Zwanger worden tussen 20 - 25 jaar

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Maantje555, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Wordt gezellig druk hier:) Moest een aantal pagina's terug lezen!!

Moest wel heel erg lachen om je vader smurfen, zie het helemaal voor je hoe hij belt om te vragen of je al zwanger bent.. ergens wel heel lief toch:p? Die zijn er straks vast hartstikke gek mee:) Mijn ouders wisten niet of ze al helemaal klaar waren om opa en oma te worden maar direct dat hij er was waren ze niet meer weg te slaan hier, super trots, super verliefd.. Echt heel leuk om te zien!!

Noushka, ben bang dat de huisarts en de vk niks voor je kunnen doen.. Heb dit ook gehad en waar ik zit laten ze je voor zoiets niet komen. Er is nu nog niks te zien, pas vanaf vijf of zes weken zeggen ze met een inwendige echo iets te kunnen zien, dus voor die tijd kan je alleen maar afwachten. En ze zeggen dan krampjes en bruin bloed heel veel voor komt. Hier dus inderdaad ook twee keer meegemaakt, een keer met 4,5 weken en een keer met 7,5 week (ook toen mocht ik niet langskomen).. Pas als er echt helderrood bloed komt en veel en je echt enorme menstruatie krampen hebt is er kans dat er iets mis is gegaan.. Tot die tijd mag je er eigenlijk op vertrouwen dat het goed zit hoor!!

Maargoed, weet van mezelf dat ik kotsmisselijk werd van de schrik en de rest vd dag plat heb gelegen in de hoop dat de baby daardoor zou blijven plakken haha:p

Super moeilijke situatie seepje!! Lijkt me zo moeilijk, helemaal als je toch om zo'n kindje geeft en dan ziet dat het niet goed gaat maar dat je niet in mag grijpen.. Grrrr!! Rot zeg:( Kan je hooguit de keren dat ze bij jou is gewoon heel goed voor haar zorgen en extra stabiliteit en liefde geven.. Maar kan me heel goed voorstellen dat het aan je vreet als je een kind gezond weggeeft en het komt met wondjes terug! Bah..

Trouwens, hoe is de relatie tussen jou familie en de familie van je vriend smurfin? Want los van of het wel of niet goed voelt om te zeggen dat jullie kleintje door de pil heen is gekomen.. Het zou wel een hele lullige situatie zijn als zij van jouw familie via via toevallig horen dat jullie al een tijdje aan het proberen waren:p
    Maar snap wel dat je het lastig vind hoor! Ik vind het eigenlijk ook heel spannend om het straks te gaan vertellen mocht het lukken.. De eerste was echt een "ongelukje" (waar we SUPER blij mee waren, maar echt eerlijk waar door de anticonceptie heen). Soms is het best zwaar, studeren, een eigen bedrijf, een kindje, een huishouden enz. enz. maar nu denken mensen tenminste nog: achja, zwaar maar dat is nu eenmaal zo gebeurd.. Ik ben echt bang dat ze straks denken: En dan neem je er nog eentje bij?? Terwijl jullie het al zo druk hebben??! Met een kleintje die nog zo jong is?

Vind dat best lastig om te gaan vertellen! Maar ga het denk ik toch wel doen. Want het kindje is gewoon enorm gewenst! En we vinden het leuk als ze niet te veel leeftijdsverschil hebben als ons dat gegeven is:) Ben bij familie al wel wat zaadjes aan het planten.. Als ze een baby zien en vragen of het alweer begint te kriebelen roep ik hard JA enzo.. Om ze alvast een beetje voor te bereiden.. Maar ze weten absoluut niet dat we aan het proberen zijn.

Jeetje, wat een lap tekst! Sorry hoor..

PS seepje, wat voor freelance werk doe je eigenlijk?

2. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik ben visagist indy :) werk samen met mn vriend hij heeft een fotostudio en ik doe veel freelance werk op uitzendbasis vooral in de bijenkorf etc :) en wat doe jij?

3. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    @ indy
    Leuk toch zo'n lap tekst :) hebben we weer wat te lezen :p.
    Ik werd ook even ligt in m'n hoofd van de schrik. Daarna ook de hele dag plat op de bank. Heb er nu wel weer wat vertrouwen in. Maar zoiets verwacht je natuurlijk niet.

4. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad leuk dat het hier lekker levendig is! Sommige topics lopen echt dood.

Spannend meiden, hoop dat jullie pijntjes iets goeds mag gaan betekenen!
    Hier voel ik even helemaal niks gelukkig, ik had vandaag wel last van lage rugpijn en hele zware benen maar nu is het even lekker noppes nada.

Haha Indy, ja mijn vader komt altijd heel gek door de bocht.. Over die man kan ik boeken schrijven.
    Denk ook dat mijn ouders super blij zijn, me moeder heeft het er al jaren over zij vond het dan ook heel jammer dat de wens er eerst niet was.
    Volgens mij zit ze zelfs al stiekem mutsjes, sokjes, knuffeltjes etc. te breien/haken. :p

Ik heb helaas een hele vreemde schoonfamilie, misschien dat ik er wel eens uitgebreid iets over neer ga zetten want ik zit er ook best vaak mee maar in de afgelopen 9 jaar dat ik met mijn vriend ga heb ik echt de mafste dingen mee gemaakt.

Mijn ouders wonen op 200km afstand, gezien ik al bijna 9 jaar een relatie heb met mijn vriend weten mijn ouders dus ook de hele achtergrond van mijn schoonfamilie daardoor liggen ze elkaar niet echt dus ik ben niet zo bang dat mijn ouders dit zouden vertellen aan hun.

Al vond ik het laatst wel heel frappant, ik en mijn vriend zijn nog maar net 2 maanden verloofd paar weken daarvoor had ik het er met mijn moeder over en ineens kregen we de vraag van mijn schoonmoeder en schoonzus of ik in verwachting was?! Geen idee hoe ze er bij kwamen maar ik zie mijn moeder er niet zo snel aan om dit door te vertellen vooral omdat ik gevraagd had dat ze dit absoluut niet aan hun moest gaan vertellen.
    En de oma van mijn vriend kijkt trouwens ook wel erg vaak naar mijn buikje!

Ja inderdaad zulke dingen ga je dan inderdaad denken, maar waarschijnlijk zullen ze het alleen maar leuk vinden?
    Eigenlijk zou je al voorafgaand niet eens aan zulke dingen moeten denken, gewoon lekker doen wat je gelukkig maakt maar dat is soms erg lastig!

5. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik zou het lekker naast je neerleggen Smurfin :) Het gaat toch altijd wel zoals het gaat en een beetje oma is dolblij dat ze er een kleinkind bij krijgt en voor de kids is het wel leuk als er dan weinig verschil in zit voor het samenspelen.

Is inmiddels je ongesteldheid doorgezet of nog steeds niet? :)

6. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is nog niet echt door gebroken, zal denk ik later vandaag wel gebeuren gezien het steeds wat meer word.. Van welke dag moet ik nu eigenlijk mijn nieuwe cyclus gaan tellen Woensdag? Het was toen al wel rood.. Vandaag is het weer oud bloed, ik word er iig niet wijs uit.
    Als ik van Woensdag uit moet gaan ben ik van 33 dagen naar 28 gegaan.

Daar heb je dan inderdaad gelijk in, en wij hebben tot nu de wens voor 1 kan altijd veranderen maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.. En denk dat mijn schoonzus het ook bij 1 houd, dus dan is het inderdaad wel weer leuk als ze rond de zelfde leeftijd zitten.

Mijn borsten lijken trouwens wel een cup maat groter, en net sprong een van mijn hondjes per ongeluk op een borst ik had echt dat pijntje van toen ik nog een jaar of 12 was en nog op de basisschool zat en iemand er per ongeluk met een ellenboog er tegen aan kwam was dat gevoel eigenlijk al zo goed als vergeten jaren lang heb ik mijn borsten niet meer gevoeld. Bizar he? Jullie hier ook zo last van?

7. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Nee helaas, heb hier een puistjesuitbraak daar zeg je u tegen ;) Daarnaast nog steeds zeer pijnlijke buik, de kat sprong er net op en dat vond ik nou net even niet het meest fijne gevoel op deze wereld. Vorige cyclus erg last gehad van m'n borsten maar nu totaal geen last van. En ik voel me anders, maar dat kan ik me natuurlijk ook inbeelden ;)

8. SD6

SD6 Bekend lid

15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Sorry meiden, ik lees niet alle pagina's terug dus super sorry als ik iets gemist heb!! Wel heb ik jouw verhaal gelezen MJay, wat heftig zeg, het zit nou ook niet echt lekker mee bij jou de laatste tijd he... :(

Hier gaan we waarschijnlijk mijn ei missen aangezien die een deze dagen moet gaan springen en mijn vriend nachtdiensten heeft in verband met koningsdag :( maar wie weet kunnen we een deze dagen nog aan de bak en hebben we mazzel........ Verder ben ik de afgelopen dagen weinig thuis geweest en het temperaturen schiet er ook een beetje bij in, vanaf morgen toch weer even doen in de hoop dat ik toch mijn ei nog kan vinden en de rest maar een beetje gokken denk ik hahaha.

9. GaiaMama

GaiaMama Actief lid

1 mei 2013
    322
    241
    43
    Vrouw
    Wow wat is het ineens druk! Heb globaal alles proberen terug te lezen. En wat leuk dat er een paar zwangeren bij zijn :D.

@hier, het wordt weer allemaal anders! We hadden vorige week donderdag en gisteren een afspraak bij de gyn. En nu blijkt dat wat mijn man heeft (antilichamen) helemaal geen probleem is....
    De HA en de uroloog hadden ons gezegd dat dat een echt belemmering is voor de vruchtbaarheid en dat het daarom nog niet was gelukt. Nu blijkt dus dat er eigenlijk niets aan de hand is. Bij mij hebben ze een en ander getest en bij mijn man ook en ze hebben niets kunnen vinden. Oftewel, we moeten nog een half jaar zelf door ploeteren en daarna gaan we wel de iui in.
    Was in eerste instantie een behoorlijke schok want we werden telkens verteld dat we de iui in zouden gaan. Daarbij hadden we voor onszelf een verklaring waarom het al zo lang duurt. En nu blijkt dat dus allemaal niet waar te zijn. Het voelde eerst alsof we met een kluitje het riet in werden gestuurd, omdat ze ons nog niet gaan helpen. Maar de gyn heeft ons verzekerd dat ze ons alleen een half jaar zelf laten proberen als ze het idee hebben dat we daarmee meer kans hebben dan met iui. Dat stelde ons wel wat gerust. Eigenlijk moeten we gewoon blij zijn dat er dus niets mis is en dat er een kans is. Maar ik ben behoorlijk sceptisch. Waarom zou het in de komende zes maanden wel lukken als het in de eerste anderhalf jaar niet is gelukt...
    Ach ja, we gaan gewoon door. En het gaat lukken.

10. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Misschien omdat je met de verkeerde instelling aan de slag bent gegaan omdat je zoiets had van 'ach het gaat toch niet lukken'

Lekker een ronde OVU testen doen en vanaf dag 10 in de cyclus om de avond klussen voor 2 rondes, hoewel ik hoop dat de 2e ronde voor jullie dan al niet meer nodig is.

Kan me voorstellen dat een halfjaar nu weer mega lang is! Ik duim voor jullie dat het snel lukt!

Hier krijg ik nu steken op m'n borst echt mega vervelend omdat ik aan het werk moet en het zit aan de rechterkant en is elke keer als ik m'n arm omhoog beweeg Grrr

11. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Dat is weer een heel ander verhaal weer ja Gaiamama.
    Opzich natuurlijk geweldig nieuws. Maar wel balen dat het nu weer wat langer gaat duren voordat ze jullie gaan 'helpen'. Hoop natuurlijk voor je dat het alsnog op de natuurlijke manier lukt!

12. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vervelend he die puistjes? Ik zit er ook onder en dat is echt zeldzaam bij mij sta nu zo 3x per dag mijn gezicht te reinigen helaas heb ik het door een aankomende menstruatie of evt. ontpillen hoop dat het bij jou een andere reden zal zijn Seepje! :D

Is het niet mogelijk om een andere tijdstip van de dag mee te pakken SD6? Gelukkig blijft sperma wel een aantal uren leven.

Pff Gaiamama, anderhalf jaar is niet niks! Ik kan me de teleurstelling van nog een half jaar goed voorstellen, ik hoop voor jou dat je toch nog binnen dit halfjaar zwanger mag raken en je de iui mag overslaan!

