Zwanger (worden) van 4e kindje of meer

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rhombi, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love2Live

    Love2Live Fanatiek lid

    18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Was even schrikken, maar heb het een plekje gegeven :)
     
  2. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Hoi meiden!

    Oww stom... Ik open zelf dit topic en reageer vervolgens helemaal niet. Maar ik kreeg helemaal geen meldingen van dit topic dus dacht eigenlijk dat het hier gewoon stil was. Ging net even kijken en zie ik toch een hoop dames die aan zijn geschoven, leuk!

    @Love2Live dat is heftig zeg! Fijn dat je het een plekje hebt gegeven. Willen jullie nu bewust voor een vierde kindje gaan? Succes!

    @Mybrand2018 leuk, een 5e! Is je man inmiddels ook over? Lijkt me ook wel pittig hoor, om weer helemaal opnieuw te beginnen. Je andere kinderen zijn al wat ouder zie ik. Aan de andere kant ook wel heel fijn want die zijn al een stuk zelfstandiger!

    @Kimd10 wow 10 kinderen, dat is echt een groot gezin! Mooi hoor! Ik kan me voorstellen dat je dan helemaal veel reacties krijgt uit je omgeving. Echt bewondering dat jullie gewoon voor jullie eigen wens gekozen hebben en je weinig van die meningen aan hebben getrokken.

    @roever niet aan jezelf twijfelen hoor! Ik kreeg ook 3 kinderen binnen 3,5 jaar. Misschien een klein mazzeltje dat het bij mij 2 meiden en een knul zijn, want ik kan me voorstellen dat 3 jongens samen af en toe echt een jungle is (dat heb ik met die ene knul van mij al weleens!). Maar inderdaad, het gaat over. Er komen rustigere tijden. En jij mag af en toe even knettergek worden en met je handen in het haar zitten. Ik denk dat iedere moeder dat heeft maar er niet altijd voor uit durft te komen.
    Ik heb mezelf in deze gekke tijd waarbij we allemaal de hele dag thuis zijn met elkaar gisteren ook even jankend opgesloten in de badkamer, ik kon gewoon even niet meer!

    @Elraange gefeliciteerd met de zwangerschap! Mooi hoe je je wens omschrijft ook. Zo zie ik het ook. Heerlijk, een groot gezin. Hier gaat het wel echt bij 4 blijven, maar ik kan me voorstellen dat mensen zichzelf met nog meer kinderen zien. Het is gewoon ook heel erg genieten met al die vrolijkheid en drukte om je heen!

    @tafeltent spannend hoor, weer voor een kindje gaan! Zijn jullie inmiddels gestart? Hopelijk duurt het niet te lang allemaal!

    @MICH18 leuk, komen we elkaar hier ook weer tegen! Hoe is het inmiddels bij jullie?

    @LindeAlexander dat is heftig, vervroegd in de overgang! En dan moet je wel een keuze maken ineens. Hoe is het nu?

    @Mooiezomer hoe is het bij jullie? En herkenbaar dat soort reacties. Ik heb ze nog niet gekregen gelukkig maar het zijn wel de reacties waar ik bang voor ben/was. Nog steeds denk ik weleens, mensen zullen dat vast denken. Maar ja, dan denken ze dat maar...

    @Johanna01 spannend, ook voor een vierde! Geniet vast van de voorpret! Weten jullie al wanneer jullie ervoor willen gaan?

    @Burb1988 welkom en gefeliciteerd met de zwangerschap. Hebben jullie het mooie nieuws inmiddels gedeeld? En wat waren de reacties?

    Sorry als ik mensen ben vergeten.

