Wat leuk! Een clubje met leeftijdsgenoten. Hebben jullie nog ruimte voor iemand erbij? Ik ben 23 jaar (word in mei al 24, mag dus wel eens opschieten, haha) en mijn verloofde en ik zijn nu bezig voor ons eerste kindje. We zijn in september 2013 al begonnen maar hebben december en januari even een korte pauze gehad wegens wat strubbelingen (niet in onze relatie gelukkig! Maar prive was er nog al veel aan de hand) nu zijn we sinds februari weer begonnen en ik reken deze ronde dus ook gewoon als eerste ronde. Ik kan echt niet wachten tot het raak is, ik wil zo graag jong moeder worden! Het lijkt me heel leuk om met meiden te kletsen van dezelfde leeftijd die in hetzelfde schuitje zitten. 12 maart is trouwens mijn nod dus ik moet nog even wachten tot ik weet of het deze ronde raak is! Ik durf er bijna niet op te hopen, maar het zou natuurlijk wel geweldig zijn!
♥NOD lijst♥ Kangerootje: NOD 24 maart, 22 jaar, 3e ronde, 1e kindje Noushka: NOD 12 maart, 25 jaar, 2e kindje Lynnetje: NOD 12 maart, 22 jaar, 2e ronde, 1e kindje Spannend03: NOD 19 maart, 22 jaar, 8e ronde, 1e kindje Cinnn: NOD 24 maart of 7 april (24 maart bij mij gewone cyclus van 29 dagen, 7 april bij mijn laatste cyclus van 42 dagen), 24 jaar, 2e ronde, 1e kindje GaiaMama, NOD 23 maart, 22 jaar, 16e ronde, 1e kindje Indiigo, NOD 20 maart, 22 jaar, 3e ronde, 1e kindje SD6 : NOD 15 maart, 21 jaar, 27e??? ronde, 1e kindje NElisabeth: NOD 12 maart, 23 jaar, 1e ronde, 1e kindje Indy 22: NOD 17 maart, 23 jaar, 1e ronde, 2e kindje ♥ Zwanger ♥ Zwaluw1989: Uitgerekende datum 15 oktober. Orchidee88: Uitgerekende datum 15 oktober. Vlindertje126: Uitgerekende datum? Mees90: Uitgerekende datum? Heej NElisabeth, ik ben zo vrij geweest om ons er allebei alvast op te zetten (ben bij met lezen, ik kan snel lezen haha! M'n zoontje was lekker in de box aan het spelen dus dan kan t) Echt gezellig! En Noushka, heel leuk dat hij dan toch uiteindelijk wel voor een tweede wilde gaan! Hoop echt dat het snel raak is voor jullie.. Leuk om te zien dat er zoveel meiden toch echt bewust zwanger willen worden op nog redelijk jonge leeftijd! Ik wilde altijd al jong moeder worden maar als we de eerste niet als verrassing hadden gekregen weet ik niet of ik het had gedurfd. Mede om het commentaar dat je toch krijgt. Maar nu wel heel bewust voor een tweede. We vinden het ouderschap allebei super leuk dus we willen graag meer kindjes. En als we dan toch meer kindjes willen vinden we het ook wel zo leuk als er niet te veel leeftijdsverschil is. Dus volgende maand gaan we ervoor.. Heb mijzelf er al tussen gezet als eerste ronde maar eigenlijk is dit nog een spek en boon rondje Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd waarom jullie allemaal zo jong besluiten om al moeder te worden.. Hebben jullie een oudere vriend? Is de tijd er gewoon goed voor nu (studie af, huisje, stabiele relatie enz.) of gewoon altijd al graag jong moeder willen worden? Haha, veel vragen!! Maar ik vind het gewoon erg leuk om andere jonge mama's (to be) 'tegen te komen'...
Dankjewel indy22! Ik heb meerdere redenen waarom ik jong moeder wil worden. Ik wil fit zijn en lekker met m'n kinderen kunnen rennen en spelen, ik wil graag een groot gezin en aangezien de kansen op allerlei afwijkingen groter worden naarmate je ouder wordt is het handiger om jong te beginnen, daarbij wou ik altijd gewoon al jong moeder worden. Het liefst had ik er nu al minimaal 2 rond lopen haha. Ik ben ook wel heel nieuwsgierig naar de redenen van de anderen?
Hoi dames, Ik ontdek nu pas deze club. Het lijkt me leuk om mee te kunnen kletsen met jullie. Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Bloem93, 20 jaar oud (juli 21) en ik heb een vriend van 30 (augustus 31). Wij zijn binnenkort twee jaar samen en zolang wonen we ook al samen in ons koophuisje, dat ging allemaal vrij vlot Samen hebben we de allerleukste hond van de hele wereld die ik zolang we geen kindje hebben maar beschouw als m'n baby haha. Mijn vriend heeft al 6 jaar een vaste baan in de logistiek en draait wisselende diensten, (dag,nacht, avond) Naast zijn vaste baan heeft hij ook een webwinkel in baby artikelen. Zelf ben ik aan het afstuderen als pedagogisch medewerkster en ik ga er vanuit dat ik in juli mijn diploma haal. Na die tijd is het vooral hard opzoek gaan naar een leuke baan en een beetje vastigheid krijgen qua inkomen. We kunnen nu prima rondkomen maar hebben verder weinig reserves om te sparen. Het zou dus heel fijn zijn om samen een inkomen te hebben zodat we ook kunnen bouwen aan een buffer. Dit laatste is ook de voornaamste reden dat wij nog 'moeten' wachten tot we echt bewust voor een kindje gaan. Vooral mijn vriend wilt eerst dat ik een vaste baan heb zodat er meer zekerheid is. Ik ben al een hele tijd er echt 'klaar voor' en kan niet wachten tot het eindelijk zover is. Wij hopen dus rond juli/augustus te kunnen beginnen voor een eerste kindje. Ik ben nu wel al een jaar gestopt met de pil en we gebruiken geen anticonceptie, we weten wat de risico's hiervan zijn maar mocht er wel eerder iets gebeuren nemen we uiteraard die verantwoordelijkheid! Zo ik wilde het kort houden maar dat is me niet gelukt
Welkom allemaal! Ik wou altijd al jong moeder worden. Ook is de situatie er nu wel naar. We hebben samen een koopwoning, zijn nu 4 jaar samen, beide een vaste baan. Overal waar ik baby's zie rammelt het haha
Ik heb ook altijd al jong moeder willen worden. Heb nu al een jaar of 5 klapperende eierstokken (zoals Jochem myjer dat mooi kan zeggen). We zijn nu dik 7 jaar bij elkaar, getrouwd, huis gekocht, man vaste baan, ik nog studerend (maar ga m'n co-schappen in over een tijdje). We zijn er gewoon klaar voor en ik wil ook graag lekker fit zijn.
is er nog plek voor mij ook ? ik ben een jonge moeder van 21 , in mei 22 en zijn sinds dec/jan. begonnen voor een tweede kindje. Ik ben nu bijna 1,5 jaar getrouwd en we wonen in NH Ik vind het wel leuk om ook met leeftijdsgenoten te babbelen.. Ik wilde altijd al jong moeder worden, gewoon omdat ik het heerlijk vind, lekker dollen en ravotten met mn dochter, als ze straks een puber is lijkt het me ook heerlijk dat ik niet zoveel ouder ben als haar. kan ik me goed inleven
Woewj, druk weer hier! Welkom nieuwe meiden!! Echt leuk, zoveel leeftijdsgenoten met dezelfde 'droom'. Om ook te reageren op de vraag van Indy: Ik wilde ook altijd al jong moeder worden. Ik wil ook graag een groot gezin, en bij mij weegt ook mee dat, zoals eerder genoemd, de risico's naarmate je ouder wordt groter worden. Nu speelt ook mee dat ik vrij traditioneel, christelijk ben opgevoed en zijn wij eerst getrouwd voordat we gingen samenwonen. In mijn omgeving doen alle meiden dat, en is het ook wel meer 'geaccepteerd' om jong moeder te worden. En als er meer jonge meiden in je omgeving zijn... Gaat het vanzelf ook kriebelen hierzo! Verder zijn we al 1,5 jaar getrouwd, beide een vaste baan, opleidingen afgerond, koophuis en lage vaste lasten. Ik vind een goede basis wel belangrijk, anders was ik er denk ik nog niet aan begonnen. Maar alles zit goed, en ik ben ook echt toe aan een nieuwe stap!
Hoi hoi, Hier nog iemamd met dezelfde droom! Ik ben 24 en mijn man is neg 27 geworden. Wij zitten nu in de eerste ronde en ik heb 13 maart mijn NOD..... spannend!! De reden waarom ik graag jong moeder wilde worden is dat ik de ziekte van crohn en de nodige operaties heb gehad. Als het goed is moet dat niks uit maken maar dat weet je nooit zeker! Ik hoop gewoon dat het ons gegund wordt.... en jullie ook! Leuk zo al die jonge mensen samen! Hihi!
Wat leuk! Allemaal nieuwe meiden! Welkom! Toen ik ging samenwonen met mijn vriend, inmiddels 4 jaar geleden, begon de wens op te komen. Veel te jong en middenin mijn studie op een studentenzolder, dus nog niet zo handig. Nu samen ons eigen koophuis betrokken, allebei een (voor mij bijna) vaste baan, dus het voelde goed. Daarbij ben ik fysiek niet geweldig en heb ik altijd zoiets van: dat kan alleen maar minder worden. Een zwangerschap is een behoorlijke aanslag op je lichaam en dat doe ik liever nu. Daarbij wil ik graag nog fit en flexibel zijn als de kindjes er zijn.
het word gezellig druk hier! leuk!! de reden dat wij nu een kindje willen is. nou ik wil het al vanaf mijn 16 (ja erg jong, maar ik ben het type dat vanaf dr 12 werkt, nooit op stap ging, wel zo leuke avonden met vrienden!) mja ik kreeg wat met mijn vriend toen ik 18 was en hij 19. zijn ouders zijn erg gelovig en daarom werd het voor mij belangrijk om eerst te trouwen (voor kindjes, al waren we eigenlijk direct zwanger nadat we wat kregen en dit is helaas mis gegaan) maar ik wilde een prinsessen bruiloft enja toen hij me ten huwelijk vroeg waren we van plan een huisje te kopenen we hadden wel spaargeld maar niet zoveel dat we het beide konden. toen hebben we eerst gezegd we gaan sparen voor de bruiloft als we er wonen, dit hebben we ook gedaan.mijn vriend boeide de hele bruiloft niet, hij wilde trouwen en hoe maakte hem niks uit, ik kreeg een budget en daarmee moest ik het doen. en toen een half jaar geleden begon het bij hem ook te kriebelen om papa te worden maarja zo eigenwijs dat ik ben wilde ik nu eerst de bruiloft, dit vond hij prima. totdat ik 3maanden geleden op 31dec haha! dacht waar ben ik mee bezig, een bruiloft is 1 dag kost super veel en dan gaan we weer 3 jaar sparen voordat we aan een kleine beginnen?? dus toen heb ik voorgesteld om te gaan proberen zwanger te worden en dan te trouwen als we 7 maanden zwanger zijn, en dan een kleine bruiloft, hier was vriendlief het mee eens dag erna na zijn ouders die vonden het prima na wat uitleg en hier zijn we dan haha! oja en mijn ouders roepen al 2jaar dat ze nog eens opa en oma willen worden. ja sorry voor mn lange verhaal, ben erg enthousiast
Het word steeds gezelliger hier merk ik haha alleen ben ik de jongste en het langst bezig... Waarom ik graag jong moeder wil worden... Ik ben op mijn 16e zwanger geraakt ondanks de pil en voelde vanalles waar ik eigenlijk juist een fijn gevoel van kreeg. Dit liep eigenlijk de dag na de positieve test uit op een mk. Sinds dien wilde ik niets liever dan een kindje krijgen maar de tijd was er niet rijp voor. Uiteindelijk bijna 3 jaar geleden leerde ik mijn huidige vriend kennen (nu 30) en het klikte meteen en ook hij had dezelfde wens (soort van klapperende zaadleiders dus??) ik ben gelijk gestopt met de pil in de veronderstelling dat het welkom was en dat het kwam wanneer het kwam. Nu dus bijna 3 jaar verder nog steeds geen resultaat maar wij zijn vastbesloten en doen er ook alles aan om onze droom werkelijkheid te laten worden. Hij werkt fulltime en ik wil er zelf ook iets part-time bij doen of vanuit huis gaan werken zodat ik alle tijd heb om bij ons hopelijk toekomstige wondertje te kunnen zijn. Ik heb altijd iets met kinderen gehad maar na de mk is dat dus nog heftiger geworden. Ik zie nu dat Lynnetjee ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt.
