Zwanger worden tweede kindje 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door joy1980, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat is het stil hier! :). Welterusten voor nu...

2. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Nou dames, heb een paar dagen geen tijd gehad om hier te kijken en jullie hebben goed gekletst hihi!

Wij zijn vorige week gaan kijken bij een peuterspeelzaal en heb hem gelijk aangemeld. Hij ging meteen spelen en bij de andere kindjes aan tafel zitten! Merk altijd wel dat hij het super leuk vind met andere kindjes, ook met zijn neefjes en nichtjes en kindjes van vrienden. Dus ik denk dat hij er tegen die tijd wel echt aan toe is!

Raar danif, ik had het vorige week ook en toch heeft het bij mij doorgezet.. Hoop voor je dat het toch een innesteling is, je weet het nooit he! Je lijf kan rare dingen doen! Als het wegblijft zou ik toch even een testje doen idd!

Mijn menstruatie is weer voorbij, nu weer aan de klus dus.. Heb alleen geen idee wanneer mijn eisprong nu zal zijn, voel het ook niet altijd (bijna nooit)

Gaat er nog iemand beginnen met ovulatietesten? En iemand binnenkort haar nod?? :D

3. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Oja, ik heb ook een miskraam gehad met 6 weken. Nu bijna 3 jaar geleden. Had net een afspraak gemaakt bij de verloskundige en een paar dagen later verloor ik ineens wat bloed. Gebeld en ze zei het is 50-50 dus probeer je nog niet te druk te maken, veel zwangere vrouwen verliezen weleens wat bloed. Dag erna afspraak voor een echo gekregen en bleek inderdaad een miskraam te zijn. Was er zo kapot van! Gun je niemand idd... En hoop het ook nooit meer mee te maken!

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Anna, lijkt me echt heel naar een miskraam, volgens mij blijf je daar ook altijd aan denken bij een volgende zwangerschap..

Bij mijn buuf is het denk ik toch foute boel, vorige week was ze na een half uurtje weer thuis (toen dus bleek dat er toch een vruchtje zat) en nu zijn ze nog steeds niet thuis, dus ik denk nu toch wel echt n curettage.. Loop er toch de hele tijd aan te denken... Maar ja laten we dan nu maar hopen dat zowel zij als ik binnenkort weer zwanger zal zijn (en uiteraard gun ik ook jullie allemaal een zwangerschap) :D

En hoe is het met Ladycake? Gaat alles goed?

Ladycake - 26 jr - eerste ronde - zwanger!
    Brondy - 28 jr - ronde 0 - nod 11 januari
    Sallie - 26 jr - eerste ronde - nod 10 feb - zoontje 26 mnd
    Anna25 - 27 jr - 2e ronde - nod 25 februari (?) - zoontje 17 mnd
    chanti - 23 jr - eerste ronde - nod +/- 4 februari - meisje 14 mnd
    Jorietje - 33 jr - 10e ronde - nod ca 14 februari- zoontje bijna 3 jr
    Sharon- 25 jr - 7e ronde na ma - NOD 11 februari - meisje 20 mnd
    Puck - 28 jr - 3e ronde - nod +/- 9 februari
    Danif-32jr - ronde 1 -Nod ws 19feb -meisje bijna 4 jr
    Scrat - 29 jr - ronde 0 - NOD begin maart - meisje 14 mnd

Lijst weer even naar boven gehaald, heb Amy weggehaald want die is gestopt hier...

5. scrat

scrat Niet meer actief

Ladycake- 26 jr - ronde 1 - zwanger!
    Sallie - 26 jr - ronde 1 - nod 10 feb - zoontje 26 mnd
    Anna25 - 27 jr - ronde 2 - nod 25 februari (?) - zoontje 17 mnd
    chanti - 23 jr - ronde 1- nod +/- 4 februari - meisje 14 mnd
    Jorietje - 33 jr - ronde 10- nod ca 14 februari- zoontje bijna 3 jr
    Sharon- 25 jr - ronde 7 na ma - NOD 11 februari - meisje 20 mnd
    Puck - 28 jr - ronde 3 - nod +/- 9 februari
    Danif-32jr - ronde 1 - Nod ws 19feb - meisje bijna 4 jr
    Scrat - 29 jr - ronde 1- Nod 4 maart - meisje 14 mnd

Heb ff een datum toegevoegd en de opmaak een beetje veranderd, dat is wat overzichtelijker. ;)
    Ik lees vrijwel dagelijks mee, heb alleen niet altijd tijd om iets te schrijven.
    Doet Brondy trouwens wel nog mee? Haar nod is al van een tijdje geleden.

