Zwanger worden tweede kindje 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door joy1980, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Hoi meiden,
    Vandaag inderdaad telefonische afspraak, en over 4 weken controle in het ziekenhuis. Heb ook geen idee wat ik moet verwachten van een telefonische afspraak, maar dat hoor ik straks wel.

Jorietje wat een heerlijk gevoel lijkt me dat weer! Super meid!

Danif klinkt goed hoor, inderdaad erg prettig dat je nu weer wie er komt en fijn dat t goed klikte! Lijkt me een geruststellend gevoel!

Chanti, de wonden heb ik af en toe nog wel wat last van, vooral die in mijn navel. Hechtingen zitten er ook nog gewoon in. 6 weken is wel lang ja, zijn ze er toen uitgehaald? Hoe gaat t verder met je?

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi meiden!

Dani, klinkt heel leuk die kraamverzorgster inderdaad, fijn hoor! Geeft ook rust denk ik...

Anna, hoe was de telefonische afspraak?

Rest van de meiden, ik lees jullie hoor ;).

Hier gister nog weer best wel wat bloedverlies. Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld, dit was het advies van de kv hier op het forum. Ik moet er morgen om 10.10 uur zijn. Ben benieuwd wat hij nog te zeggen heeft... Ik word er beetje hopeloos van allemaal ;). Goede nieuws is weer dat ik vanaf nu 5 dagen vrij ben, heerlijk!!

3. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Hoe was t bij de huisarts sallie?

Telefonische afspraak stelde weinig voor, ze vroeg hoe t was gegaan de afgelopen weken, of de hechtingen er al uit waren, ik heb nog een paar vragen gesteld en dat was het.... Over 4 weken controle maar dat zal wel goed zijn. Over 2 maanden gaan we op vakantie, daarna wil ik weer gaan kijken met ovulatietesten evt. Ben er nu nog niet aan toe in ieder geval.

Hoe is t met de rest?

4. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik had nog nooit gehoord van een zelfstandige kraamhulp. Lijkt me op zich wel fijn dat je van te voren al weet wie er bij je komt en dat er ook een klik is.

Hier nog weinig te melden want we moeten eerst nog aan de klus :D Gelukkig heb ik altijd heel regelmatig mijn ovulatie en voel ik hem ook altijd. Dus weet in ieder geval straks dat we het juiste moment hebben benut.

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wat is het stil hier!!!

Morgen de 20wk echo.. Spannend en leuk! Hopelijk is alles goed. Wordt ook de 1e keer dat onze oudste bij een echo is :)

En wij zijn van de week gebeld door de vk dat ze een fout heeft gemaakt, zij had ons gelijk door moeten verwijzen naar de gynaecoloog voor alle controles. Dat had ik al aangegeven bij aanmelden en ook in het eerste gesprek (want dat zei de gynaecoloog in het nagesprek na de eerste bevalling), maar de vk zei dat we extra groeiecho's zouden krijgen later in de zwangerschap en dat ze wel overleg hebben met de gynaecoloog, dus gaan wij er vanuit dat dat goed is. Maar nee, de vk had ons gelijk al door moeten verwijzen, ze heeft haar excuses aangeboden, dus verder best zo, maar wel een beetje slordig, vooral omdat ik het zelf 2x aangegeven had..
    Morgen dus de gynaecoloog maar eens bellen voor een afspraak, ben benieuwd wanneer we daar terecht kunnen (hopelijk is na de vakantie goed, want ervoor heb ik niet veel tijd meer, maar ja wat moet dat moet) ;)

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Goedemorgen!

Inderdaad stil zeg! Sjeempie ;).

Huisarts was op zich goed, heb een doorverwijzing naar de gynaecoloog, de arts wist het niet meer... Heb 11 juni een afspraak. Eerst was ik erg teleurgesteld dat het zo moest, maar nu ben ik wel aan het idee gewend. Gekke is wel dat ik op dag 12 ovu piek had, en nu weer.... ( zie topic). Dus beetje in de war ;).

BAM, succes met klussen!

Jorietje, succes met de echo!

Alle andere meiden: hoe is het met jullie??

7. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    He jorietje, wat spannend vandaag, alles zit
    Vast helemaal goed en kun ie lekker genieten van ie kleintje op het scherm. Succes

En sallie, jakkes meid het blijft maar onduidelijk. Ik hoop dat de gyno meer duidelijkheid kan geven.

Hier alles oké, buikje groeid langzaam hihi

8. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    @ Jorietje, dat is inderdaad slordig zeg. Ook raar dat ze niet naar je luisteren!
    Succes met de echo (of heb je em al gehad?)

Sallie, balen dat het nog steeds niet is zoals het hoort! En wat laat dat gesprek bij de gyn..

Hier voel ik me nog steeds ziek zwak en misselijk. Lig bijna de hele dag in bed. Niks aan om zo zwanger te zijn. Maar goed ik ben natuurlijk wel heel dankbaar dat ik zwanger ben dus moet niet zo zeuren 😉

Ik moet nu binnenkort gaan bloed prikken. Dat wordt nog wat aangezien ik een fobie heb voor naalden. Ik lig dan zo op de grond! En het moet nog nuchter ook, dus waarschijnlijk ga ik ze nog onder kotsen ook want als ik niet meteen wat eet als ik wakker word gaat het flink mis hihi

Volgende week heb ik de termijn echo, kijk er echt naar uit 😊

Hoe is het met derest?

9. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Jorietje dat is zeker slordig, helemaal omdat je het zelf al een paar keer gezegd hebt. Maar fijn dat het nu opgelost is!
    Succes vandaag!! Komt vast goed!!

Sallie vervelend dat je naar de gyn moet, maar wel fijn dat ze nu verder gaan kijken toch. Anders blijf je ook maar aan de gang... Ben wel erg benieuwd wat er nou aan de hand is!

Chanti balen dat je nog zo misselijk bent! Kan me voorstellen dat je er zo niks aan vind hoor! Maar een geluk, het gaat voorbij, hopelijk ben je er snel vanaf!

Hier verder weinig nieuws, alle hechtingen zijn er sinds gisteren uit. Af en toe nog last van de wondjes maar t gaat steeds beter!
    Moet wel zeggen dat nu t lichamelijk steeds beter gaat, het geestelijk wel steeds meer doordringt. Zou nu anders bijna 11 weken zijn..

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Alles zag er prima uit!! :D:D:D Alleen wel wat aan de kleine kant, maar ja onze oudste was ook een kleintje met zijn 1870 gram bij geboorte ;) En nee, we weten niet wat het wordt :D

En ook gelijk maar een afspraak gemaakt bij de gyn en daar kunnen we a.s. woensdag al terecht voor een gesprek en misschien ook wat controles! Lekker snel dus!

Nu ga ik de lijst even opzoeken voor een update :)
    Reageer straks hopelijk nog ff op de rest, dit is ff een ego bericht

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Sallie- 26 jr - ronde 7- nod 7 juni- zoontje 2,5 jr
    Anna25 - 27 jr - - zoontje 21 mnd
    Bam - 27jr - 1e ronde - Nod 20 juni - Dochter 20 maanden

Zwanger:
    Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr - 4 juni controle gyn
    Danif - 33 jr - 19-11-2014 - meisje 4jr- vk 17 juni - 6juni echo geslacht en 23 juni 20 weken echo
    Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - meisje 17 mnd - 4 juni afspraak vk
    Chanti - 23 jr - 30-12-2014 - meisje 18 mnd - 10 juni echo

12. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Anna, Fijn dat het steeds ietsje beter gaat! Kun je verder alles wel weer doen? Ook werken enzo?

11 weken alweer ja dat is echt moeilijk om los te laten. Ik heb een vriendin waarmee ik toen tegelijk zwanger was. Dat herinnert me er ook vaak aan. Ik zou anders nu bijna 19 weken zijn, ik denk er nog best vaak aan.
    Maar ik merk wel dat het makkelijker is nu Ik opnieuw zwanger ben.
    Zijn jullie er inmiddels alweer aan toe? Of voorlopig nog even niet?

