Wij willen heel graag ons eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 3Njoy, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3Njoy

3Njoy Actief lid

1 feb 2014
    165
    0
    0
    Hoi allemaal!

Ik zag al wat groepen die al wat verder waren, daarom leek het mij leuk om een nieuwe groep te starten. Mijn vriend en ik hebben in november besloten te stoppen met de pil. Ik ben erg benieuwd naar de verhalen en ervaringen van andere mensen die ook voor hun eerste kindje gaan. Misschien kunnen we elkaar steunen.

Groetjes,

Joyce

2. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Hoi Joyce!

Zoals ik beschreven had in mijn voorstel verhaaltje;) Zijn wij sinds begin januari gestopt met de pil!
    In september 2013 besloten dat we in januari zouden stoppen met de pil, dit kwam omdat ik nogal wat pijn medicatie moest afbouwen. (Chronische pijnklachten..) Maar die medicatie heb ik in een rap tempo afgebouwd en nu kunnen we aan de slag voor ons eerste kindje!

Zijn jullie (als ik vragen mag;) ) in november ook gelijk begonnen of ben je eerst begonnen met "ontpillen"

Liefs!

3. 3Njoy

3Njoy Actief lid

1 feb 2014
    165
    0
    0
    Wij zijn eerst begonnen met ontpillen (eind november) en met het idee dat het waarschijnlijk nog even kon duren voor ik mijn eerste menstruatie zou krijgen na de pil. Achteraf duurde dit niet zo erg lang (eind december), had namelijk verhalen gelezen dat het soms maanden kon duren. Was al 10 jaar aan de pil dus vandaar. Januari was dus eigenlijk voor ons echt de eerste ronde, maar ben vorige week ongesteld geworden dus helaas...jij bent nu dus als ik het goed begrijp nog aan het ontpillen? Klinkt heftig die chronische klachten...gaat het wel goed met je tot nu toe?

4. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

tja ontpillen.... Ik heb deze maand een aantal (lees 2) ovulatie testen gedaan.. en bij de tweede was het raak. Maar ik heb nog geen inzicht in me cyclus nee.. Het is afwachten wat er gaat gebeuren. Volgens de ovulatie test heb ik een cyclus van zo'n 29 dagen. (ben gaan testen volgens de mijn biologische klok app met een cyclus van 28 dagen) maar goed dat wil natuurlijk nog niets zeggen!

Wel heb ik een ontgiftigingskuur gedaan, maar dat was meer om alle giftige stoffen van de morfine, anti depressiva en anti epileptica uit me lijf te krijgen..

Verder gaat het wel, het is afwachten wat er gaat gebeuren. Ik heb een zenuwbeschadiging op me buikspieren (wat vrij onbekend is.) en geen arts weet wat een eventuele zwangerschap gaat doen met me pijn. Het kan zijn dat ik 9 maanden (8 maanden;) ) op bed moet liggen, omdat me pijn toeneemt. Maar het kan ook zijn dat ik pijn vrij ben tijdens de zwangerschap..

Het is dus afwachten wat er gaat gebeuren!!!

Wat balen zeg dat je ongesteld bent geworden! Ik wacht het af! Vind deze maand wel langzaam gaan:D Niet zo zeer dat ik gefocust ben op de zwangerschap, komt het dan komt het.. Maar voor mijn gevoel ging de maand (toen ik nog de pil slikte) een stuk sneller!

5. 3Njoy

3Njoy Actief lid

1 feb 2014
    165
    0
    0
    Haha, dat gevoel herken ik. Inderdaad als het zo moet zijn komt het. Toch merk ik stiekem wel dat ik er steeds meer mee bezig ben. Ik had het zelf ook nog niet verwacht maar mijn vriend had het "gevoel" dat het bij ons meteen raak zou zijn. Hij was toch wel teleurgesteld toen het niet zo was. Wat betreft de tijd helpt het werk ook wel...gaan de dagen vaak snel voorbij. Maar soms lijkt het niet snel genoeg te gaan, dan komt de ongeduld weer om de hoek kijken. Voor nu in ieder geval nog een hele maand te gaan, we gaan er weer voor!;)

6. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Haha inderdaad positief blijven!!

K heb wel t gevoel dat er van alles gebeurd in me lichaam, maar goed dat kan ook te maken hebben met ontpillen & het leven zonder medicatie..

Heb jij wel een early test gedaan of ook niet?? Heb er 1 thuis liggen en twijfel of ik hem wil gebruiken....

7. 3Njoy

3Njoy Actief lid

1 feb 2014
    165
    0
    0
    Nee, wat dat betreft is het me wel gelukt om te wachten tot wanneer ik dacht te willen testen. Maar dat was dus niet nodig omdat mijn cyclus dit keer korter was dan de keer daarvoor. Mijn eerste cyclus was 38 dagen en deze keer 33. Heb ook een paar keer gelezen dat deze niet zo betrouwbaar zijn.

Toen ik de eerste maand van de pil was voelde ik ook van alles...had op een avond heel erge steken in mijn buik en 's avonds in bed heel erg borrelende buik enzo. Misschien raar om te zeggen maar had (nog steeds trouwens) meer zin zeg maar ;) hihi komt goed van pas dus...maar schijnen meer mensen last van te hebben. Sommige symptomen zijn dus erg gelijk aan zwanger zijn.

Heb nog gedacht een ovulatietest te kopen, maar vroeg me ook af dat wat is...

8. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Hoor inderdaad ook erg wisselende verhalen over de early testen!
    Dus ik wacht het af! Misschien toch ook zenuwen omdat ik niet weet hoe lang me cyclus is!

Die ovulatie testen vind ik wel handig! (Helemaal als je je cyclus duur niet weet en niet weet wanneer je eisprong is!)
    Vandaar dat ik hem deze maand gebruikt heb☺️☺️

Dat meer zin in seks hebben ken ik! Dat is een voordeel van het stoppen met de pil!!

9. 3Njoy

3Njoy Actief lid

1 feb 2014
    165
    0
    0
    Hmm...;) misschien toch maar even morgen naar de winkel om zo'n ovutest te halen.

10. Denise1991

Denise1991 Niet meer actief

Hee dames!

Hier net gestopt met de pil (1 januari)
    Heb allemaal symptomen die lijken op zwangerschap!
    Lekker dat ontpillen.. Alleen wel verhoogd libido!
    Ben benieuwd hoelang mn cyclus duurt! Zit op dag 30...

11. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Hoi Denise!!

Spannend! Al wel een test gedaan? Of wil je eerst de duur van je cyclus weten voordat jullie er actief voor gaan?☺️

Enne Joyce, ik heb ze bij de kruidvat vandaan 7 voor €14 geloof ik! Ze zijn ook te bestellen via internet!

12. Denise1991

Jaa al vaak genoeg testjes gedaan ;)
    Ik klus gewoon door haha

13. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Hahaha!!

Nog even een vraag! Welke pil hebben jullie gebruikt & hoe lang??

Ik heb zelf de Microgynon 30 gebruikt (heel even het goedkopere merk, maar toch weer terug naar de Microgynon 30) deze pil heb ik bijna 10 jaar geslikt, waarbij ik gemiddeld 6 tot 9 maanden me pil doorslikte ivm me pijnklachten (tijdens menstruatie word de pijn altijd iets heftiger!)

14. Denise1991

Ik heb ook die pil gebruikt!
    Vind het zn moeilijk woord haha
    Ongeveer zn 6,5 jaar!

15. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Dat is inderdaad ook al een tijd!!
    Zal de tijd dat je de pil gebruikt ook daadwerkelijk invloed hebben op de duur voordat je zwanger wordt?
    (Natuurlijk uitzonderingen daar gelaten!)

16. Denise1991

Nee, ieder lichaam reageert anders ;)
    Bij de een duurt t 3 maanden en de ander is zomaar zwanger! Ik ben nu al 1 maand aan het ontpillen!

17. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Haha ik snap dat ieder lichaam anders werkt😝
    Maar dacht misschien zie je verschil in de pil, de tijd dat je de pil slikt etc.. Maar ik zal wel weer te veel analyseren & na denken..

Over ontpillen zijn de meningen ook verdeelt.. Ach ik weet het niet! We zullen zien wat de tijd brengt!!

18. 3Njoy

3Njoy Actief lid

1 feb 2014
    165
    0
    0
    Dag dames,

Denise welkom! Nog bedankt voor de tip cin, was alleen te laat met het lezen ervan...ben namelijk uit het werk meteen naar de winkel gegaan. Nu bij de etos het merk predictor fertility gekocht, was 23 euro maar evengoed nog goedkoper dan die van clear blue. Nu maar hopen dat het werkt. ;)

Ik heb ook altijd de pil van micro 30 gebruikt, tot een paar jaar geleden. Toen kreeg ik de goedkopere variant. Heb bijna 11 jaar de pil geslikt, maar ben evengoed vrij snel ongesteld geraakt.

@denise, ik had hetzelfde afgelopen maand maar waren toch valse symptomen. Het blijft lastig...je hoopt het natuurlijk maar ik ga maar uit van niet.

19. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Ik zal even kijken welk merk ik heb Joyce!
    Hoe veel ovulatie testen heb je nu voor deze prijs??

20. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Ik heb gewoon de ovulatie testen van het merk kruidvat!

Deel Deze Pagina