Lijkt me verschrikkelijk om een miskraam te krijgen.

6. scrat

scrat Niet meer actief

@danif hoe is het nu met jou?
    @chanti bijna je nod, spannend! heb je al een vermoeden?

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik zag gister idd ook dat de nod van Brondy ook al oud is, dus ik denk dat we die ook wel weg kunnen halen ;)

8. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Jaa, ik deeeeenk zwanger! Maar ik weet het niet goed.. Ik heb wel een opgeblazen gevoel in mn buik en zeurende ongesteldheids buikpijn.. Had Ik de vorige keer ook toen ik zwanger bleek te zijn. Ik wist het al voor de test.
    Ik kan morgen testen met de ultra gevoelige test. . Maar ben bang dat die misschien wel negatief blijkt dat het misschien toch te vroeg is. .

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Spannend!!! Persoonlijk zou ik dan toch echt nog even 1 of 2 dagen wachten met testen geloof ik, dan weet je het wel gelijk zeker... maar goed ik ben al helemaal geen vroege tester, dat scheelt misschien ;)

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Goedenavond meiden!

Wat een verhalen allemaal van miskramen en ma zeg! Heftig hoor... Hier had ik wel bij zoontje in het begin veel bloedverlies en stolsels. Ik dacht dat ik een miskraam had gekregen. Het bleek later dat het eigenlijk een tweeling was geweest. Het klinkt heel gek maar ik was er eigenlijk niet zo verdrietig om. Ik dacht namelijk dat het mis was en later bleek ik toch goed zwanger van één kindje, dus was meer heel erg opgelucht toen...

Chanti: oeehh, spannend! Wat voor vroege testen heb je?

Ladycake: hoe voel je je?

En hoe is het met de anderen? Hier eisprong gister gedacht te voelen, dan heb ik deze maand 25 dagen. Zal mijn banner even aanpassen, komt dan een dagje bij. Verder afwachten dus....

Jullie nog nieuws? ;)

11. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Ladycake- 26 jr - ronde 1 - zwanger!
    Sallie - 26 jr - ronde 1 - nod 10 feb - zoontje 26 mnd
    Anna25 - 27 jr - ronde 2 - nod 25 februari (?) - zoontje 17 mnd
    chanti - 23 jr - ronde 1- nod +/- 4 februari - meisje 14 mnd
    Jorietje - 33 jr - ronde 10- nod ca 14 februari- zoontje bijna 3 jr
    Sharon- 25 jr - stop vanwege kijkoperatie - NOD 11 februari - meisje 20 mnd
    Puck - 28 jr - ronde 3 - nod +/- 9 februari
    Danif-32jr - ronde 1 - Nod ws 19feb - meisje bijna 4 jr
    Scrat - 29 jr - ronde 1- Nod 4 maart - meisje 14 mnd

Kan het kloppen dat Puck ook al even niet heeft gereageerd? Of heb ik erover heen gelezen? Sorry dan alvast!

Chanti: spannend hoor!! Hoop het echt voor je!! Ik zou ook inderdaad even wachten met testen, maar ken de drang om te testen. Voor ons dochtertje heb ik eigenlijk weinig tot niet vroeg getest.. Maar vorige maand 3 testen erdoor gesleept. Hoopte het zo, omdat ik daarna naar de gynaecoloog wilde bellen en hoopte niet dat het nodig was... Helaas.. Hou je ons op de hoogte??

Heb hier gisteren op de kop gelegen van de pijn in m'n eierstok. Zelfs een ibuprofen genomen tegen de pijn.. Wisten jullie trouwens dat ibuprofen niet goed is als je zwanger 'wil' worden. Heb dat laatst ergens gelezen.. Of zijn dat gewoon fabels? Nahja ik had er nu sch**t aan. Mag toch niet zwanger worden momenteel ;)

Hoe is het met de rest?

12. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    He meiden, ik voelde zo verdrietig. We hebben gister ons hondje in laten slapen. Ze is bijna 13 jaar bij ons geweest. Ze was al heel lang ziek en de laatste weken deed ze bijna al haar behoeftes in huis. Het werd echt een beetje ondraaglijk. Maar nu ze er niet meer is mis ik haar zo.

Haar afscheid was heel bijzonder. De dierenarts kwam bij ons thuis. Mijn dochtertje van bijna 4 hadden we voorbereid en uitgelegd wat er ging gebeuren. Ze mocht erbij zijn maar het hoefde niet. Ze wilde graag blijven. Hondje kreeg een spuitje en toen hebben we haar aaiend in slaap laten vallen. We zeiden steeds lieve woordjes. Min. Dochtertje zei, dag lieve demi, ik hou van je en ik ga je missen. Zo bijzonder en hartbrekend. Zo knap van haar hoe ze er mee om ging. Ze snapte alleen niet waarom het hondje geen vleugeltjes kreeg om naar de hemel te vliegen. Snik

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dani: Jeetje meid wat een sneu verhaal! Wel het beste voor het beeetje als ik het zo lees, maar kan me erg goed voorstellen hoe het voelt. Wat knap van je dochtertje dat ze er zo goed mee om ging. Sowieso is het onvoorstelbaar hoe kinderen dat doen... Veel sterkte in ieder geval!.

Hebben jullie ervaring met rouwverwerking bij jonge kinderen?! Ik had er niks over geschreven nog ivm herkenbaarheid, maar denk niet dat ik een van jullie echt ken ;). De man van mijn gastouder, waar zoontje 3 dagen in de week is, is ernstig ziek en heeft niet lang meer. Hij was al een jaar uitbehandeld, maar toch is het van de een op de andere dag sterk achteruit gegaan. Zoontje is er vanaf vorige week di niet meer geweest. Hij ligt nu beneden op een bed aan de morfine... Ik weet niet of ik er nog langs moet gaan met zoontje. Of dat dat juist eng is voor hem.. ook snapt hij niet zo goed waarom hij er nu niet heengaat... Nouja, mochten jullie ervaring hebben hoor ik het graag!
    .Sharon: ik heb puck ook al tijd niet gezien hoor!

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie er in het echt uitzien en heten haha. Hebben jullie dat ook of is dat raar?! ;)

14. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Ja ik had bij mijn dochter ook niet die testdrang maar ben er nu ook veel meer mee bezig.. Ik ga het gewoon morgen proberen en dan om de dag tot de nod haha ben gewoon te nieuwsgierig. Ik heb er aardig wat thuis liggen, laatst gekocht bij zwangerdchspstest123.nl ofzo! Geen idee of die echt betrouwbaar zijn naar in ieder geval erg goedkoop!
    Ik laat het jullie morgen weten!

@Sharon, wat naar van de pijn in je eierstok. Ken het niet maar lijkt me erg pijnlijk! Nu wel weer wat beter?

@Danif, wat erg! Ik weet hoe het is! Toch een deel van je familie he? Veel sterkte meid!

@Sallie, (gelukkig) geen ervaring mee. Wat ik geleerd heb met mijn opleiding is dat je het niet uit de weg moet gaan en er heel veel over praten. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Het ene kindje is het andere kindje niet. Ik denk dat ik er zelf wel heen zou gaan en uitleggen dat de man heel ziek is. Vooral omdat hij al niet snapt waarom hij er niet meer heen gaat. Maar blijft lastig! Nare situatie :(

Welterusten!!

15. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Danif: dat is niet niks.. Ook al is het beter voor het beestje, afscheid nemen van een huisdier, vooral die zo lang bij jullie is geweest, is super moeilijk.. Mis de hondjes waar wij afscheid van hebben moeten nemen nog altijd..! Heel veel sterkte aankomende tijd. Het gaat helaas niet over maar het slijt.. Knap van je dochtertje dat ze er zo goed mee omging. Hoe is het nu met haar/jullie? Knuffff

Sallie: ik heb geen idee hoe daar mee om te gaan.. Denk dat je het inderdaad beter niet kan negeren. Misschien toch een keer langsgaan? Als ze er zovaak is en straks weer komt als hij er niet meer is, krijg je alleen maar vragen.. Lastig zeg. Sterkte met je beslissing. Volgens mij zijn er wel boekjes voor rouwverwerking voor kinderen?