    Hoe is het verder met iedereen in deze gekke onzekere tijden? Staan jullie nog steeds hetzelfde in jullie kinderwens? Ik moet eerlijk zeggen dat mijn twijfels van "wil ik echt nog een kind op deze wereld zetten" wel echt versterkt zijn sinds de hele Coronacrisis. Maar dit gaat over, en dan zal dat gevoel ook zeker weer afnemen. Het kleintje zit er en voor zover ik weet gaat het goed. Ik moet er ook echt niet aan denken dat het nu nog mis zou gaan. Dit kleintje hoort er voor mijn gevoel nu al zo ontzettend bij. We kijken er enorm naar uit!

    De reacties hier waren trouwens wel leuk. Natuurlijk merk ik wel verschil met met name de reacties op de eerste 2 kinderen. De derde was al minder qua reacties en de vierde merk ik dat de interesse en aandacht voor de zwangerschap gewoon van minder kanten komt. Maar dat geeft niet... Zo kreeg ik voor de eerste 2 al meteen leuke kleine cadeautjes toen de familie het wist (al met 5 weken) en nu heb ik eigenlijk nog helemaal niks gehad. Ergens snap ik het wel. We hebben ook alles al. En mijn ouders met name vinden het leuk om iets te kopen als we het geslacht weten. Maar ergens steekt het toch. Voor ons is dit kindje toch minstens zo bijzonder als de eerste 3!
     
  3. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    @Rhombi We zijn inderdaad al bezig, ronde 3, maar mijn cyclus doet een beetje raar. (Gekker dan normaal, heb al een lange cyclus door pcos). Ben steeds veel te snel ongesteld.
    Vorige maand was ik er veel te veel mee bezig dus deze maand wilde ik het loslaten, allen deze keer voelde ik echt knetterhard mijn eisprong, dus dan ga je toch aftellen.. nod is 5 april.
     
  4. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Wat jammer dat dit topic niet meer actief is!

    Hier staat de afspraak om de spiraal er uit te laten halen :)
     
    roever, Mamavanvier95 en Elraange vinden dit leuk.
  5. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik lees ook nog steeds mee :)
     
  6. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Weer nieuw leven in blazen?

    Ben jij al gestart @Johanna01?

    Ik had een topic geopend over mijn angsten. Onze wens voor een vierde was er al enige tijd, alleen de angst voor een ongezond kindje hield ons tegen. Inmiddels hebben we besloten ons daar niet langer op te richten :)
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Deze crisis zet mij wel aan tot denken. Ik merk dat de wens voor een vierde wel groot is. Maar in deze situatie, met dichte scholen, gaan wij er sowieso nog niet voor. Qua inkomsten staat het er nu goed voor. Gezien mijn vriend in de begin schaal zit gaat het waarschijnlijk vooral beter worden. Maar ik merk dat het voor mij lastig is om aan een andere belangrijke voorwaarde voor mezelf te werken: mijn gewicht. Daarbij lijkt het mij ook fijn om overdag een moment te kunnen pakken waarop niks hoeft. Ik was ongelofelijk moe, misselijk en had veel migraine aanvallen tijdens mijn zwangerschappen. Daarbij heb ik ook goed last gehad van mijn bekken. Die wil ik van tevoren trainen.
     
    LiefenLeed vindt dit leuk.
  8. roever

    roever Niet meer actief

    Ik blijf ook nog steeds meelezen en zeuren....; ik wil oooooohoooook!!!!!! :D
    Pffff kut blaas! Anders waren we misschien al wel weer voor gegaan..... :/
     
    LiefenLeed vindt dit leuk.
  9. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @Zonnestralen Snap dat je er dan nog even goed over wilt denken. Hoeveel wil je graag afvallen?

