Zwanger worden van een 2e...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door bebietje, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    Eigenares van reclamebureau
    in de buurt van Venl
    Hoi hoi, hier ben ik ook weer ef..

@trotse mamma: PFFFF Dat is moeilijk hoor. Denk niet dat wij je daarbij kunnen helpen. Ik geef spinningles in de avonduren en sinds ons dochtertje er is doe ik ze het liefts elke avond zelf in bed. Ik vind dit altijd een mooi "ritueel". Dus die late diensten zouden bij mij niet passen! Ik weet niet wat jij voor voorkeuren hebt, dus dat is voor mij moeilijk te zeggen.. Een lastige!

@Sandra82, dit heb ik nu precies hetzelfde! Geloof dat we in het zelfde schuitje zitten nu. Had zaterdagavond (dag 28 enorme hoofdpijn, vaak voorafgaand aan mijn menstruatie. Ik dacht, oke daar komt ie!

Mijn cyclus is vrij contstant (laatste maanden: 33/28/28/26/31/27/27/29/30/.. (vrij regelmatig toch?)

Ik zit nu op mijn 32ste dag, nog steeds geen menstruatie. Inderdaad kon ik het zondagmorgen niet laten om te testen, mede omdat ik me al meer dan een week duizelig voel (lijken wel evenwichtsstoornissen). De test was zondag negetief. Dus niet zwanger. Maandagmorgen was ik ook echt misselijk en had braakneigingen. Maar dit bleef bij deze morgen. Gister (dinsdag) geen last, beetje duizelig smorgens, meer niet. Heb bloed moeten laten prikken ivm mijn misselijkheid. (Ijzer, suiker etc). Hier krijg ik vrijdagmorgen de uitslag van.
    Maar nog steeds geen menstruatie. Zou ik tevroeg getest hebben??

Wil weten waar ik aan toe ben, vrijdagnacht rijden we voor twee weken naar Frankrijk!! (hoewel klussen in de warme Franse nachten ook niet verkeerd is...haha)

Grtz Bianca!

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Trotsemama: moeilijk, persoonlijk zou ik het heerlijk vinden, diensten van 4 uurtjes. Ik heb zelf ook 2 late diensten in de week, dan legt mannetje dus Julian in bed, heb er geen moeite mee eigenlijk. Als ik thuis ben, dan leggen we hem meestal samen op bed.
    Maar het is, zoals Bianc76 al opmerkt, een keus die je zelf echt moet maken...

Bianc76: haha ik vind jouw regelmatige cyclus niet zo regelmatig, maar ik heb altijd een 35daagse. Dus dat versta ik onder regelmatig.
    Maar ik snap wat je bedoelt, als je op cd 32 zit en de langste was 33 dan gaat er van alles door je hoofd. Spannend.... ik zal voor je duimen!

Hier vandaag geen tekenen meer van misselijkheid, nou een piepklein beetje dan. Ik ga dus iets minder enthousiast geloven in het idee hahaha uit zelfbescherming ;)
    Ik zie het verder ook wel. Vond het gisteren allemaal wel erg toevallig, de bandenpijn icm misselijk. Ik heb sinds de bevalling nooit meer bandenpijn gehad.
    Misschien de eisprong, misschien innesteling. Misschien ook niet :D

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Dames even een vraag over iets anders als zwanger worden...haha
    Tim is al een paar dagen hangerig, jengelig, moeilijk slapen, wakker schrikken ergens van.....sinds vandaag heeft hij ook rode vlekjes op z'n gezicht, armpjes en beentjes. Hij heeft geen koorts (ook niet gehad), misschien wel wat verhoging, eet niet en drinkt heel weinig.
    Iemand een idee wat de vlekjes kunnen zijn? (waterpokken heeft hij al gehad) misschien 5e ziekte ofzo?

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ja of 6de ziekte ?
    bij zesde ziekte hebben ze eerst wat verhoging en dan komen de vlekjes

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ik lees op internet dat ze voordat de vlekjes bij de 6e ziekte komen ze echt hoge koorts (39-40,5) hebben gehad en dat heeft hij dus niet gehad.

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ow oke
    mijn dochter heeft de 6de ziekte al gehad
    maar ze had geen hoge koorts

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh ja ik wilde nog even op je dillema reageren.

Ik zou persoonlijk niet kijken naar wat voor contract je krijgt alleen rekening houden met het feit dat mocht je op straat komen na je tijdelijk contract heb je dan recht op een uitkering? En als je een 1/2 jaar contract hebt dan heb je na afloop van dat contract recht op een uitkering.

Qua uren zou ik er niet op rekenen dat je in de thuiszorg op 1 dag 2 keer 4 uur kan werken. Ik weet niet in wat voor functie je zou komen te werken (verzorging of HH?) ik heb zelf in de thuiszorg (verzorging) gewerkt en de piek ligt daar echt in de ochtend, de middagrondes waren toen igg niet druk, zeker geen 4 uur mee te vullen. De avonddienst was vaak wel druk maar ik vond dat nooit een fijne dag, je dag staat gewoon van 8 uur tot 23 uur in het teken van werken ook al ben je tussendoor vrij.

Misschien in overleg gaan met je leidinggevende, misschien zijn er wel mogelijkheden op je huidige werkplek om 16 uur te gaan werken maar zoals ik de zorg ken zullen ze heen garantie geven dat je 2 dagdiensten kan gaan draaien (ik weet natuurlijk niet hoe het bij jouw is) De thuiszorg is daarentegen wel heel regelmatig en dus makkelijker vaste dagen te plannen.

Succes met je keuze!

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    aha...tja dan weet ik het ook niet. Ga iig morgen even met hem langs de ha, mijn schoonzus is zwanger en ik wil wel weten hoe en wat...en stel dat ik zwanger zou zijn.....

9. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    @trotse mama1: Wat een dilemma, ik denk dat je heel goed bij beide banen na moet gaan wat er mogelijk is. Kan je bij je huidige baan echt niet minder werken want dat zou natuurlijk ideaal zijn en kan je in de thuiszorg het voor elkaar krijgen dat je maar 2 werkt. Het zou heel vervelend zijn als je uiteindelijk nog 4 dagen moet werken (tenzij je daar natuurlijk niet tegenopziet maar als ik je berichtje zo lees is dat niet helemaal je bedoeling). Ik denk dat je je moet proberen voor te stellen hoe het is om 4 dagen 4 uurtjes op een dag te moeten werken. Wil je dat en kan dat omtrent de zorg voor je kind en lijkt het werk je leuk genoeg om dat er dus ook voor over te hebben. Zo niet dan zou ik zelf ervoor blijven kiezen om 24 uur te werken bij een baan waar ik het heel erg naar mn zin heb en waar ik een contract voor onbepaalde tijd krijg die zekerheid is namelijk ook wel erg fijn zeker met één of twee kindje(s). Maar goed je moet uiteindelijk toch zelf de keuze maken. Dingen opschrijven en tegen elkaar wegstrepen en dan de uiteindelijk keuze maken.

@Bianc76: Vervelend is dat hè die twijfel en onzekerheid. Moeten we gewoon nog ongesteld worden of zullen we stiekem zwanger zijn maar begrijpen de testen dat nog niet. Testen we weer eens te vroeg of toch niet, gek word je ervan. Ik heb nu maar besloten om het gewoon af te wachten, heb nog steeds hoofdpijn maar ja dat kan ook weer van de stress komen. Ik reken er gewoon op dat ik in ieder geval binnen 2 weken ongesteld word zo niet dan gooi ik er dan nog wel een testje tegenaan. Ik hoop voor jou dat je niet hoeft te klussen in Frankrijk zou toch een leuk extraatjes zijn voor de vakantie ;)

Citroentje: als ik het zo lees lijkt het me inderdaad of de 5de of de 6de ziekte maar ik dacht inderdaad dat ze bij de 6de ziekte echt koort hadden in ieder geval voor de vlekjes verschijnen. Maar dat blijkt dus ook niet overal hetzelfde te zijn.

10. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Hallo,

@Ingeltje, sja ik heb er eerlijk gezegd niet veel ervaring mee... wat is regelmatig.. ik heb hier op deze site alles geleerd! ;) Bij ons eerste kindje was het de eerste keer raak, maar toen waren we er nog niet heel bewust mee bezig. Na het einde van mijn zwangerschap nu zo'n 13 maanden geleden waren mijn menstraties wat ver uit elkaar. Langzaam kwamen ze richting de 28 dagen. Ik vond dit wel prettig en dacht dat het redelijk regelmatig was.. hmm niet echt dus. Wellicht heb ik nu weer een lange periode, en wie weet hebben situaties van buitenaf invloed op mijn menstruatie.

@sandra82 ja spannend zeg dat wel. Eigenlijk wil ik heel dapper zijn tegen mezelf en me niet gek maken. Ik zeg 10x op een dag tegen mezelf "nee ik ben niet zwanger, Bianc maak je geen illusies. En op het andere moment denk ik.. of zou het toch zo zijn?? Kun jij 2 weken afwachten??? Ik zit zelfs te denken dat als ik vandaag niet ongi wordt dat ik er morgenvroeg weer een testje tegenaan gooi. (wel wat bang voor het niet verschijnen van het streepje. Ik vertrek vrijdag op vakantie en wil graag weten waar ik af of aan ben.. snappie?

ps: mijn bloeduitslagen waren al binnen en alles in orde! Dus OF ik ben zwanger OF er is iets anders niet pluis..

Anyway, we wachten maar af!
    Grtz Bianca!

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pff zenuwslopend is dat Bianc... ik weet zelf dat ik me altijd helemaal gek maak... maar kan het gelukkig wel hebben en ben ook niet verdrietig als het niet gelukt is deze ronde.
    Vind het spannend en leuk!

12. Bianc76

Bianc76 Actief lid

28 jun 2009
    310
    0
    0
    in de buurt van Venl
    Goedemorgen!

Ondanks dat ik mijn menstruatie dan toch nog vanmorgen kreeg een goedemorgen.. Jammer, maar we gaan vrolijk verder!

@ingeltje, ik heb dat ook. Ben niet echt teneergeslagen, helemaal niet zelfs. Mooi vooruitzicht. Ga morgen lekker op vakantie, heerlijk wijntje op teras!

We willen graag zwanger worden, maar dit was pas de tweede ronde en we moeten niet te voorbarig zijn! Het komt wel..

Iedereen succes met klussen en voor de mensen die in spanning afwachten, succes hopelijk een positief resultaat!!

Oh ja, voor de zwangeren (die hier nu wat minder aanwezig zijn) geniet ervan!

Groetjes en tot over ruim 2 weken.
    Bianca

13. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    Hee Bianca,
    vervelend dat je toch ongesteld bent geworden maar gelukkig weet je nu wel waar je aan toe bent voor je op vakantie gaat.
    Geniet lekker op vakantie dan komt het vast allemaal goed!

Hier nog geen veranderingen, de hoofdpijn is weg de buikpijn ook dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik kan nog wel 2 weken wachten met testen liever dat dan telkens een negatief resultaat dat heb ik gehad voor ik mn zoontje kreeg en dat vond ik zo vervelend dus ik wacht gewoon vrolijk af. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn en ga rustig door met klussen en dan zien we wel wat er gebeurt.

Nogmaals een heel fijne vakantie!

14. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    @ Bianca
    Jammer dat de duiveltjes gekomen zijn.
    Fijne vakantie :)

15. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    Fijne vakantie Bianc! En geniet maar extra van de franse wijn ;)

@Sandra: het kan nog alle kanten op dus! Hier een beetje hetzelfde. Snap niks van mijn cyclus deze maand, weet niet eens of ik mijn ei wel gehad heb... Ik ga me aan mijn banner houden denk ik en pas 19 augustus testen, als ik niet eerder ongi word tenminste!

Straks lekker naar het strand...jullie nog leuke plannen? Of moet iedereen hard aan de slag? Ook niet verkeerd zolang er maar airco is...

16. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    @Chelleke: Zie dat jouw NOD voor de deur staat, heb jij al besloten wanneer je gaat testen?

17. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Neu, ik test nooit zo snel.
    Heb ik bij Damian ook niet gedaan.

Maar ik vind de 8e wel leuk om te testen mocht ik zwanger zijn.
    Damian zijn test was 8 sept.
    Maarja is zo zonde van mijn test hè :D

Ik voel niks wat op een zwangerschap kan lijken.
    Vorige maand had ik dat wel, rug/bekkenpijn, buikpijn, hoofdpijn en misselijk, (voor Daiman nooit gehad) maar was niks aan de hand.
    Bij Damian waren mijn (.)(.) gegroeid en mijn reuk was sterk verder ook niks.
    Nu heb ik dat niet.
    Dus ik denk niet dat er al iets aan het groeien is in mij :(
    Maar we wachten geduldig (liar) af ;)

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahaha ja, dat woordje 'geduld', dat zouden ze eigenlijk moeten censureren hier :D

Maar ik wacht ook nog vól geduld hihi. Ik had bij Julian precies een week voor NOD de eerste verschijnselen, snel vol, boertjes laten,ijzersmaak. Dus dat zal dan zaterdag worden, kom maar op met die kwaaltjes!

19. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    Ik had achteraf bij mijn vorige zwangerschap ook onwijs grote (.)(.) een paar dagen voor NOD. Stomme was dat ik er op dat moment helemaal niet mee bezig was, hoe anders dan nu...Nu probeer ik overal iets in te zien....

20. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ja inderdaad, kom maar kom maar kom maar :D

Ja rottig is dat dan hè ;)
    Nu ben ik een klein beetje zenuwachtig vorige maand met die klachten had ik het niet meer. :)

Deel Deze Pagina