Jorietje, Fijn dat alles goed is! Toch weer een hele geruststelling of niet

13. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Hey meiden! Mag ik ook mee kletsen?

Ik heb een dochtertje van bijna 1 jaar.. En ik heb zo de kriebels om weer zwanger te raken van de tweede!
    Mijn man is alleen een beetje vaag... we vrijen sinds begin mei niet meer met bescherming.. hij zegt 'als het zo moet zijn raak je weer zwanger' ik heb wel het idee dat hij het ook weer wil.. maar hij heeft het nog niet echt gezegd.. soms zijn ze zo vaag die mannen haha

maar goed.. we zullen zien hoe het loopt! ik heb nu besloten dat 10 juni mijn NOD is.. mijn cyclus is erg rommelig..
    de laatste maanden (na mijn bevalling) had ik 34, 42, 30, 41, 38, 30, 32 en 31 dagen...

ik zit vandaag op dag 27 van mijn cyclus.. ik ga nu mijn temp weer bijhouden om te kijken of ik wel een eisprong heb.. of dat we weer naar het ziekenhuis moeten voor clomid.. Bij de eerste zijn we juli 2011 begonnen.. en jan 2012 bij de gyn beland.. ik bleek geen eisprong te hebben en ben toen aan de clomid gegaan.. okt 2012 zwanger geraakt van onze dochter.

Ik hoop echt dat het sneller gaat als bij de 1e.. maar ik verwacht eigenlijk dat het langer gaat duren :( spannend allemaal!

het lijkt me fijn om met jullie mee te kletsen! Met mijn eerste dochter toen ik zwanger wilde worden en zwanger was heb ik veel steun hier gehad!

14. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    @jorietje, gefeliciteerd meid, altijd fijn als alles oké is.
    Wat maak jij kleine kindjes.

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ben zelf ook niet zo groot. Ik ben nu zo'n 2 kg aangekomen en weeg 51 kg ;)

16. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland

51? :$ bij welke lengte? Dat zegt natuurlijk ook nog wat :p

Ik woog bij de 1e voor de zwangerschap 56 en uiteindelijk 24 kg aangekomen. Ik woog op het laatst 80 :$
    Hopelijk gebeurt me dat niet weer..

17. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Phoe.. nou ik vind het wat dat aankomen door de zwangerschap.. ik was bij mijn dochter de eerste 14 weken 7 kilo afgevallen.. daarna 10 kilo aangekomen.. maar die 10 kilo is er nu nog niet af...

18. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ben 1.67...

19. scrat

scrat Niet meer actief

#1399 scrat, 3 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2014
    Jorietje, wat fijn dat alles goed is!!
    sallie wanneer ga je testen? :)
    Anna vervelend dat de klap nu alsnog komt. Sterkte en n knuffel!
    daantje welkom! Hopelijk deze keer zonder clomid.
    Ik heb je erbij gezet. Je mag hem zelf veranderen/aanvullen als je wilt.

sorry als ik even iets/iemand vergeten ben. Vergeet nogal veel momenteel... ;)

20. scrat

scrat Niet meer actief

Sallie- 26 jr - ronde 7- nod 7 juni- zoontje 2,5 jr
    Anna25 - 27 jr - tussenstop - zoontje 21 mnd
    Bam - 27jr - 1e ronde - Nod 20 juni - dochter 20 maanden
    DaantjevD - .. jr - 1e ronde - nod 10 juni - dochter 1 jaar

Zwanger:
    Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr - 4 juni controle gyn
    Danif - 33 jr - 19-11-2014 - dochter 4jr- vk 17 juni - 6juni echo geslacht en 23 juni 20 weken echo
    Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - dochter 17 mnd - 4 juni afspraak vk
    Chanti - 23 jr - 30-12-2014 - dochter 18 mnd - 10 juni echo

Deel Deze Pagina