Zwanger (worden) van 4e kindje of meer

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rhombi, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Bij ons is manlief gecontroleerd laatst maar er kwam pre positief uit zijn test. Beter dan goed dus. Mijn echo vorige week was ook goed.

    Ik heb bijvoorbeeld nooit geen baby parties gehad.. niet dat ik dat nu ga doen denk ik..ik heb nooit geen borstvoeding geprobeerd.. ik vond t met 25jr stom en vantevoren. Nu denk ik meer volwassenen over dingen na, ik was vroeger makkelijker als nu... na veel gezien te hebben van mijn kids hun leeftijd. Ik denk dat ik meer bewust zal zijn van de opvoeding.
     
    LiefenLeed vindt dit leuk.
  2. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Waarom is hij gecontroleerd?
    En waarom heb je een echo laten maken?
    Ja, dat klinkt wel heel logisch. In 10/15 jaar tijd verandert er natuurlijk veel. En dan zie je ook wat het resultaat is van je opvoeding. Dat lijkt me gek maar wel handig haha.
    Zijn er qua opvoeding dingen die je nu anders zou doen?
     
    LiefenLeed vindt dit leuk.
  3. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Ik had dat de eerste 2 rondes. Nu gelukkig er eigenlijk bijna niet mee bezig :)
    Ben ook erg druk met werk, verjaardagen en vakantie...dat scheelt natuurlijk ook!
     
  4. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Hahah ja misschien dat dat hier ook is..
    Dit is ronde 2. Als we er deze maand weer voor gaan tenminste. Man wil dat ik me lichamelijk eerst helemaal goed voel. Ik vermoed zelf dat ik een baarmoederverzakking heb. Ik heb continue een zeurend gevoel in mijn onderbuik en onderrug. Als ik een dag wat meer getild heb, heb ik in de avonden een zwaar gevoel van onder. En het voelt ook gewoon wat vreemd aan, soms is een tampon inbrengen zelfs lastig.
    Ik ga nu beginnen met oefeningen voor de bekkenbodemspieren, als er dan geen verbetering komt dan maar naar de dokter.
    Weet ook niet in hoeverre zoiets "kwaad" kan tijdens een zwangerschap. Heb wel gelezen dat zwanger worden met een verzakking sowieso al lastiger gaat. En daarbij is het dan vooral de vraag wat het gevolg is na de zwangerschap natuurlijk...
    Maarja zoiets gaat ook niet zomaar over.. dus ja wat is dan wijsheid. Ga je er voor want misschien kan het niet zoveel kwaad, of is het überhaupt niet verstandig om weer zwanger te worden?
    Hoe denken jullie daarover?
     
  5. roever

    roever Niet meer actief

    hier een lichte voorwandverzakking.... en is ook het enige puntje waar ik me retedruk om kan maken.... :/
    Zit nu onverwachts op t “wachtbankje” maar anders zouden we pas over over half jaartje ofzo voor n vierde gaan, als de wens en dan nog zou zijn!

    jongste word augustus 1.
    En heb nu enkele maandjes fysio, en probeer sowieso m’n lijfstyle wat aan te passen... maar die Andy blijft! Wat doet een volgende zwangerschap/bevalling in hemelsnaam met een verzakking....?!:/
     
  6. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @roever pff ja het blijft altijd een vraag he.. Maar het zal er vast niet beter van worden vrees ik.
    Wat voor klachten heb jij? En is het bij jou vastgesteld door de huisarts? Werkt de fysio?
    Hier is de jongste al 3, dus in die zin zou mijn lichaam al lang hersteld moeten zijn.
    Ik vind het wel heel moeilijk zo. Aan de ene kant wil ik zo graag een vierde, maar of het lichamelijk verstandig is weet ik niet. Maarja als dit "over" moet zijn tot we er voor gaan, dan gaat het niet meer gebeuren denk ik. Ik kan nu die spieren trainen, maar een nieuwe zwangerschap en bevalling is dan weer een aanslag op die spieren..

    Spannend trouwens!! Wanneer is je nod?
     
