Wat erg van je pa Hier t zelfde maar dan mijn moeder. Hadden ook niet veel maar heb daar heel veel van geleerd Wij sparen zo nu en dan voor onze dochter voor haar opleiding maar we gaan echt niet sparen voor een rijbewijs enz ik heb geleerd dat je hard moet werken als je iets wilt ..dat heeft mij heel veel doorzettingsvermogen gegeven en daarbij ben ik ook heel zuinig op mijn spulletjes hihi. Toen ik 14 was werkte ik in de bollen had ik 400 euro verdient in de vakantie en als beloning verdubbelde mijn vader het bedrag endaarvan heb ik toen mijn eigen computer ggekocht en ik heb hem nog steeds is echt mijn heiligdom haha
Bedankt Indigo en SD6 en Jmay Ik ben zelf ook opgegroeid met een moeder met alleen uitkering. Ik ben ook wel gelukkig opgegroeid. Maarja, neemt niet weg dat ik tranen met tuiten heb gehuild (en mijn moeder ook) toen er geen geld meer was voor mijn paardrijlessen. En ik heb inderdaad ook zelf altijd overal voor moeten knokken voor alles wat ik wilde bereiken en ben daar ook trots op. Maar juist daardoor heb ik heel erg het gevoel dat ik mijn kind(eren) dat wil besparen als dat kan. Daarbij komt dat mijn moeder door de uitkering juist wel altijd thuis was. Ik hoefde nooit over te blijven of wat dan ook. Onze eerste hoefde nooit naar de opvang omdat de situatie zo was dat ik studeerde en mijn vriend thuis was met de kleine. Maar bij de 2e is dit onmogelijk. Ik baal er van dat ik niet het eerste jaar fulltime kan moederen zoals sommigen dat wel kunnen . Toen ik zwanger was van de eerste zat ik in mijn eindstage van mijn 1e opleiding. Ik heb de helft van mijn zwangerschap ochtendmisselijkheid gehad en had me voorgenomen dat ik bij de 2e ervoor zou zorgen dat ik genoeg gespaard had om 9 maanden te kunnen broeden zonder te werken . Maar dit zit er ook niet in. Ben bang dat het tegen gaat vallen, terwijl we het wel zo graag willen! En mijn ongi hormonen helpen ook niet bepaald mee nu :x
@Noushka, ik snap wel een beetje wat je bedoeld hoor.. ik werk zelf in de kinderopvang en het liefst zou ik er voor zorgen dat mijn kinderen daar absoluut niet heen hoeven. En niet omdat kinderopvang slecht voor ze is maar het liefst zou ik gewoon lekker fulltime thuismama willen zijn. En daarbij heb ik een aantal dingen met een ex-collega meegemaakt die zij deed waar ik mijn kind nooit maar dan ook nooit aan bloot zou willen stellen. Wat dat betreft ben ik best wel slecht van vertrouwen geworden helaas. (Sorry wil niemand bang maken hoor!) De kans dat het gaat lukken om fulltime thuismama te zijn is alleen echt ontzettend klein en daar kan ik soms dan zo van balen en dat maakt mij soms ook wel een beetje aan het twijfelen. Ik kijk soms ook wel eens wat de mogelijkheden zijn voor bijvoorbeeld thuiswerk, maar dat is ook nog niet zo gemakkelijk te vinden. Dat zou wel ideaal zijn natuurlijk, als je kindje ligt te slapen of je man thuis is kan jij in die tijd mooi even aan het werk.
We zitten denk ik allemaal een beetje in hetzelfde schuitje, niemand hier heeft het eigenlijk breed genoeg en toch willen we er allemaal voor gaan. Ook ik kijk regelmatig voor thuiswerk maar dat zijn meestal allemaal oplichters waar ik me liever niet mee inlaat jullie natuurlijk ook niet. Ik doe nu elke dag de overblijf bij mijn moeder op school, het is een nieuw kleuterklasje van 6 kindjes waarvan er 5 overblijven. Verder ben ik ook aan het kijken of ik iets voor mezelf kan gaan doen ondanks dat mijn moeder en stiefvader me dan moeten helpen met de investering. Ik weet zeker dat we het allemaal zouden kunnen, ook met minder geld en natuurlijk wil je bepaalde dingen anders hebben zodat je je kind kan besparen wat je zelf hebt meegemaakt maar toch weet ik zeker dat we dit kunnen, volgensmij is dit een groep sterke en serieuze meiden, anders denken we niet nu al aan kids toch... Morgen trouwens onze uitslagen van het ziekenhuis, begin nu wel een beetje bang te worden nadat ik gezien heb hoe groot de naald van een Pregnyl spuit is..... ik heb geen idee of ik die wel bij mezelf durf te zetten eigenlijk.. Heb me al die tijd voor gehouden dat dat een klein naaldje is omdat je het zelf moet doen. Mijn schoonvader prikt dagelijks voor zijn suiker en dat is maar een klein dingetje
@ SD Heb het denk ik gemist, maar wat moet er gaan gebeuren met jou en die spuit en waarom? @ elisabeth Ik weet inderdaad dat er figuren tussen zitten die helemaal niet zo geschikt zijn helaas . Maar daar ga ik niet van uit hoor. Dat is ook niet waarom ik opvang vervelend vind. Maar meer dat je er dan zelf niet voor je kind kunt zijn als die huilt enz.
denk dat we idd allemaal een beetje het zelfde hebben hihi. Hier hoeft J. niet naar een opvang , omdat ik (nog) niet werk, maar ben wel van plan weer te werken en dan gaat zij naar opa en oma. Denk dat ze op een kdv heel goed voor je kindjes zorgen hoor maar vriendin van me haar kindje is echt elke week wel ziek enz. dus wat dat betreft ben ik wel blij dat ze daar niet heen gaat. Ze is laatst dan echt ziek geweest voor het eerst. @Sd heb ik ook gemist? wat is er met je aan de hand ?
Wat een verhalen meiden! Lastig hè? Ik twijfel ook wel eens over tijd en geld enzo. Wij hebben wel de luxe dat m'n vriend genoeg verdiend om mij de vrijheid te geven thuis voor onze hopelijk twee kindjes te zorgen. En ik kan websites maken dus op die manier vanuit huis een centje bij verdienen.. Maar ben wel eens bang doordat de dicht op elkaar gaan zitten als het binnenkort lukt dat ik ze niet genoeg aandacht kan geven.. Maar denk aan ds andere kant dat er wel een mouw aan te passen is Hier trouwens vanochtend een volledig witte test en vanmiddag is t echt doorgebroken.. Jammer maar dan nu in elk geval duidelijkheid en een nieuwe ronde! Sd6 spannend zeg!! Wist wel dat jullie gingen testen maar heb gemist dat je moest spuiten weten jullie al iets meer? Hoop in elk geval dat wat jullie ook gaan doen dat t gewoon de eerste keer meteen raak is!
nee denk het ook niet ... denk dat aan een groot en klein leeftijdsverschil allebei wel voor en nadelen zitten. Ik ben er van overtuigd dat je er zelf inrolt zodra de tweede geboren is, eigenlijk net als bij de eerste. ik ga morgen testen.. ben heel benieuwd
Sorry dames! Had het inderdaad beter uit moeten leggen he! Wij hebben morgen om 11 uur een afspraak bij de gyn met alle uitslagen en over hoe we nu verder zullen gaan. Waarschijnlijk word dat dus iui (kunstmatige inseminatie) daarbij word de groei van je eitje nauwlettend in de gaten gehouden en bij 18 mm moet je jezelf dus een injectie in je buik geven met Pregnyl tussen 6 en 9 in de avond om er zeker van te zijn dat je eitje springt. 42 uur later moet het potje van vriendlief ingeleverd worden en na de opwerking daarvan word dat in de middag bij mij ingebracht. Maar dat prikken vind ik dus wel een beetje eng om zelf te doen.... Ik hou jullie op de hoogte morgen!
dat heb ik helemaal gemist! heel veel succes morgen, erg spannend allemaal. dat prikken lijkt me ook heel eng
Oh das inderdaad niet fijn! Lijkt mij ook eng.. Kan je vriend dat? Of iemand anders? Moeder, vriendin?? Aan de andere kant is het hele proces zo wel veel gecontroleerder! En dus meer kans op zo'n hummeltje Ben heel benieuwd wat ze jullie morgen gaan vertellen.. Alvast heel veel succes en sterkte! Zet m op! Het is voor een heel goed doel!
Dank jullie wel meiden! Mijn vriend doet het al in zijn broek bij het zien van een naald dus dat word hem niet. Waarschijnlijk wil een vriend van ons die ook een tijdje ons huisgenoot was het voor me doen en anders de moeder van mijn vriend maar die woont wat verder weg... Ik hoop dat er meer kans is maar als je de slagingspercentage opzoekt dan weet ik niet of dat iets is om vrolijk van te worden.. Ik dacht iets van 10% per maand maar wie weet... Over 6 maanden is dat dan alweer 60% dus ik verwacht er sowieso de eerste ronde niet zoveel van... Maar nogmaals : wie weet! Ik hoop natuurlijk van wel, hoop alleen dat ik geen bijwerkingen krijg van de Pregnyl. Schijnt overeen te komen met hcg... Of sterker nog... Dat is het ook
Ben benieuwd hoe het vandaag gaat! Wel fijn dat iemand wil helpen zou in dat geval ook niks aan mijn vriend hebben hoop ook dat je weinig bijwerkingen hebt! Zet m op vandaag!!!
SD6: heel veel succes vandaag! Het spuiten is indd akelig, zeker bij jezelf maar als je het eenmaal de eerste keer gedaan hebt bij jezelf gaat de 2e keer je makkelijker af. Ken je iemand die in de zorg zit van naasten? Voor hun is het makkelijk om te spuiten omdat ze ervaring hebben. Ik wil je wel helpen, zet dagelijks spuiten hihi. Wat een heftige verhalen meiden, over vroeger! Snap best dat je kan twijfelen financiël gezien, je wilt je kindjes natuurlijk alles kunnen geven. We leven in onzekere tijden qua werk. De ene week heb je een vast contract en de week erna word je gewoon ontslagen. Thuis blijven zit er voor mij niet in. Ik zou wel van 32 ma 24 uur kunnen gaan maar dan krijg ik geen 8 uur diensten meer wat betekend dat ik meer dagen na het werk zal moeten gaan, wel maar 4, 5 of 6uur maar dan ga ik liever 4 dagen 8uur omdat ik anders veel vaker een oppas nodig heb. Heeft er nog iemand getest vandaag??
@SD6, heftig zeg.. maar opzich wel fijn dat er nu eindelijk serieus iets gedaan gaat worden. Al kan ik me echt wel voorstellen dat je gigantisch opkijkt tegen die spuit. Ik duim voor je dat je snel resultaat zult hebben! Heel veel succes vandaag. @JMay, en en en? Heb je al getest?
Nou meiden, heel erg bedankt voor jullie steun, zit nu even uit te stuiteren van het nieuws. We hebben in principe groen licht gekregen voor iui. We mochten kiezen om gelijk te starten of om een half jaar nog te proberen. De uitslagen waren dus eigenlijk prima. We hebben gekozen om 3 maanden iui te proberen en dan waarschijnlijk een time-out te nemen omdat er dus standaard na 3 maanden een kijkoperatie gedaan word om zeker te weten dat ze niks over het hoofd gezien hebben en dat maakt me dus nog veel banger dan ik was voor het prikken.... volgens de gyn hebben we op de natuurlijke manier meer kans dan iui maar we willen het toch proberen. Het jammere is alleen dat dit gaat gebeuren in de gestimuleerde cyclus wat dus niet 1 prik maar meerdere inhoudt... Moet het dus echt zelf gaan proberen en dat geeft volgens de gyn ook minder stress. Lynnetjee... Van mij mag je maar je woont een beetje ver weg
Moest heel goed kijken maar ik zie het inderdaad, maar helaas weet ik dat je dit soort streepjes als negatief moet beschouwen
Ja idd afwachten maar Jeetje wat spannend allemaal zeg. Die prikken zijn wat minder maar ik denk als je dat 3x gedaan hebt dat het een soort van "normaal" word?