Zwanger worden van een 2e kindje.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Narci, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Voor mij een nieuwe nod, 10 juni!
    Ben vandaag ongesteld geworden!

2. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Roosje: Haha, gadsie :D Weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen!

@DragonBerry: balen! Maar wel een mooie cyclus meteen! Hopelijk volgende ronde meer geluk :)

3. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    @dragonberry, balen dat je ongesteld bent geworden :( hopelijk brengt de volgende ronde je meer geluk.

@roosje, hihi, dat is me toch wat met je dochter. Voor alles een eerste keer zeggen ze dan toch? :)

@MaDe, klinkt idd als je ei. Tenminste :) zo gaat dat bij mij ook altijd. hehe. Fijn dat het nu weer beter gaat met de migraine.

Hier ook vandaag ongesteld geworden. Weer een stapje dichter bij ons begin aan een tweede. Bijzonder hoe ik nu 'blij' kan zijn dat ik ongesteld ben en straks het juist niet wil worden. Na de volgende ongesteldheid gaan we ervoor. Vanaf dan is het praktisch gezien ook haalbaar mocht het net als de vorige keer in een keer raak zijn. Aangezien er voor ons nog een verhuizing aan zit te komen.

Gaan jullie nog wat bijzonders doen met hemelvaart trouwens?

4. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ooooh Dames ik heb even niet gereageerd maar ha beetje problemen met me internet en nu i er zoveel dat ik t niet kan bijhouden haha. Sorry.

Vanaf donderdag ga ik het ook heeeeeeel druk krijgen. Des ge sneller echo dat wel maar toch niet fijn mijn vooruitzicht de komende 1,5 maand. Ben namelijk full time ingeplant op mijn stage plek terwijl ik maar 28 uur werk. Moet dus wel opvang voor me dochter regelen. Ze konden er wel aanpassen maar dan ken ik niet aan me stagedagen enz. Ik dacht doe maar gewoon. Ff doorbikkelen dan ben ik sneller klaar en heb ik teveel uur die ik natuurlijk later minder werk. Maarja wel shit ff zo

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    zo jeetje me87 das wel even heel veel dan ineens! gelukkig "maar" een maand, en de tijd zal idd wel voorbij vliegen ja! sterkte wel in elk geval!

dragon, balen! maar idd wel mooie cyclus!

roosje hahahahahahahahaha :D dat lijkt me ook heel vies :D

@ongi, geeeeeen ideeeeee wanneer mn nod is. geen idee wanneer mn ei nou precies was. als ik ervan uitga dat mn ei was toen de kv testen strepen gaven dan is a.s. weekend ergens mn nod (lf van 9-11 dagen). vrijdag in elk geval maar even langs de kv weer als ik dan nog niet ongesteld ben, heb ik de testen maar weer vast in huis, vind t ook zonde om er meteen een dure digitale tegenaan te gooien.

in de tussentijd nog steeds veel krampen enzo, maar goed als mn ei vorige week was dan is er sowieso geen kans dat ik zwanger ben haha
    ben mn boobs inmiddels wel zat...zo vol, zwaar en pijnlijk...dus laat die ongi maar snel komen!

geen speciale plannen morgen, H gaat eventjes naar opa en oma zodat man aan zn scriptie kan werken....
    vrijdagochtend ga ik weer zwemmen met r en daarna slaapt ze altijd wel een paar uur dus dan heeft hij ook ff goed tijd voor zn scriptie. en dan kan ie er t weekend ook aan zitten.

hopelijk werkt ie hard door dan kan ie eens wat op gaan sturen naar zn begeleider ;) hij had 2 jaar geleden allang klaar kunnen zijn....zo zonde....en maar betalen ;) (gelukkig betaalt zn werk wel, maar toch ze kunnen ook gaan zeggen nu is t klaar en je betaalt t zelf maar)

6. Yvette2311

Yvette2311 Actief lid

12 feb 2015
    267
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Made, Ik denk ook dat het je ei is die eraan komt inderdaad.
    Ja duurt zo lang, maar ja geduld is een schone zaak ;)

@Roosje, Hahaha als je het in weken omrekent hoef jij ook “maar” 12 weken te wachten, zijn zo om joh :p

@Dragonberry, Wat fijn dat je een mooie cyclus van 28 dagen hebt, ook al had je liever anders gezien natuurlijk ;)

@Kaoli, Nog maar 1 maand…spannend he om er weer aan te beginnen?
    Morgen komt mijn beste vriendin met haar man en dochtertje. En wij gaan weer taart maken, oefenen voor de taarten voor de verjaardagen van onze kids (1 en 22 juni).

@Me, oei balen als je ineens fulltime moet werken he? Heb je ook last van moeheid van je zwangerschap of valt het mee?

@BabyFG, ik ben heel benieuwd wanneer je ongi wordt of positief test dan….gaan jullie in geval van ongi vanaf dat moment serieus beginnen??

@Hier, sinds gisteravond de wel bekende “ pijn” van het groeien van het eitje. Begint altijd rond 2 dagen voor de eisprong dus is wederom goed op tijd. Dus na vrijdag of zaterdag begint het wachten weer…help! ;)

Ik heb de tabel weer ge-update.

Bijgevoegde bestanden:

• tabel.jpg
      tabel.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,4 KB
      Weergaven:
      0
  7. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Oeeh klustijd Yvette. Hopelijk groeit ie goed en vind de ander z'n weg hahaha.
    Ik heb eigenlijk nog geen last van moeheid gelukkig. Weet niet hoe k t dan allemaal moet doen de komende 1,5 maand haha. Gisteravond wel ff zwaar beroerd. Gelukkig na het slapen weer over. Misschien was t ook wel vermoeidheid.
    Laatste dagje vrij vandaag dan gaat t beginnen de drukte. Pfff geen zin maar moet er ff doorheen. Volgende week vrijdag weer vrij haha. Dus nu 7 dagen aanpoten.

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    hoi! nee we gaan dan niet al beginnen ;)
    we wachten nog even tot de zomer/juli zeg maar.
    dus eigenlijk nog 1 cyclus niet en dan maar eens zien haha

merk dat ik er soms toch wel wat gemengde gevoelens over heb, twijfels ofzo...is dat normaal?
    bijvoorbeeld:
    - H. is over een tijdje (en ws wel als kleine nr 2 er zou zijn) van de middagdutjes af, maar dan zit je nog vast aan de dutjes van nr 2 en kan je alsnog weer moeilijker dingen ondernemen een hele dag
    - t kost toch wel een heleboel geld een kindje ;) we hebben t nu niet erg breed omdat ik o.a. mn school voor de helft (terug)betaal aan mn werk
    - ik ook wel heel graag de volledige bachelor wil doen, en t liefst nu maar gewoon in 1 keer doorgaan. ik zit nu in t ritme en t bevalt me gewoon heel goed bij de ncoi (mits mn werk nu wel volledig wilt betalen)
    - als er kleine nr 2 komt moet de studeerkamer weg want die wordt dan kinderkamer. dan moet ik in de woonkamer studeren en als H. niet meer slaapt overdag moet ik dan maar in onze slaapkamer gaan zitten op t bed ofzo? ;)
    - als kleine nr 2 komt duurt t weer langer voor we genoeg gespaard hebben om te kunnen verhuizen
    - bang dat ik weer veel aan ga komen tijdens zwangerschap, al ben ik nu al bijna 3 jaar gestopt met roken dus die kilo's komen er niet weer opnieuw aan, en denk dan ergens dat ik nu niet zo achterlijk veel aan zal komen maarja.
    - ik wil volgend jaar echt weer eens goed naar de zon op vakantie, maar ja als je dan met pasgeboren baby zit of met dikke buik is dat ook geen succes....
    - we willen ook graag wat verder weg op vakantie of bijv naar disney sowieso. is met pasgeboren baby of zwanger ook niet zo'n succes :D
    dat soort dingen moeten dan weer uitgesteld worden enzo.
    - als ik net zo'n zwschap heb als bij H. dan kan ik gewoon een heleboel niet meer, zeker op t eind. maar je hebt ook H. nog rondlopen, hoe moet ik dat in hemelsnaam doen?
    - dan moet nr 2 ook naar de opvang, en H. moet ws ook meer erheen...hoe gaan we dat dan betalen (als ik geen promotie maak)
    - H. is echt de beste dochter die we ons kunnen wensen, ze is lief, grappig, leuk, enthousiast, en werkelijk altijd vrolijk en een echt zonnestraaltje. zit absoluut een kop op, maar dat is ook juist wel weer leuk :) ben zo bang dat nr 2 een chagrijning geval wordt ofzo :), of dat nr 2 dan zo "tegenvalt" ofzo vergeleken nr 1....slaat natuurlijk nergens op maar toch gaat dat door me heen.

