Zwanger (worden) van 4e kindje of meer

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rhombi, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Ha, wat leuk dat hier weer gekletst wordt wij zitten inmiddels in ronde 4. Mijn eisprong was donderdag, dus deze keer een wat kortere cyclus van 34 dagen. 8 mei is dan mn NOD. Ik ga er alleen niet meer vanuit dat het gaat lukken, weet niet of het zelfbescherming of intuïtie is.
    Vorige cyclus had ik weer 4 dagen voor NOD bruinverlies. En niet zo'n heftige menstruatie. (Voor mij niet normaal.. )

    En deze maand echt knetter pijn bij eisprong.. ik kon 2 uur niet staan of zitten. De dag erna zeurde het nog na.. en ook pijnlijke borsten bij de eisprong, het is elke maand heviger lijkt wel.
    Wij hebben eigenlijk afgesproken dat we tot de zomer proberen, en dan leggen we ons er bij neer. Anders komt er een groot gat tussen nr 3 en 4.
     
  2. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Spannend @MICH18 voor mijn gevoel lopen wij steeds een beetje gelijk op.
     
  3. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    @LiefenLeed spannend zeg! Jouw kids zijn ongeveer net zo oud als de mijne, alleen onze oudste is van 2013.
     
    LiefenLeed vindt dit leuk.
  4. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    @roever vervelend van je blaas, goed herstellen is wel belangrijk he, dat lijkt mij ook het spannendste aan nog 1.. kan mn lichaam het wel aan. En herstel ik wel weer volledig.

    @Zonnestralen klinkt als een goed voor nemen..ik ben alleen bij de 3e thuis bevallen, (bij de 1e en 2e wilde ik wel maar mocht niet) en dat beviel (haha) wel!

    @Johanna01 spannend hoor! Is jou cyclus weer snel op orde als je met de pil stopt?
     
  5. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.358
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    @tafeltent, vanaf de eerste zwangerschap ben ik bekend met pcos. Ondanks dat van onze 2e en 3e wel zwanger binnen 3 maanden. Hier hebben we het met elkaar gehad over starten. Partner wil helaas toch nog 6-12 maanden wachten omdat we nu maar 3 slaapkamers hebben.. En dus eerst tempo maken met verhuizen. :(

    Erg jammer, maar ik begrijp het wel.
     
  6. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @tafeltent Leuke leeftijden! Tussen onze oudste en middelste zit ongeveer 1,5 jaar. Ik hoop dus ook dat het snel raak mag zien. Denk dat wij ook niet te lang doorgaan met proberen. Mocht ik binnen nu en een halfjaar zwanger zijn dan zijn de leeftijden als de baby geboren wordt 7-5-2/3

    Hopelijk is het deze ronde raak. Ik duim!

    @Johanna01 Praktisch gezien natuurlijk begrijpelijk. Maar snap dat het gevoelsmatig wel even een domper is :(

    Hoe is de verdeling op de kamer nu?
    In ons vorige huis (met 2 kinderen) sliep de toen jongste bijna een jaar bij ons de kamer. Ik geef borstvoeding en wij zijn beide goede slapers :)
     
  7. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ja ik heb nu 5 mei mijn NOD omdat ik een korte LF heb..

    Ik denk alleen dat bij ons het ook niet gaat lukken. Voorgevoel.. Ik ga niet meer hierna aan de slag met ovulatietesten in iedergeval... :$

    Onze kinderen zijn nu 8 - 6,5 - 4.

    Ik heb juist altijd gezegd ik wil er tussen de laatste en de jongste zeker 4 jaar.

    Maarja zou ik nu uitgeteld zijn zou dit in januari zijn 3 maanden erna worden de oudste en jongste alweer 9 en 5..

    Dat had ik wel leuk gevonden.. Maar veel later? Thja, weet het niet :eek:
     
  8. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.358
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja zeker.. Maar ergens geeft het ook wel rust van wanneer dan wel. Wij hebben 2 grote kamers en 1 kleinere. Een grote is voor ons zelf, een grote voor de jongens die slapen samen, en D heeft haar eigen kamertje. Het kleine kamertje was eerst voor N, maar die is toen ik zwanger van van de jongste bij J op de kamer gegaan. Gaat prima :)

    Praktisch zou er best nog een bedje bij D op het kamertje kunnen, maar ik begrijp mijn partner ook wel.
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.951
    7.879
    113
    Vrouw
    #89 Zonnestralen, 26 apr 2020
    Laatst bewerkt: 26 apr 2020
    Hoeveel kamers hebben jullie straks?

    Wij zitten een beetje aan de top van wat we aan woning in deze regio kunnen hebben. De kinderkamers zijn wel groot 15m2 en 17m2. Maar als we die zouden splitten dan heeft elke 2e kamer geen raam dat open kan, wel voldoende daglicht. Dat vind ik ook wel een twijfel punt. Een eigen kamer zou ook wel klein zijn in deze regio, gemiddeld 6-8m2. Als ik zwanger zou worden van een meisje dan zou ik het nog niet zo'n probleem vinden. Maar 3 jongens op een kamer... Verder is het huis wel groot genoeg voor iedereen om ergens een rustig plekje te vinden voor huiswerk straks.

    De koop woningen zijn de lucht in geschoten en qua huren vind ik het ook een beetje onzinnig om bijna het dubbele te gaan betalen voor een woning die waarschijnlijk kleiner is, maar dan meer kamers heeft.

    We zouden ook de regio uit kunnen. Maar waar we nu zitten is er zoveel goed bereikbaar. Ik weet niet of dat het waard is.
     
  10. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Wij hebben 3 slaapkamers en een vaste trap naar de zolder..

    Voor nu slapen onze oudste twee al heel lang samen.. Die willen op dit moment ook echt niet uit elkaar.. Heb ik namelijk geprobeerd.. En ja er zit maar 16.5 maand tussen dus dat gaat ook echt prima..

    De bedoeling is de jongens straks op de zolder (we hebben een nieuwbouw huis maar géén raam) wel heb ik gezorgd dus al voor een airco daar en die reinigd ook meteen de lucht enzo.. Onze wasmachine enzo staan ook op de zolder maar in een aparte ruimte met deur.. Dus daar is de lucht wel optimaal gewoon geen stoffige bergzolder.. Die zit erboven nog.. Alles was daar ook gelijk gestuct en vloer gelegd.. Dus dat is eigenlijk wel gereed voor gebruik..

    En dan de jongste en de baby hun eigen kamertje op onze verdieping..

    Maar onze jongste van 4 slaapt nog bij ons op de kamer nu en denk niet dat dat snel zou veranderen.. Dus er komt sowieso een wiegje bij bij ons op de kamer omdat ik toch borstvoeding wil gaan geven.. En dan in het overige kamertje ook een bedje en een kast en op onze kamer zet ik ook de commode neer.. Want ik weet dat ik die toch amper gebruik :o:

    Van de zolder kan ik ook 2 ruimtes maken indien nodig.. Maar dat hoeft nu nog niet.. Maar is wel ruim genoeg ervoor.. We wonen gewoon in een rijtjeswoning en verder is ons huis niet groot.. Maar ik vind dat de kinderen wel genoeg liefde krijgen en dat vind ik belangrijker dan geld, grote kamers, grote tuin etc.

    Zolang ik ze zo maar alles kan bieden en het gelukkige en blije kinderen zijn staat bij mij voorop :D

    Liever meer met de kinderen zijn dan een geweldige carriere al heb ik wel veel ambitie. :o:
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.951
    7.879
    113
    Vrouw
    @MICH18 Gaan jullie daar binnenkort een raam in (laten) zetten?

    Ik ben het met jou eens dat je ook niet moet willen overdrijven qua materialistische dingen. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze ook een plekje kunnen opzoeken om te leren en tot rust te komen. Ik ben net klaar met het ontwerp en de boodschappenlijst voor nieuwe meubels. Voor de jongens heb ik een eigen plekje ontworpen in hun kamer. Voor de zolder (onze kamer) ook een paar terugtrek plekjes. In de keuken gaat een afzonder plekje komen. En mocht het nodig zijn kan er op de gang van de zolder nog een rustig hoekje komen.
     
  12. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw

    Nee daar gaat géén raam inkomen omdat mijn hele dak vol ligt met zonnepanelen..
     
  13. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Daarom vond ik het ook belangrijk dat er een airco werd geplaatst en iets wat de lucht bevochtigd en reinigt ;)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @MICH18 Hier dezelfde opbouw qua kamers. Denk dat wij naar zolder gaan, er is wel een raam..

    In de toekomst zullen we onze bijkeuken/schuur uitbreiden en verbouwen tot slapen en baden voor ons. Maar dit zullen we pas doen als de meisjes oud genoeg zijn om naar beneden te komen.

    Tot die tijd blijven de 2 oudsten bij elkaar, gelukkig willen ze zelf ook niet anders :)
     
  15. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Heb jij altijd al een korte lf? Ik pas vanaf de zomer dat ik steeds al op 9 en 10 nod bloedverlies heb, dat had ik eerder nooit. Altijd precies 14 dagen. (De rest van mn cyclus klopt niks van behalve mn lf zeg maar)

    Wij wilden ook stoppen met ov testen.. maar ik voel iedere keer mn eisprong aankomen en ik voel hem springen..(deze maand extreem pijnlijk zelfs.. ) dus dan ben ik er toch weer mee bezig.. dat is ook waarom we niet al te lang willen proberen.. het gaat anders je leven zo beheersen. Onze kids zijn 6(bijna 7) 4 en 2.
     
  16. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ik weet eigenlijk niet hoe mijn lf vroeger was...hebben bij alle drie geen ovulatietesten gebruikt en bij de 2de en 3de was ik één keer ongesteld en toen al aangeteld.. Wél lange cyclussen dus denk dat het niet veel veranderd is ten opzichte van toen.. Toen had ik ook cyclussen van 50 dagen..

    Ik had deze maand ook véél buikpijn heel veel zelfs.. Heb de eisprong ook echt gevoeld.. Want daarna zakte het weg...

    Ik wil er ook niet meer te lang zo mee bezig zijn.. Ben ook bang dat ik te dik ben enzo en sat het daarom nu ineens niet lukt.. Want ja ben toch al vanaf juli met de pil gestopt.. Voor ons doen echt lang.. De eerste was er geloof ik na 7 maanden na stoppen met de pil dus die duurder ook iets langer dan de andere twee.. Maar nu het langste :|
     
  17. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Hoe lang zijn jullie nu bezig?
     
  18. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Heeljammer dat het nu langer duurt :(
    Heb zelf ook niet echt advies voor je. Hebben jullie al een termijn gedachten van wanneer het genoeg zou zijn?

    Denk zelf dat wij stoppen als ik 35 wordt. Dat zou in maart volgend jaar zijn.
     
  19. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw

    Nee niet echt een termijn.. Ik ben pas 28 jaar :roflmao: maar we gaan wel geen trajecten belopen ofzo.. Hoopte wel voor mijn 30ste klaar te zijn.. Maar als dat 32 zou zijn maakt me dat ook niet veel uit.. :o:

    Maar als het niet komt, dan is het niet meer voor ons weggelegd denk ik..
     
    roever vindt dit leuk.
  20. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Ha
    Haha, dat is nog jong! :D
     
    MICH18 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina