Beste verloskundigen, Ik had net trek in een banaan, de schil vertoonde hier en daar wel wat donkere plekjes, maar dat heb je natuurlijk al snel bij een banaan. De banaan zelf aan de binnenkant zag er op het eerste gezicht nog prima uit, dus lekker van gegeten, totdat ik hem bijna op had en aan het onderste stuk van de banaan een flinke donkere beurse/rotte plek zag zitten. Het rotte stuk heb ik niet opgegeten, maar maak me toch wel een beetje zorgen nu, want heb weleens gelezen dat in rot fruit ook listeria kan zitten, dus misschien dat de listeria bacterie van de rotte, donkere plek ook zich verplaatst naar de rest van de banaan? Ik hoop niet dat ik hierdoor listeria opgelopen kan hebben? Mag je überhaupt rijpe bananen eten tijdens de zwangerschap of liever van die onrijpe, halfgroene bananen? Kan dit kwaad? Ik ben nu bijna 14 weken zwanger. Dank alvast voor uw antwoord!
hoi dit kan helemaal geen kwaad, er zit geen listeria in een banaan! Je kunt prima rijpe bananen eten in je zwangerschap en ook de donkere plekken kunne geen kwaad. Mirjam