  7. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Wij hebben nu best veel twijfels.. nu weer bloed verkoren op 11 dpo. Het bloed komt steeds al vanaf 7dpo met drupjes..(pas vanaf een jaar is dat nu) en meestal een cyclus tussen de 33 en 35 dagen. Nu was hij ineens vroeg mijn eisprong.. Maargoed alweer bloedverlies vanaf gister. Nu vandaag zelfs vanmorgen veel met stolsels.
    Dus deze maand ook niet gelukt. De huisarts nam het niet zo serieus.. terwijl het voor mij echt anders is dan hoe ik het altijd had.. bij mij zit ook wel in mijn achterhoofd dat mijn moeder vanaf haar 33 (Volgens mij) non-stop vloeide en dat op haar 35e haar baarmoeder is verwijderd. En op 38 in de overgang. Maar ook dat vond de huisarts geen teken voor onderzoek.. kom maar terug als je een jaar bezig bent zei ze..

    We zijn nu vanaf december bezig en ik heb elke maand als ik ongesteld ben dat ik niet meer wil.. en dan rond eisprong wel weer.
    Maar deze maand is manlief voor het eerst aan het twijfelen... lastig hoor! We hebben ook geen zin om 'tot het uiterste' te gaan en een te groot gat willen we ook niet.
    Dat hebben onze buren, daar zit 5 jaar tussen de middelste en de jongste en de jongste lijkt wel enig kind.. zn broers zijn altijd weg en spelen eigenlijk nooit met hem.. Maargoed dat kan per gezin ook verschillen natuurlijk.
     
  8. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @tafeltent pff wat moeilijk zeg. Dat van rond de menstruatie twijfelen en daarna weer niet herken ik heel erg. En op die manier blijf je maar aan het twijfelen en dat is erg vermoeiend. Vooral als je man dan ook nog gaat twijfelen, word je helemaal heen en weer geslingerd. Ik ben er ook erg veel mee bezig in gedachten..
    Misschien kan je er gewoon op staan bij de huisarts dat ze je doorverwijzen?
    Lijkt me wel een gegronde reden als het bij je moeder ook zo begon.
    Hoe oud zijn je kinderen? Sorry als je het al verteld hebt hoor, ik weet het even niet meer.
    Dat van te veel leeftijd er tussen wil ik ook liever niet. Het heeft voor en nadelen, maar voor de gezinsdynamiek lijkt het me fijner als er niet te veel tussen zit. Precies om de reden die jij aangeeft.
     
  9. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Mijn kinderen zijn 7, 4 en 2. Als het nu zou lukken zou er meer dan 3 jaar tussen de jongsten zitten. En bijna 8 jaar tussen de oudste en jongste.. Dus weet niet of we het nog willen. We gaan er nog eens goed over nadenken.
    Het voelt ook wel goed om het 'geprobeerd' te hebben ofzo.
     
  10. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @tafeltent pff ja wat is het moeilijk he.
    Hier zit er ook zoveel leeftijd tussen. De oudste wordt deze maand 7 en de jongste is vorige maand 3 geworden. Dus er zit sowieso al een stuk meer leeftijd tussen, dan tussen de andere 3.
    Wij hebben het er ook over, ondanks dat het gevoel heel hard ja zegt, vindt mijn man het nu echt moeilijk omdat ik dus vermoed dat ik een verzakking heb :$ Hij wil mijn gezondheid niet op het spel zetten zegt hij. Maar zo voelt het voor mij ook niet.. er zijn vast wel meer vrouwen die daarmee lopen en zwanger zijn geworden. Maar hij zegt dan "ja maar zij zijn niet mijn vrouw"
    Hebben jullie nog meer twijfels naast het leeftijdsverschil?
     
  11. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Wij zijn vooral bang dat we er als de kinderen wat ouder zijn 'geen zin' meer in hebben zeg maar.. je begint nu weer wat meer 'vrijheid' te ervaren. En heb je als de eerste 3 zijn uitgepubert nog zin hebben in een 4e puber.. als het dicht op elkaar zit gaat het wat meer in 1x door.

