Prijzig viel op zich mee, maar ja het was alleen een dekbedovertrek en canvas Tapijt en behang zijn neutraal, dus een beetje aankleding is wel leuk Wij gaan een paar dagen naar Zwitserland en dan door naar Italie, met de caravan op de bonnefooi, niks besproken dus. Wordt de 3e keer met onze zoon en bevalt ons prima! Volgend jaar met 2 kids wordt t wel ff wennen denk ik, is deze caravan niet echt op ingericht, maar we zijn aan het nadenken over een andere caravan
@Anna hopelijk krijgen we woe allebei goed nieuws na bloedverlies tijdens de zwangerschap. Ik ben niet ongesteld geweest, maar herken je onzekerheid zeker. Bruin bloed is idd oud bloed. Ik duim voor je! Misschien heb ik t ergens gemist, maar hoe reageerde je man? leuk allemaal die dingen van lief. Jammer dat het zo duur is, anders had ik er meer van.
Leuk jorietje en danif! Ga ook maar eens een keer bij leenbakker kijken dan! Scrat hoe was jou bloedverlies? Veel of niet? En echt rood of ook bruinig? Las net weer iets over bbz, maar probeer nu niks meer te lezen enz maak mezelf alleen maar gek. O en mijn man was ook verbaasd! Liet de test zien: Huh ben je zwanger? Haha we gingen er natuurlijk vanuit dat we weer in een nieuwe ronde zaten! Maar super blij natuurlijk!!
Anna, Als je hcg waarde goed is, lijkt me een bbz wel heel sterk! En de cb indicator kun je niet altijd geloven, dat is ook altijd een schatting en klopt vaak ook niet. En 5 weken kan toch kloppen? Waarschijnlijk heb je je eisprong later gehad dan gedacht, vandaar ook eerst die negatieve test. En bloedverlies, zoals hier al gezegd is, zolang je er geen krampen bij hebt zou ik me er niet druk om maken! Probeer het los te laten en lekker te genieten! Sallie, kan ik me voorstellen meid! Probeer nu niet nog meer druk op jezelf te leggen! Je leest toch wel eens dat het dan juist niet lukt. Maar we gaan indd gewoon allemaal voor je duimen, dan moet het wel gauw lukken! Jorietje en Danif, wat leuk zeg nieuwe kamertjes! Lief (en stoer) is inderdaad zo leuk! Scrat, geen bloedingen meer gehad? Hier had ik gisteren een bruiloft. Ik moest voor mijn gevoel echt mijn buik in houden. Vergeleken met een week geleden is mijn buik echt boller, zo raar. Dat kan toch niet met 5 weken al? 20 mei heb ik de volgende echo. Dan ben ik 7 weken. Vind het super fijn dat ik extra echo krijg, want de angst blijft er nu wel beetje in. .
Oh en trouwens, willen jullie weten wat het wordt? En wisten jullie het van de 1e? Wij wisten het van de 1e wel een vond ik echt leuk. Zo kon je toch een persoonlijk kamertje maken en leuke kleertjes halen. En vanaf het moment dat ik het wist, voelde ik me alleen maar meer verbonden met het kindje omdat het wwat persoonlijker werd. Maar toch lijkt me het ook super leuk om het eens niet te weten. Alleen vraag ik me af of me dat wel gaat lukken. Ook qua kamer lijkt me dat echt lastig. En kleren ook want we hebben natuurlijk al veel meisjes spullen. Vind het zonde om Veel neutraal te moeten kopen. .
Ik wil het wel weten. Dan kan ik me goed voorbereiden. Bij Indy wisten we het ook en hebben alles roze gekocht. Ze is nu zelf ook helemaal roze gek (snap er niets van hahaha). Ik merk ook dat ik het nu nog niet zo leuk vind om spulletjes te kopen. Ik ben echt aan het wachten tot ik weet in welke kleur ik het kan halen. En als we het weten, dan vertellen we het ook aan iedereen. Ik kan zoiets echt nooit een half jaar voor me houden! En dan ben ik nieuwsgierig of jullie een geslachtsvoorkeur hebben? Wij willen heel graag nog een meisje. Gek he zelfs mijn man. Het lijkt ons zo leuk om 2 meiden te hebben.
@chanti, ik hoor van veel moeders dat bij de tweede de buik sneller bol word. In het begin zetten je darmen op en misschien is er meer ruimte door de vorige zwangerschap dat je het nu sneller ziet. Net 6/7 weken kon mijn broek niet meer dicht en heb ik snel een zwangerschapsbroek besteld. Die zitten ook zo heerlijk
@ anna bij mij was het bloedverlies alleen met afvegen, het stroomde er niet uit, maar was wel echt rood en ook meer dan een streepje bloed of zo. Ik heb dat 2 keer gehad. Ook wel wat bruinverlies tussendoor. Mijn vk zei dat die cb testen onzin zijn, zeker omdat je hcg schommelt. ik heb hier ook vaker gelezen dat testen rond de 6 weken minder duidelijk waren omdat de testen het hoge gehalte hcg niet aankonden of zoiets. Dus je weet het toch niet. Een echo zal meer duidelijkheid geven. wij wisten het bij de eerste en willen het nu weer weten. We houden wel onze mond (als dat lukt). ik wilde zelf heel graag een meisje en dat hebben we. op dit moment maakt het me niet uit wat het wordt, omdat ik al gelukkig ben als ik geen bloedingen meer heb en alles goed gaat. Ik bloed nu niet meer, maar het blijft wel spannend zo...
Bedankt chanti ben weer een beetje gerustgesteld! Hihi Ja heb ook geen krampen ofzo, wel echt rommelende darmen sinds gisteren avond! Dus verwacht dat ik over een paar weken ook een buikje begin te krijgen, hoor ook dat t bij de tweede sneller gaat! Wij wisten bij zoontje het geslacht ook en ook tegen iedereen verteld. Ben zelf veel te nieuwsgierig en kan t ook niet voor me houden haha! En inderdaad met spullen kopen! Ik hou ook niet van neutraal.. En een voorkeur.. Hmm heb altijd gezegd zou t leuk vinden een jongen en een meisje dus zou zeggen een voorkeur voor een meisje maar eigenlijk maakt t me niet uit! Sallie hoe gaat t meid? Met de medicijnen? Ben ook wel benieuwd na hoeveel weken jullie vertellen dat je zwanger bent? Wij kunnen dat dus echt niet zo lang voor ons houden, bij zoontje hebben we t verteld na de eerste echo, met 7 weken dus
Oke nou dan hecht ik inderdaad niet zoveel waarde aan die cb.. Mijn schoonzus heeft bij haar tweede zwangerschap de hele tijd af en toe bloed verloren dus het wil helemaal niks zeggen maar als je t zelf hebt dan is t toch wel erg spannend he! Ik heb zelf altijd zoiets van bloed is niet goed.. Maar mijn menstruatie zal waarschijnlijk een innesteling zijn geweest, en paar druppels rood eergisteren een adertje misschien? En t bruinig is oud dus dat ik niet erg zeiden ze tegen me. Maar ik probeer t los te laten en we wachten af tot 7 mei!
Danif, bij de 1e had ik lichte voorkeur voor een meisje omdat mijn man alleen maar broers heeft en ik de bui al zag hangen dat we alleen maar jongens zouden krijgen. En nu weet ik het niet. De ene keer heb ik voorkeur voor een meisje want indd 2 van die meiden lijkt me heerlijk maar toch een jongen lijkt me ook zo leuk. Ook vooral voor mijn man. Ik laat me maar verrasen 😊 Met 6-7 weken al een zwangerschapsbroek ja? Wow lukt het je nog wel om geheim te houden? Anna, Bij de 1e waren we nogal zorgeloos en dacht ik dat het wel gewoon goed zou gaan. We hebben het toen ook met 8 weken al verteld na een echo. Maar nu ik weet dat het heel makkelijk fout kan gaan twijfel ik wel een beetje of we niet beter kunnen wachten tot na de termijnecho. Maar met 7 weken krijg ik ook al een echo en weet niet hoelang ik het dan nog geheim kan houden pff Sallie, ben ook benieuwd hoe het met je gaat? Nog bijwerkingen van die medicijnen? Scrat, blijft inderdaad spannend! Je blijft er bang voor. .
Ik kon het sowieso niet goed geheim houden, ben nogal een flapuit. Dus heb de meeste mensen in mijn omgeving wel verteld. Het is ook een paar jaar een dingetje geweest omdat mijn man eerst niet een tweede wilde, dus ik heb er met mijn vriendinnen en zus veel over gesproken. Toen we er eenmaal voor gingen heb ik dat verteld, dus dan krijgt je automatisch de vraag of het al is gelukt. En ik had ook veel behoefte om het te delen. Mijn cliënten weten het nog niet en hebben nog niets gezegd, met wat wijde shirts viel het nog niet op. Maar nu ga je het echt wel zien, dus moet het straks maar vertellen.
