Ouders vertellen, planning of pas echt zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Evie10, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Weet niet of dit het goede topic is, maar er spookt iets al paar dagen door mn hoofd.

Wij willen graag een kindje, hebben nog niet geprobeerd, vriend probeert aan het idee te wennen, hij denkt dat het in 1x raak is, wat natuurlijk ook kan, maargoed kan ook lang duren, je weet het nooit...

Maar we hebben besloten er voor te gaan, nu moet ik geduldig afwachten tot hij er "klaar" voor is. Maar een vrouw die ik ben, wil ik er dolgraag over praten, babykamers, spulletjes bekijken, namen verzinnen enz :D . Nu begint hij lichtelijk gek te raken omdat hij net aan het idee aan het wennen is en ik al 100 stappen verder ben in mn hoofd.

Wanneer hebben jullie het je ouders verteld, ik heb een hele goede band met mn moeder en zou het haar ook dolgraag willen vertellen dat er een kindje in de planning staat wat haar oma gaat maken. Maar aan de andere kant, is het ook best prive en wil je niet elke maand de vraag goh is het gelukt, maarja het is ook zo leuk om het te delen... Want je weet het immers nooit of het een lucky shot is of veel werk word.

Hebben jullie verteld dat de plannen er waren of pas toen je echt zwanger was?

Nu vind ik het al heerlijk dat ik hier ff lekker kan typen en hart kan luchten :p

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Spannend he, beginnen na te denken over een kindje?

Ik herken min vriend wel in jouw verhaal, de mijne wilde wel dat ik stopte met de pil, maar wilde pas over een half jaar ongeveer dat ik zwanger zou raken en zei de hele tijd dat ik veel sneller zwanger zou zijn! En inderdaad, de 2e ronde zwanger. Helaas wel een miskraam geworden, maar hij had dus wel gelijk.

Wij hebben het onze ouders wel verteld, ook dat ze er niets steeds om moeten vragen, maar dat we vanzelf wel vertellen als het zo ver is!

Succes met dromen over al het moois wat hopelijk komen gaat en besluiten wat je (jullie) gaan doen!

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb het mijn moeder wel verteld hoor. Ik vertel veel aan mijn moeder. En elke maand de vraag vind ik van mijn moeder niet erg...

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb het alleen aan mijn zusje verteld. Helaas heb ik een miskraam gehad en was mijn moeder afgelopen weekend bij ons toen ik kromlag van de buikpijn dus die weet nu ook dat we voor een 2e bezig zijn. Ik weet nu al dat ze vaker 'belangstellend' gaat bellen vanaf nu en daar heb ik helemaaaaaaal geen zin in...

5. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik hebben besloten dat we het nog even voor onszelf houden. Zodra ik zwanger ben vertel ik het aan m'n moeder en pas bij 12 weken aan de rest.
    Ik denk dat het heel persoonlijk is voor iedereen. Ik heb een hele goede band met m'n moeder maar dit is even voor onszelf.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik heb een hele goede band met mijn moeder en als er iets is merkt ze het vaak wel zonder dat ik iets zeg. Ik heb echter niet verteld dat we een kinderwens hebben, maar eigenlijk denk ik dat ze het wel weet. Mijn moeder is zo fijn om ook geen vragen te stellen, ze weet dat als ik iets te vertellen heb ze het wel hoort.
    We zijn nu een jaar bezig en wellicht er iets "mis" is of het lukt lang niet ik het dan wel vertel

7. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Ik heb het ook aan mijn familie verteld (vader, moeder, broers). En ze vragen er echt niet elke maand naar (gelukkig!). Wel voel ik zelf de druk oplopen..... zijn nu een half jaartje bezig ongeveer. Het zou nou toch fijn zijn als ik kan vertellen dat ik zwanger ben. Zelf denk ik nu toch wel af en toe..... had het beter nog niet kunnen vertellen. Zij weten allemaal precies hoelang we al bezig zijn...... en dat vind ik er niet prettig aan. Maargoed, iedereen is anders he?!!

Laat je weten wat je gaat doen? Liefs, Vivian

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee wij hebben het pas verteld toen het "zover" was en ook pas na de drie maanden. NIet omdat we geen goede band hebben hoor, maar we wonen op anderhalf uur van elkaar, dus zien elkaar niet dagelijks.... dan is het ook makkelijker "zwijgen".

Mn stiefje en ik wisten wel van elkaar dat we "bezig" waren, maar dat komt door meelezen hier op ZP.
    En van mn zusje wist ik het ook, maar dat had meer met medische zaken te maken.

9. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het wel verteld, vond het fijn om af en toe even samen met haar erover te kunnen praten. Ze is gelukkig niet iemand die constant vraagt hoe het ermee staat :)

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Wij hebben het pas verteld toen het zover was (week of 6).
    Ik wist dat mijn ouders sowieso niet enthousiast zouden zijn (en ik bleek gelijk te hebben) en mijn schoonouders zijn wel types om dan vragen te gaan stellen of dubieuze blikken op mijn buik te gaan werpen of zo. Daar had ik geen zin in.
    Mijn (goede) vriendinnen waren beter op de hoogte, in de zin dat ze wisten dat we er wel voor wilden gaan, maar echt in detail ben ik ook nooit getreden tot het zover was.

11. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    pas vertellen als het zover is. dat geeft je zelf ook wat meer rust. anders krijg je toch iedere maand weer van die blikken. drinkt ze nog een wijntje, etc.
    bij ons was het enthousiasme heel groot toen wij het na een week of 7 aan ouders vertelden. das veel leuker dan ze van tevoren al in te lichten

12. Chai

Chai Niet meer actief

Hey Evie,

Je mag mij ook altijd aanmelden op msn hoor ik kan nogsteeds uren over baby dingen praten en wij gaan voor een tweede. :D
    Maaruh wat betrefd mijn moeder.
    Die had ik niet echt verteld dat we op dat moment aan het klussen waren. Ik had gewoon gezegt dat we binnekort wel graag een kindje zouden krijgen, dus iets minder info maar toch net genoeg om over babies te beginnen.
    En ik kreeg daardoor ookniet de vraag 'ben je al zwanger?' etc..
    Als je een hele goede band hebt met je moeder (heb ik niet echt), kan je het natuurlijk best gewoon zeggen en dan laten weten dat ze niet elke keer moet vragen of je nou al zwanger bent ofniet. ;)
    En het verassings gevoel blijft er echt wel!

13. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Moeilijk is dat he? Ik ben 31 december gestopt met de pil en al vanaf die tijd wil ik niks liever dan het aan mijn moeder en zusje vertellen. Ik wil graag mijn verhaal kwijt en vragen hoe het was toen mijn moeder zwanger probeerde te worden/was. Tot nu toe is het me gelukt om mijn mond te houden, maar ik weet zeker als mijn moeder een directe vraag stelt of op een slecht moment dat ik het haar vertel. Zij weet bijna alles van me en ik vind het gek om iets voor haar 'geheim' te houden. Ik weet ook zeker dat als ik zwanger mag worden, ik dat niet geheim kan houden voor haar!

Aan de andere kant is het ook wel weer heel speciaal om dit alleen met mijn vriend te delen. Je hebt toch samen een geheimpje waar niemand iets vanaf weet!

14. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben het niet verteld! Toen overleed onze dochter en wist dus iedereen dat we het weer gingen proberen! Mijn schoonouders gingen expres osseworst halen enzo, omdat we zeiden het dit keer geheim te houden tot 12 weken! Heb het dus maar meteen verteld toen t zover was! Toen weer t zelfde verhaal, weer mis, weer vragende blikken, gevis!

Als we er weer echt voor gaan, zeggen we niets tot 12 weken!

15. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hier weet mijn moeder het.. Ze zal er echt niet elke maand naar vragen, eigenlijk begint ze er zelf helemaal niet over omdat ze geen vervelende vragen wilt stellen. We hebben het er wel eens over, en dat zijn altijd wel fijne gesprekken.
    Mijn schoonouders (waar ik een heel goede band mee heb) weten het niet, en laten we het pas weten als het raak is. Het is wel grappig om af en toe eens grapjes er over te maken, misschien denken ze ook wel een beetje dat we er mee bezig zijn ;)

16. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Ik heb het wel aan mijn moeder verteld, ik heb een heel goede band met haar en we kunnen alles bespreken met elkaar! Ik heb haar paar maanden van te voren verteld wanneer we wilden stoppen met de pil en vondt het heel fijn hoe ze reageerde, ze heeft nooit iets uit zich zelf gevraagd en praatte er alleen over als ik er zelf over begon!

Succes meid met een keuze maken!

17. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Ik heb echt wel een hele goede band met mn ouders / moeder, ze ziet altijd direct aan me als er wat is. Ook al is er niet eens iets heel boeiends, dan kunnen moeders op zo manier vragen... Is er iets? Dat je spontaan in tranen kan uitbarsten haha.

Ik heb dagelijks contact met mn moeder en zie haar ook zowiezo wel 2x per week. Ik ben bijna 27 en mn vriend in de 30 en al 5 jaar samen. Dus gek is het ook niet dat we de volgende stap nemen. Alleen hebben we nooit over kinderen gepraat.
    We hebben ook honden dus ik zeg altijd dat dat mn kinderen zijn, wat daadwerkelijk ook zo is en ook zo verwend worden haha.

Aan de ene kant zou ik het SUPER gaaf vinden als verrassing ze iets te geven met opa en oma oid erop als het ook echt zo is, maar aan de andere kant zou ik ze het zoooo graag willen vertellen en denk haast dat mn mams ook in tranen uitbarst omdat ze het zo mooi zou vinden. Ik ben een onwijs gevoelens mens dus zou ook onwijs piekeren als het niet zou lukken en mensen wisten al van onze plannen. Als ik iets wil dan wil ik iets ook altijd gelijk haha. Maarja de natuur is niet te dwingen.

Wil ook zowiezo eerst van mn vriend weten wanneer die wil beginnen met het proberen, kan nu wel mams vertellen maar als hij ineens de angst krijgt en nog een jaar wil wachten haha.

Ik ben zowiezo al 4 jaar van de pil af omdat ik altijd onwijze hoofdpijn en buikpijn ervan had. Ben ALTIJD rond de 13e a 14e elke maand ongesteld haha. Dus opzich is alles zo uit te rekenen. Zit er natuurlijk nu middenin dus mn eierstokken klapperen nog harder hahaha. Nouja eerst nog maar een maandje wachten!

Zo lastig te willen praten met je vriend maar ook niet het gevoel willen geven te pushen, wat absoluut niet mn bedoeling is maar mannen zo snel denken.

18. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Ik heb het wel meteen aan mijn moeder verteld toen we er voor gingen. Gewoon, omdat ik het fijn vond om er met nog iemand over te kunnen praten, behalve mijn man. En omdat mijn moeder en ik behoorlijk close zijn. Ik denk ook dat ze het niet eens leuk zou vinden, als we het pas zouden vertellen als het zover is! :)

En nu het wat langer duurt, en we ook in het ziekenhuis bezig zijn, hebben we het ook aan mijn vader en schoonouders verteld. Het voelde op een of andere manier gek om dat niet te doen. Omdat het hele baby-project nu toch al naar buiten de slaapkamer is verhuisd ofzo, ik weet het niet precies.

Broers en schoonzusjes weten overigens nog van niets. Hoewel we hebben afgesproken tegen hen wel eerlijk te zijn als ze er naar vragen.

19. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Hi Evi,

wat een herkenbaar verhaal! Ik twijfel ook enorm of ik wil vertellen aan mijn mam dat we binnenkort voor een kindje gaan. En daarnaast is mijn man wel zover dat we er voor willen gaan maar hij vind het eng en hij weet nog niet wanneer hij er 'klaar voor is. Erover praten is lastig want ik wil hem niet pushen, maar in voor mij is het ook zo dat ik al tig stappen verder ben en op alle onzekerheden van hem al een antwoord heb!

Ik ben er vooral mee bezig of ikhet aan mijn mam wil vertellen. Vooral om het met haar te kunnen delen, ze is mn mam, ik weet dat ze het nooit aan iemand door zou vertellen als ik het vroeg, en ze ook niet elke maand zou vragen of het al raak is.. ze lijkt de ideale persoon..!
    Daarnaast heeft ze begin december een eerste kleinkind gehad van haar schoondochter en dat valt heer erg tegen. vooral omdat mijn schoonzus erg moeilijk doet met bezoek en mijn mam het gevoel heeft geen band met haar kleinkind te kunnen opbouwen. mensen vragen haar hoe het is om voor het eerst oma te zijn, en ze zegt dat het super is, maar in haar hart is ze erg verdrietig om de afstand die ze voelt. Ze heeft tegen mijn zus(zij heeft geen relatie) gezegd dat ze dacht dat alles anders zou zijn als ik een kindje zou krijgen. Dus ik zou haar zo graag blij maken door haar te vertellen dat het er aan komt als alles goed mag gaan. Maar wat nou als we niet zwanger kunnen worden? Of mn man nog wil wachten? Ik wil haar niet nog meer verdriet doen!
    Zo moeilijk! zolang ik nog twijfel hou ik maar mn mond...

Heeft jouw vriend je aangegeven wanneer hij denkt er klaar voor te zijn? Bijv. binnen een aantal maanden, of binnen een jaar?

20. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wat een verschillende reacties he? Je kent je moeder zelf het beste.. de een vind het fijn om het te vertellen en de ander niet... ik zou t persoonlijk niet leuk vinden als mijn moeder t wist en t lukt niet meer spontaan... mijn moeder kan overigens haar mond nooit houden en dan weet ik dat t bij mn zus terecht komt die zelf graag kinderen wilt maar haar financiele situatie laat het niet toe. Ze willen beide dat ik wacht, in ieder geval zodat mij zus eerder is.. Nu laat onze situatie t ook niet toe, maar zou t wel zo zijn dan zouden wij er gewoon voor gaan en niets zeggen.
    ik heb dan ook geen goede band met mijn moeder, mijn zus daarin tegen wel.

Maar zoals ik al zei, iedereen is anders. Ga eens bij jezelf na of je het prettig zou vinden dat je moeder het weet en het lukt niet spontaan? Zou je moeder erg meeleven en geen vervelende vragen stellen of zou ze het juist niet snappen? Het is natuurlijk leuk als je een goede band met je moeder hebt, ze t weet en t lukt snel.. maar je weet het niet, je kunt denken het lukt snel maar dat hoeft natuurlijk niet en dan lijkt mij t niet prettig elke keer de vraag te krijgen: en??? Is t al zover??? Heb je al getest???
    Tja, ik weet niet hoe t is een sterke band met je moedr te hebben.. misschien zou het ook wel fijn zijn als ze je kan steunen in moeilijke tijden.
    Stel jezelf deze vragen en je hebt je antwoord.. succes:)...

Deel Deze Pagina