hele tijd niet lekker. Nog erg wennen hoor. Ik ben aan het afstuderen en zit veel thuis gelukkig want zo misselijk op pad bevalt me niets. Gisteren in de AH bij de visafdeling gekeken. Er wordt per slot van rekening geadviseerd vis te eten, ga ik bijna over mijn nek! Snel weer weg bij de visjes.. Probeer steeds een goede balans te vinden tussen honger hebben en vol zitten. Dat werkt het beste maar alles staat me tegen!
Lismam; ik herken je gevoel dat alles tegenstaan. Heel veel eten proeft ook veel anders. Had laatst iets waar ik altijd enorm gek op was maar waar ik nu eerder van moet overgeven dan dat ik het lekker vind. Heb een verslaving voor manderijn, sinasappel en citroen haha. Oh gedsie vis vind ik sws echt vies! Haha en de lucht van vis is alleen al onguur.. mijn eerste dag van de laatste menstruatie is 17 september, mn app heeft een gemiddelde gemaakt van de cyclussen en geeft aan dat het 6 weken en 5 dagen is, straks bij de Verloskundige weet ik het preciezer. Jij kan al best snel terecht. Ben benieuwd hoe het gaat. Houd je me pp de hoogte?
Ik heb het geluk dat mijn schoonzusje vk en echoscopist is! Zij doet onze eerste echo, de geslachtbepaling en de bevalling! Alle bijzondere momenten dus eigenlijk! Zij is alleen vk in een andere stad dan waar ik woon. Wel dichtbij maar toch. Dus wel hier onder controle! Scheelt niet alleen ritjes naar haar praktijk maar stel dat zij een bevalling aan het doen is ofz dan wil ik gewoon door degene hier geleid worden. Daarbij kan het op het moment van de bevalling wel ineens zo zijn dat ik helemaal niet wil dat ze erbij is ofzo.. houdt nog even overal rekening mee! Tot nu toe heb ik er juist een goed gevoel bij! Wel boffen dat ik dus extra echo's heb! We vonden het wel speciaal als zij ons zondag kennis laat maken met ons kindje! (hopelijk!!) De 12e heb ik bij mijn eigen vk intake en echo!
Vandaag weer inwendige echo gehad. eicel groeit mooi. Is nog niet gesprongen. Vanmiddag wel weer een positieve ovulatietest. Wanneer is nou t beste om t te doen?
Ik zou gewoon lekker elke avond gaan klussen de komende dagen tot je positieve testen meer hebt. Wij hebben rond mijn eisprong ook 4 dagen achter elkaar geklust. Ik weet dat 1x inde 2 dagen beter is voor het zaad maar dat deden me gewoon verder voor en na de eisprong.
Even klein baalmomentje hier. Ik hoor ineens een gerommel en vandaag zouden ze van mvm de eerste keer de kratten komen halen. Niemand weet het natuurlijk nog dus ik had de kratten in grote tassen achter mijn kliko gezet. Het gerommel was dus de man die de kratten met grof geweld an publiek voor mijn deur uit de tassen trok. Vervolgens loopt hij ermee naar zijn busje, langs vier buurvrouwen die net gezellig staan te kletsen en pakt twee nieuwen en zet die terug. Te tassen liggen er verfrommeld onder. Kennelijk was het teveel moeite de tassen er even af te halen in zijn bus en daar de nieuwen kratten erin te doen! Hele buurt natuurlijk gelijk op de hoogte..
Heej damess vorige week donderdag heb ik mn laatste inwendige echo gehad ze zeiden dat mn eisprong was geweest en dat ik aankomende woensdag moest bloedprikken. en dan over 2 weken weer bloedprikken als ik ongesteld zou zijn. En toen zei ik vorige week donderdag al.. wat nou als ik volgende week ongesteld ben? Nee zeiden ze.. je eisprong is net geweest dus menstruatie komt pas over 2 weken.. nou mooi niet dus. Gisteren ongesteld geworden. heb gebeld na ziekenhuis en vonden ze idd raar. kon gewoon bloed gaan prikken zodat ze konden kijken hoeveel hormonen in mn lichaam zat. Dus dan allebij de brieven (waarop staat aangevinkt waar ze op testten) meenemen en voor allebij bloed afnemen. 9 dec terugkomen na ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze dan zeggen.. @ lismam. Ik begrijp niks van je verhaal.. kratten? Tassen? Waarvan zijn de buren nu op de hoogte?
