Zwanger worden van 2e/3e/+ kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Opal, 3 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed! Moeheid neemt eindelijk af en krijg weer zin om dingen te ondernemen. Zwangerschapstest is bijna negatief.

Aaah ja de lange wachtweken, achteraf vind ik ze niet haast snel vergeleken met het wachten op de eerste echo :|

Hopelijk is het snel voorbij :thumup:

2. Lentebloesem

Lentebloesem Actief lid

3 mrt 2023
    110
    92
    28
    Vrouw
    Wat fijn dat je je beter voelt!
    Moet je nog op controle of iets bij de arts?
    Ik mag (denk ik) als ik zwanger ben wel weer met 7 weken komen voor een echo (HOOP IK!) omdat ik voor onze zoon een vmk van 5 weken heb gehad. Met N. Mocht ik ook met 7 weken komen (6+6 geloof ik) en toen zag ik zijn hartje gelukkig kloppen. (Ik moest alleen naar de echo ivm Corona..)

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Nee kan eigenlijk gewoon verder maar omdat mijn rietjes er pas eind juli zijn deze maand even rust. Kan ik mooi kijken wat mijn cyclus gaat doen.

Ohh dat is fijn idd! Hier ook met 7 weken de echo gehad. Bij mijn zoon was dat allemaal nog niet en had ik pas met 12 weken mijn eerste echo..

Bah die corona tijd idd! Mijn zusje had het zelfde. Lijkt me afschuwelijk om alleen naar echos heen te moeten

4. Lentebloesem

Lentebloesem Actief lid

3 mrt 2023
    110
    92
    28
    Vrouw
    Ja vooral met de eerste en dat na die vmk was dat zenuwslopend. Ik dacht echt dat ik flauw zou vallen van de zenuwen daarbinnen. Gelukkig mocht ik wel filmen of beeldbellen. Ik heb het gefilmd, en daar ben ik nog steeds blij mee.

Hopelijk pakte je lichaam de rest ook goed op. Neem je tijd en pak je rust.

Humbly89 vindt dit leuk.
  5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ben erg beroerd/bijna spugen als ik niet zo wat elk uur iets eet, ik eet echt enorm veel dus de kilo's zullen er wel aan vliegen :roflmao: Maargoed kans is heel erg groot dat ik weer zwangerschapsdiabetes krijg en dan moet ik weer op streng dieet dus sinds toen kwam ik maar heel weinig aan vorige keer. Mijn restless legs speelt veel meer op, hele gevoelige buik/bandenpijn en af en toe steekjes, gevoeligere borsten. Maar tot nu toe wel goed te doen allemaal, de misselijkheid word erger maar bij mijn zoontje was ik nu al aan het spugen dus valt me nog mee :roflmao:

Oh bah ja duurt dan nog zolang he.. veel afleiding komende tijd? Anders misschien even wat afleiding gaan inplannen:oops:

6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    pas met 12 weken:eek:

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ja maar goed dat was natuurlijk in 2008 haha heel wat jaren geleden :roflmao:

Orchid24 vindt dit leuk.
  8. Lentebloesem

Lentebloesem Actief lid

3 mrt 2023
    110
    92
    28
    Vrouw
    oh jee, echt de duidelijke klachten.
    Ik hoor spugen trouwens hier om mij heen meer bij jongetjes dan meisjes!
    Ik ben ook zo misselijk geweest van 6 tot 16 weken. Ik sliep met een rol biscuitjes naast mijn bed zodra ik wakker was at ik er 1 anders ging ik kokhalzen.
    Ik kon op een gegeven moment geen zin meer uitspreken zonder te kokhalzen, niet handig op je werk zegmaar.
    Heb toen een pilletje gekregen die een beetje de scherpe randje eraf haalde. Dat hielp wel iets, maar geheimhouden én zo misselijk zijn is niet gemakkelijk!

Mwa niet echt veel afleiding, wel een hobby waar ik de afgelopen tijd veel tijd in steek dus dat is goed. Ik heb vannacht echt maar 2 uur geslapen en moet zo nog de hele dag werken. Ik ben gesloopt… bleeeegh

9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Oh echt ben benieuwd dan haha! Oh jeetje nee zo erg had ik het gelukkig nog niet, moest soms wel paar keer per dag spugen maar het was verder wel te behappen zegmaar. Het duurde alleen lang toen met 22 weken nog weleens spugen en daarna geloof ik niet meer. Nee dat lijkt me ook niet!

Oh fijn zo'n hobby! Aii veel succes :$

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Wat grappig! Ik heb helemaal geen misselijkheid of spugen gehad bij mijn zoon:cool:
    Wist helemaal niet dat dat meer voorkwam bij jongens dan meisjes haha

11. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Hier bij dochter 14weken spuugmisselijk, bij zoon tot 12w licht misselijk.

@Orchid24 wat een opluchting dat alles oké is! "Gelukkig" heb je de ervaring bij je zoon dat je toen ook bloedverlies had. Maar lijkt me toch altijd schrikken.

@Lentebloesem WAT FIJN dat je je piek eindelijk vond!! De aanhouder wint :)
    Oh ja ik was dat eigenlijk echt al vergeten, een coronazwangerschap/coronababy.. was idd zo zielig, hier mocht mn vriend gelukkig wel mee naar de echo's. Het was wel zo dat de papa's buiten moesten wachten en wij mochten in de wachtzaal zitten. Als je dan aan de beurt was, mocht je partner binnen komen.. Was echt afhankelijk van gynaecoloog hier.. ik had een collega die ook zwanger was en daar mocht partner niet mee naar de echo's.

@Humbly89 alles oké daar?

Nou hier een GROTE meevaller, mn vriend heeft beslist om niét naar het buitenland te gaan met het werk dus hopelijk maken we komende week weer een kans. Maandag fertiliteitsecho en bloedafname, en dan misschien dinsdag of woensdag 2de poging IUI (als alles volgens plan verloopt maar ja, dat gebeurt vaak NIET zo dus ik wacht gewoon af :roflmao:)

Lentebloesem en Orchid24 vinden dit leuk.
  12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    @Appelflapje hier inmiddels weer bijna mezelf! Morgen weer even testen of hcg inmiddels weg is. Maandag weer werken en het normale leven weer oppakken :thumup:

Ohh wat een geluk! Hopelijk wordt het beloont met een mega test aan het eind van de wachtweken :thumup:
    Haha ja planningen lopen nooit zoals je wilt hahaha:roflmao:

Appelflapje en Orchid24 vinden dit leuk.
  13. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Appelflapje oh wat fijn! In ieder geval een kans deze maand ik duim:D

Appelflapje vindt dit leuk.
  14. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Thanks dames

Zijn er hier meiden die ook in de weekends werken? Ikzelf ben verpleegkundige en ben nu aan het werk, ik begin het zoooo lastig te vinden.. wil gewoon thuis bij mn kind zijn. Voor mn vriend ook vaak lastig (want hij is een man, ha ha). Wil graag wat anders doen maar ik doe mn job wel heel erg graag.. vind het zo dubbel. Wil gewoon geen weekends meer werken :confused:

Lentebloesem vindt dit leuk.
  15. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    lijkt me lastig ja.. Hier wel anders, maar mijn man werkt in het weekend. Zijn weekend is op dinsdag+woensdag. Nu is het voor ons minder erg omdat ik niet meer werk, maar het is weleens lastig nog zeker met familie dingen etc. Sinds een paar maanden is mijn man overgegaan op 4 dagen werken en wilt hij 1 weekenddag vrij hebben net zoals zijn collega's (horeca). Zijn daarin mogelijkheden of helemaal niet in je werk?

16. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Niet echt, het is helaas in shiften werken dus ik heb vroegdiensten en laatdiensten, weekends, feestdagen,.. mijn vriend heeft een eigen zaak dus ook geen "gewone" uren.
    Mijn plan is om ander werk te zoeken na een volgende zwangerschap/kind.. Maar goed dat laatste heb ik niet echt volledig in de hand,.. in ieder geval hou ik het geen jaar meer vol zo. Ik zie mezelf hier wel opnieuw werken, als mn kind(eren) ouder zijn.. maar nu vind ik het zooo jammer dat ik er zo vaak niet ben.

17. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat kan ik me wel heel goed voorstellen.. sommige banen werken gewoon niet voor iedereen met kleine kinderen, dan misschien inderdaad later weer als ze wat groter zijn. Dat heb je niet echt in de hand nee, misschien wel al gewoon vacatures bekijken en reageren als je echt een hele gave ziet? Je mag er natuurlijk wel ook echt iets leuks voor terugkrijgen

18. Lentebloesem

Lentebloesem Actief lid

3 mrt 2023
    110
    92
    28
    Vrouw
    ik snap je helemaal hoor! Ik werk ook elke zaterdag. De enige dag dat we als gezin compleet zijn is de zondag. Soms vind ik dat echt heel jammer.

19. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Misselijkheid zwamgerschap.
    Bij dochter ben ik echt misselijk geweest heel erg, was altijd vooral smorgens vriendjes met de toolet of wasbak.
    Overdag had onder controle door kleine beetjes te eten.

Bij zoontje nooit gespuugd af toe alleen misselijk gevoel.

20. Lentebloesem

Lentebloesem Actief lid

3 mrt 2023
    110
    92
    28
    Vrouw
    Zo te lezen toch geen peil te trekken op relatie misselijkheid - geslacht haha.

Ik had tijdens de laatste maanden zo vreselijke last van maagzuur..
    En dan zeggen ze; dan heeft je kindje veel haar. Nou… dat klopt dus ook niet. Kaal was hij niet, maar veel haar? Nee, dat echt niet.

Orchid24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina