We gaan voor een broertje/zusje. Winter 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Koekie1, 10 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @Nr3
    Ik reageer morgen wel, het is al laat ;)
     
  2. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Hee gevonden! Ik hoop dat er snel nog wat meiden mee komen kletsen. Per wanneer gaan jullie van start? Wij vanaf november. Ik ben al een tijd van de hormonen af en voel me top. Eigenlijk wil ik er nooit meer mee beginnen en mijn man staat daar achter. Maar kindje 3 (als het allemaal mag lukken) zien we wel als de laatste, dus we moeten daarna maar eens uitvogelen hoe we dat dan aan gaan pakken. Maar wat een bevrijding om daar allemaal niet mee bezig te zijn nu! :D
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @Nr3; ja, het lijkt me ook leuk als er nog meer meiden mee gaan kletsen.
    We hebben nog geen precieze datum in ons hoofd. Ik heb nog 1 pilstrip liggen en wil eigenlijk geen nieuwe halen. Op dit moment zijn we aan het verbouwen en dat moet eind van dit jaar klaar zijn .
    Wat mij betreft gooi ik nu al de pil weg maar ik heb ook nog met mijn man te maken ;) Ik verwacht dat november ook wel pilloos gaat worden bij mij :thumup:
    Fijn dat je je zoveel beter voelt zonder pil! Ik merk er bij mezelf niet zoveel verschil in gelukkig maar ik hoor het wel bij meer vrouwen dat ze zich beter voelen zonder.
    De 3e wordt bij ons ook zeker de laatste. Mijn man vond 1 kindje al prima, ik denk dat het een scheiding wordt als ik over een 4e ga beginnen :roflmao:
    Hoe oud zijn jouw andere kinderen? Ik heb 2 meiden, 1 van 3 jaar en 1 van 6 jaar.
     
    Eerstewondertje en Nr3 vinden dit leuk.
  4. rrbaby

    rrbaby Lid

    26 mei 2018
    80
    115
    33
    Vrouw
    Hallo, ik kom ook gezellig meepraten
     
    Eerstewondertje, Koekie1 en Nr3 vinden dit leuk.
  5. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Ik wil ook wel mee kletsen :)
     
    Koekie1 en Nr3 vinden dit leuk.
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Gezellig @rrbaby en @Eerstewondertje!
    Zijn jullie al actief bezig met zwanger worden of gaat dat in de komende maand(en) gebeuren?
     
  7. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Wij hebben 2 zoontjes, één van 4,5 en één van bijna 2 jaar.

    Ik ben de laatste tijd zo ontzettend moe en na een stopweek zonder bloed wil ik vandaag mijn laatste pil slikken en dan vast ontpillen. Wanneer we precies starten hebben we het nog niet over gehad.
     
  8. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Leuke leeftijden hebben je jongens. Zal soms wel een drukke boel zijn? :D
    Denk je dat je vermoeidheid van de pil komt? Hopelijk gaat dat gauw beter als je gestopt bent :thumup:
     
  9. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Welkom @rrbaby en @Eerstewondertje. Gezellig dat jullie mee komen kletsen!

    Wij hebben 2 jongens van 6 en 2. Vind het een fijn leeftijdsverschil. Maar ben er deze keer eerder aan toe haha!
     
  10. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Ik heb geen idee of het daarvan komt, maar goed het proberen waard om te stoppen en te kijken wat er gebeurd.

    Ja soms ruzie maar ze kunnen ook goed samen spelen of gewoon ieder voor zich:) dus mogen niet klagen ;)
     
  11. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Leuk! Iets groter verschil dus tussen de jongens.
     
    Nr3 vindt dit leuk.
  12. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Spannend! Denk je wel dat jullie op 1 lijn zitten?

    @allemaal: gaan jullie ovulatietesten doen of eerst eens aankijken wat er gebeurd?
     
  13. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @Nr3; ik ga eerst kijken wat er gebeurd. Bij de 1e was ik direct zwanger na het stoppen met de pil, bij de 2e duurde het wat langer (Ronde 10)
    Ik heb toen geen ovulatietesten gebruikt en ben van plan om dat nu ook niet te doen.
    Ik snap dat veel vrouwen ze gebruiken en ik snap hoe het werkt maar voor mijn gevoel voegt het niets toe.
    Ik heb gemerkt dat ik veel vertrouwen heb in mijn lichaam m.b.t. zwanger worden, zwangerschap en bevallen dat ik geloof dat het wel goed komt zonder hulpmiddelen. Tot nu toe is dat ook zo gebleken en daar ga ik nu voor de 3e ook weer voor :)

    En ga jij ze gebruiken?
     
  14. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Ik denk het wel. Nu gebruik ik ze ook weleens. Als ik weet dat de eisprong geweest is hoeven we geen ac te gebruiken. Maar als we er echt voor gaan leg ik ze misschien wel weg. Gewoon eens zien wat er gebeurd...zo spannend :D
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja, ik vind het ook spannend... nog 3 pilletjes en dan mag ik aan mijn laatste strip beginnen... :D
     
  16. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Echt zo leuk dat we tegelijk van start gaan. Ben zo benieuwd hoe het zal verlopen. Vorige keren bij de eerste eisprong zwanger. Maar dus niet in de eerste ronde, want m'n cyclus moest eerst op gang komen. Nu geen hormonen gebruikt, maar wel weer een stukje ouder....:$ En bij jou?
     
  17. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    We gaan voor een nieuw wondertje !

    Start:

    Nr3 - ? jaar - 3e kindje - start november
    Koekie1 - ? jaar - 3e kindje - start november
    rrbaby - ? jaar - ? kindje - start ?
    Eerstewondertje - 30 jaar - 3e kindje - start nog even onbekend

    NOD-lijst:


    Zwanger:


    Afspraken:
     
    Nr3 vindt dit leuk.
  18. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Even zo vrij geweest alvast een lijstje te maken, dan kunnen we alles goed bijhouden straks ! Jullie mogen gegevens aanvullen als jullie willen, of de lijst aanpassen, kijk maar ;)

    Vanmorgen een corona test gehad, hopelijk straks de uitslag. Dan kan ik maandag tenminste weer werken als deze negatief is. Niets aan thuis zitten. Wel al de kleerkasten van de jongens uitgemest, maatje 80 en maat 98-104 gaat weer naar zolder. Wat groeien ze toch hard.

    Hebben jullie plek genoeg in huis? En hoe gaan jullie het straks doen als er een derde kindje mag komen?
     
  19. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Oeh spannend! Heb je erge klachten?

    Hier hebben we twee kinderkamers. Eerst een poosje de baby op de kamer. Dan de twee oudsten bij elkaar en binnen nu en vier jaar hopen we wat groters te vinden. Anders kunnen we altijd nog de zolder verbouwen. En jullie?
     
  20. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Nee, op wat keelpijn na niets. en die is ondertussen alweer bijna over. dus verwacht er niets van eigenlijk.

    Hier hetzelfde.
    De jongens kunnen bij elkaar, oudste zoon had al een mooi bed uitgezocht, dan kon de jongste wel eens bij hem komen slapen/logeren zei hij. En we hebben de zolderverdieping nog vrij, nu opslag, maar daar zouden met gemak ook nog 2 kamers gemaakt kunnen worden. Er is al een vaste trap en dakkapel aanwezig, dus ruimte genoeg. Wij hoeven i.p. dus niet weg hier, gaan ook verbouwen in huis komende tijd, dus willen ook niet weg :)

    Alleen de auto is nog een dingetje. Dus daar nu wel al langzaam voor aan het rondkijken.
     

Deel Deze Pagina