Zwanger worden tussen 20 - 25 jaar

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Maantje555, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aah Noushka wat vervelend! Gelukkig is het oud bloed, als je je toch heel veel zorgen maakt zou ik de verloskundige even bellen maar geloof dat het geen kwaad kan zolang het oud bloed is?

Vreemd dan he Jmay dat het iedere maand weer anders op komt zetten, gelukkig ben ik niet down dat had ik echt verwacht maarja ga ronde 3 ook nog maar in en eigenlijk pas de 2e serieuze ronde de aller eerste ronde wou ik genoeg foliumzuur tot mij nemen maar merkte toen cervixslijm op en waagde we toch een poging maar het was niet dat we dagen aan het klussen waren ofzo.

2. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Nou de ovu test hier was geen knaller dus ga er echt vanuit dat ik hem rond de 17e 18e heb gehad.. Toen had ik ook mooi oplopende testen maar heb ik de knaller 's nachts waarschijnlijk gemist omdat hij de dag daarna gewoon weer omo wit was. Dus nog even 9 dagen wachten dan kan ik op 3 mei een test doen

En noushka wat balen! T is wel oud bloed dus ik zou gewoon als je t niet vertrouwd de HA even bellen.

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja idd
    Ik merk sinds de vorige ronde dat het me nu wel meer raakt.
    Komt.misschien ook omdat iedereen in onze omgeving of net zwanger is of al bijna gaat bevallen enzo

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ja het was gelukkig wel bruin. Er is nog niet meer bij gekomen tot nu toe. Maar de schrik zit er wel flink in. Houd jullie op de hoogte :).

@jmay
    Hou hoop meid. Maar weet wat je bedoeld. Ongesteld worden is al vervelend genoeg. Maar om in die tijd geconfronteerd te worden met zwangeren is nog erger :(. Knuffel!

5. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1245 Smurfin90, 24 apr 2014
    Laatst bewerkt: 24 apr 2014
    Ja raar is dat, hier ook iedereen lijkt wel zwanger of is afgelopen week bevallen zelfs paar berichtjes op fb van zwangerschap aankondigen voorbij zien komen over het algemeen van vreemde maar het stond toch maar even op mijn tijdlijn.

Dat doet wel iets met je, gun het natuurlijk iedereen maar het lijkt bij sommige zo makkelijk te gaan.

Bij mijn eigen familie weten veel mensen dat wij bezig zijn, bij die van mijn vriend niemand en ik wil ze het ook niet gaan vertellen ze keuren mijn werk niet goed omdat het geen stabiel inkomen heeft, ze vinden überhaupt dat ik op een te laag niveau ben afgestudeerd maar het grappige is dat hun vroeger ook niet verder dan de huishoudschool zijn gekomen en de afgelopen meen 3 jaar zijn er 2 knappe koppen bij gekomen waar onder mijn zwager en oh wat zijn die allemaal geweldig!

Wij hebben trouwens niks te klagen hoor, huisje, boompje & beestje. Vriendlief heeft een goede baan ik ben grotendeels huisvrouw en zo nu en dan werkzaam als freelancer in mijn ogen ideaal voor een kleintje.

Maarja ik vertel het ze liever niet, het is wat jammer want wij verzinnen nu van alles zou het zo ver zijn wil ik ze rond de 10 weken op de hoogte brengen en dan krijg je misschien wel de vraag of het gewenst is wij willen dan gaan zeggen dat ik door de pil heen zwanger ben geraakt maar dit vind ik ergens toch zo naar want het is harstikke welkom.
    Maar heb gewoon zo'n idee dat ze anders praten alsof wij mijn schoonzus 'na apen'
    Hebben meer hier last van ook gezien de leeftijd?

Edit; Even een kleine uitleg met wat ik bedoel onder na apen, mijn vriend en ik hebben eigenlijk altijd geroepen dat wij geen kinderen wouden nouja misschien rond de leeftijd van 30... het viel mij eigenlijk al wel op dat ik wel altijd heel jaloers reageerde op mensen die zwanger raakte ik heb bijv. in een klas gezeten waar iedereen nu al moeder is sommige zelfs van 3 en dan deed ik er toch eigenlijk vrij jaloers over 'Nou..die is ook al zwanger' nooit kon ik daar positief over doen. In Januari dacht ik dat ik zwanger was en al goed ver ook, het kwam zomaar uit het niks en mijn buik was ook mega rond ik leek wel 20 weken geen idee waar het vandaan kwam maar ik voelde mij zwanger, ik zag er zwanger uit en ik was om! Testje gehaald maar natuurlijk negatief. Begon er ook vrij direct met vriendlief over te spreken en ook hij zag het wel zitten heel bizar allemaal!
    Maar omdat wij altijd gezegd hebben van hier geen kinderen, en nu plots toch wel en dan toevallig wanneer mijn schoonzus net bevallen is heb ik het idee dat hun denken dat wij alles aan het na apen zijn.
    Bij mijn familie viel het trouwens wel goed, sommige zeiden goh? Jullie?! Maar deden daarna direct positief en mijn moeder is met het idee al in de 7e hemel haha!

6. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn, of ze het nu afkeuren of niet, het is jullie wens, jullie leven, en jullie verantwoordelijkheid. Na-apen zou ik zeggen, goh na-apen misschien zijn we al wel 2 jaar bezig en was het ons niet eerder gegund. Nare reactie zou ik dat vinden.

Hier weet alleen mijn moeder en gezamenlijke vrienden het, ik denk dat mijn vader er wat meer moeite mee heeft gezien het ook 2 jaar heeft geduurd voor hij aan ons leeftijdsverschil kon wennen ;)

7. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lastig he, ik heb me vorige post nog even het een en ander toegelicht.
    Ik wou het mijn vader ook niet vertellen, maar mijn moeder is een enorme flapuit dus hij weet het ook hij vind het eigenlijk ook wel leuk iets wat ik niet verwacht had van hem, enigste reactie was van 'En wat hoorde ik van je moeder??' Dus ik was een poosje stil en zei uit eindelijk 'Ja leuk nieuws he? :D' En kreeg als reactie terug 'Ja.. Pap vind het wel leuk....maaaar is het wel verstandig in deze economische tijden? Vind het ook maar ongemakkelijk om met mijn vader over zoiets te praten, nu belt hij me ook regelmatig op en vraagt hij heel blij en ben je al zwanger?? :)

Ik denk dat mijn schoonfamilie op zich ook wel blij zouden zijn, maar haal gewoon teveel in mijn hoofd. Ik denk dat we een gedichtje in een fotolijstje gaan doen mocht het zo ver zijn bij de reacties van hun kan ik daarna waarschijnlijk wel bepalen hoe eerlijk we kunnen zijn.

8. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ah nu snap ik hem wat beter inderdaad… is ook heel lastig allemaal. Ik heb hier het idee gevat om mijn ouders een koffertje te geven met een pyjama en slofjes met een speen i love oma / opa en dan een briefje erbij, "Lieve opa en Oma, Als ik groter ben mag ik dan komen logeren?"

Of misschien alleen een lijstje met een echo foto, haha ik ben er iets teveel mee bezig geweest al geloof ik haha

9. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    @ seepje
    Ik zou het tegen die tijd gewoon eerlijk vertellen dat het gepland was. Ook al heb je gezegd dat je geen kinderen wilde, je kan van gedachten veranderen toch? Straks krijg je nog vervelendere reacties mocht je zeggen dat je door de pil zwanger bent geraakt.
    Gewoon sterk in je schoenen staan meid! Niemand heeft wat te zeggen over jullie wens. En daar heeft je opleiding o.i.d. niks mee te maken.

10. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ging over smurfin @noushka ;) Hier is het gewoon nog een geheimpje hoewel iedereen het deels wel verwacht omdat ik altijd heb geroepen jong mama te willen worden en vriendlief dus al een dochter heeft :)

11. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik moet mij er ook eigenlijk niet te druk om maken, waarschijnlijk zal het wel goed vallen en zo niet pech gehad als wij maar gelukkig zijn.
    Hahah ook al diep aan het oriënteren op zulke dingen? Ik denk dat mijn moeder een foto lijstje gaat krijgen met een echo foto zo ook mijn vader (zijn gescheiden) en dan mijn schoonfamilie een lijstje met zo gedichtje van dat het nu nog heel klein is, maar over een tijdje in het lijstje zou mogen.. Schoonzus weet ik echt niet misschien wel gewoon via een telefoontje zo hebben wij het een aantal maanden geleden ook te horen gekregen.
    Ik kijk trouwens belachelijk veel naar dingen die ik beter over een tijdje pas kan gaan bekijken, zo heb ik al een kinderwagen op het oog, bekijk ik met regelmaat kinderkamers, heb ik bij prenatal al een aantal kleertjes in het verlanglijstje staan, zoek ik dingen op over buik gipsen en later mozaïeken en nouja ga nog maar even door haha! Herkenbaar?

12. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Haha heel herkenbaar ;) Ik zit er al over te twijfelen om een baby-dekentje te gaan haken, en heb heel stiekem al een eerste knuffeltje. Mocht het ons onverwachts niet gegund zijn geef ik hem iemand anders cadeau, maar was een knuffeldoekje van lief en zodanig afgeprijsd bij de v&d dat ik hem niet kon laten liggen :D

13. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Was ook voor haar bedoeld natuurlijk. Per ongeluk jou naam getypt omdat jij eronder stond ;);)

14. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denk dat jullie inderdaad gelijk hebben met eerlijk zijn! :)

@Noushka voel je je weer wat op je gemak?

15. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    #1255 seepje, 24 apr 2014
    Laatst bewerkt: 24 apr 2014
    Even delen ben d'r trots op :) net afgerond :)

Oh en ik kijk ook continu naar de negen maanden boeken... wil graag de oei ik groei denk ik. Of ik ga in een van mijn planners een eigen negen maanden boek ontwerpen :) en dan elke week een buikfoto ;) pff ik hoop dat er snel raak geschoten wordt :D

16. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waauw wat gaaf Seepje!!

Lijkt mij ook super leuk zo boekje bij houden, en inderdaad veel buik foto's kan niet wachten op zo'n bolle buik! ;)

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    zou je er idd niet te druk om maken hoor Smurfin
    het is inderdaad jullie keuze en jullie leven.

Ik werk bijvoorbeeld niet, en dat vinden mijn vader en zijn vrouw ook maar niets, die zijn onwijs hoog opgeleid en alles draait bij hun om geld en hoog opgeleid zijn.
    Bij mijn man en is dit helemaal niet het geval, wij zijn gelukkig en gezond en dat heb ik liever dan tonnen verdienen ofzo

Ik was 19 dat ik zwanger was van mijn dochter, wonder boven wonder reageerde mijn ouder super en waren ze helemaal blij voor ons, ik was echt met stomheid geslagen haha
    Bij ons weten mijn schoonouders het dat we bezig zijn en een beste vriend en vriendin maar veder ook niemand.

18. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Mooi !!

19. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Probeer me rustig te houden. Beetje afleiding zoeken. Nog geen bloed weer gezien gelukkig. Baal nu wel dat ik de vk niet gebeld heb. Morgen zijn ze niet open. Dus zou pas maandag weer kunnen bellen. Maar vraag me af of ze uberhaubt zo vroeg op een echo kunnen zien of het goed of fout zit?
    Heb wel een zeurend gevoel in mijn onderbuik, maar dat heb ik al 2 weken.

En ja, gewoon eerlijk zijn meid. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik 20 jaar en hoorde ook via via dat sommige familie leden mij nog erg jong vonden en zonde van mijn jeugd en weet ik veel wat. Grappige is altijd dat zulke opmerkingen altijd komen van familie die je bijna nooit ziet. Het doet me dus ook echt niks wat anderen van mijn keuzes vinden. We hadden het huisje boompje beestje al, dus kindje kwam echt niks tekort.

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Vaak kunnen ze dat niet zien inderdaad :( dat is zo lastig
    maar omdat het bruin was denk ik idd gewoon oud bloed , dat is natuurlijk ff schrikken hopelijk komt er veder niets meer .

Deel Deze Pagina