SD6, wat een mooi en heftig verhaal. Is er al bekend, waarom het zo lang duurt bij je, zijn er al onderzoeken gedaan? Ik hoop echt dat het heel snel raak is. Ik kan me je gevoel heel erg voorstellen, ik heb ook een sterke kinderwens. Maar ik ben natuurlijk nog maar heel kort bezig. Toch heb ik het gevoel dat ál mijn collega's, kennissen, vriendinnen, zussen, schoonzussen zwanger worden. Gelukkig heb ik nog niet een negatief gevoel, jaloezie ofzo. Ik ben nog maar heel kort bezig en hou er rekening mee, dat het ruim een jaar kan duren. Nu heb ik iets geks, ik ben net van de rode duivels verlost, maar ik heb nu ineens gevoelige borsten. Normaal heb ik dat altijd pas in het 2e gedeelte van mijn cyclus. Herkend iemand dit?
Dat herken ik van de zwangerschap kangerootje Maar wil je zeker geen valse hoop geven! Er zijn vast nog meer redenen waardoor je pijnlijke borsten kan krijgen (ik krijg bijvoorbeeld ook zere borsten als ik het koud heb hahaha) Al zou het leuk zijn Heftig zeg SD6! Ik hoop echt dat het jullie heel snel lukt, dat het gewoon pech is dat het tot nu toe nog niet is gelukt. Maar jullie zijn wel bezig met onderzoeken? En lynnetjee leuk! Kleine bruiloft, helemaal als je zwanger bent, kan zo super mooi zijn!! Dan kan je je alsnog echt een prinses voelen! Alleen dan zonder er duizenden euro's aan uit te geven. Want het is inderdaad maar een dag.. Wel een hele mooie dag natuurlijk! Die je als het goed is maar een keer meemaakt haha Maar je kan er ook zonder al te veel geld uit te geven echt een hele bijzondere dag van maken! Wij zijn nu ruim twee en een half jaar getrouwd, hebben tijdens onze studie een lowbudget bruiloft georganiseerd, maar ben nog steeds heel gelukkig met hoe het is gegaan toen Heel leuk om jullie verhalen zo te lezen!
Ik kreeg de kriebels zo'n 7 jaar geleden (was toen 17) toen mijn tante bevallen was van mijn nichtje! Me relatie van 2 jaar raakte uit (Damn wat was ik blij! Was dood ongelukkig) en binnen een half jaar kreeg ik een relatie met me grote liefde.. (Die ik toen al een jaar of 4 kende van het uitgaan, vond hem gelijk leuk, maar mijn toenmalige beste vriendin vond hem leuk, dus was het voor mij een verboden gebied).. Twee maanden na t begin van onze relatie kreeg ik mijn chronische pijnklachten en raakte ons toekomst beeld in de war (Ja daar hadden we het toen al over..) binnen een jaar kregen we de sleutel van onze woning.. En ondertussen gebruikte ik onwijs veel pijnstillende medicatie. En het was voor mij & mijn vriend wel een vereiste dat ik eerst zou stoppen met alle medicatie.. En dat is me nu sinds december gelukt! Dus in januari gestopt met de pil! Owh en in juni zijn we 5 jaar samen!
@indy22 hoe heeft jullie dag uitgezien? Ik hoop dat we snel allemaal zwanger zijn! SD6 heftig zeg, al 3jaar bezig, zijn jullie al voor onderzoeken na het ziekenhuis geweest? Ik hoop dat het snel lukt!
Echt gezellig druk hier ineens. Ik heb vannacht op de huisartsenpost gezeten.. had buikpijn echt niet normaal. Er zijn ontstekingswaardes en bloedcellen in mijn urine te vinden. Maar in mijn bloed totaal niet, Ze hebben nog inwendig onderzoek gedaan en daar kwam uit dat het mijn baarmoeder en rechter eierstok is. moet morgenochtrnd terug komem. Heb antibiotica gekregen, maar het kon ook zijn dat mijn eisprong blijkbaar ineens een heel heftige buikpijn veroorzaakte. Viel weg, misselijk en duizelig erg heftig. toch hoop ik dat het mijn eisprong was. De dag voor je eisprong ben je het meeet vruchtbaar toch? Klussen zat er met die pijn natuurlijk niet in, maar de dagen ervoor wel geklust.. Zo spannend allemaal
@spannend03 pfoe! dat is ff schrikken. maar wat heb je dan precies aan je baarmoeder en eierstok? hopelijk gaat het snel beter! succes morgen!! ik weet niet welke het meest vruchtbaarste is, het lijkt me de dag van de eisprong maar als je een paar dagen of zelf de dag ervoor hebt geklust is dat prima. sterkte, beterschap! laat je morgen weten hoe het geweest is??