Aan mvm doe je alleen mee als je zwanger bent om dames die het niet kunnen worden te helpen. Dat staat schijnbaar op die kratten dus nu weten of vermoeden de buufjes denk ik wel dat ze zwanger is... Balen dat je zolang moet wachten tot je duidelijkheid hebt marielle. Hopelijk vinden ze wel iets maar je lf is wel heel kort. Iets wat waarschijnlijk de innesteling belemmert. Misschien krijg je straks wel progesteron injecties Hier nu de suikertest. Gatverdegatver wat is dat vies!!!!! Gelukkig wel 2 immense baby's in mijn buik. Rond de 30 cm en tesamen wegen ze bijna 2 kilo. Suikertest is gewoon standaard bij een tweelingzwangerschap en omdat ik al 2x wat eiwitten in mijn urine heb gehad...
@Lismam: Had helemaal niet gezien dat er een nieuw bericht was pp het forum dua een late reactie. Maar wat lomp van de MVM man. Die moet ook weten dat het eigenlijk discreet en geheim moet blijven. En helemaal als je her zo stiekem met die tassen wil regelen. Erg vervelend voor je! Heb je het ook aan MVM gemeld? marielle; wat vervelend, volgende ronde dus? Of begrijp ik jou verhaal niet helemaal? Waarom nog bloedprikken dan? En wat raar dat het ziekenhuis her raar vind terwijl jij altijd al zon onregelmatige cyclus hebt gehad! @seepje; wat goed dat het zo goed met je gaat! Wat is de suikertest precies?
@ miloena. Klopt. Weer nieuwe ronde.. jaa k heb t ze gezegt. Maargoed xd ze weten t nu dat ik ongesteld ben. werd getest op vanalles. Hormonen enz weet ik veel allemaal. hoor alles 9 dec.
@marielle : Dit is voor bij IVF, maar misschien heb je er wat aan Ferti Magazine - IVF, hormoontoediening @miloena : De suikertest, dan moet je nuchter bloedprikken, vervolgens mag je 2 glazen glucosestroop naar binnen drinken en 2 uur later moet je opnieuw prikken. Is je suiker daarna te hoog dan heb je zwangerschapsdiabetes en moet je op dieet Waarschijnlijk door die suikerdrank had ik wel 2 adhd baby's in mijn buik. hihi.
@Seepje; ohja herken het mn schoonzus is ook in verwachting van een tweeling dir moest dat een tijdje geleden ook. Maar die vond het drankje zo vies dat ze alles moest overgeven en het bloedprikken niet meer kon. Was jij ook tot wel 25 weken zo mega misselijk?
@miloena, ik ben door de zwangerschap geen dag misselijk geweest. Ik heb eigenlijk alleen last gehad van de vermoeidheid tot ongeveer 12 a 13 weken. Nu wordt alles zwaarder en moeilijker en heb ik veel brandend maagzuur maar ik mag verder echt niet klagen. Het drankje heb ik met veel moeite wel binnen gehouden, vond het zo zonde als ik nogmaals zou moeten anders (diabetes in familie dus dan moet hij goed gedaan worden)
Marielle: Wat een onzekerheid weer, wat raar dat ze eerst je eisprong vinden en dan nog ongesteld word zo vroeg. Gaat toch helemaal nergens meer over Seepje: Ik krijg de suikertest ook sowieso, maar pas met 27 weken geloof ik. Vies Miloena: Zie dat je vandaag je eerste echo hebt? Laat je even weten hoe het is gegaan? Ik heb trouwens dinsdag een echo laten maken in Nederland en daar kwam heel duidelijk uit dat we een jongetje gaan krijgen! We zijn zo blij!! De hele familie bestaat uit meiden hahaha.
@mellie : gaaf!! Suikertest met 27 weken is prima hoor, moet tussen de 24 en 28 weken gedaan worden. En ja het is heel heel erg vies maar het is te doen. Het is gewoon heel erg chemisch . Achja
@Melliemuis jaa de echo was super bijzonder. Maar het was nog niet heel goed te meten hoelang ik zwanger ben. Maar hoe het eerst staat is het nu 7 weken en 5 dagen. Vet mooi snel kloppend hartje gezien, zo bijzonder! Super gefeliciteerd, helemaal leuk dan een eerste jongentje. Zo bijzondrr om te zien dat dat in je buik groeit he! Echt fantastisch, ben helemaal verliefd, hihi
@Mell echt wel! Is je profielfoto de foto wie je laatst hebt laten maken? Hoeveel weken was je toen? Wat is het dan al een echt mensje, wauwie!!