Chanti: het gaat gelukkig weer goed. Heb elke maand last van m'n eisprong, maar dit keer weer heel heftig. Elke stap doet dan pijn. Duurt een paar uurtjes en dan is het klaar.. Apart ja ;)

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Sallie: ook geen idee hoe je daar mee om moet gaan, maar ik geloof dat ik hem toch mee zou nemen en dan wel goed kijken hoe de kleine man er op reageert, ik weet niet of de zieke erg veranderd is qua uiterlijk (kaal? magerder?) Maar ik zou niks forceren, als hij wil kijken dan laten kijken en als hij het eng vindt en niet durft dan niet, of van een afstandje.. Sterkte met de situatie!

@Chanti: Al getest??

@Danif: ah wat sneu zeg.. Afscheid nemen van een dier is nooit leuk! Sterkte ermee!

@Hier: Wij wachten op de eisprong. Ik verwacht m een dezer dagen. Twijfel nu alleen of we om de dag of elke dag moeten gaan klussen.. Deden het normaal om de dag, maar ja dat heeft weinig effect dus deze maand misschien een paar dagen achter elkaar ;)

17. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Haaj, test vanmorgen was negatief! Maar 6 dagen voor nod is natuurlijk nog erg vroeg dus ik ga overmorgen gewoon nog eens proberen en door tot de nod :)

@Jorietje, om de dag zou toch moeten lukken? Volgens mij zou zelfs 1x in de 3 dagen moeten lukken aangezien sperma 3 - 5 dagen kunnen overleven. .

18. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Chanti, spannend meid! 6 dagen voor nod is inderdaad erg vroeg ;) Ken die testen niet en weet dus ook niet hoe ze werken, maar ik zou even een paar dagen wachten en nog een keertje testen. Hoop het voor je!

Sallie, Gelukkig geen ervaring mee, ik zou hem ook een keertje meenemen en kijken hoe ie erop reageert.. Zeker omdat je zegt dat ie het nu al raar vind dat ie er niet meer is geweest. Sterkte!

Jorietje, wij deden het ook om de dag vorige cyclus, zonder resultaat dus haha! Ze zeggen dat elke dag niet goed is voor de kwaliteit van het sperma, maar zou dat echt zo erg zijn dan om rond je eisprong elke dag te 'klussen'?....

Danif, Sterkte! Erg moeilijk om een maatje te verliezen....

Ik zit nu op cyclusdag 11, geen idee wanneer ik mn eisprong kan verwachten.... :( Iemand een idee wanneer ik evt met ovulatietesten zou moeten beginnen? Op t doosje staat heel mooi op welke dag je moet beginnen als je cyclus ... dagen is, maarja dat weet ik bij mezelf dus nooit. Vorige cyclus 33 dagen en eisprong op dag 16-17. Daar maar gewoon vanuit gaan? Is er sowieso iemand bezig met ovulatietesten? :D

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Klussen: ik weet dat elke dag niet zo goed is voor de kwaliteit van het zaad, maar ja als je al een tijdje bezig bent, ga je toch ns wat anders bedenken ;) Ik weet overigens nog niet zeker of het er elke dag van komt hoor, want het moet wel leuk blijven :D

@Anna: ik gebruik geen ovutesten, maar als je daar deze ronde mee wil beginnen zou ik als ik jou was nu toch wel beginnen..
    IK twijfel nog of ik er mee ga beginnen volgende maand

20. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    He meiden, thanx voor de steun. Het verdriet was een paar dagen heel intens en nu begint het weg te ebben. Mis haar wel maar doet niet meer zoveel zeer.
    Mijn dochtertje gaat er heel goed mee om. De katten krijgen ineens wel volop liefde maar verder praat ze er al en toe even kort over, zonder echt verdrietig te zijn. De manier waarop we afscheid hebben genomen is heel goed voor haar geweest. Niet leuk natuurlijk maar wel een goede eerste ervaring met doodgaan.

Ik ben de afgelopen weer heel Erg misselijk. Als die 1,5 dag ongi een innestelingsbloeding is, dan zou ik dus zwanger kunnen zijn. Het is nu 4 weken geleden dat ik ongi was met spiraal. Na 2 weken kleine bloeding. Qua telling klopt het, of maak ik mezelf gek??? Ik wilde vanochtend testen, testen op OEPS. Morgenvroeg dan maar, of kan een cb test ook gewoon overdag

Deel Deze Pagina