Zwanger worden tweede kindje 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door joy1980, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik vind het nu sneller gaan als bij de 1e, geen idee hoe ik dat later in de zwangerschap beleef. Ik ben er nu minder mee bezig, vooral omdat er al een kleine aap rondloopt die de nodige aandacht opeist.. En we hoeven geen babyspullen meer uit te zoeken, alleen misschien wat dingen aanvullen.

Dikke knuffel Sallie.

2. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    @sallie, hormonen die gieren in je lijf is nooit zo goed voor je humeur en gevoel vreselijk. Ik hoop zo dat het het waard is en je cyclus zo weer normaal is.

Bij mij is het bloeden helemaal weg en ik voel me prima. Iets minder energie dan normaal maar ook niet meer zo heel moe. Al met al ben ik erg tevreden op moment

Ik merk ook dat ik er minder mee bezig ben en ik heb ook nog niet het besef dat we straks weer een baby krijgen. Heel gek, over een half naar is het er al 😳

3. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    He sallie kan het me voorstellen! Vervelend dat je last van de kuur hebt, herken het wel van mezelf toen ik hormonen slikte. Het is voor een goed doel meid en ik hoop dat je cyclus snel weer op gang is en dat je een positieve test hebt! Wordt je na de kuur meteen ongesteld en begint je cyclus weer opnieuw?

Ik heb ook geen bloedverlies meer gehad, donderdag heel minimaal en vrijdag nog wat bruinig maar sinds zaterdag niks meer gelukkig! M'n borsten worden met de dag gevoeliger dus lijkt me een goed teken

Scrat morgen afspraak he! Ben best nerveus... Maar wel zin in!

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Lief van jullie allemaal, doet me goed!

Grappig om te lezen dat het bij jullie nu voelt alsof het sneller gaat, kan me ook wel voorstellen dat je minder tijd hebt om er mee bezig te zijn...

Spannend morgen Anna! Duim voor jou dat alles goed is!

Na deze pillen is het de bedoeling dat ik na ongeveer drie dagen weer ongesteld word, net als bij de gewone pil eigenlijk. Dan zou er een nieuwe cyclus moeten beginnen. Er huisarts wilde me dan weer terugzien om even te bespreken hoe het gaat. Ik wil wel ovu testen gaan gebruiken dan...

5. scrat

scrat Niet meer actief

anna succes vandaag!! we duimen voor goed nieuws!
    sallie, hopelijk doen de medicijnen goed hun werk en heb je er snel geen last meer van. Zijn die trouwens eenmalig of moet dat nu elke cyclus (hopelijk hoef je nog maar 1 cyclus!!).

Hier momenteel geen bloeding meer, al vind ik elk toiletbezoek nog spannend of er iets op het papier zal zitten. Wel nog steeds de hele dag misselijk (kokhalzen) en heb weinig energie. Hopelijk wordt dit over een paar weken wat minder.

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Anna, succes! Of weet je al iets?=
    Scrat: ik begrijp dat je je rot voelt! Aan de andere kant wel een geruststelling, want dan doen de hormonen hun werk ;).

Als het goed is zou mijn cyclus hierna weer op de rit moeten zijn, en heb die pillen dus maar één keer nodig... Ik hoop het!

7. scrat

scrat Niet meer actief

anna?? is alles goed?

8. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Nee :(
    Waarschijnlijk een bbz... Hcg was gestegen maar er was op de echo niks te zien. Moet vrijdag terug komen, bloed prikken, als de waarde is gestegen en er is nog niks te zien (wat wel zou moeten gezien de hcg waarde) dan wordt ik geopereerd...
    Als de waarde is gedaald is het toch een miskraam en gaan ze verder kijken hoe en wat.
    OF het kan zijn dat er weinig te zien is omdat ik korter ben dan gedacht, of het is bij mij gewoon laat zichtbaar (bij zoontje ook pas bij 7 weken) maar dan klopt de hcg waarde weer niet, omdat ze nu toch wel iets zouden moeten zien.
    Maar moet van het eerste uitgaan, operatie dus...

Chanti, hoe is dat bij jou gegaan?

Ben echt bang... :( nog nooit geopereerd oid...
    Baal zo verschrikkelijk...

Scrat hoe ging t bij jou?

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Anna: Ach nee toch hè, weet even niet wat ik moet zeggen eigenlijk.. Sterkte ermee! Spannend zeg. Hopelijk toch goed nieuws vrijdag, maar idd ga maar van het eerste uit. Mijn duimen draaien volop en een dikke knuffel!!!

@Scrat: Hoe ist met jou?

Even de lijst opgezocht..