    @roever Hoeveel kinderen heb je al? En wat is er met je blaas? :)
     
  10. roever

    roever Niet meer actief

    3 :D
    De oudste word 4 in juli en een maand later word de jongste alweer een jaar! :eek: :(

    heb een blaasverzakking overgehouden aan laatste bevalling:/:/
    Weet dus ook noet hoe of wat bij een evt volgende :(
    Willen heel graag een vierde..
    Maar, geen zin om rest van mn leven met mankementen te moeten lopen..
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Genoeg om er een jaar echt aan te moeten werken. Het probleem is dat ik nu verplicht in het ziekenhuis zou moeten bevallen. Maar mijn bevallingen gaan zo snel dat ik er weinig vertrouwen in heb dat ik het ziekenhuis zou kunnen bereiken als het spontaan begint. Mijn eerste bevalling duurde 5 uur, tweede 2 uur (ik geloofde niet dat het begonnen was, ging voor de zekerheid toch maar naar het ziekenhuis en binnen een half uur was hij er), de derde is ingeleid met ruggenprik, drie kwartier nadat ik iets voelde kon ik eigenlijk al lanceren.
     
  12. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    @LiefenLeed nee nog niet begonnen. M'n strip is bijna op (zondag) en dan heb ik nog een strip over. Zou dan 1 juni de eerste pilloze maand zijn, maar we moeten nog even goed afspreken wat we gaan doen. Onze jongste D wordt in juni ook 1, dus ik zou het wel erg leuk vinden. Dan zit er niet te lang tussen alle 4. Maar goed, ik bepaal niet als enige natuurlijk haha! :)
     
  13. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @Zonnestralen Dat is inderdaad wel heel vlot. Zelf ook een medische indicatie en heb het ziekenhuis bij onze laatste ook niet gered. Toch is het me achteraf wel goed bevallen zo thuis :)

    @Johanna01 Dat duurt nog eventjes. Onze jongste wordt in mei 2.
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Aah je kreeg nog een controle voordat je zou gaan? Waarvoor had je de medische indicatie?
     
  15. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Placenta liet niet los bij mijn eerste bevalling, toen veel bloed verloren.
     
  16. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

    Wij zitten op het wachtbankje. Ik had gisteren een positieve ovulatietest:D

    Heb ook even getwijfeld in deze situatie.. Maar aangezien ik 38 dagen moet wachten voordat er überhaupt een eisprong plaats vind heb ik besloten dat ik gewoon wilde kijken hoe het zou gaan lopen :D

    Ik hoop dat het ons gegund is. Dit is inmiddels ronde 6..maarja dus wel heeeeele lange cyclussen..

    Ik ben ervan overtuigd dat het komt wanneer het moet komen :o: dus ik duim :roflmao:
     
  17. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    Spannend @MICH18, heb je er vertrouwen in? :)
     
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    #78 Zonnestralen, 25 apr 2020
    Laatst bewerkt: 25 apr 2020
    Wat heftig. Gelukkig is het daarna wel goed gegaan? Een kennis van mij heeft dat gehad. Ze had een behoorlijke tijd nodig om te herstellen.

    Ik had telkens een medische indicatie omdat ik bij de start 2 tot 4 kilo te zwaar was. Verder heb ik vrij makkelijke bevallingen gehad medisch gezien. Bij de oudste moest de navelstreng van zijn nek gehaald worden, de tweede heeft brede schouders waardoor er wat hulp nodig was en de derde vloog terwijl ik zo goed als verlamd was. Dat zijn geen dingen die uiteindelijk niet thuis gekund hadden. Met een paar kilo's eraf zou ik al thuis mogen bevallen. Maar ik wil een hoop ruimte creëren om niet alsnog naar het ziekenhuis te hoeven. Ik ben een beetje bang om onderweg te bevallen.
     
  19. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @MICH18 Spannend!!! :D

    @Zonnestralen Ja, eigenlijk wel. Gezien wat er gebeurd is weinig klachten nadien. Was wel super moe, maar weet dat meer aan het slaaptekort dan aan mijn HB ;)

    Ik heb vandaag even een kut-dag. De spanning overheerst...en ik hoop niet dat dit bij anderen verkeerd overkomt, maar ik ben soms zo bang voor een ongezond kindje :(
     
  20. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw

    Nee :o:

    Ik hoop dat ik zometeen nog even erbovenop kan :roflmao:
     

Deel Deze Pagina