dus tja... moeten we t dan niet gewoon sowieso nog even uitstellen ;) ik weet t gewoon niet........

voor alles is natuurlijk wel een oplossing te vinden, en mn salaris gaat sowieso wel omhoog volgend jaar want ook als die nieuwe functie er niet komt word ik in elk geval wel gepromoveerd naar 'senior', maar dat zal ook niet ineens 500 euro meer betekenen ofzo ;)

en de meeste dingen slaan natuurlijk nergens op, maar toch...je denkt er toch over na.
    en school weegt nog wel t zwaarst. ik wil echt dolgraag bachelor titel halen, dan heb je tenminste echt een papiertje! en ik weet dat ik t kan! gaat me nu best goed af allemaal, en t is niet zo dat ik er echt avonden op zit te blokken ofzo....dus ja ik wil er eigenlijk gewoon mee doorgaan gelijk....en niet een pauze van 1 a 2 jaar, en dan daarna weer oppakken met moeite en dan dus de zorg voor 2 kinderen ineens...

wil t wel dolgraag nog een keer meemaken allemaal...zei t al direct na de bevalling. ik wil nog een keer zwanger zijn, dat getrappel voelen in je buik enzo en ja zelfs ook bevallen (al was dat best heftig)
    ben alleen ook erg bang voor mn gewicht als ik nog een keer zwanger raak :( en wat als ik t er dan ook niet af krijg? al zou t ook zomaar kunnen zijn dat ik t er pas af krijg na een 2e...zie dat ook veel in mn omgeving ;)

en ik ben nu lekker in een ritme met sporten en yoga en ga dit nu wat uitbreiden nu ik bijna een maand geen school heb, gewoon ff lekker wat extra bewegen enzo en natuurlijk hoop ik dat ik wat af zal vallen.

nou ik vind t nogal moeilijk dus ;) normaal ben ik niet zo'n twijfelkont....maar nu de mogelijkheid er natuurlijk toch even was dat ik misschien zwanger zou zijn, dan ga je toch ineens nadenken over vanalles en nog wat...

herkennen jullie dit of ligt t gewoon echt aan mij? :)

9. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Lastig lastig babyfg maar ik herken een deel ervan wel. Ik ben al zwanger en ondanks dat een bedachte keuze was twijfel ik toch wel. Kan ik dat wel 2 kinderen? Meer qua drukte en opleiding zwanger afronden. Had ik misshien niet iets langer moeten wachten enz? Wil ik uberhaubt wel een 2e? Zouden andere het een slimme keuze vinden of te snel? Is mijn vrien e wel klaar voor? Maar ook dat gevoel had ik bij de eerste terwijl ook dat een bedachte keuze was en lang duurde voordat ik zwanger was. Het is gewoon wen verandering in je leven en die doorsta je denk ik altijd met onzekerheden. Ik wel in ieder geval.

Qua geld maak ik me niet druk. Ik vind namelijk de kosten voor een kind erg meevallen en het voordeel is dat ik san alle babyspullen heb dus amper nieuwe aankopen hoef te doen. Daarnaast denk ik dat je het zo duur kan maken als je zelf wil.

Maar de keuze zal jezelf moeten maken haha. Wat vind je vriend ervan?

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    tijdens het eten over gehad en hij zegt 'een 2e staat sowieso op mijn wensenlijstje...maar wanneer...ja dat maakt mij niet uit. liever geen 10 jaar ertussen nee'
    dus eigenlijk laat hij t nu een beetje aan mij of ik t timing technisch al wel nu al wil....

misschien handig om eerst eens op m'n werk te gaan praten over de opleiding en in hoeverre ze bereid zijn om m in zn geheel te betalen....
    moet nu netto best wat inleveren per maand wat we eigenlijk niet kunnen missen. december is de laatste keer, en kijk er al naar uit om straks eindelijk weer wat financiele ruimte te hebben en weer te kunnen sparen! maart volgend jaar mn autolening ook helemaal afbetaald dus dat scheelt ook weer een klap ;)

hoop natuurlijk heel erg dat die nieuwe functie er komt en dat ik dan ook de kans krijg daarin...zal financieel ook stuk leuker worden dan.

nou ja, we hebben nog even om er over na te denken.

wil t sowieso wel nog een keer meemaken :)

11. Engeltj

Engeltj Bekend lid

9 mei 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Dag lieve dames,

Vanmorgen wilde ik heel verhaal typen en zo was alles weg helaas! Dus dacht dan maar vanavond als ik even tijd voor mezelf heb.

@ Yvette; Ja ben druk in huis en om huis. dochterlief haar kamer word helemaal veranderd. (verven, behang etc.)
    Ik lees wel mee maar niet altijd tijd om te reageren. Ow ja ik zit trouwens in ronde 5! maakt niet uit hoor, hoef je niet speciaal te veranderen hoor!! Fijn trouwens dst je ei eraan komt kun je weer wachten en wachten dat is het vreselijkste. hihi

@ Made: Ik denk ook dst je ei er aan komt. Dus goed klussen!!

@Roosje; Leuk dat je familie in Turkije hebt. Heerlijk om daar dan met vakanties te vertoeven. En met het zindelijk worden ja ik hier ook al gehad hoor. dacht ook even onderbroekje aan en rond banjeren helaas was ook foute boel. Ben je echt serieus bezig al?

Dragonberry; Fijn dat je een regelmatige cyclus hebt. alleen jammer dat je ong bent geworden. Volgende ronde hopelijk geen ong toch ;)

Koali; Nog eventjes en jullie gaan ook voor het echie. Kun je de kriebels al weer voelen.

Me; jeetje hoop moet je werken. Is wel even pittig dan zo ineens maar waarom was dar zo dan? Goed naar je lichaam houden. heb je trouwens veel last van misselijkheid.

Babyfg; Ik zou gewoon goed nadenken met wat je wil, je hebt er samen over gehad en hij laat duidelijk de keus aan jou. en zou het dus prima vinden als het later word. Luister naar je gevoel en wat jij denkt wat goed is. Overleggen op je werk war de mogelijkheden zijn en dan je keus maken. Ik herken wel van hoe word het als je er twee hebt en hoe zal het kindje zijn enz. Dat weet je toch idd nooit.;)

; Flavour, hoe gaat het met jou? hoor je weinig..

- Hier morgen druk met de kleine meid dr kamer en s'avonds komen vrienden koken en eten. Vrijdag en zaterdag helaas nog werken maar dan heerlijk 2 weken vakantie. echt heel veel zin in:)

12. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Hallo dames,
    Engeltje wat leuk, lekker aan de klus!

Dragonberry jeeetje balen, nieuwe ronde nieuwe kansen.. positief blijven denken! (Ook al is dat soms moeilijk )

Me: als je maar wel goed in de gaten houdt of je het zelf allemaal wel aankan nog!

Babyfg: ik begrijp het hoor dat je twijfels heb. Ook ik heb een paar dezelfde twijfels (op het financiële gedeelte na dan, dat komt vast goed). Maar denk je niet; hoe langer je wacht hoe meer nieuwe `kansen` waardoor je het dalijk ineens uitstelt en dan `spijt` hebt dat je niet eerder bent begonnen. Dat kan natuurlijk ook nog. Qua opleiding weet ik niet precies hoelang je nu moet? December zag ik staan? zou nog een keer met je man de voors en tegens bespreken en samen beslissen en er ook samen achter staan.

Yvette veel sexytime plezier :)

fijne avond en fijne dag morgen!

13. Engeltj

Engeltj Bekend lid

9 mei 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    En hoe gaat het met jou?:) had ik je trouwens wel gefeliciteerd met je kindje? Nog(maals)gefeliciteerd dan ;)

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Mogguh :)

@yvette, bijna alweer wachtbank, vond dat altijd zo'n rottijd...en nu dit keer ook trouwens haha

@angels, nou t is meer dat we nu een heel krap jaar hebben financieel gezien, vanaf januari is dat weer goed.
    Opleiding die ik nu doe (feitelijk het 2e jaar van volledige hbo opleiding) is dan september afgerond. Oktober beginnen de lessen weer ;)
    De volledige bachelor duurt 3 jaar, dus moet dan nog 2 jaar.

Indien mn werk wil betalen zou ik graag t eerste jaar doen voordat een 2e geboren wordt, ben ook beetje huiverig voor zwanger studeren. Misschien dat volgende zwschap heel anders is natuurlijk, maar als ik eenzelfde zwschap heb dan wordt t wel heeeeeeeeel zwaar.
    Ik heb wel 2 vrijstellingen als t goed is dus dat scheelt weer iets.
    Zal eens alles uit gaan zoeken.

We hebben altijd gezegd dat we er 3 a 4 jaar tussen zouden willen, dus in principe kan dat gewoon nog haha
    Zat gisteravond te denken dat t misschien juist wel fijn is als H al naar school gaat om dan zwanger te zijn of net een kleine erbij te hebben ;)

Condooms laten we in elk geval pas weg als we zeker weten dat we er voor willen gaan :)

En idd nog gefeliciteerd angels :)

Fijne dag!

15. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Met mij gaat het ook goed hoor, lief dat je het vraagt :)
    Heb alleen wel een blaasontsteking... 1e keer testen zeide ze van niet maar 2 dagen later wel. Zelfs rode bloedcellen in de urine gevonden. Staat nu ook op kweek omdat ik zovaak dat heb. Dus heb antibiotica nu. Werkt gelukkig erg snel en erg goed... opluchting!

Babyfg oooh dan kan dat inderdaad nog! Maar zou het alsnog even met je man erover hebben. Op je werk uitzoeken wat ze voor je willen betalen etc etc. Succes met de beslissing nemen!

Hebben jullie nog leuke plannen voor vandaag?
    Fijne dag!

16. Yvette2311

Yvette2311 Actief lid

12 feb 2015
    267
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engeltj,
    Ik zal het wel aanpassen hoor, geen probleem ;)
    leuk hè de kamer veranderen? Wij hebben het grootste gedeelte toen afgemaakt toen we hier kwamen wonen in Milan zn kamer maar de details moeten nog. Wat aankleding zeg maar ;)

Angels,
    balen zeg dat het toch een blaasontsteking was en ik hoop dat ze kunnen vinden waarom je dat zo vaak hebt.

Babyfg,
    Lastige keuze maar neem idd de tijd samen om er goed over na te denken. Ik zei altijd 2-3 jaar ertussen maar ja dat liep anders omdat ik bij mn ex wegging. Nu zal er 5 jaar tussen zitten ongeveer en moet zeggen dat dat ook zn voordelen heeft omdat hij al naar school gaat en zelfstandiger is.

Hier,
    vandaag komen mn beste vriendin en man met dochter. Blijven ook eten dus gezelligheid :)

Fijne dag dames!

17. flavour2

flavour2 Actief lid

18 jan 2012
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

laatste paar dagen erg druk geweest, op het werk, maar ook leuke dingen met de kleine gedaan.
    ik ga vandaag (weet nog niet wanneer haha) even alles terug lezen en reageren :)

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Joehoeeee! Roze verlies begonnen!
    Dus vandaag of morgen zal t doorzetten, vandaag cd31 dus ben opzich wel tevreden zo met deze cyclus :)
    Ik laat de monnikspeper wel weer even achterwege haha, toch t idee dat mn lijf daar wat van slag door raakte....

En voorlopig toch ff denktijd hihi ;)

19. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    @me87: oei dat wordt inderdaad druk! Maar dan gaat de tijd wel snel voorbij, en ben je al door het eerste trimester heen als je klaar bent :D

@koali: nieuwe ronde voor jou begrijp ik. Op naar een nieuwe ronde, de laatste 'oefenronde'. Spannend he!

@BabyFG: inderdaad balen dat je man zo lang is uitgelopen met zijn studie. Het einde is nu wel in zicht toch? Ik neem aan dat hij na de scriptie klaar is? Wat betreft je twijfel over een tweede. Dat herken ik ook. De meeste punten (op opleiding en gewicht na) stel ik mijzelf ook vrij vaak. Alleen daarna denk ik ook meteen weer, zwanger zijn dat was fantastisch, dat wil ik nog een keer! En dat tweede kindje is ook heel erg welkom. De praktische kant lossen we dan wel weer op. Dat is nu ook steeds goedgekomen. Ik wil zelf die ervaring nog een keer meemaken en ik wil heel graag dat Ela een broertje of zusje heeft, zodat ze niet alleen is. Nu niet, maar ook later niet als wij er niet meer zijn. Wij kiezen er wel heel bewust voor om er niet teveel tijd tussen te laten, meer vanwege leeftijd van mijn man. Maar als jullie de tijd hebben, dan kun je er ook rustig over nadenken en het allemaal laten bezinken toch? Of de natuur laten beslissen ;)

@Engeltje: leuk zeg een nieuwe kamer! Wij gaan dat ook doen, zodra Ela naar een groter bed gaat. Ik denk aan het einde van dit jaar. Ze heeft nu een kamer zonder thema, ik denk wel dat wij dit zo houden. Hebben jullie een thema? Lekker, bijna vakantie! Gaan jullie weg? (Hoop niet dat ik daar overheen gelezen heb)

@Yvette: lekker aan de klus! Wij hebben deze week nog geen een dag overgeslagen. Voor de zekerheid :) Vanavond wel een pauze hoor ;) Fijne dag vandaag, klinkt gezellig!

@Angels: gadver, toch een blaasontsteking. Fijn dat de medicatie goed zijn werk doet!

@flavour: rustig aan! We lezen het wel weer :)

@hier: ik denk dat mijn ei geweest is, nu stuk minder afscheiding. Ik hoop het in ieder geval. Mijn temparatuur was gisteren duidelijk lager dan daarvoor, maar nu is hij vanochtend slechts 0,1 graden gestegen tov gisteren. Ik had meer verwacht, gek :( Of is dat normaal?
    Vandaag hebben wij niks bijzonders op de planning. Manlief slaapt uit, want hij moet vannacht weer werken. Hij ligt nu nog op bed ;) Ela slaapt ook, dus ik kon even bijschrijven ;)

Over een paar weken hebben wij een doopsel. Ik heb daar zo weinig ervaringen mee. Wat trek ik Ela aan, wat voor cadeau neem ik mee? Echt geen idee :( Iemand leuke tips?
    Ik wil Ela een jurkje aantrekken, maar ik heb nu alleen een witte. Kan dat wel?

20. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    @BabyFG: tegelijk haha :cool:
    Fijn dat je blij bent met de komende menstruatie! Hopelijk zet het snel door dan!

Deel Deze Pagina