    En we zijn de frustraties rondom het zwanger worden ook zat..

    En verder inderdaad lichamelijk. Heb altijd bekkenklachten gehad. Dus zie je dat zitten. Nouja blijft een dingetje hoor. Moet zeggen dat ik het super had gevonden als het was gelukt maar omdat je nu al best even bezig bent begint het wel weer zat te worden. Ook omdat je weet dat je zowiesow de medische molen niet in wilt..
     
  12. roever

    roever Niet meer actief


    Ik vind het ook super lastig!!!
    Ik weet wel, je leeft maar 1 keer, en dus gelukkig niet eeuwig! ;)
    Mijn grootste angst is om de rest van m’n leven met kwalen te moeten rondlopen...
    Maar..... je kunt ook ongeluk krijgen oid ik noem maar wat en niets/weinig meer kunnen!
    Dan toch liever voor een extra liefde in m’n leven hoor! :)
    12 juli is nod.... heul spannend!!!
     
  13. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @tafeltent ja dat lijkt me ook wel frustrerend als je al een tijdje bezig bent. Je bent er dan veel mee bezig en dan iedere keer teleurstelling. Ik zou daar ook niet goed mee om kunnen gaan denk ik.
    Pff ja dat is ook zeker waar. Ik merk dat nu soms al. Dan gaan de oudste 2 buiten spelen, voor op de stoep en dan wil de jongste ook perse mee. Dan moet je er dus verplicht bij gaan zitten. Nog even en dan kunnen ze wat meer zelf. De jongste is nu een paar dagen zindelijk. We staan echt aan het begin van een nieuwe fase wat dat betreft.
    Ja dat lichamelijke is bij mij ook een ding. Straks valt de zwangerschap heel zwaar en heb ik er naderhand ook nog veel last van, dan benadeel ik de rest van het gezin zo..
    De medische molen gaan wij ook zeker niet in. Dan is het gewoon goed zoals het nu is.

    @roever haha ja dat is ook een manier om erin te staan. Maarja pech kan je altijd hebben.. Maar dat vind ik toch nog iets anders dan bewust voor een zwangerschap kiezen, als de kans dan groot is dat je lichamelijke ongemakken krijgt.
    Maar het is zeker zo dat je er heel veel liefde voor terug krijgt :D
     
  14. roever

    roever Niet meer actief

    Vandaag 6 dagen voor nod ... vroege test was negatief :)
     
  15. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wat jammer @roever, maar het is nog vroeg he! :)
     
  16. roever

    roever Niet meer actief

    Jaaa I know!

    ik heb met beide vrede! Haha
    Laatste dagen hoop ik stiekem jaaaaaa t zal toch niet waar wezen, en graag! Andere keer denk ik, laat het maar niet zo zijn, zodat we eerst nog even paar maand tijd hebben om aan te sterken en aan andere dingen te werken! :)
    Dus we zullen t wel zien....:)
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.896
    113
    Vrouw
    Het werd mij even allemaal teveel. En ik had even zo iets van ik ben gek dat ik er vier zou willen. Gelukkig is het weer tot rust gekomen. Nu loopt het ook weer gewoon prima. De periode dat de scholen dicht gingen tot dat de scholen vol open gingen heb ik de kinderen allemaal thuis gehad. Toen ik dat bericht schreef zag ik even op tegen de zomervakantie.
     
  18. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Haha oh ja herkenbaar. Ik heb ze ook al die weken thuis gehad o_O
    Maar fijn dat nu alles weer tot rust is gekomen! Sta je nu weer meer open voor een vierde? Of dat niet?
     
  19. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Oh nou dat is ook nog vroeg!
    Wat zegt je gevoel?
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.896
    113
    Vrouw
    Ik sta weer open, maar ik ga na de zomervakantie er nog eens goed over denken. Ik wil sowieso niet boven de wc hangen als ze zo lang thuis zijn.

    @roever wat spannend. Daar moet je veel pit voor hebben zo snel achter elkaar.
     
    PotjeGoud vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina