Zwanger worden van de derde, 7 maanden na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dolce1983, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Hallo,

Ruim 7 maanden geleden ben ik bevallen van een zoon en nu zou ik graag weer opnieuw zwanger worden.
    Na de zware bevalling (zoon woog 4560gram, 54cm en had een erg groot hoofd) ben ik enkel in de kraamweek gecontroleerd door de VK op de hechtingen en de kraamhulp voelde of mijn baarmoeder goed zakte.
    Door een samenloop van omstandigheden ben ik nooit op nacontrole geweest bij de VK.

Nu vraag ik me af, of ik na 7 maanden alweer zwanger kan worden of dat dit een te zware belasting voor mijn lijf zou zijn.
    Gezien het enorme gewicht en de grote van zijn hoofd, hadden de verloskundigen net na de bevalling al gezegd dat ik bij een derde kindje, niet meer overtijd mocht lopen.
    Wat kunnen de gevolgen zijn van de bevalling van een groot kind,
    voor mijn evt nieuwe zwangerschap?

Alvast bedankt!

Dolce

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

op zich mag je weer zwanger worden, er is geen medische reden om dat uit te stellen. Het zal fysiek wel zwaar voor je zijn, omdat je kindje nog zo jong is.
    Je kunt als je weer zwanger bent gewoon onder controle van je verloskundige. In de zwangerschap zal je bloed een keer extra onderzocht worden op suiker, omdat je kindje zo groot was. Waarschijnlijk krijg je ook een keer een groei-echo. En ze zullen je tijdig naar een gynaecoloog verwijzen als ze vermoeden dat de baby weer groot wordt, zodat op tijd kan worden besloten om de bevalling eventueel eerder in te leiden.
    Als jij er weer aan toe bent, mag je dus zwanger worden. Denk je aan het starten met foliumzuur en vitamine D?

Mirjam

Deel Deze Pagina