@me87, Gefeliciteerd!! en meteen de 1e ronde. Leuk, spannend weer! is altijd moeilijk he je mond houden dan, liefst vertel je het meteen tegen iedereen. Lekker hoor bijna een weekje vakantie, nog plannen? @HMT, welkom (had ik vlgs mij nog niet gezegd) hoeveel kilo ben je al kwijt? Knap hoor dat je het volhoud! welke regio kom je? dat jullie slecht weer hadden met koningsdag, hier scheen het zonnetje!! Had je n last van je knip, lijkt me ook moeilijk om dan op je cyclus te letten, terwijl t intiem zijn nog niet soepel loopt? @babyfg, ik vind ook dat mensen eerst naar hun zelf moeten kijken, voordat ze een oordeel klaar hebben. gelukkig ben ik er zelf niet zo gevoelig voor lekker fietstochtje gehad maandag? @yvette, wat een leuke taart, goed gelukt! hier had manlief een taart voor onze zoon gemaakt, landschap/berg met een trein (is hij helemaal gek van) spannende dagen voor jou, duurt lang dan he die paar dagen.. haha leuk he zn man, die het dan ook zo lekker kan verwoorden wat ze bedoelen haha @engeltj, leuke 2 dgn gehad dus, eerst over der kermis. heerlijk is dat he als je kleine zo kan genieten! heerlijk hoor nog zn dagje vrij en beetje in huis rommelen @made87, ik denk aan je meis, rustig aan!! lastig dat je nog een tuurstreepje hebt, zo weet je ook niet waar je aan toe bent. anders idd vd week even contact opnemen met de VK mocht het nog steeds een streepje zijn. Sterkte mop @nic25, lekker hoor vakantie!! schiet het een beetje op met de verbouwing? wat zijn jullie allemaal aan t verbouwen? vervelend je dochtertje even wat minder slaapt. heeft het geholpen ze gistermiddag wat korter heeft geslapen of niet? @linn81, welkom, leuk dat je komt meekletsen. @dragonberry, succes met klussen de aankomende dagen. @narci, hoe is het meid, we missen je!! @hier, deze koningsdag waren we beide vrij sinds 10 jaar, haha dus even lekker met manlief en zoon over de markt gelopen. ondertussen opa nog opgehaald en die is meegegaan. Opa had een kruiwagen voor hem gehaald op de markt. dus meneer dacht dat is leuk en liep even alle kraampjes af met zn kruiwagen om hem vol te gooien met auto's haha. Dus hij is weer flink verwend door opa! gisteren gewerkt en vandaag lekker dagje vrij. ze komen vanmiddag kunstgras leggen, zodat onze kleine man een stuk in de tuin heeft voor zichzelf. (lag nml eerst grind, maar was niet echt een succes met de schommel, als die eruit viel) haha vanavond even langs mijn ouders op de koffie en mag hij blijven slapen, zodat mama kan werken morgen. Verder lekker ad klus hier. Nu net wanneer we er zin in hebben en zodra eisprong eraan komt, gaan we weer ad gang..
@nic25: Hoe gaat het ondertussen met het slapen van je dochter? Spannend, al die kwaaltjes! @Yvette: Moooooie taarten! Echt goed gedaan zeg! Leuk dat je man zo oplettend is Wellicht heeft hij gelijk, dat zo mooi zijn! @linn81: Welkom bij de club! @flavour2: Fijn he, zo'n gulle opa Lekker dagje vrij met z'n allen, heerlijk! @DragonBerry: Succes met klussen @BabyFG: Wat zou je kunnen merken in je cyclus? Wordt het dan korter, regelmatiger of iets anders? Ik ben begonnen met temperaturen en slik nu ook MamaCompleet van Davitamon. Hopen dat het helpt! @hier: Vandaag een witte test! Gelukkig maar, nu kan ik weer vooruit proberen te denken. Bedankt voor alle lieve berichtjes
@linn, welkom! @flavour, kleine is goed verwend dus! lekker! zoals t hoort @nic, tja nachtmerries horen er ook nou eenmaal bij toch? onze dochter ook regelmatig hoor, ineens een schreeuw 's nachts of een huil of ze ligt gewoon vrolijk te kletsen en zingen, soms te roepen. ene keer valt ze zelf weer in slaap en andere keer heeft ze een beetje hulp nodig wij hebben het 1e jaar niet doorgeslapen moesten er 3/4 keer per nacht uit dus ben allang blij dat we nu grotendeels wel kunnen doorslapen haha @made87, "fijn" weer een witte test, is t toch nog best vlot gedaan. nogmaals een knuffel @koningsdag, we zijn niet meer naar de stad gegaan, dat had niet zoveel nut meer maar zijn wel lekker op de fiets naar mn schoonouders gegaan en naar het schoolplein daar. dus ze heeft even lekker kunnen spelen en hebben mn schoonouders verrast met een soort gourmetavondje. @cyclus, ja die zou korter en regelmatiger moeten worden met die monnikspeper, de 2e cyclus zou al wat aangepast kunnen zijn, 3e cyclus zou echt de "nieuwe" cyclus moeten zijn. maar nu heel gek sinds gister roze en bruin slijm verlies, enige keer dat ik dat eerder dan bij menstruatie gehad heb was toen ik zwanger was, toen had ik een innestelingsbloeding vanaf 5 dpo. maar ik zit nu op dag 17 en een gemiddelde cyclus van 32 dagen (de uitschieters niet meegeteld), dus dat lijkt me wel heeeeeeeeeeeel onwaarschijnlijk misschien toch wel wat invloed dan van die monnikspeper ofzo... er gebeurt in elk geval iets vandaag weer laatste dagje werken en dan weer weekend. zaterdag weer naar school, 1e lesdag van laatste module. ben benieuwd. hoef nu in elk geval gelukkig niet naar utrecht, maar zit in rdam. dat scheelt weer een heleboel reistijd moet nog een hoop lezen, maar gelukkig gaan we morgenochtend weer naar "zwemles" dus daarna slaapt ze altijd wel lang dus dat komt wel goed. gelukkig ook weer een lekker lang weekend want volgende week zaterdag moet ik ook ineens naar school, lesdag verplaatst....voordeel is dan weer dat er daarna ongeveer een maand tussen zit dus heb ik tijd zat om aan mn leerdoelen te werken
@Flavour, Succes met klussen en hopelijk snel je eisprong en dan weer dat akelige wachtbankje... @MaDe, ik hoop het ook Wat fijn dat je een witte test had (dat klinkt wel gek hihi maar je snapt het wel ). Nu op naar de volgende ronde en een gezonde plakbaby. @BabyFG, blij dat de monnikspeper iets doet in elk geval. Hopelijk snel je cyclus op orde dan @me87, Weet je al wanneer je een echo krijgt? Hier is het bij de vk waar ik bij wil heel normaal dat je met je intake bij 8 weken een echo krijgt, dus dat is heullll fijn @hier, vanmorgen niet getest, ja ja heb mij in kunnen houden Ga morgenochtend testen heb ik besloten, mocht het dan negatief of heel licht positief zijn kan ik zondag op mijn NOD weer testen.
Spannend Yvette!!! Hier slaapt ze al 2 dagen vaster. Heb een nieuw stukje toegevoegd aan t ritueel eerst in stoppen knuffeltje kiezen. Ik pak een boekje lees voor als ze ligt en dan kus en gaan. Nu huilt ze 2-Max 7 minuten.. voorheen wel kwartier... ze weet dat ik niet terug kom enkel om opnieuw "vast " te leggen. Nu ze korter tussen de middag slaapt en wat later tussen half 2 en 2 en wakker maken om half 4 slaapt ze sneller in en al twee dagen zonder wakker te worden. Yes!!! Verder zwakken hier de symptomen wat af... ben der bang voor.. Maja keb nog bijna een week te gaan... we zullen zien..
Ik moest evn fink wat terug lezen maar wee niet precies wie wat zei hhaha (heb nig steeds last van die verdomde dementie 😛 Ik woog de laatste dag van mnzwangerschao 96 kilo een week later 86 en nu 77 (voor mn zwangerschap 69) Ik heb ooit zonder zwanger te zijn 93 kilo gewogen dus weet wel hoe het afvallen werkt hahaha Dat we nog niet veel intimiteit hebben is idd wel lastig Ze hadden egt heel ver ingeknipt en het is daarna ook gaan ontsteken en door het "wondvocht" heeft er best lang een vreselijke geur rondom gehangen dus dat was ook niks Nu ongveer een maandje goed dus al wel een paar keer intiem geweest als we eer mee bezig zijn vind ik het fijn maar vind het iedere keer toch eng op de een of andere manier dus dat moet ik even uit mijn hoofd zetten denk ik Het is wel lastig opzich om nu te tellen ik heb het druk met de kleine en we moeten echt nog aande intimiteit werken maar het is wel fijn dat ik dalik weet waar ik aan toe ben als we beginnen Dus het heeft een beetje 2 kanten Ik kom uit brabant het was smiddags gelukkig iets beter weer dus toch maar even een biertje gaan drinken
@Nic25, wat fijn dat je dochtertje zo beter slaapt. Ook lekker voor je eigen nachtrust @HMT, Ik was tijdens mijn zwangerschap over de 20 kg aangekomen....en 6 maanden na de bevalling was ik ze allemaal kwijt Hopelijk komt de intimiteit langzaam maar zeker op gang meis @hier, Ok...ik ben blij als ik duidelijkheid heb ga ik eerlijk zeggen. Heb nu al de hele ochtend last van druk en " krampjes" in mijn onderbuik, al dagen heul veul plassen en gisteravond mijn joggingsbroek aan moeten doen omdat mijn spijkerbroek gewoon echt soort van te straks zat...niet fijn.
Ja! Moet zeggen dat ik eigenlijk nog niet echt verwacht dat ie knalt, want heb bij mijn 1e zwangerschap 5 jaar geleden en mijn vm van 2 maanden terug voor NOD of niet positief of heel licht positief getest Maar goed....ben toch te nieuwsgierig en die drang he
@ yvette swat knap dat je het zo vlug alweer kwijt was! Spannend hoor ik kan niet wachten tot ik weer aan de gang kan hahaha nog even geduld 2 mei is het 1 jaar geledendat ik positief testen van ons menneke vergeet dat gevoel nooit meer
Balen net een heel bericht geschreven voor bijna iedereen blehh. is hij weg! Maar Yvette, ik zag vanmorgen in me mail box staan van dat je een berichtje had geplaatst dacht ik zou ze getest hebben? Haha maar helaas ben wel erg benieuwd hoor. HMT, je bent al lekker op weg met afvallen toch. ben je lang of valt dat mee? Ik weet bij de zwangerschap dat ik ongeveer 11 kilo ben aangekomen. MaDe, fijn dat de test weer wit is. Nic, We lopen beetje gelijk met testen hè. heb je al een beetje kwaaltjes? en wanneer wil je testen? Hier denk ik dar het niks is deze maand. Geen kwaaltjes en veel stress van mijn werk. pfff erg vervelend.. Voor de rest weet ik het even niet meer...
Whaaaaaa mijn zus en vriend kwamen langs. Ik word tante !!!!!!!!! Ze is nu net 3 maanden!! Hoe cool zou t zijn als ik straks kan zeggen; ben ook zwanger hahahah vet!!!!
Oh huh hier t zelfde engeltje.. na ja ik ga morge testen met een vroege tester. @HTM ik was bij 17 kilo erbij stopt met telle hahahah moest toen nog. 1 week.. na half jaar idd alles weg op halve kilo na. Na ja prima d8 ik.