Sallie- 26 jr - ronde 4 - nod 24 april - zoontje 2,5 jr

Zwanger
    Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr - 3e afspraak vk 12 mei
    Danif - 33 jr - 19-11-2014 - meisje 4jr- vk 19mei - 29april termijn echo
    Scrat - 29 jr - 6-12-2014 - meisje 17 mnd - 7 mei echo gyn
    Chanti - 23 jr - 03-01-2015 - meisje 17 mnd - 29 apr nacontrole bbz (misschien echo)
    Anna25 - 27 jr - ? - zoontje 21 mnd - 7 mei eerste echo

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Anna, nee dat meen je niet! Wel heel raar hoor, we blijven duimen! Ik snap heel erg goed dat je bang bent! Laten we voor nu nog hopen! Dikke knuffel!

Scrat: hoe was het bij jou?

11. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Oh nee Anna, jij ook.. Hoe kan daT nou 😯
    Voel je je zwanger? Geen pijn in je liezen, schouder enzo?

Bij mij ging het als volgt:
    Vooraf Op nod test met licht streepje. Week later test met weer een licht streepje dus hcg was Nog niet veel gestegen. Toen met 5 weken kreeg ik bloedingen en buikpijn. Steeds een paar dagen en toen stopte het weer een paar dagen. met 6 weken weer getest want dacht dat ik een mk had gehad en de test wel negatief zou zijn. Maar de test was een knaller. Met 6.5 week zo'n giga pijn in mijn lies, op de plek waar je eierstok zit, en dat trok door naar mijn been. Met 7 weken kreeg ik een echo. In baarmoeder was het leeg maar in de buikholte zat vocht wat later bloed bleek te zijn.
    Voor de zekerheid naar het ziekenhuis Door gestuurd. Dat kreeg ik meerdere echo's door verschillende personen want ze wisten het niet goed (blijkbaar komt een bbz dus nog niet zo heel vaak voor). Ook kwamen hun Tot conclusie dat er bloed in de buikholte zat en ook wat in de eileider. Wat hcg met bloed prikken toen was weet ik niet, is me niet verteld.
    En toen kwamen ze ineens naar me toe dat ik zou worden klaar gemaakt voor de operatie want ze dachten dus aan een bbz en dat bloed werd gevaarlijk dus moest diezelfde avond/nacht nog geopereerd worden. Zou eerst instantie een kijkoperatie zijn maar zit het in de eileider word deze ook weggehaald.

20uur kreeg ik infuus en operatiehemd aan. Om 21.30 werd ik naar de verkoeverkamer gereden daar neem je afscheid van manlief. Daar gewacht tot de chirurg klaar was met een ander. Toen werd ik naar binnen gereden, moest ik op de operatietafel kruipen. Werd me het een en ander gevraagd (of ik wel de juiste persoon was enzo) en dan laten ze je slapen doormiddel van infuus.
    Vervolgens maken hun 3 sneetjes (navel, net boven schaamstreek en zijkant van buik). Echt heel klein! En vullen ze je buik met gas en kunnen ze met een cameraatje naar binnen (foto's later nog terug gezien) en dan kijken ze waar het zit. Bij mij zat het dus in de eileider en bleek al scheurtje in te zitten dus eileider werd helemaal weggehaald. Sowieso halen ze nu de eileider weg omdat je anders grotere kans hebt dat het nog een keer gebeurd.
    Nou ooperatie duurt zo'n half uurtje en tegen 23.30 uur kwam ik bij in de verkoeverkamer. Niemand die me toen kon vertellen of ik mijn eileider Nog had of niet, heel irritant. En toen ik goed bij was mocht ik terug naar de kamer en manlief haalde me op.
    Toen kwam de klap, ik had me er namelijk helemaal niet op kunnen voorbereiden. En had ik nog best last van de narcose. Maar smiddags mocht ik alweer naar huis.
    En na ongeveer een weekje had ik nergens meer last van, herstel ging super snel.

Zo heel verhaal maar zo ging het dus bij mij. Ik snap dat je het eng vind, vind ik ook hoor. Maar achteraf gezien viel me reuze mee.
    Maar krijg je pijn in je liezen ofzo en word dat heel erg, wel meteen bellen hoor! Dat kan echt gevaarlijk worden als je er te lang mee door loopt.
    Maar ik duim hheel hard voor je dat het toch geen bbz is maar korter zwanger of anders een gewone mk!

12. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Sorry echt lang verhaal geworden, dacht nog zo dat ik het kort had gehouden. .

Scrat Hoe was jouw echo? Hopelijk wel goed nieuws?

13. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Chanti maakt niet uit hoor, vind t wel fijn dat je t voor me hebt geschreven hoe t bij jou ging.
    Moest je ook blijven na de operatie of niet?
    Het rare vind ik alleen dat ik geen buikpijn ofzo heb, helemaal niks.. En geen bloedverlies.. En op de echo zagen ze in de buikholte niks, en ook niet in de eileiders.. Vreemd he, eigenlijk was er nergens iets te zien maar aan de hand van het bloed ben ik overduidelijk zwanger!

