@angels, succes donderdag! en veel plezier ook @yvette, veel plezier morgenavond! erg leuk zulke cursussen. zelf nooit de officiële wilton cursus gevolgd, maar wel andere workshops verder even geen tijd, net kwartier tijd om te lunchen en binnen paar minuten staat de volgende aan mn bureau voor overleg. drukke dag vandaag. ongi begint wel meer door te breken eindelijk! en pies me ook helemaal leeg (wat er normaal ook bij hoort als het doorgezet is of door komt zetten).
Ik ben dus mothertobe1, bijna 23 jaar en mama van een dochtertje die deze maand 2 word. En nu zwanger van de 2e. Ik ben vanwege reorganisatie me baan kwijt geraakt en zit nu thuis. Mijn eerste echo was 12 mei daar hebben we een kloppend hartje gezien. Heb weer een echo en intake op 29 mei maar ga die verzetten vanwege vakantie.
Goedemorgen Nou hehe eindelijk is ongi goed doorgezet, met flinke krampen erbij. Nu mn boobs nog leeg en niet meer pijnlijk en ik ben weer blij Straks naar de dokter voor t vocht vasthouden, ben benieuwd....
Babyfg succes bij de dokter Mothertobe waar ga je heen op vakantie? Yvette nee nog geen testdrang, maar haal me wel vanalles in me hoofd terwijl ik mezelf zo beloofd had dat niet te doen. Steken onderin mn buik, met vlagen misselijk, draaierig... krampen; ik dacht echt volgens mij word ik eerder ongie.. maar nog niks. Bwaah zit me eigen gek te maken en dat wil ik niet haha.. Bij jullie dames al testdrang en symptomen? Krijg trouwens wel trek door die taart zeg jummmieee
@ Flavour, dat fulltime inplannen nee hebbe ze niet overlegd, mijn leiding heeft het gewoon fout doorgegeven. Zal idd ff zwaar zijn. Super leuk bed zeg! En knap al zo vroeg in een gewoon bed. Ik zie mijn kleine echt nog niet in gewoon bed maar aan t eind van het jaar meot ze er toch aan geloven. Ben zo bang dat het zon eerste hulp bij opvoeden kind wordt die tig keer uit der bed komt haha. Dat is echt mijn grootste angst. @ Babyfg, 3 nachtdiensten zitten erop. Super druk gehad dus dan gaat het wel snel voorbij. Elke nacht een bevalling gedaan en daarnaast nog patiënten die wat rommelde. Lekker zoveel vrij laatste tijd, hier helaas niet in de zorg. Moet feestdagen ook gewoon werken. Fijn dat de kleine meid weer opgeknapt is @ koali, normaal werk ik 28 uur maar soms, zoals nu ben ik een aantal dagen vrij en dan ineens 7 werken. Komt niet veel voor maar is wel vervelend. Wat doe je in de zorg? Ik werk in het ziekenhuis op verloskunde. Spannend toch deze maand beginnen! Succes! @ Angels, ik werk 28 uur, maar de ene week is het 32 en de andere weer maar 24, of wel 28. Wisselende diensten dus niks van te zeggen. Ook ene keer een avond, dan weer een nacht of weekend. Dus ik heb 2 dagen flexibele kinderopvang, en bij uitzondering als ik meer werk omas. Maar die zet ik liever niet in. Meestal lukt het ook met 2 dagen kinderdagverblijf. Vriend werkt 40 uur, gewoon doordeweekse dagen. Dus weekenden als ik werk is hij bij de kleine. @ Welkom mothertobe. En gefeliciteerd met je zwangerschap. @ engeltj, ik werk tot eind juni zoveel. Volgende week gewoon 3 dagen, en avnaf 1 juni tot 28 juni start ik op couveuseafdeling dus dan fulltime die weken. Maarja die dagen zal ik daarna ergens extra vrij krijgen natuurlijk. Lekker vakantie. Evene niks en lekker genieten. Hopelijk wordt het beter weer. @ Made, haha je ik weet het goed aan mezelf denken maar als het druk is op t werk gaat dat lastig. Maar ik lukt wel door. Ben niet ziek he haha, gewoon zwanger. Altijd lastig met die klachtjes. Het enige wat je kan doen is wachten helaas, dat ellenlange wachten steeds. Duim voor je. @ Yvette, spannend het wachtbankje!! Zo nu zon beetje iedereen gehad, en anders sorry als ik het ben vergeten. @ Hier, nou me nachten zitten erop. Vanmorgen laat thuis en maar 3 uur geslapen na de nachtdienst maarja. Kan ik komende nacht goed slapen want moet morgen en overmorgen naar school. Slechte planning, vaak ben je toch wel 1 dag vrij na je nachtdiensten maarja. Dit worden dag 6 en 7 voor mij qua reeks werk. Ik heb me leiding van de zwangerschap verteld, en mijn familie weet het. Vanacht ook weer collegas verteld, maar dat was meer omdat de arts een grapje maakte en heel direct als grap vroeg of ik misschien zwanger was. En ik reageerde met ja heel toevallig wel haha. Nouja ze geloofde het natuurlijk niet maar daarna leuke reacties. Afgelopen zondag dus mijn familie verteld. Die hadden het niet verwacht dus overviel ze een beetje. Wilde het eigenlijk pas na echo vertellen maar omdat nu hele gezin bij elkaar was en dat donderdag of vrijdag waarschijnlijk niet is toch maar meteen verteld. Nu meot ik het alleen nog aan me zus vertellen die vandaag terug gekomen uit het buitenland. Vrijdag naar familie van me vriend en zondag is me vader jarig dus gaan we hem nog vertellen. Dan mag het helemaal openbaar. Al ben ik bang dat het nu op t werk ook wel gaat uitlekken. Maar zolang zij niks op facebook zetten voordat ik zelf iedereen heb ingelicht vind ik het goed. Vanavond echo. Om 18.45.
Spannend me87 vanavond! Veel plezier ook he hopelijk mooi knipperlichtje te zien Dokter wist ook niet wat t zou kunnen zijn....kon komen doordat ik te zwaar ben want vet schijnt ook vocht vast te houden... Moest wegen en moet over een maand terug komen en dan weer wegen, in de tussentijd zelf proberen af te vallen. Dan na een maand dus kijken of er toch wat af is en of ik evt toch naar dietist wil. Dus nu maand lang heel goed bijhouden in myfitnesspal en meer sporten en dan op hoop van zege dat ik af ga vallen...
Echo gehad kloppend hartje gezien dus dat is fijn alleen kwamen ze ook een kleinere meting. Namelijk 6+3 weken op 7 wat me cyclus zegt. Ik had regelmatige cyclus en weet wanneer eisprong is geweest dus ik vind het gek. Zij maakte zich niet zzo'n zorgen omdat vruchtzak hetzelfde termijn geeft als vruchtje en het goed kan dat ie gewoon later is ingeneteld. Meot wel over 2 weken terug komen. We zullen zien.
Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien me! 👍🏻 en qua termijn is het nu nog zo'n millimeter werk. Zou ik me ook niet al te veel zorgen om maken. Lekker genieten
@angels, niets is te vroeg als je merkt dat de kleine er aan toe is.. hier gaat hij ook in een hoekje staan en mag ik niet bij hem komen als die moet poepen haha. Als hij moet plassen grijpt hij naar zn piemeltje of hij zegt mama ppssss vreselijk he al die dingen die je in je hoofd gaat halen he.. nog even geduld J @yvette, en hoe was de cursus?? Of ben je nog bezig haha. @linn, al getest of ongi?? @mothertobe, waar gaat de vakantie heen? Al bijna 2, gaat hard he! Ga je ook zelf de taart maken? @me, gelukkig je vannacht ff goed kan slapen, zal wel ff lastig zijn je na paar dagen werken, te concentreren op school. Of heb je daar nooit geen moeite mee. Vind je het niet een raar idee dat je collegas het eerder weten dan sommige van je familie? ik zou daar zelf echt moeite mee hebben als hun het eerder weten dan mn naaste familie. Fijn de echo goed was, is toch altijd weer even spannend zn 1e echo. @baby, succes met deze maand afvallen, gaat je vast lukken. Alleen is het volhouden vaak het probleem. @hier, dacht gisteravond opeens, volgens mij hoef ik pas woensdag te werken. Dus was vandaag ook nog lekker dagje vrij. Vanmorgen stuk in het bos gewandeld met de kleine en de honden. En nadat mn man thuis was van werken vanmiddag een nieuwe bbq gekocht, zodat we van de zomer heerlijk in de tuin kunnen genieten. hier ook op het wachtbankje, maar wordt gek van mezelf. Dan denk ik voel mn boobs, voel dit voel dat en dan denk ik bij mezelf nee verbeeld het me maar.. ga echt proberen niet te testen tot eind mei. Wss gooi ik er 29 mei een testje tegenaan mocht ik nog niet ongi zijn. de kleine gaat nml met mn schoonouders mee dat weekend en wij plannen dan met personeel een avondje in de kroeg ofzo.. dus even zekere voor onzekere voor ik wat drink J
@flavour: fijn dat het werk weer wat soepeler loopt! Echt fijn dat het zelf uit bed komen zo goed gaat en dat hij het tot 8 uur volhoudt zeg! Ela was vanochtend al om half 6 wakker Ik denk dat ze het iets koud had, dus vandaag lange mouw romper ipv korte mouw romper, ben benieuwd. Succes op het wachtbankje, ik deel je ongeduld Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik denk ook steeds, tepels/buik/steekje en daarna denk ik nee, zal wel in mijn hoofd zitten. Ik let er teveel op.. Om gek van te worden @Angels:een dagje voor jezelf is best wel fijn soms hoor! Hier komt het weinig voor. Als Ela weg is, ben ik zelf ook werken of iets met een afspraak. Binnenkort in de vakantie maar eens tijd voor mijzelf en mijn man nemen. Ela gaat gewoon naar kdv (is toch voor betaald) en wij gaan waarschijnlijk toch niet of niet lang op vakantie. Wanneer ga je testen? Stom he, dat je je zo bewust kan zijn van je lichaam. Het kan je ook enorm voor de gek houden daardoor. @Yvette: ga je het wachtbankje uitzitten tot je NOD? Eigenlijk wil ik dat ook wel, maar ik zit met dat zwemmen. Woensdag is vaak toch wel een bepalende dag, dus ik MOET/WIL eigenlijk wel testen. Pff nog 8 dagen. @BabyFG: nu dus echt een nieuwe cyclus, fijn voor je! Wel jammer dat de dokter niet een concreet antwoord voor je had. Hoeveel moet/wil je afvallen in die maand tijd? @me87: haha ja ik weet dat je niet ziek bent Zelf liep ik met 38 weken ook nog druk in de tuin te schoefelen en vegen hahaha. Ik bedoelde alleen te zeggen dat het op je werk al druk zat is, thuis ook een druk schema en nog een kindje om voor te zorgen, dus wel extra belangrijk om op jezelf te letten. Zwanger of niet Fijn dat jullie het hartje hebben gehoord. Inderdaad wat Koali zegt, een meetfout is zo gemaakt en dan scheelt het meteen een aantal dagen in de meting. Het hartje klopt in ieder geval en het zit op de goede plek, dat is al stap 1! Late innesteling is ook wel een logische verklaring. Hopelijk zit je over 2 weken dan op zijn minst op 8+3 volgens de meting. @hier: nog steeds wat kwaaltjes, maar wel minder denk ik.. Ik weet het niet zo goed haha. Ik probeer te wachten met testen tot volgende week woensdagochtend, maar hoewel ik een paar dagen geleden dacht dat ik zwanger zou zijn deze ronde, is dat nu alweer veranderd in 'nee zal toch wel niet'. Verder druk op het werk, veel thuis achter de pc om verloren uurtjes in te halen. Manlief werkt deze week elke dag tot 22:15 dus ik heb er wel tijd voor. Zin is weer een heel ander verhaal
@ kaoli dankje stelt me een beetje gerust. @ flavour vorige keer wist iedereen het behalve mijn familie. Op werk van ons beide was t dus al bekend bij vrienden al enz. Nu weten alleen aantal collega's t nog maar. En dan deel van mijn familie. Ik vind dat niet raar. Ik praat liever over zwangerschap met vrienden en collega's dan met me familie. Vrienden weten t nog niet en vriend z'n collega's nog niemand dus vind t al best knap haha. Lekker zo'n extra dagje vrij. Succes op t wachtbankje Hier is ie trouwens haha. Echt heel mini haha
Mooie echo me87! Made, ja ik wil deze keer mn nod uitzitten. Juist omdat mn nod 29 mei is en wij 30 mei 2 jaar samen zijn. Mooi kadootje Lastig hè dat wachten?! Flavour, ben net 15 min thuis. Liep een beetje uit. het was erg leuk en leerzaam. Zal wat foto's posten van wat ik nu gemaakt/geleerd heb. (Tis met buttercream icing )
Hee meiden, Ik heb HELEMAAL geen tijd gehad om nog te reageren. Dit met name door m'n werk. Ik werk 32 uur in het onderwijs, dus dat betekent thuis ook nog de nodige zaken aan voorbereiding e.d. Ik ga alles teruglezen en kijken of ik nog kan reageren Ik zal iig een hele mooie echo! Super! @hier: Tja, nogal een bewogen aantal dagen gehad. Omdat ik mijn spiraal onlangs heb laten verwijderen wist ik niet wanneer mijn NOD precies was, maar ik verwachtte 18-19 mei ivm een duidelijke eisprong. Vorige week donderdag t/m zaterdag lichte bloeding gehad, maar dit zette niet door... Ik had dus geen idee of het m'n ongi was of niet. Maandag maar een testje gedaan omdat ik rond NOD zat en de bloeding niet doorzette. Dit testje was heel licht positief, maar ik moest echt m'n best doen om het streepje te kunnen zien. M'n vriend zag het streepje ook, maar goed, ik was niet heel zeker van m'n zaak. Vanmorgen nogmaals een testje gedaan en die was duidelijk Positief, dus ja... ik ben zwanger Super blij natuurlijk! Maar zo snel had ik t ook niet verwacht... Sorry voor het weinige schrijven, maar ik wilde nu wel even een kleine update doen. Liefs, Lin
Me; Fijn dat de echo goed was. Dat je iets terug bent geschroefd komt vaker voor. Dus geen paniek! Snap je wel hoor. kan zo zijn dat je volgende echo stuk groter is dan verwacht. weet je toch nooit! Fijn dan weer om zo'n klein wezentje in je buik te zien. Mooie echo foto!❤ Yvette; mooi cupcakes! je hebt dus wel genoten.. op naar de taarten maken toch? Hoe voel je je verder? Ik hoop voor jou een super testje volgende week!! Linn; Super gefeliciteerd!!! show je nog even je test?? Echt super vlot hoor. ben eigenlijk best wel erg jarloers.. Geniet ervan. Made; Ik hoop voor jou dat het deze ronde raak mag zijn en dat het een plak beeb is. Wanneer ga je testen??? voor woensdag, dus dat is welke dag... Flavour; lastig is dat dan hè je weet niet of je zwanfer bent of niet en weet je niet goed wat kan ik wel drinken en niet. Ook voor jou hoop ik een mooie test. Babyfg; Blij dat je ong toch goed doorgezet heeft scheelt weer. weet je weer waar je aan toe bent. vervelend dat je huisarts niet weet waar her vandaan komt. Angels; Wanneer was jou nod ook alweer? Hier; gisteren een knaller van een ovulatietest gehad dus ik zit ook op het wachtbankje. Yess we mogen weer. Vandaag lekker dagje/nachtje weg met manlief. Ons lekker laten verwennen en ontspannen. Kunnen we de rest van de week weer knallen in huis en tuin! Knuffels aan iedereen!
Ik geloof dat t zo gelukt is Even uitproberen Ja enorm snel.. Nu maar hopen dat beeb ook blijft plakken. Maar hoever ik precies ben, weet ik dus niet..
@me: mooie echo hoor! Daar zijn we allemaal jaloers op denk ik (behalve mothertobe dan ) @Linn: gefeliciteerd meid! En zo snel al! Duidelijk streepje toch Ga je nog verder testen om te kijken of het oploopt? @Yvette: ja heel lastig, dat wachten! Zou inderdaad een erg mooi cadeautje zijn. Ik testte van Ela positief de dag voordat wij op onze soort van tweede huwelijksreis/stedentrip naar Parijs gingen. Ook errug leuk @Engeltj: bedankt! Ik ga proberen tot woensdag te wachten met testen. Maar misschien dat ik het dinsdag al doe. Gelukkig is mijn man deze week, en maandag, elke ochtend ook thuis (middagdienst). Dan kan hij mij mooi tegenhouden Dinsdag is hij vroeg werken, dus dikke kans dat ik dan de verleiding niet kan weerstaan. Lekker een verwendagje! Succes op het wachtbankje. @hier: ik denk de hele tijd: ik ben zwanger! Nee zal toch wel niet. Ik ben zwanger! Om gek van te worden We zullen zien, komende week duurt lang. Gelukkig zit Pinksteren er nog tussen, dan gaan we denk ik wel weer een leuk dagje doen, ipv werken. Dat scheelt weer! Gaan jullie iets met Pinksteren doen?
@made: ja ik gooi er denk ik nog wel een testje tegenaan Raar he dat gevoel? Ik had ook vrij sterk t gevoel dat ik zwanger was, maar dacht dan toch ook weer: 'nee joh, dit zijn vast dingen die je voelt of denkt te voelen omdat je spiraal net weg is'.. Maar m'n gevoel klopte wel en dat was bij m'n vorige zwangerschap ook zo. Ik 'wist t gewoon'. Ik hoop dus van harte dat jouw voorgevoel ook klopt @yvette: dat zou een super kado zijn! Ik duim voor je!
Gefeliciteerd linn!!! Super leuk. Was t bij de 1e ook snel geweest of niet? Rest reageer ik even niet op. Zit op ke telefoon. Allemaal lastig haha. Ben naar school geweest dus lig nu in bed in hotel. Dan mis ik toch altijd vriend en kleine meid wel. Maarja morgen nog een dagje en dan heb ik er 7 dagen ofja diensten met school en nachten erbij opzitten. Lekker 4 daagjes vrij dan. Ook weer drukke dagen en bekend maken van zwangerschap. Heb chocoladebollen besteld bij bakker met roze vulling en blauwe vulling. Werd net door bakker terug gebeld toen ik in auto zat na echo. Nog wat onzeker natuurlijk maar vriend zei hup bestellen
Hallo dames. Mag ik mee kletsen in jullie club? Ik zal me even voorstellen: Ik ben lieflief en ik ben 31 jaar. We gaan voor onze 2e spruit. Gisteren hebben we de 1e verjaardag van zl gevierd. Ik was er al maanden klaar voor maar ml nog niet. Die had het steeds over eind 2015, maar met moederdag zei hij dat hij er weer voor wilde gaan. 1 juni heb in mijn NOD. Ik had me voorgenomen om er niet te veel mee bezig te zijn, maar dat lukt toch niet. Voor de zs van zl heb ik 2 miskramen gehad. Ik bleek wel goed vruchtbaar. 3 zwangerschappen binnen een jaar. Ik vind het allemaal reuze spannend. Ook hoe het dan zal moeten omdat we al een kleine rond hebben lopen. De vorige zs ging niet heel soepel, hele zs zwaar oververmoeid geweest en veel pijnklachten. Toch heb ik er enorm veel zin in ☺ Alle zwangeren: van harte!!!!