Maanden na buitenbaarmoederlijke zwangerschap nog steeds pijnlijke steken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door knutselsmurf, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knutselsmurf

knutselsmurf Bekend lid

14 mrt 2015
    621
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

In april bleek ik zwanger van ons eerste kindje. Helemaal blij!
    Helaas werd het een week later een miskraam en drie weken later nog een bloeding en bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap aan de linkerkant. Gelukkig heeft mijn lijf het zelf opgelost en heb ik verder geen ingrepen nodig gehad.

Sinds een maand of drie heb ik weer een aardig regelmatige cyclus met netjes halverwege de eisprong. Maar... elke maand, maar vooral de maanden waarbij de eisprong van links komt, heb ik steken op de plek waar het bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook verschrikkelijk zeer deed, bij mijn eileider.

Morgen ga ik sowieso naar de huisarts om dit te bespreken, samen met het feit dat het de vorige keer zo snel raak was (twee maanden) en het nu (voor mijn gevoel) veel te lang duurt.
    Ik wil heel graag en ik weet dat dat ook wel tegen je kan werken, maar toch...

Zijn er meiden die dit herkennen? Zou graag hier eens over babbelen.

Bedankt vast!

2. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Exact hetzelfde gehad, vooral de eerste eisprong erna. Waarschijnlijk is het gewoon heel gevoelig. Maar flinke steken gehad hoor. Maar op de echo zag alles er goed uit en las dat veel mensen er last van hebben na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Na een paar maanden niet zwanger raken zou ik me nu nog niet zo druk om maken. Je hebt niet altijd geluk dat het zo snel raak is:)

3. knutselsmurf

knutselsmurf Bekend lid

14 mrt 2015
    621
    9
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel Lexi voor je reactie.
    Mag ik vragen hoe lang je er last van hebt gehad?
    En hoe snel daarna jij weer zwanger bent geworden?

Zou het kunnen dat zo lang het daar nog gevoelig is, je minder kans hebt op zwangerschap? Want dat zou betekenen dat je nog maar de helft kans hebt, aangezien dan nog maar één eileider 'goed' werkt...

4. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Elke maand na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar de eerste maand was het heftigste. Het heeft 4 maanden geduurd voordat ik weer zwanger was, heb ook beide eileiders nog. Denk niet dat gevoeligheid van invloed is op je kansen, maar kan natuurlijk niet zeggen hoe die eileider er van binnen uitziet. Dat vond ik ook erg moeilijk en ze wilden er bij mij geen onderzoek naar doen. Uiteindelijk ook niet nodig geweest, maar dat weet je van tevoren natuurlijk niet.

Tis allemaal heel persoonlijk en een aantal maanden tot een jaar om zwanger te worden is heel normaal. En soms laat een 2e zwangerschap langer op zich wachten dan een eerste.

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik mis een eileider (door mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap in november), maar ik herken dat ook.

Hier helaas nog niet zwanger :( Ze analyseren momenteel mijn cyclus.

6. knutselsmurf

knutselsmurf Bekend lid

14 mrt 2015
    621
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hadden jullie ook steken tijdens jullie menstruatie?
    Dat heb ik namelijk erger dan tijdens mijn eisprong...

Deel Deze Pagina