Zwanger worden tweede kindje 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door joy1980, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Dag meiden,

Jullie gaan allemaal voor een tweede kindje.
    Mag ik jullie wat vragen? Wanneer weet je of je helemaal klaar bent voor een tweede? En wat zijn de overwegingen om voor een tweede te gaan, denk je daarbij vooral aan jezelf of aan je eerste kindje dat dan blij is met een broertje of zusje?

Hier hebben we een meisje dat over 2 maanden twee wordt. Toen ze geboren was waren we ervan overtuigd dat we graag 2,5 jaar tussen de eerste en tweede wilden. Nu is ze bijna twee en intussen ben ik ervan overtuigd dat ik er liever 3 of zelfs 3,5 jaar tussen wil. Zie een tweede echt nog niet zitten. Denk dan alleen maar aan slapeloze nachten, rommel, viezigheid, bergen was, geen seconde rust... (heeft bij ons meisje een jaar geduurd voordat ze van 23.00 tot 6.00 door kon slapen, steeds gaat t 3 weken goed en dan is ze weer een aantal nachten wakker 's nachts).

Kortom: k vind mezelf nogal egoistisch datk alleen maar aan de nadelen denk, val mezelf zo tegen datk zo snel sacherijnig word van troep, viezigheid, kruimels overal (grrr) extra was enz enz.

Hoe kunnen jullie dat loslaten? Een broertje of zusje zou zo leuk zijn voor ons meisje...

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Zo ladies, ben ik ook weer even. Pff vandaag echt de hele dag al een misselijk gevoel en een uur na het avondeten lag het al weer in het toilet :) Ik dacht echt dat de avondmisselijkheid over was, maar het is weer terug. Baal er best van, maar ja, rustig blijven werkt het beste op dit moment, dus dat doen we dan maar ;)

Morgenmiddag echo, leuk en spannend. Maar ik geloof er wel in dat het goed zit!

Sorry voor het ego bericht, maar voel me echt niet fit, ga zo afsluiten en als één tegen honderd afgelopen is lekker naar bed. Morgen meld ik me wel weer als ik terug ben van de vk!

3. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    @annemeis: Wij hebben er 4 jaar over gedaan en ik ben zo blij dat er iets meer tijd tussen zit. Ik denk dat elk leeftijdsverschil zijn voordelen heeft. Ik merk het al nu ik zwanger ben. Nu ik moe ben en niet meer kan door de zwangerschap red zij zichzelf en ze gaat naar school. Dus meer tijd om te rusten. Met de baby kan ik straks ook relaxtere doen en zij kan helpen. Ook is het leuk dat ze het bewust meemaakt.

Mijn Advies, relaxt en hou je niet vast aan het ideaal. Alle combi's zijn goed en je kan zelf kiezen wat past bij jou gezin

4. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    En ik maar hopen dat het met 12 weken over is. Sterkte meid!

5. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    @ Annemeis, ons dochtertje is nu bijna 17 maandjes oud en we zouden al graag een 2e willen. Het lijkt ons super leuk voor onze dochter maar ook zijn we er zelf weer aan toe. We hebben er weer helemaal zin in. Enige waar ik tegen op zou zien is die gebroken nachten, want ons meisje slaapt ook pas sinds paar maandjes nu door en dat vond ik best pittig. Maar dat zal ik ook hebben als ik zou wachten tot ons meisje wat groter is. Wat ik juist een groot voordeel vind met 2-3 jaar ertussen dat ze nog een beetje in dezelfde leeftijdsfase zitten. Ze kunnen leuk samen spelen, hebben nog dezelfde interesses etc.
    maar zoals Danif al zei, bij elk leeftijdsverschil zitten wel weer voor en nadelen.
    Ik zou er wel pas voor gaan als je er voor 100% achter staat!

Jorietje, wat vervelend! Hopelijk gaat dat over nu je zo het 2e trimester in gaat anders kun je er nog niet lekker van genieten.
    Succes met de echo morgen!!

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Jorietje, succes vandaag!

Fijne dag allemaal meiden!

7. scrat

scrat Niet meer actief

Ik sluit me hierbij aan. ;)
    En of t (te) zwaar wordt met dit leeftijdverschil, dat moet blijken. Maar ook daar komen wel uit.

Jorietje sterkte meid!
    Hier ook steeds misselijk helaas.

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Annemeis: geen idee wat ideaal is en wanneer je er klaar voor bent, dat is voor ieder persoonlijk. Wij hadden toen onze oudste net 2 was zoiets van, we zien wel wat er gebeurt, komt het dan komt het en zo niet, dan niet (maar bij onze oudste hebben we wat doktershulp nodig gehad, dus wij geloofden niet echt in een spontane zwangerschap). En net voor onze knul 3 werd had ik een positieve test in handen en ben spontaan zwanger geworden :D Ik heb ze straks een half jaartje samen thuis en in maart gaat de oudste naar school. Geen idee of dat ideaal is, want dan zit je met een baby thuis en met halen en brengen naar school, maar ja alles komt wel goed. Bij een ander lukt het ook, dus bij ons ook denk ik dan maar ;)

Hier begin ik toch wel soort zenuwachtig te worden nu hoor haha, weet bijna zeker dat het goed zit, maar ja je weet maar nooit hè.. Over anderhalf uur zit ik bij de vk binnen als het goed is!

9. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Zo daar ben ik ook weer!

Annemeis, ik sluit me aan bij de rest. Denk dat je zelf het beste aanvoelt of je voor een tweede wil gaan of niet. Ik heb altijd een tweede, misschien een derde gewilt (mocht het lukken natuurlijk) maar het eerste jaar na de geboorte van mijn zoontje moest ik er ook niet aan denken hoor! Toen hij 1 werd begon het weer een beetje te kriebelen en zijn nu vanaf december bezig.

Jorietje, succes zometeen!! En hopelijk ben je snel van de misselijkheid af, lijkt me erg vervelend!

Hier: kon me zaterdag ochtend goed inhouden, dus niet getest. Maar smiddags kreeg ik t ineens op mn heupen en heb toch een testje gedaan :) negatief... Maar goed, mijn nod is donderdag (misschien vrijdag) dus dan was zaterdag sowieso te vroeg en heb t met middag urine gedaan, die was zo licht als water haha dus heb nog wel een klein beetje hoop denk ik.. Wil nu echt wachten tot vrijdag of zaterdag... ;)

10. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Anna, misschien indd nu te vroeg getest.. welke testen heb je?

Jorietje, en en en?:D

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Annemeis, hier ook die twijfel gehad. Zolang je zo twijfelt zou ik het nog niet doen, komt vanzelf...

Jorietje: ben ook benieuwd!

Anna: je houdt het spannend!! Wat voor test heb je gedaan? En idd, was wel errug vroeg ;), dus zegt niks!

12. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Dank voor jullie reacties. We wachten gewoon maar rustig af tot het begint te kriebelen;)

Spannend voor allen die bezig zijn voor de tweede of weer zwanger zijn, hopelijk hebben jullie snel een gezond kindje in handen!

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Jorietje, ik hoop dat alles goed is!

14. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    JA!! Alles was prima! Sorry dat ik jullie liet wachten, familie ging even voor ;) Kleintje lekker zien bewegen, deed ff goed zijn/haar best! Ben nu 12w+1d. Alles erop en eraan voor zover nu zichtbaar. Wat een ongelofelijk wonder toch weer zeg, ik hoop echt dat jullie allemaal heel snel ook kunnen genieten van een mooie 12 weken echo..
    Heb wel tabletjes gekregen tegen de misselijkheid, niet dat het ondragelijk is, maar ik heb niet zoveel reserves met mijn 49 kg, dus eigenlijk moet alles er wel inblijven. Mag het uitproberen, als het niet bevalt, mag ik weer stoppen, nadeel is dat ik de eerste 3 dagen niet mag autorijden en dat moet ik morgen en overmorgen dus wel, dus ik begin er morgenavond mee, hopelijk dan donderdagochtend wat minder misselijk en dan overdag ook een half tabletje om avondmisselijkheid tegen te gaan.

Ben echt zo superblij :D:D Nu binnenkort dus echt op zoek naar een kamertje voor onze grote knul. Daar willen we niet al te lang mee wachten..

15. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Ik heb even jullie advies nodig.
    Afgelopen vrijdag had ik dus mijn eisprong en ik verwacht links omdat ik daar wat steekjes in mijn lies voelde.
    Nu heb ik afgelopen nacht wat buikpijn gehad en vandaag de hele dag zo'n pijn in mijn been. Normaal zou ik me geen zorgen maken maar deze pijn is precies hetzelfde als dat toen met de bbz. Toen voelde ik deze rechts.
    Nou ben ik meteen als de dood dat ik misschien zwanger ben en het weer uit gaat lopen op een bbz omdat ik nu verhoogde kans heb.
    Maar het lijkt me nogal sterk dat de pijn daar nu al van kan komen, want 3 dagen na eisprong is het toch sowieso nog onderweg?
    Hebben jullie een idee??

16. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Jorietje, wat fijn!! Het blijft inderdaad een wonder, zo mooi!
    Hopelijk gaan de tabletjes helpen :)

17. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Chanti: Lijkt me idd wat vroeg, maar ik heb geen verstand van bbz... Ik zou zeggen kijk het even aan, hou het in de gaten.. Heb je dus niks aan ;)

18. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Lijstje aangepast ivm volgende afspraak vk

Sallie- 26 jr - ronde 4 - nod 24 april - zoontje 2,5 jr
    Anna25- 27 jr - ronde 3 - nod 16 april - zoontje 19 mnd
    chanti- 23 jr - ronde 1- nod 26 april - meisje 16 mnd
    Loesje86- 27 jr- ronde 1- NOD nog onbekend- meisje 2 jr

Jorietje- 34 jr - ronde 10- zwanger!- zoontje 3 jr - 3e afspraak vk 12 mei
    Danif- 33 jr- ronde 2 - zwanger!-meisje 4jr- vk 24 april-6 mei termijn echo
    Scrat- 29 jr - ronde 2- zwanger! - meisje 16 mnd - 1e echo vk 22 april

19. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    @jorietje, gefeliciteerd meid wat super fijn! Nu kun je het echt aan de grote boom hangen woehoe

@chanti, ik denk ook dat het te vroeg is om die conclusie te maken. Je baarmoeder bereid zich ws voor en dat voel je. Kan me heel goed voorstellen dat je angstig bent dat het weer gebeurd. Maar angst is echt een slechte raadgever. Ik zou als de test positief is gewoon vragen om een vroege inwendige echo, dan heb je snel zekerheid.

20. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Jorietje wat fijn zeg! Goed nieuws! Lijkt me inderdaad weer erg spreciaal om weer een wondertje in je buik te hebben en te zien op de echo!

Chanti, ik durf het ook niet te zeggen, maar mij lijkt het ook wat vroeg. Snap je angst heel goed hoor! Als je t echt niet vertrouwd zou ik gewoon even bellen!

Sallie, Chanti, ik heb de testen van de action. Nog nooit eerder mee getest dus weet ook niet of ze zo vroeg kunnen, al is 5-6 dagen voor nod wel erg vroeg natuurlijk :D Ik ga nu wachten tot vrijdag of zaterdag, of het moet zijn dat ik ongesteld word.

Deel Deze Pagina