Hoi hoi meiden, Mag ik ook meekletsen? Ik zal me even voorstellen. Ik ben 27 jaar en wordt in juli 28. Ik ben sinds 2011 getrouwd met mijn man. We hebben een dochter Eslina van 25/01/13. Ze is nu 2 jaar en 3 maanden. Het kriebelt al een tijdje voor een 2e kind maar vond het steeds te vroeg. Door verschillende redenen. Financieel en psychisch was ik er ook niet klaar voor. Dochterlief is ook een pittige meid, eigenwijs pff durfde echt niet aan een tweede. Maar we willen uiteindelijk een tweede kind en leeftijdverschil wordt alleen maar groter nu. Maar wij gaan in augustus op vakantie en als ik nu zwanger wordt wil ik niet zwanger op vakantie. Ben bij dochter zwanger op vakantie gegaan en is niet te trekken 4 weken in Turkije boven de 30 graden. En ik wilde graag een zomerkindje dus komt nu goed uit als we larr beginnen. Wij zijn dus van plan te beginnen als we terug zijn. Dat is in september maar ik kan gewoon daar stoppen met de pil en alvast beginnen dus rond augustus of juist voordat we gaan in juli , als het 1e ronde lukt dan ben ik net zwanger dus dat is niet erg. Maar ja ik heb veel gepraat haha sorryyyyy.
Welkom roosje, leuk dat je er weer voor gaat. Ik ben vorige keer zwanger op cruise gegaan naar caribean. Ging eigenlijk prima. Was toen 13-15 weken ofzo. Heb 1 keer sochtends flink last gehad van misselijkheid en overgeven. Maar was die dag ervoor ook zo rood als wen kreeft verbrand haha. Verder geen last gehad toen. @ babyfg. Ben benieuwd morgen, laat je restje maar showen. Je lichaam kan je wel goed voor de gek houden. Ik voel me nog steeds niet zwanger. Hopen maar dat alles wel goed zit. Ohja en de kleine heeft nog geen last van de waterpokken maar net wel voor de zekerheid al wat kidsclin gekocht voor als ze last krijgt. @ made, het weer is nog niet super verkeerd hoor. Het waait veel enja gisteravond hard geregend maar het is niet dat we echt niks kunnen. Echo komt idd wel dichterbij al duurt t toch ook wel lang haha. Met de foto is het niet helemaal wilt zoals we wilde maar hij is wel ok. Zal em erbij plaatsen. Hoop maar dat er niet wel bekende meelezen haha anders zullen ze wel snappen dat ik het nog een beetje stil wil houden haha. We wilde dat ze een kusje op de buik gaf en dan als tekst een kusje voor mijn kleine broertje of zusje. Ze gaf wel kusjes soms maar dan net bewogen op foto of ik stond er raar op oid. Dit zijn de beste foto's dus dit gebruiken we. We werden er beetje chagrijnig van haha en heb geen zin elke dag rekening te houden met leuke Kleren enz.
Hoi me87. Jaa ik was bij Eslina ook iets van 18 weken en voelde me top maar ik wil gewoon niet zwanger zijn op vakantie haha. Wil eigenlijk een zomerkindje ook daardoor hihi. Aaah wat leuk zeg haha kijk hoe J. kijkt,,juist moooooi..
@yvette, haha ja we noemen ons zoontje vaak aapie, hij haalt ook echt streken uit daar wordt je niet goed van. Gelukkig is hij niet kleinzerig en heb ik niet 10 paar ogen nodig. Als meneer weer eens ergens vanaf valt of wat dan ook, staat hij op en gaat verder, gelukkig @angels, leuk de taart zelf wordt gemaakt, apart ook foto van chocolade, dat heb ik nog nooit gezien, wel op eetpapier ofzo. Fijn dat het toch door gaat je opleiding, het moest zo zijn denk ik J @me, haha ja kan me voorstellen, mijn man was 15 en ik 16 en als ik het dan zei, kreeg ik te horen. Je neemt toch geen jonger iemand als jezelf bla bla. Dus zei altijd je wordt op de persoon verliefd, wat maakt dat nou uit. ik wordt ook nog steeds jonger geschat!! Goed geslaagd dus met shoppen! Bij de kids van mijn zus hielp kidsclin ook erg goed. Hopelijk heeft je meisje er niet zoveel last van, beterschap Wat een leuke fotos! zijn goed gelukt toch. Is ook niet makkelijk met zn kleine meid om fotos te maken, willen op dat soort momenten meestal niet luisteren haha. @baby, vervelend je cyclus zo een rommeltje is, hopelijk heb je snel duidelijkheid. Waren de krampen geen ongi krampen?? @made, ik heb een hartjes canvas doek gekregen, die hij zelf met vingerverf heeft onder gekliedert met een doos bonbons erbij! Super lief van hem, hij was zo blij toen die het aan mij gaf. haha jou dochter haalt kwajongens streken uit, maar soms denk ik die van mij had ook een meisje kennen zijn, die kan me toch gillen, lijkt af en toe net een gillende keukenmeid haha @roosje, welkom! Grappig mijn zoontje is van 20 jan 13.. scheelt maar paar daagjes. Duurt dus nog even voordat jullie eraan beginnen. Spannend weer! Was je bij de 1e snel zwanger, omdat je zegt als ik nu zwanger wordt, heb ik een winterkindje en ga ik zwanger op vakantie.. misschien duurt het dit keer wel langer?? @hier, vanmorgen leuke fotos voor Moederdag (de omas) gemaakt. Zal even kijken of ik ze kan bijvoegen. Meneer vond het geweldig om te doen, al deed hij waar die zelf zin in had haha.
@roosje: welkom! Mag ik vragen waarom je graag een zomerkindje wilt? Dan maar hopen dat het gaat lukken, dan zou je rond november zwanger moeten raken denk ik? @yvette: hier wordt ook wat afgegild hoor, haha! Maar ik vraag me wel af of wij een meisje-meisje hebben, ik denk het niet Echt een wildebras @flavour: wat een leuke foto's! leuk cadeau ook @me87: toch heel leuk, die foto's! Ik vind het erg schattig in ieder geval Het weer is bij jullie beter dan bij ons, hoor ik al Wel fijn!
Heel veel geschreven weer! Ik kijk nu op m'n tel want ben op visite bij m'n ouders. Ik probeer straks wat uitgebreider te reageren.. @roosje en koali: welkom! @made: nou.. M'n borsten zijn opgezet (je voelt de opgezette kliertjes ook heel goed) en m'n tepels gillen van de pijn. Echt niet normaal! Maar ik denk dat t te maken heeft met t verwijderen van de spiraal en m'n cyclus die zich weer oppakt? Ik weet t in ieder geval ff niet.. Ik test pas op m'n NOD 18-19 mei dus dat is nog wel ff afwachten.. Bij mijn vorige zwangerschap had ik een week voor NOD ook een veeg roze, bij mij bleek dit wel degelijk een innestelingsbloeding te zijn geweest. @me: beterschap voor jullie meisje. Wel súper lieve foto's!! @babyFG: Hmmm.. Ik zou gek worden van die onzekerheid! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! @angels: yeahhh!! Toch starten met je opleiding! Gaaf hoor! Gefeliciteerd! Ik ben dus de oudste van t stel Ik ben nl 33 en mijn vriend ook. Voor degenen die ik nu vergeet; sorry!
Ah linn hihi je bent zo oud als je jezelf voelt als ik 's ochtends opsta voel ik me een wijf van 80 Me87, heel leuk juist zo die foto's! Heel lief! Ben ook heus niet een beetje jaloers op je figuurtje hoor Roosje, welkom! Zomerkindje...nee alsjeblieft doe mij maar een winter of vroeg voorjaarskindje Gezien de hoeveelheid vocht die ik nu al vasthou, en ik laatste weken zwschap vasthield wil ik niet weten in hoeverre dat nog verdubbeld als mn hoogtijdagen in de zomer zijn Uhm.......ik heb t net allemaal gelezen zou je denken Ohja. Angels wat goed! Of had ik daar eerder nou al op gereageerd? Weet t niet meer Linn, opgezette borsten heb ik standaard na een eisprong. Al moet ik toegeven dat t gelukkig wel iets minder erg is sinds zwschap misschien hangen ze zo slap dat ze goed hun best moeten doen wil t helemaal strak staan van de spanning Flavour, klinkt leuk dat canvas! Van mn vent hoef ik niks te verwachten in elk geval ben wel benieuwd wat ze nou op t kdv gemaakt heeft Hier thuis na een drukke dag, net nog even snel langs de kruidvat gegaan toch om nog die 2v5 te halen. Als die weer zo'n rotstreep geeft morgen dan gooi ik er een digitale tegenaan. En anders bewaar ik die digitale lekker voor wanneer we echt gaan beginnen (van de zomer willen we gaan beginnen met proberen )
@BabyFG, ik ben heel benieuwd wat je test aan zal geven morgen. Lastig als je cyclus zo schommelt. En nu kunnen de symptomen natuurlijk wijzen op een eventuele zwangerschap, maar misschien ook wel op een eventuele eisprong. Ik hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt! @Linn, je bent inderdaad zo oud als je je voelt Leeftijd zegt eigenlijk maar weinig vind ik altijd. @Flavour, wat een ontzettend leuke fotos!! Ik kan me voorstellen dat hij het helemaal geweldig vond. Lekker kliederen. Leuk idee ook. @Me, ook hele leuke foto's. Ondanks dat ze misschien niet zijn zoals je ze in je hoofd had, zijn ze wel heel erg leuk geworden. Wat een mooi meisje ook dat wordt straks een hele trotse zus! @MaDe: de vorige keer was ik gelijk bij de eerste ronde zwanger. Rond mijn eisprong had ik wat last van buikpijn (heb ik vaker). Een week na mijn eisprong was ik opeens een avond even helemaal niet lekker en misselijk. En daarna kreeg ik last van vermoeidheid, gespannen borsten en blauwe aderen op mijn borsten. Ben benieuwd of ik dit keer weer dezelfde symptomen zal krijgen.
Hoi meiden alweer, dankjewel allemaal. Even algemeen reageren op jullie vraag. Ik was in de 3e ronde zwanger in mei 2012 en was uitgerekend 26 januari 2013 maar ze is 1 dag eerder geboren. Ik ben zelf geboren op 17 juli en vond het eigenlijk niet altijd leuk omdat ik in de zomervakantie jarig was en het op school niet kon vieren. Ik weet echt niet waarom ik een zomerkind wil haha grappig, op zich maakt her niet meer zoveel uit. Misschien duurt het idd langer door mijn trage schildklier ook. Als ik rond aug/sep/okt zwanger ben is het prima.. Maar wie weet misschien ga ik eerder beginnen.. Ik ben bij mijn dochter zwanger gegaan naar turkije voor 4 weken en was rond de 18-20 weken en voelde me wel prima. Heb mijn hele zwangerschap nergens last van gehad maar ben gewoon nu bang dat ik niet ga genieten als ik zwanger ga.
Hee meiden! Veel gekletst hier weer zeg... Kan niet alles onthouden hoor! haha Even een reactie op nod; Yeahhh ik ben ongesteld geworden!! Dus we kunnen weer aan de slag. (Beetje overdreven maar verwacht gewoon niet dat ik pos test na nod.) Me; Had nog niet gereageerd op je foto's van de tuin netjes hoor. Vind sowieso dat jullie wel een nette tuin hebben. Lieve foto's ook van je dochtertje zo. Is altijd lastig foto's maken met zulke kleintjes. doen altijd gekke bekken trekken of bewegen. Flavour; Leuke foto's ook van je kleine man! Erg leuke ideeën voor 'moederdag' Ben niet zo creatief. BabyFG; Wanneer ga je weer testen? Angels; Fijn dat je, je toch nog hebt kunnen aanmelden voor de opleiding! Ik ben de jongste hier! 24. Vraagje; Hoe snel waren jullie zwanger van de eerste?
@linn, je bent zo oud als je je zelf voelt. @baby, leuk ze iets maakt op kdv. Van mn vent verwacht ik ook niets, is sinds woensdag aan het werk dus niets kunnen maken/kopen. Haha dit cadeautje had hij bij oma gemaakt. Ben benieuwd wat je test morgen aan geeft! @koali, vlot meteen 1e ronde zwanger. Kan me voorstellen dat je dan nu even wacht als je niet zwanger op vakantie wil.
Dankjullie voor reactie op foto's!! Het is id niet helemaal zoals ik in me hoofd had maar zo ook prima. Ik baal. Me schoenen die ik heb gekocht staan niet bij me jurk dus ze gaan weer terug. Nu heb ik dus schoenen dilemma voor morgen. Vraag over hoelang t bij de eerste duurde bij ons 10 maanden!! Oh trouwens de kleine meid heeft hoge koorts bij de waterpokken. Echt Zielig voor de. Gelukkig net na uurtje toch in slaap gevallen.
Was net aan het reageren, terwijl roosje en engeltj reageerde. @roosje, mij lijkt het lastig om inderdaad te moeten plannen welke periode je precies zwanger wilt zijn... ik denk dat het komt wanneer het zich aandient @engeltj, fijn je nu door kan naar de volgende ronde. Gelukkig heb je nu tenminste duidelijkheid. Ik was de 3e ronde zwanger.. maar door mn langere cyclus dus 7 maanden overheen gegaan. Ik teste eind juni positief en was op 14 februari uitgerekend. Ik was net 1 week met verlof, toen meneer op 19 jan nu is t genoeg.. haha. Ik weet dat ik nu in ieder geval eerder met verlof ga...
Morgenochtend ga ik weer testen. Ja zijn ook allemaal symptomen voor na ei, maar die symptomen heb ik nu al een tijdje, en beginnen normaal gesproken op 4/5 dpo. Zou betekenen dat ik nu al voorbij mn nod zou zitten (lf van hooguit 11 dagen) Ik reken nog steeds nergens op, hoop t ook zelfs helemaal niet als ik eerlijk ben. We waren er helemaal niet mee bezig en ineens gaat mn lijf raar doen. Nou goed, genoeg over gehad Morgen weet ik hopelijk meer en owee als ik nog zo'n rot vage streep krijg. Ik was in ronde 4 zwanger, had een topic geopend of iedereen voor me wilde duimen dat ik t mn broer persoonlijk kon vertellen (hij woont in zweden en had m toen ook al 1,5 jaar niet gezien, en had net voor onze vakantie mn nod ). En toen was t raak!! Nu gaan we dus in september weer naar ze toe, en ik hoop dus eigenlijk heel erg dat we t ze dan ook weer persoonlijk kunnen vertellen...dus net zwanger of net 1e echo gehad Dat zou ik echt heel tof vinden als t zo mag lopen Als er iets op de test(en) te zien is laat ik t uiteraard zien
@me, balen dat je schoenen niet bij je jurk passen. Dat wordt nog snel op zoek naar andere of idd even kijken of je thuis nog wat leuks hebt staan. Zooo zielig he als die kleintjes ziek zijn. Hopelijk slaapt ze lekker door en is ze morgen een stukje beter.
Ik reageer morgen even uitgebreid via de pc Maar om antwoord te geven om Engeltj haar vraag.... Het heeft toen ruim 2 jaar geduurd voor ik zwanger was... dus ik ben als de dood dat dat nu weer gaat gebeuren....
Balen van je schoenen zeg, wanneer heb je morgen de bruiloft dan? word nog een race tegen de klok. Wat voor jurk heb je gehaald/ of had je al? Heb ik niet helemaal meegekregen. Sneu zeg! Heeft ze ook last van jeuk en branderigheid dan.. Hopen dat ze het gauw weer kwijt is.
@baby, zou inderdaad gaaf zijn als je het dan weer aan je broer kan vertellen. Voordat ik.morgen moet werken (11.00 uur) check ik nog even of je al hebt getest.. ben benieuwd.