Sow super veel gekletst!! Ik ga even terug lezen en reageren. @ Made, dankjewel. Ja ik hoop ook dat t blijft plakken. Gister nog test gedaan en was mooi opgelopen, morgen ga ik er weer 1 doen. Bij vorige zwangerschap niet gedaan, werd onzeker van 2e test die lichter was. Uiteindelijk gewoon goed gegaan maar nu had ik zoiets van vind t leuk te zien dat t oploopt en weet dat t niks hoeft te betekenen als t lichter is. Dus wel meer testen in huis gehaald haha. Snap die jaloezie wel die je hebt, heb ik ook echt super erg. Nu natuurlijk niet maar buiten zwangerschap om ben ik jaloers op alle andere zwangere. @ Nic, spannend dat je zoveel voelt. Wanneer mag je testen? Oh zie al dat je morgen test, spannend Super leuk dat je tante wordt!! Gefeliciteerd, is het voor haar de eerste? @ Yvette, wow super vette taarten haha. Ik ben niet zo creatief. Ik heb vk nog niet gebeld. Hoop dat ik snel echo krijg en anders kan ik op me werk ff echo maken. Kijk wel. Wil in ieder geval een kloppend hartje hebben gezien en dan gaan we bekend maken. Op de site van vk staat dat je rond 7-8 wkn echo krijgt. Vorige zwangerschap bij andere vk, ben nu verhuisd dus weet niet zo goed hun werkwijze. Goed dat je niet hebt getest haha!! Even geduld. Maar die symptomen die jij beschrijft had/heb ik ook. Al week na eisprong idd last van buik, opgeblazen buik dus broek open savonds en nu ook veel plassen haha. Spannend. @ Linn, welkom. Leuk dat jullie er ook weer voor gaan. Uhm wij hebben geen anticonceptie meer gebruikt sinds stop van pil 3 jaar geleden. Toen na 10 rondes pas zwanger, na bevalling ff condooms gebruikt maar werd al snel voor t zingen de kerk uit. En nu dus 1,5 jaar na bevalling gaan we voor 2e omdat het qua opleiding zou kunnen, enja toen dus 1e ronde raak. Zo gek. @ flavour, uhm plannen in vakantie, we willen tuin opknappen en zoiezo gaan we 1 dag samen shoppen. Verder gewoon rustig aan leuke dingen met de kleine doen. @Hier, gaat prima. Ik geloof alleen nog steeds niet dat ik zwanger ben. Elke keer als iknaar wc ga, nee ik ben echt niet ongesteld. Het is zoooo bizar, had het echt niet verwacht zo snel. Het was ook zo van vanaf deze ronde mag het want dan kan het opzich met de opleiding, nou ik heb gekeken, heb als ik 37 weken zou zijn mijn laatste lesdagen haha en dan 4 januari uitgerekend en 14 januari diploma-uitreiking hahahaha. Nu 2 dagen gewerkt en jahoor na een uur had ik het al een collega verteld, is ook een goede vriendin van, 3 uur daarna wist nog een collega het. Maar ze beloven het stil te houden, vind wel fijn toch dat iemand t weet, heb nu minder drang om te vertellen. Vandaag wel een verloskunidge op t werk verteld, gewoon omdat we voirge week nog zaten te grappen. Ik vroeg aan haar wanneer je in bloed kon zien dat je zwanger was, zegt ze ja 6 dgn na conceptie. Ik zo hhmmm. Zegt ze moeten we prikken. Haha ik zeg nee was gewoon maar een vraag. Vnadaag zag ik haar lopen dus ik zeg weet je nog wat ik vorige week vroeg. Haha zegt ze ja??? Toen wist ze t natuurlijk. Ze zei meteen dat ze dus over 2 weken wel ff echo wilde maken maar ga ik nog even over nadenken. Met vriend nog wel een digitale samen gedaan omdat hij niet bij t testen was. Toch fijn dat er zwanger komt te staan haha en hij vond t alsnog super spannend. Dus was prima. Morgen nog een dagje werken en dan lekker 1,5 week vrij.
Ow ja Yvette, bijna vergeten kei mooie taart zeg!! ik wil ook bij je in de leer. vind het super leuk om taarten te maken maar krijg de marsepein er niet zo strak omheen. echt super mooi hoor!! Me, fijn dat alles tot nu toe zo goed verloopt. straks lekekr vakantie kun je er van genieten met zijn drieën. Leuk zo'n vriendin die vk is. Kan me voorstellen dat je het nog ongelofelijk vind dat je zwanger bent, en zo vlot ook! Had ik ook zo gehoopt..
Oh nee mijn vriendin is geen verloskundige maar ik werk op verloskunde dus mijn collega's zijn verpleegkundige, verloskundige of gynaecologen.
Maakt niet uit hoor. Ja ik kan eerder een echo krijgen maar weet nog niet of ik dat doe. Vorige keer wel gedaan bij 6 weken. Maarja vriend was er natuurlijk niet bij. Dus denk dat ik t nu niet doe en dat we samen 1e echo doen. Of ik zeg hem gewoon niks haha en doe alsof t de eerste echo is. Nee weet niet. Denk er ff over na.
Heb gister ma ovulatie test gedaan savonds ma was heel heel licht. Vorige zwangerschap sloeg hij al paar dagen voor nod uit. Vind t zonde om nu een zwangerschapstest te doen. Dus ik bewaar die voor volgende maand/ na nod. Want de symptomen zijn ook allemaal weg... ben bang dat t toch ongi word.. hoe treurig ik me nu ook voel ;( ben der eg slecht aan... had t zooo ged8 voelde me zo anders...