Oef, ik hoef denk ik niet meer opzoek naar geboorte kaartjes als ik in verwachting ben want heb ze zojuist gevonden vind ze zo leuk!!
    voor een meisje Roze hartenbloesem - Fotokaart
    En deze voor een jongen
    Blauwe hartenbloesem - Geboortekaartje
    In geval van een jongen ben ik er nog niet helemaal zeker van, maar die van een meisje zou het hem echt gaan worden. :)

13. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
  14. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die voor een jongen vind ik erg leuk!! Willen jullie trouwens niet met eigen foto gezien je vriend ook fotograaf is?

Ik wil ons kaartje met een eigen studio foto, dan komt het kaartje maar iets later dan hoort. :p

Ja inderdaad niks zo vervelend als zo'n teleurstelling, bij mij valt het eigenlijk tot nu toe erg mee maar ik denk hoe meer rondes er gaan volgens hoe gefrustreerder ik ga worden.

15. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Haha ja ik denk het ook.

En nee wij willen bewust geen foto op het kaartje, juist omdat we al zoveel met fotografie bezig zijn, dit zijn kaartjes die echt bij ons passen, kleurrijk, vrolijk en het liefst ook nog een beetje gek. Want gek zijn we beide. Ik ben ook benieuwd hoe ik straks als moeder ben, want ik doe nu nog regelmatig voor het slapen gaan een dansje in de woonkamer etc ;) Ik hoop dat ik zo gek blijf straks, maar daar ga ik wel vanuit haha.

16. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha vast wel toch? Denk dat zoiets niet echt verander?
    Als ik sommige filmpjes op facebook voorbij zie komen en de moeders dan harstikke idioot hoor doen om het kindje aan het lachen te maken misschien dat je dan alleen nog maar gekker gaat doen? :D

Zo zie ik mijzelf nou niet zo snel zitten, maar die meiden voordat ze een kindje hadden waarschijnlijk ook niet haha!

Dat is dan inderdaad begrijpelijk, bij mij zal het wel veel stress gaan opleveren om precies een plaatje te gaan krijgen wat ik in gedachten heb en dan net een bevalling achter de rug etc. maar daar kan ik nu nog wel lekker lang over na denken.

17. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik denk dat ik inderdaad net zo gek blijf, of misschien wel gekker word inderdaad.. Ik ben echt heel nuchter en realistisch maar toch blijft het elke keer spannend, zal ik ongesteld worden of niet…

En ik snap je hoor maar juist die stress is een reden waarom wij het niet willen, op vakantie ook nemen we alleen de telefoons en een kleine digitale camera mee, dan blijft de spiegelreflex thuis… Maar het is dan ook ons fulltime werk en dan wil je in je vrije tijd juist eens iets anders dan foto's maken :p

18. Esselte

Esselte Niet meer actief

Wauw. Ik heb alles terug gelezen en weet niet waar ik moet beginnen met reageren. Ik had deze pagina wel openstaan maar dacht elke keer dat er geen reacties waren.. Tot ik zag dat ik nog wel 6 pagina's verder kon.. Beetje dom;) ik kan mezelf nog niet toevoegen in het lijstje.. Omdat ik geen idee wanneer mijn NOD is. Vaag hoor na de prikpil dat alles ontregeld is.. Maar heb al wel wat tips gehad.. Om de dag (zoals jullie noemen) 'klussen'! En die ovulatietest wil maar geen smiley geven. Denk dat ik te laat ben begonnen met testen. Maargoed ik was ook op vakantie met mn moeder dus dan kun je wel testen maar dat heeft geen zin. Ik zal vanaf nu deze pagina vaker gaam refreshen zodat ik ook op jullie kan reageren. Ik wens jullie allemaal een fijne koningsdag! Liefs marielle. :)

19. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hier een lange nacht hoor alles uit de stad inclusief alle politie commentaar 'attentie het is hier vol wilt u een andere locatie zoeken?' Grrrr. Daarnaast mega onzeker van mn lichaam heb nu al 2 dagen weer zeer rekbaar slijm maar nu wit ipv helder. Ovu test blijft wit dus mn ei is echt al geweest. Verder nergens last meer van behalve wat puistjes en een opgezwollen buik ;)

@marielle wacht even je menstruatie af en start ongeveer op dag 10 van je cyclus met de ovu testen van sensitest of action zijn ze een stuk goedkoper :)

20. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht

Deel Deze Pagina