Zwanger (worden) van 4e kindje of meer

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rhombi, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief


    Hier hebben we t ook altijd gezegd..
    Als het ons gegunt is is het meeeer dan welkom, en anders niet.. hoe verdrietig ook.

    mijn eerste zwangerschap was een ma. Heeeel zuur
    Mijn tweede werd dit in eerste instantie ook gezegd.
    Had onbewust alles afgesloten en al naar een toekomst voor ons twee plannen gemaakt.
    Tot ik in het ziekenhuis kwam om afspraak te maken voor weer een curretage....
    Was daar niet een kindje met flinke hartslag!!!! Heel bizar.
    Heb heel de zwangerschap er niets meer van willen weten en heeeeeeel vaak over abortus gehad etc.

    wilde kindje ook niet aanpakken direct... moesten ze echt 3 keer zeggen dat ie er was. Toen alles op automatische piloot, en pas na een week of 3 kreeg ig echt gevoelens voor ons eerste kindje.

    nu stapeldol uiteraard op ze allerdrie!!! :D
     
  2. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Vanaf december. Wel vanaf september al mn cyclussen aan het bijhouden met ovulatietesten. Ik begon in september een nieuwe baan, anders waren we wel eerder gestart.
    Dit is cyclus 4 waar ik nu inzit. Dus eigenlijk zijn we nog niet lang bezig.
     
  3. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    7 mei is trouwens mn NOD scheelt weer een dag, ik had er een dag bij op geteld.. en de laatste cyclussen had ik 4 dagen eerder al bloedverlies dus vanaf 3 mei gaat het spannend worden.
     
    LiefenLeed vindt dit leuk.
  4. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.358
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wij zijn er uit haha. Wij gaan er rond december ongeveer voor. Ik heb nog voor 6 maanden de pil besteld gisteren en daarna gaan we er voor. Duurt nog even dus.

    Maar wel fijn, dan zal D. Ook ongeveer 2 zijn dus ook wel een mooi leeftijdsverschil dan.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @tafeltent Dat komt al mooi dichterbij :)

    @Johanna01 Zelf ook helemaal blij mee? Fijn dat jullie er in ieder geval uit zijn!
     
  6. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Pff nou dat komt zeker dichterbij.. Ik neem me iedere cyclus weer voor om er niet teveel mee bezig te zijn, maar het lukt me niet.. de ene cyclus voel ik vanalles de andere keer juist niks. En het enige dat helpt is afwachten..
    Nu voel ik dus weer vanalles.. steken in mn eierstokken (of gewoon in mn lies? Of zijn het buikspieren hahaha) en vandaag ook wat stekelig gevoel in mn onderbuik. Pijn aan mn borsten, maar ook dat heb ik wel vaker tussen mn eisprong en menstruatie. Echt pfff!
     
  7. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Je kunt jezelf behoorlijk gek maken. Weet er zelf ook alles van. Eigenlijk kun je niks anders dan afwachtten, maar ik snap dat het je bezig houdt!
     
  8. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ik ben vooral juist bang omdat ik er zo mee bezig ben ofja mee bezig.. Ja toch ovulatietesten enzo gebruik en bij de jongens helemaal niet gedaan heb.. Dat het daarom gewoon niet lukt.. Dat ik nooit zwanger ga raken als ik elke dpo dag kijk naar wat ik gevoeld heb.. Dat ik weet wanneer ik MAG testen en wanneer ik ongesteld wordt ja of nee.. Hebben jullie dat gevoel niet??

    En hebben jullie bij de andere kindjes ook er gewoon zo mee bezig geweest dan nu? Want anders denk ik dat ik alles maar moet laten varen.. Maar juist precies beleven wat je voelt in je lichaam vind ik zo leuk om te doen...

    Grrr
     
    LiefenLeed vindt dit leuk.
  9. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Dat denk ik ook weleens, maar bij mn andere kids was ik er ook veel mee bezig. Moet ook wel met mijn cyclussen.. bij onze 2e deden we het om de dag tot ik ongesteld was, maar dat duurde soms wel 3 maanden , dus ik ben toch wel blij ov testen haha! En dat ik nu mn eisprong aan voel komen, had ik voor onze 2e niet.

    Je kunt heel hard denken 'ik wil er niet mee bezig zijn' maar dat is net als 'denk niet aan een roze olifant..'
     
  10. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.358
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    @LiefenLeed ja ik ben er wel blij mee uiteindelijk. M'n hart wil het liefst vandaag nog van start, maar het is ook wel fijn dat we nu eerst even goed kunnen sparen etc. Hopen ergens volgend jaar ook een huis te kunnen kopen met meer kamers, ben net deze week aangenomen bij een nieuwe baan dus kunnen we even een potje aanleggen.
     
  11. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    @Johanna01 spannend!

    Hier weer balen.. vandaag 7dpo en een veeg bloedverlies.. Heb dit al vaker gehad en dan begon eigenlijk altijd te menstruatie. Ik heb dat nu steeds.. dat ik vanaf 10dpo al bloedverlies heb.. En dan wel echt op 14 dpo de 'echte' menstruatie.
    Ik had er toch weer hoop op deze maand. Begin nu toch steeds meer te denken dat het niet meer werkt allemaal :(
     
  12. MICH18

    MICH18 Fanatiek lid

    12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw

    Als je dat normaal 10 dpo hebt en nu 7 dpo al... Kan het zomaar een innesteling bloeding zijn. Ik heb die bij de derde gehad. Ook een veegje roze..
     
  13. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Ik heb er helaas geen vertrouwen in.. Heb even tetuggezocht in mijn menstruatie app, en kwam erachter dat ik vanaf dat mn spiraal eruit is, maart vorig jaar, ik dus iedere keer al bloedverlies heb.. En dat begint steeds tussen 7 en 10 dpo..
    Het was mij niet opgevallen omdat ik steeds die dag als begin van de menstruatie had aangeklikt, en dan gooit je app je eisprong 2 weken terug.. maar dat klopt dus niet.. zucht!
     
  14. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
  15. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Iemand van jullie verstand van ovulatietesten. Ik denk op dag 13 van mijn cyclus te zitten. Vroeger altijd een cyclus van 28 dagen...wanneer zou je dan een positieve ovulatietest moeten hebben?
    Die van vandaag is negatief...
     
  16. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Doortesten zou ik zeggen, het kan ineens de volgende dag positief zijn.
    Zelf let ik ook vooral op signalen van mn lijf.. Zelf heb ik echt ander en meer slijm een paar dagen voor de eisprong.
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    #117 Zonnestralen, 1 mei 2020
    Laatst bewerkt: 1 mei 2020
    Ik hoop niet dat ik op tenen trap, ik zit zelf gewoon met een hoop vragen, maar wat vinden jullie van het zwanger worden in deze rare tijd? De kriebels zijn echt onwijs aanwezig. De spullen zijn bewaard. De aanpassingen die we in huis doen zijn berekend op een vierde. De inkomsten worden als maar beter. We zijn niet afhankelijk van een sector, transport is gewoon altijd nodig. In een normale situatie zou ik, denk ik, er nu wel voor willen gaan. Mijn jongste is 1,5 en een volgend kind zou bij haar op de kamer komen met de tijd. Mijn vriend is een stuk ouder. Er zijn genoeg redenen om er niet teveel tijd tussen te willen hebben. Maar ik heb er toch wel veel behoefte aan om een bepaalde verwachting te kunnen maken van de toekomst. Drie ging op zich prima. We hebben nauwelijks hulp nodig gehad. Maar wat als je toch opa's en oma's nodig hebt? Wat als er een zorgen kindje komt of bevallen ineens toch niet zo makkelijk gaat? Stel je word nu zwanger, dan zit je in een koudere periode met de bevalling. Een periode waarin virussen nog meer heersen dan wanneer het warmer is.... Het gevoel is er echt helemaal. Maar voor mij is er nu zoveel waar ik geen rekening mee kan houden om de keuze te maken op basis van mijn hoofd.

    Ik denk dat ik ga mikken op een zomer kindje, met in het achterhoofd dat het de vorige keren 4 rondes koste om 3 kinderen te krijgen. Dus ik denk dat we de wens minimaal op +- op een augustus start houden. En dat we het een jaar gaan uitstellen als het toch langer duurt dan we gewend zijn.
     
  18. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Geen gekke gedachtes hoor en als je altijd snel zwanger raakt kun je het er denk ik wel op gokken.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  19. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Kijk!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.358
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Veel plezier. :D
     

Deel Deze Pagina