Wij willen niet weten wat het wordt, wij wisten het bij de 1e ook niet No problem, kamertje is neutraal van kleur en de kleertjes ook. We hebben uiteraard veel jongenskleren, maar die laten we gewoon in een krat zitten en als het een jongen is, halen we het wel tevoorschijn. En ik heb stiekem de voorkeur voor een jongen, gewoon omdat ik mezelf niet als meidenmoeder zie, maar uiteraard is een meisje ook van harte welkom en dan zou ik er net zo blij mee zijn als met een jongen. Manlief zou een meisje wel errug leuk vinden. Maar het belangrijkste is en blijft dat het maar gezond mag zijn! Dus eigenlijk maakt het mij niet heel veel uit, hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik denk, een meisje zou ook wel leuk zijn
Jorietje, dat is ook zeker zo! Het gaat wel ontzettend hard met jullie zeg, je bent gewoon alweer 15 weken! 😍😍😍😍 Nog even en je hebt de 20 weken echo en zit op de helft, pff
Helemaal waar jorietje! Zoals ik zei heb ik een lichte voorkeur voor een meisje denk ik, maar nog een jongen is ook super! Hoor af en toe dingen in de omgeving enzo dan mag je inderdaad van geluk spreken dat je een gezond kindje krijgt! Denk dat als woensdag de echo er goed uitziet dat we het langzaam aan ook gaan vertellen hoor, kan dat echt niet voor me houden! Hihi En fout gaan kan t altijd, vriendin van me verloor haar kindje met 37 weken... Maar snap het ook als mensen t langer voor zich houden hoor! Toen het bij mijn eerste zwangerschap fout ging wist nog niemand het en moet zeggen dat ik het wel miste om er met iemand anders dan mijn man over te praten Hier gisteren geen bruinig meer gehad dus een goed teken lijkt me!
Het gaat idd erg hard hier, alweer 15 weken! Onze grote vent hebben we het inmiddels ook verteld, na het kraambezoek van gister, maar het kon hem maar weinig boeien.. Hij zegt wel ik krijg een broertje of zusje, maar of hij echt weet wat het betekent betwijfel ik Straks als hij in zijn nieuwe kamer kan slapen en zijn oude kamer babykamer wordt dat hij het wat meer gaat beseffen. Komt allemaal wel goed, als we hem maar wel overal bij betrekken, want hij is volgens mij slimmer dan ik soms denk
Ik geloof ik dat kids zelf binnenlaten wat ze aankunnen. Voor hem is het zo even genoeg, als je buik dikker wordt of als de baby er is komt het allemaal goed.
Komt inderdaad vanzelf goed denk ik! Vinden jullie een tweede zwangerschap sneller gaan dan de eerste? Ben benieuwd hoe t gaat met sallie? Hoop dat de medicijnen z'n werk doen en dat we snel de titel aan kunnen passen hier! Ik ben best zenuwachtig voor woensdag... Maar heb er nu wel een goed gevoel over eigenlijk
Hoi lieve meiden! Sorry... Was even niet in de mood. Ik ben echt blij voor jullie hoor, maar even dipje! Leuk om te lezen hoe het met jullie is ( want dat had ik stiekem wel gedaan). Ik hoop dat het bloeden snel over is Anna, spannend woensdag! Hoe is het met bloed bij Dani en scrat? En Chanti, met jou? Jorietje gaat goed denk ik? . Hoop dat ik niemand vergeet! Hier gaat het redelijk. Eerst geen last van de pillen. Nu voelt mijn buik continu als zwaar ongesteld en zijn mijn darmen van slag. Verder reageer ik lekker hormonaal op dingen . Maargoed, nog maar 5 dagen! Hopen dat het daarna goed verloopt met mijn cyclus!
@Sallie, ik kan me voorstellen dat je met die hormonen al helemaal geen zin hebt verhalen van zwangeren aan te horen. Is het zo dat je na 5 dagen opnieuw begint met een cyclus? Dat je je eisprong na 2 weken kan verwachten zeg maar? Of kan je cyclus Nog van slag zijn na deze medicijnen? Met Mij gaat alles prima 😊