Zwanger (worden) van 4e kindje of meer

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rhombi, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Ik ben 38 en mijn oudste is 18, middelste 12 en jongste 9. De middelste en jongste zitten vaak te zeuren over een broertje of zusje. Mijn vriend heeft geen kinderen. Dus nu besloten om voor mij voor een vierde te gaan en voor mijn vriend zijn eerste.

Ben je nou echt zoveel ouder als dat ik ben? Hahaha

2. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Johanna01 oh pff ja dat is wel echt vroeg! Dat zou hier echt een issue zijn. Vooral de oudste gaat moeilijk slapen en dan al helemaal als het zo vroeg zou zijn :roflmao:
    Wel fijn dat je schoonzusje altijd kan bijspringen als het nodig is.

@MIss X
    Dat is altijd het moeilijke he, je kunt vaak allerlei redenen bedenken waarom het verstandiger is om niet nog meer kindjes te willen, maar het gevoel blijft alsnog aanwezig en is heel sterk.
    Kan me voorstellen dat als het dan fout is gegaan in een zwangerschap, dat het verlangen daarna extra groot is. Dat heb ik al vaker gelezen van vrouwen..
    Hoe oud ben je zelf? Ja het is en blijft een moeilijk iets he. Ondanks dat wij er wel echt voor willen gaan, heb ik ook nog van die momenten dat ik denk oh jee waar beginnen we eigenlijk aan:eek: :roflmao:

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
  4. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Heee Miss X

Wat leuk om weer iets van je te lezen, nog steeds de twijfel lees ik het is ook ontzettend lastig he

MIss X vindt dit leuk.
  5. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hi @Rebo

Wat leuk om van je te horen.. Zat er deze week nog aan te denken om je een pbtje te sturen hoe het met je gaat.
    Hoe is het met jullie?

6. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Hoe is het met iedereen?

7. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.485
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier gaat het goed, de afgelopen 2 weken druk aan het werk geweest en op dit moment weer in m'n stopweek qua cyclus. Merk wel dat ik het erg moeilijk vond om geduld te hebben tot december haha.

En hoe gaat het met jou?

pinklady vindt dit leuk.
  8. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Hier ook goed hoor. Als het goed is (Ik gebruik geen ovulatietesten) heb ik mijn ei gehad, dus we wachten maar af haha. Is pas de eerste ronde, dus ik verwacht dat het nog niks is. En anders is het heel mooi meegenomen!

9. roever

roever Niet meer actief

Nog steeeeds een grote wens! Hahaha
    Maar, voorlopig niet! :)
    Lekker aan het genieten van t even niet zwanger zijn etc haha
    als iemand nog tips heeft om wat kilo’s kwijt te raken? :/
    Dát lukt me dus echt totaal niet!!! :(

achhhh december is zo! :0
    Pinksterweekend is alweer t laatste lange weekend... de volgende is met kerst!! ;) hihi

10. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    @roever hmm....ik ben zelf aan het skeeleren. Of het extra kilo's scheelt weet ik niet hoor, maar heb wel het gevoel dat ik wat gedaan heb qua sport

11. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Hoi ladies

Hier gaat het ook goed. Ik zal komende dagen ergens ongesteld worden en dan verwacht ik rond de 12e ergens mijn eisprong.. de eerste ronde dus eigenlijk. Spannend :D

@roever Ja lastig he dat afvallen :eek:
    Ik wil deze week beginnen met sporten, in het begin vooral veel wandelen, daarna weer wat conditie opbouwen. Qua eten weet ik precies wat ik moet doen om af te vallen, alleen het volhouden is bij mij het grote probleem :|

roever vindt dit leuk.
  12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik zoek nog steeds een maatje om mee te bewegen. Dat is geen uitnodiging of zo. Maar ik merk nu de corona kilo's en mijn absente vrijheid om te bewegen. Af en toe lijkt het mij wel fijn om de kinderen volledig op school te hebben en dan gezellig met iemand te kunnen sporten. Maar het vinden van een maatje terwijl je zelf grotendeels een moeder en vader voor drie kinderen bent is lastig :(

Ik heb op dit moment een innerlijk conflict. Tussen de tijd die ik maximaal wil hebben tussen kind 3 en 4 (gezien de 2 kinderkamers) en de bewegingsruimte om fit te worden. Ik haal een ziekenhuis niet meer als ik spontaan beval. Ik ga zo snel en het ziekenhuis dat misschien nog bereikbaar is is geen beval ziekenhuis meer. Ergens gelukkig maar want het ging er echt onverantwoord aan toe (ik had mijn derde bevalling daar). Maar ik moet gewoon low risk worden. Want een andere bevalling dan een thuis bevalling zit er waarschijnlijk niet in.