Bedankt voor jullie lieve reacties! Heb bijna de hele nacht niet geslapen, ben zo nerveus...

14. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Je hoeft er ook geen bloed en buikpijn bij te hebben. En dat ze niks kunnen vinden op de echo kan ook wel kloppen. Is vaak moeilijk te zien en daarom doen ze eerst kijkoperatie meestal..

Morgen weer bloedprikken?

15. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ja morgen ochtend al vroeg komen, nuchter. Meteen bloed prikken en een uur later naar de gyn, voor de uitslag en een nieuwe echo...

Moest voor de zekerheid ook spullen meenemen..

Ga vandaag maar flink aan de gang thuis, anders maak ik mezelf gek!
    Ben ook bang dat ik hierna niet meer zwanger kan worden, lees weer teveel op internet waarschijnlijk

Ben benieuwd hoe t bij jou was scrat? Hopelijk bij jou wel alles goed!

16. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    En dat moet je juist niet doen. De gyn zei tegen mij dat je niet veel minder vruchtbaar bent hoor. En kijk naar mij, meteen 1e ronde alweer dus voor jou ook vast geen probleem!

Ow nuchter, ii heb uiteindelijk ook 24 uur niet gegeten pff..

Oja rn nog antwoord op je vraag, 23.30uur was ik terug op mijn kamer en de volgende dag 12.00 mocht ik naar huis.

17. scrat

scrat Niet meer actief

Jeetje anna wat heftig!
    hopelijk pakt het gunstig uit maar ik kan me je angst heel goed voorstellen.
    Sterkte meid!

Ik zat gisteren een beetje in een dipje. Maar als ik dit lees mag ik misschien niet klagen.
    Op de echo was een kindje te zien met kloppend hartje en wat goed gegroeid was.
    Helaas was erboven nog een holte te zien, gevuld met bloed. Hier komen dus de bloedingen vanaf.
    De kans is heel groot dat ik nog meer bloedingen krijg, aangezien die holte leeg zal gaan
    (in enkele gevallen wordt t opgenomen door het lichaam)
    Als dit beetje bij beetje er uit komt, hoeft t geen probleem te zijn. Als het in 1 keer gebeurd is er een kans dat alles mee komt.
    Dus ook het kindje. Ze konden niks zeggen over hoe lang dit duurt en over de kansen of het goed ging of niet.
    Bij veel mensen loopt het goed af, maar dus lang niet altijd.
    Om eerlijk te zijn ben ik best wel bang. Ik weet dat de echo goed was verder maar gewoon het idee.
    En de angst dat ik weer ga bloeden en dan moet afwachten hoe het loopt...

18. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Nee ga niet meer op internet zoeken. Zo fijn dat jij meteen weer zwanger bent! Hopelijk duurt het bij mij ook niet lang, maar goed jij bent super vruchtbaar he hihi! Bij mij gaat t al niet zo makkelijk gezien m'n onregelmatige cyclussen en eisprong.. Maar misschien dat ze t hierna extra mee in de gaten houden ofzo.

Oke niet lang hoeven blijven dus. Ben benieuwd, wordt waarschijnlijk al optijd geopereerd mocht er niks tussen komen.

Jeetje scrat, jij ook al rot nieuws.... Weten ze waar die holte met bloed vandaan komt? Hoop echt voor je dat het goed komt en dat je daarna weer kunt genieten van de zwangerschap. Kan me voorstellen dat je erg onzeker bent nu en bang voor bloed...

Wat een slecht nieuws de laatste tijd he? Eerst chanti een bbz en nu ik, sallie een kuur, en scrat vervelend nieuws... Hopelijk komt t snel allemaal goed met ons en kunnen we t weer over leuke dingen hebben! :)

19. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Scrat, nee hè! Krijg je nou vaker een echo om de bloeding in de gaten te houden?
    Zolang je dus kleine beetjes verliest hoef je je nog geen zorgen te maken?
    Bah wat een spannende tijd voor jou en je man zeg. Sterkte meis!

Anna, je weeet natuurlijk ook nog niet waar het evt kan zitten of wel? Als het in de buikholte zit hoeft er toch niks we g gehaald te worden? Ik hoop zo dat het meevalt!
    Sterkte en succes! Houd je ons op de hoogte?

20. scrat

scrat Niet meer actief

Ws van een gesprongen bloedvat. Ik krijg geen extra echo's, al ga ik er wel naar vragen.
    Over 2 weken nekplooimeting, als alles goed gaat.

anna succes morgen!

Deel Deze Pagina