Hallo dames, Mag ik hier ook meekletsen? Ben zo blij want we gaan voor een 2e prins of prinses proberen. Eigenlijk wilde we nog 1 maand wachten.. maar het kriebelt teveel Gefeliciteerd voor de zwangere! En gefeliciteerd voor diegene die tante gaat worden
Je weet ook dat een ovulatie test niks zegt over een evt zwangerschap? Waarom wacht je dan niet nog "even" af en doe je op nod een zwangerschapstest als er nergens een menstruatie te bekennen is?? En gefeliciteerd tante! @me87 pfoe pittig hoor met 37 weken nog les.... @yvette, en en en en en????
Jeeeetje meiden wat hebben jullie veel gekletst, gezellig!! Nou...test was vanmorgen omootje wit. MAar had ik wel verwacht. Heb tot noch toe nooit positief voor NOD getest, dus zondag maar weer 1 Nog steeds dezelfde klachten, dus ik houd nog hoop. Maar ergens ook wel de realiteit aan het bewaren dat het net zo goed niets kan zijn...anders is het straks een klap. @Engeltj, Je bent ook welkom hoor om het te leren Maar ik gebruik geen marsepein, maar fondant. 1 omdat wij marsepein thuis niet zo lekker vinden en 2 omdat het snel scheurt en lastig te verwerken is. Me87 dacht ook dat het niks was geworden deze maand en zie haar resultaat, dus niet opgeven tot het tegendeel bewezen is he @Nic25, meid een ovu test is geen zwangerschapstest he....dus maak jezelf nog niet te gek. Geen bloed geeft moed en een zwangerschapstest doen kan altijd nog. Keep your head up @Angels, Welkom! @Me87, Ene kant wel fijn idd dat je op verloskunde werkt, maar net wat je zegt...verleidingen zijn groot maar het delen met je vriend lijkt mij toch fijner Ook heel fijn dat de digitale zo mooi zwanger gaf! Wil die ook doen als ik zwanger ben...heb die in mijn vorige zwangerschap niet gedaan eigenlijk.
Nic wat leuk!! Gefeliciteerd Ik word half juli tante (mn broer en zn vrouw hun 2de) En eind aug (de zus van mn man) dus dit jaar baby boom! Eigelijk was ik ook in 2015 uitgeteld maar ons mannetje wilde graag nog 2014 als geboortedatum hahah Ik ben maar 164 klein dus 60 Kg zou perfect zijn maar 70 vind ik genoeg om weer zwanger te worden hoor whahaha
Hebben jullie een lijst hier? Yvette: die ga ik onthouden.. geen bloed geeft moed! Ook ik word tante, in augustus, voor de eerste keer Nog dames die bijna mogen testen en aan het wachten zijn?
Wow!!! wat hebben jullie lekker veel gekletst!! Ik moest alles al ff op een rijtje zetten en nu nog meer... Dus ik ga mn best doen om te onthouden wie nu wie is Mijn spiraal is er nu een week uit en na een dagje heb ik een paar dagen licht bloedverlies gehad. Nu vandaag wat krampen in mn baarmoeder... Normaal gesproken zou ik rond mn eisprong moeten zitten dus wellicht dat dat het is? Of misschien toch een reactie nog op het verwijderen van de spiraal? Geen idee! Maar ik gebruik nog even geen ovulatietesten omdat ik deze keer had besloten om eerst gewoon mn ongi af te wachten. Dus momenteel wacht ik braaf maar even af en zie ik wel wat er gebeurd. Klussen doen we in ieder geval en dan zien we volgende maand wel weer verder
Maandag woensdag en vanmorgen getest. Ben blij maar kan t nog steeds niet geloven haha. Heb nog 1 digitale die ik volgende week doe. Dan is t klaar.
@linn, ik had ook spiraal rond ei laten verwijderen. Resulteerde bij mij in een heftige bloeding 2 dagen later wat wel paar dagen duurde echt met stolsels (bah), en 10 daarna weer zo Overigens toen ik m liet verwijderen voor zwschap van dochter heb ik dat helemaal niet gehad, maar volgens mij toen wel tijdens "menstruatie" laten verwijderen. Toen pakte mn lijf mn cyclus wel goed op gelukkig @hier, ook vandaag nog wat roze en bruin verlies, heel minimaal hoor, ik wacht t dus nog ff af haha. Als t een week aanhoudt ga ik toch maar testen, maar geloof er niets van dat het uberhaupt een optie is. Voor zover ik weet nog geen eens een ei gehad @me87, mooi hoor je testjes!!! Zal nog wel onwerkelijk zijn @yvette, he balen omo test, maar idd geen bloed geeft moed dus wie weet @hmt, nou succes met afvallen @nog een keer hier ben (grotendeels) glutenvrij gaan eten en wat een verschil voor mn darmen! Hier ga ik lekker mee door Vanmorgen "zwemles" met dochter, zijn lekker op de fiets gegaan. Afstand viel me nog best mee, had t verder verwacht ofzo. Maar met de auto moet je eigenlijk best wat omrijden tov de fiets. T is sowieso dichterbij dan mn werk haha, dus wat dat betreft sowieso wel goed te doen Hopelijk volgende week dan echt weer goede voorspellingen, kan ik weer naar t werk fietsen (ja kan natuurlijk ook bij slechte voorspellingen, gister voorspelden ze ook prut en was t heeeeerlijk de hele middag een zonnetje), maar om nou als een verzopen katje op t werk aan te komen vind ik ook weer niks
@BabyFG: ik ben benieuwd dan, die monnikspeper! Zou tof zijn als het meteen een effect heeft Spannend dat rozeverlies! Respect hoor, al dat werk van school er nog bij. Ik moet er niet aan denken @Yvette: jammer van je test, maar zoals je zelf al zei, zondag pas NOD! Dus 'gewoon' even wachten nog.. Hopen op een streepje! @nic25: wij hebben ook een vast ritueel voor het slapen gaan. Eerst pyjama en slaapzak aan, dan tanden poetsen, dan boekje lezen, knuffeltjes pakken, slokje water drinken, lampje uit, liedje zingen en in bed. Vandaag was ik de drinkbeker mee naar boven vergeten te nemen. Dat pikte mevrouw niet (terwijl ze 5 min daarvoor nog flink wat had gedronken beneden). Dus hier MOET echt alles gedaan worden, anders slaapt ze niet Maar alsnog wordt ze vaak 1 keer wakker en heeft dan dorst. Slokje water en mevrouw slaapt weer verder. De moed nog niet opgeven hoor! Je hebt nog even te gaan voor NOD. Het is lastig als je voorgevoel niet goed is. Maar het zegt niet altijd iets, toch? Leuk dat je tante wordt zeg! Gefeliciteerd @HMT: ik vond het intiem zijn in het begin ook eng. Maar ik had geen knip. Kan me er wel iets bij voorstellen. Niks forceren, lekker doen wat goed voelt! Ik was 15 kg aangekomen. In de kraamweek kon ik mijn eigen broeken al weer aan. Toen ik ging werken was er meer af, dan dat er aan gekomen was... Nu ben ik eigenlijk echt te licht, maar ik krijg het er niet aan Niet echt mooi vind ik zelf, maarja ik weet niet wat ik nog meer kan doen behalve normaal eten, volle producten kiezen en lekker chocola eten op de bank elke avond Jij ook tante binnenkort! Leuk, gefeliciteerd @Engeltj: vervelend dat je stress hebt van je werk. Kun je thuis wel goed ontspannen? @me87: zou wel leuk zijn als je vriend erbij is voor de echo toch? Maar ik snap heel goed dat je graag wil! Ik zou het liefst ook meteen een echo willen, maarja er is nog niet zoveel te zien dan he Haha geniaal dat je het toch al verteld hebt op je werk. Fijn toch! Nu kun je wel even klagen of je hart luchten als je met iets zit Mooie testen hoor!! @Angels88: welkom! Jouw dochter is bijna jarig zie ik! Geboren op moederdag? Tof @Linn: geen ervaring hier met spiraal. Dan ben je in principe wel meteen vruchtbaar toch? Zou dan best je ei kunnen zijn! Voelde je die voor de spiraal ook altijd? Ik helaas niet. Ook nog onregelmatige cyclus, dus erg lastig... Maarja lekker klussen dan maar @hier: Druk weekend voor de boeg, van alles opruimen, spullen ophalen, spullen wegbrengen, boodschappen doen. Jullie kennen het wel Vandaag wel een beetje roze slijm bij het afvegen Was maar 1 keer volgens mij. Oud bloed lijkt het me niet, dat is bruin. Van de miskraam lijkt het me ook niet, de test was wit. We hebben wel geklust, maar dat was woensdagavond, dus dat lijkt me ook niet. Gek.. is pas cd 10, geen ervaring mee. Raar lijf..