Eén van de belangrijkste dingen om aan kind vier te kunnen beginnen heb ik wel in beweging gezet. Dat is ons vangnet. Bij de eerste drie was die op de bevallingen na afwezig. Op dit moment probeer ik de banden met de familie van mijn vriend zo goed mogelijk te krijgen. Zonder een vierde in gedachte zou ik dat ook wel willen. Maar nu toon ik zelf ook meer initiatief. Ik had het er al heel lastig mee, want ik wil gewoon echt dat de band goed is. Hoeveel kinderen er ook zijn. Dat is heel belangrijk voor mijn vriend. En er was ook een moment waarop ik dol was op mijn schoonmoeder. We hebben ontzettend veel gemeen met elkaar. Maar voor een vierde voelt het wel als een voorwaarde. Dat maakt het misschien makkelijker om toe te laten wat mijn gevoel eigenlijk al langer wil.

13. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    @Zonnestralen woon je in het noorden?

Ik herken wel wat in het moeder en vader zijn. Hier ook in zo'n situatie. Gelukkig een hele lieve vriend die ze volledig accepteert. Heel fijn. Soms moet ik wel wat meer loslaten. Daar ben ik niet zo goed in

14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.359
    113
    Vrouw
    Nee ik woon in het westen.

Bedoel je met met laatste stukje dat je niet meer samen bent met hun vader? Ik bedoelde dat mijn vriend veel uren werkt, binnen zijn tak van sport is dat nog weinig, het zou nog een stuk meer kunnen worden. In de weekenden zal hij ook niet snel zelf iets ondernemen met de kinderen. Ik moet dat aanslingeren.

15. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Klopt, mijn oudste 3 hebben een andere vader. Vader van de oudste is overleden en van de jongste 2 ben ik van gescheiden

16. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Hoi allemaal!

Vergeet dit topic een beetje. Ben actiever in het topic zwanger worden lente/zomer 2020.

Ik heb afgelopen week mijn eisprong gehad. Nu 4 of 5 dpo :) we wachtten het maar af.

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Hallo allemaal.
    Wij zijn er nog niet helemaal uit of we voor en 4e gaan.
    Ik ben zelf 36 en mijn man eind van de maand 41, dus dat speelt ook mee.
    Zelf wil ik heel graag nog een 4e, maar mijn man ziet een hoop beren op de weg.
    We praten er dus veel over om zo te kijken wat we doen.
    Voor mijn man is mijn gezondheid ook een ding. Ik heb namelijk de ziekte van Graves (snel werkende schildklier) maar dat gaat al een jaar goed zonder medicijnen.
    Ik bekijk het meer vanuit gevoel en mijn man meer praktisch. Wat ook heel goed is, want dan denk ik ook na over de hobbels in de weg.
    Voor nu heb ik bijna overal een oplossing voor.

Even een praktische vraag. Wat voor auto hebben jullie?
    Wij hebben nu een Peugeot 308sw diesel, maar die willen we weg doen omdat we te weinig rijden. (Man werkte eerst 40km rijden en nu 10km)

18. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Wij hebben nu 2 auto's omdat wij beide werken en buiten onze woonplaats. We zijn nu wel op zoek naar een 7 zitter. Met 4 past het niet meer natuurlijk. Maar we hebben nog wel even de tijd. Moet 13 juni ongesteld worden. Hopen dat het uit blijft.

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    We hebben nu (een soort van) besloten dat mn man een scooter gaat kopen om naar zn werk te gaan omdat hij de auto lastig kwijt kan. Dan is het plan om begin 2021 de diesel in te ruilen voor een benzine 7 zitter.

Ik moet wel lachen als we het over een 4e hebben. Onze oudste (dochter van 12) wil heel graag nog een broertje of zusje en voelt precies aan dat wij erover denken. Iedere keer dat het gesprek dus op een eventuele 4e komt geeft mn ma allerlei redenen om niet voor nog een kindje te gaan. Hoe harder hij zegt dat het niet handig/praktisch is of hij het niet wil hoe harder ik moet lachen. Het komt gewoon totaal niet gemeend over.

Jullie ook zulke grappige gesprekken gehad?

20. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Haha ja heel herkenbaar. De jongste 2 vinden het vooral erg leuk. De jongste van 9 ook uitleggen dat het niet zomaar kan enzo. Maar ze is er heilig van overtuigd dat het er 'plop' zomaar is

Deel Deze Pagina