Zwanger worden van 2e/3e/+ kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Opal, 3 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Groepsleden
    Orchid24- 28 jaar - 2e kindje - ronde 03 (eigen eisprong dit keer)
    Ciprilla - 29 jaar - 4e kindje
    Glitterhartje - 30 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Humbly89 - 33 jaar - 2e kindje - ronde 2 IUI-D
    Eevie82 - 40 jaar - 2e kindje - ronde 1 IUI

NOD

Glitterhartje - 08 februari
    Humbly89 - 17 februari
    Orchid24 - 10 maart

Afspraken

Zwanger
    September
    Ciprilla - 4e kindje - 10 september

2. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @ciprilla hoe is het met de zwangerschap?

@Glitterhartje , @Humbly89 en @Eevie82 hoe is het met jullie?

Hier een eigen eisprong gehad, kreeg toch meer afscheiding in de week dat ik provera zou vragen en toen toch maar ovulatietest gedaan en het was zover! Niet erg goed kunnen benutten, ons zoontje had een allergische reactie op tomaat en slapen bij hem zat er niet echt in dus denk niet dat we echt kans maken deze ronde maargoed. Wel fijn want heb dus geen provera nodig en word dus ook eerder ongesteld dan wanneer ik provera had gebruikt!

3. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Oh sorry, ik ben dit topic helemaal uit het oog verloren! Krijg ook helemaal nergens meer meldingen van, maar misschien is dat een kwestie van instellingen aanpassen? Ik zou eigenlijk na drie rondes IUI gaan overstappen, maar op eigen verzoek nog een vierde IUI gedaan. En die was raak! Heel pril zwanger, vandaag 5 weken. Maar ik ben ook hartstikke ziek incl koorts, enorm balen want het is nu wel een kritieke periode in de zwangerschap. Plus een dwarse peuterpuber rondlopen, dus ik trek het slecht momenteel o_O maar goed, dag voor dag en dan komt die eerste echo vanzelf een keer.

Wat een pech hebben jullie @Orchid24 (taggen lukt me ook niet meer?) maar in ieder geval fijn dat je toch nog een eigen eisprong hebt gehad. En hopelijk gaat het beter met je zoontje! Heeft hij nog meer allergieën?

4. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Groepsleden
    Orchid24 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 03 (eigen eisprong dit keer)
    Humbly89 - 33 jaar - 2e kindje - ronde 2 IUI-D
    Eevie82 - 40 jaar - 2e kindje - ronde 4 IUI

NOD

Humbly89 - 17 februari
    Orchid24 - 10 maart

Afspraken
    Eevie82 - 11 maart - 1e echo

Zwanger
    Ciprilla - 4e kindje - 10 september 2023
    Eevie82 - 2e kindje - 31 oktober 2023

Orchid24 vindt dit leuk.
  5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Nee volgensmij werkt het zo dat je wel vrij snel moet reageren, als je dan even niet reageert ofzo dan krijg je geen meldingen meer zoiets:rolleyes:

Ohh wat super zeg! Van harte gefeliciteerd! Pas je lijstje nog even aan? En wat rot dat je zo ziek bent :( hopelijk knap je gauw weer op, zo spannend die eerste weken.

En taggen lukt wel blijkbaar haha! Ja koemelkeiwitallergie en soja allergie, maar heb vertrouwen dat hij daar wel overheen groeit. Alleen bij tomaat reageerde ie nu heel snel en heftiger dus weet niet hoe groot die kans is dat ie daar overheen groeit. Gelukkig gaat het om rauwe tomaat en zijn mensen zelden allergisch voor bereidde tomaat dus dat scheelt!

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ohh dat is wel fijn! Heb je deze meer geen medicatie nodig gehad.
    Je zoontje weet helemaal beter na de allergische reactie?
    Hopelijk was het genoeg dat en benut hebt deze maand :thumup:
    Gefeliciteerd :D:D

Hier verwacht ik morgen of overmorgen mijn piek en dan op naar de 3e iui. Juist omdat het nummer 3 is heb ik er totaal geen goed gevoel bij

7. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Dank je :) en het aangepaste lijstje en jouw opmerking hebben elkaar gekruist, dus check!
    Mijn dochter had ook koemelkeiwitallergie (en moest ook soja laten staan), met 1,5 jaar was ze daar overheen gegroeid. Dus wellicht dat het voor je zoontje ook niet heel lang meer duurt. Mijn dochter heeft ongeveer net zo lang als de allergie een neus-maagsonde gehad. Ze kon wel eten en drinken maar niet genoeg, en was ook heel gevoelig voor structuur in het eten. Dat ze ineens yoghurt en vla kon eten was een wereld van verschil. Ineens pikte ze het eten goed op en nu alweer ruim 4 maanden zonder sonde :thumup:
    Dat van verse tomaat vermoedde ik al ja, vervelende allergie maar hopelijk niet voor de bewerkte variant inderdaad! Kunnen jullie hem laten testen ofzo? Vanwege de kmea waarschijnlijk ook al vroeg gestart met pinda en ei? Hopelijk groeit hij overal overheen!

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Groepsleden
    Humbly89 - 33 jaar - 2e kindje - ronde 3 IUI-D

NOD

Orchid24 - 10 maart
    Humbly89 - 16 maart

Afspraken

Zwanger

9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja nog wel lichtelijk last geloof ik, maar lang niet zo erg meer.

Dat kan ik me goed voorstellen ja.. :( dat heb ik een beetje met OI.. bij mijn zoontje al voordat ik traject in ging het gevoel dat spuiten ging helpen. En nu gevoel dat OI niet voldoende gaat zijn.. stom he opgeven moment raakt toch je vertrouwen soms een beetje kwijt..

10. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat ze eroverheen gegroeid is! Maar wat heftig zeg een sonde! lijkt me zo akelig :( gelukkig niet meer nodig! Ja moest ik inderdaad vroeg mee beginnen! Dat gaat wel goed gelukkig. Tomaatjes was hij dol op, hij kreeg altijd wel rode vlekken maar dat werd niet gezien als allergie maar gewoon huidirritatie. Alleen hij was ze een tijdje zat en veel verkouden geweest in de winter, nu bang dat het daardoor misschien juist wel een allergie is geworden?

11. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.381
    1.917
    113
    Ontzettend stom, hier ook geen meldingen van geen enkele topic die ik volg trouwens. Krijg alleen melding als iemand me noemt of op me reageert.
    Maar goed, hier gaat het goed. Helaas nog geen zwangerschap maar dat is oké, zijn volop aant genieten van ons zoontje. Hij is nu al 6 maanden, tijd vliegt! :)

@Eevie82 gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Eevie82 vindt dit leuk.
  12. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.381
    1.917
    113
    Groepsleden
    Glitterhartje - 30 jaar - 2e kindje - ronde 3

NOD

Orchid24 - 10 maart
    Glitterhartje - 12 maart
    Humbly89 - 16 maart

Afspraken

Zwanger

13. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    @Orchid24 wat vervelend van je zoontje, ik ken er helaas ook wel wat van! Ons zoontje is allergisch aan vis en verse eieren. We bouwen wel al een jaar op wat ei betreft, dat gaat best goed gelukkig.

@Eevie82 jee wat naar van je dochter, gelukkig heeft ze er nu geen last meer van! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Nou hier heb ik het gevoel dat ik zwanger ben.. vooral omdat ik heel levendige dromen heb (àls ik al kan slapen) en dat heb ik alleen als ik zwanger ben... NOD is vandaag. Maar ik durf niet testen. Ik ga wachten tot zaterdag/zondag :confused: ik durf het hier pas voor het eerst te schrijven. Ik durf het zelfs niet uit te spreken thuis :| ben bang voor een negatieve test. Heb dit al eens meegemaakt, toen bleek ik een megalange cyclus te hebben en was ik helemaal niet zwanger o_O

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ohh super spannend!! Ik ga voor je duimen!!

Appelflapje vindt dit leuk.
  15. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Vandaag 4dagen na NOD, de dag dat ik zou testen. Plots een veeg roze bloedverlies. Wel gehad toen ik zwanger was van mn zoon maar dit was voor NOD, dacht toen innestelingsbloeding. Nog nooit na NOD gehad of toen ik al zwanger was… nu durf ik niet meer testen :oops: denk al.. zal maar wachten tot ik ongesteld word :( iemand dit ooit gehad tijdens (prille) zwangerschap?? o_O

16. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Nou, dan toch getest, omowit. Mn lijf houdt me dus weer voor de gek. Weet niet goed hoe ik me moet voelen. Had er mij op voorbereid maar tegelijk was ik er wel van overtuigd dat ik zwanger was. Dan maar weer wachten op die ongesteldheid :(

17. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Appelflapje wat ontzettend rot als je lichaam je zo voor de gek houd:(

hier 7 dagen na eisprong al ongesteld geworden.. morgen bellen voor uitgangsecho en het daar eens over hebben

18. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Groepsleden
    Glitterhartje - 30 jaar - 2e kindje - ronde 3

NOD

Orchid24 - 10 maart
    Glitterhartje - 12 maart
    Humbly89 - 21 maart

Afspraken

Zwanger

19. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Pff dat is ook maar raar zeg, heb je dat al eens meegemaakt? Of heb je sowieso een korte LF?

Hier uiteindelijk ongesteld geworden dag na mijn post hier denk ik. Vooral boos op mezelf dat ik ervan overtuigd was dat ik zwanger was. Ik merk dat het verdriet om ons 2de kindje weer enorm aanwezig is. Alsof ik "afgeleid" was door de mogelijke zwangerschap en het verdriet weer even wegstopte. Tegelijk geniet ik wel enorm van onze zoon, ook al zit hij overduidelijk in een nieuwe fase, fieuw... heftig! :| boos worden, NEEEEEE,... :roflmao: hij is bijna 2

Oh en ik koop ECHT geen ovulatietesten meer. Vertrouwen op m'n lichaam, hopen dat het klussen eens lukt tijdens de vruchtbare periode,.. en dan maar weer afwachten.

20. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    @Eevie82 gefeliciteerd met je zwangerschap

Ja ik, was toen bang dat het een miskraam werd. Maar niet dus zoontje is eruit gekomen.

Hier intussen begonnen weer... maar meteen raak en word een miskraam, testen waren niet knallend maar wel positief. Nu na zijn ze omowit. Dus wachten tot doorzet en kan ik weer door.

@Orchid24 dat was een korte lf dan. Balen van zoontje zijn allergie reactie.

Hier aan wachten op babynieuws, buurvrouw werd gisteren avond ingeleid met ballonnetje. Als alles door heeft gezet komt ze vandaag weer thuis met de 2e kindje.

Deel Deze Pagina