@ Nic ben benieuwd, ovulatietest is idd geen zwangerschapstest. Daar kan je niks van zeggen. @ Angels, welkom. Gezellig en leuk dat je zo enthousiast bent haha. Ik was ook heel blij toen we eindelijk ervoor konden gaan maar nu helemaal overdonder dat k al zwanger ben haha. @ babyfg, haha tja komt wel goed die lessen, 1e zwangerschap heb ik me ook al die tijd prima gevoeld. Tot 36 weken in de zorg gewerkt, en in me verlof verveelde ik me dood. Met 40 weken fietste ik nog lekker rond. Dus verwacht nu ook gewoon goede zwangerschap. Enja als dat niet zo is tja dan niet. Dit was de eerste mogelijkheid dat t ok zou zijn als ik zwanger werd, niet verwacht dat t ook zo snel raak zou zijn haha. Lekker zeg op de fiets naar het werk kunnen. Ik ging voorheen altijd tevoet maar ben verhuist en ben nu genoodzaakt de auto te pakken helaas. @ Yvette, balen witte test. Welk merk had je gedaan want daar zit ook wel verschil in. Ik had op 10 dpo zwanger & kids test gedaan was ook omo wit. Op nod, toen ik dus dag ervoor al positieve kruidvat test had heb ik nog een zwanger & kids gedaan met ochtendurine en was een heeeeeeeeel licht streepje pas op te zien. Terwijl savonds de digitale gewoon zwanger 1-2 weken aangaf. Ik heb die in vorige zwangerschap ook 1 keer gedaan. Maar heb er nu 2 haha. Toch weer meer bewustwoording als er echt zwanger staat haha. Ja nadeel van op verloskunde werken is ook dat je teveel weet haha. Maarja ik kan dat best goed van me af zetten. @ Made, vanaf 6 weken is er kloppend hartje te zien, kans op miskraam is dan aanzienelijk kleiner dus ja daarom heb ik vorige keer echo laten maken bij 6 weken om te weten of t intact is. Bij verloskundige praktijken krijg je vaak pas rond 7-8 weken echo. Zou t nu ook wel eerder willen maar denk dat ik leuker vind voor t eerst met vriend. Kijk wel hoe t loopt. Gek zeg roze verlies maarja kan denk toch wel van miskraam zijn, je kan best wel een tijdje nog bloed verliezen dacht ik. Ook al is test wit, dat heeft ermee te maken dat hcg uit lichaam is maar niet of alles al opgeruimd is zou ik maar zeggen. Hopelijk snel een goede cyclus. @ Hier, yes ik heb vakantie. Kan ik het 1,5 week niet verder vertellen haha. Vriend had zondag tegen een vriend gezegd dat we deze week konden testen. Ook in de veronderstelling dat t niks zou zijn. Maandag vroeg die vriend al of we hadden getest, nee zei me vriend we zijn er niet zo mee bezig. Net dus appje of we getest hadden. Heeft me vriend gezegt ja maar helaas haha. Ik zeg oooh jij kan gewoon liegen ik kan dat echt niet. Inmiddels weten 4 mensen het op t werk. En paar meiden die ik van hier ken van voirge zwangerschap en ik op de app heb. Ga maandag vk bellen voor afspraak te maken. Hoop snel haha.
@Me87, ik had dus de cassette (zo'n soort kv 2 voor 5) gedaan van zwanger en kids. Normaal altijd kruidvat maar dacht probeer eens een goedkopere.... Hier erg gemengd gevoel. Vanmorgen opgestaan met ongi krampen die in de loop van de ochtend weg gingen. Nu lichtjes nog maar elk uur (soms 2x) moeten plassen, honger, borsten iets gevoelig....dus ene moment denk ik...morgen word ik ongi andere moment bijna overtuigd dat de kruidvat test morgenochtend positief is....
Yvette spannend! Ga je morgen wel testen of wacht je daar nog mee tot overmorgen? Mijn dochtertje was vorig jaar 2 dagen voor moederdag geboren, de 1e moederdag doorgebracht op neonatologie. Dit keer fijn thuis, heerlijk!
Spannend idd Yvette. Ik houd t morgen in de gaten. Hoop t voor je. Helaas weet ik van vorige keer dat we zwanger probeerde te worden dat ik elke maand dacht dat t gelukt was en allerlei kwaaltjes had maar dan toch ongesteld. Juist de keer dat ik toen niks voelde was t raak. Maarja je weet t niet. Afwachten. Zo shit haha. Waarom duurt dat allemaal zo lang he. Maar ik duim voor je!! Wij hebben vandaag een lounge set voor in de tuin gekocht en een trampoline voor de kleine. Pingping maarja. Wel mooi natuurlijk. Nu komende dagen flink opruimen in de tuin want alle verbouwingszooi staat daar nog. En dan gaan we ng ergens stukje gras leggen en plantje. Is nu namelijk helemaal betegeld. Dus dar aan we de vakantie ons mee bezig houden. Ben benieuwd hoe t wordt. Gaan niet super veel aanpakken in tuin zoals we t precies willen want hebben met verbouwing van huis al vet veel uitgegeven.
Ja ik ga morgen wel testen. Me87, ik ben pas na bijna 2.5 jaar zwanger geworden van mijn zoontje en toen had ik ook het plassen, moeheid en beetje last van mn borsten toen ik zwanger bleek te zijn. Verder geen kwalen en eigenlijk een top zwangerschap gehad. Dus ja weet alles van elke maand hopen hihi. maar goed we merken het morgen wel....ik blijf in die 50/50 mood hoor, ga pas juichen als ik een mooie test in handen heb
zoo er is weer lekker gekletst! al ben ik alles kwijt. Er worden er dit jaar 2 tante, leuk, gefeliciteerd! @me87, lekker een loungeset, dat wordt relaxe van de zomer. @yvette, spannend morgen, ben benieuwd! hoop op een mooie test voor je morgen. @hier, het hele weekend vrij dus lekker ad opruim en genieten van mn kleine man.