Ik vind het overigens ook echt wel een beetje verdrietig om te lezen dat mensen zo redeneren. Zeker gezien het feit dat hier zat vrouwen zijn die zo vreselijk veel moeten doorstaan om een kindje te krijgen. Mijzelf reken ik daar niet toe, want ondanks dat we in de mmm zitten heb ik binnen relatief korte tijd een zoon mogen verwelkomen en zijn we nu pas weer een half jaar actief bezig voor een tweede. Bovendien vind ik ook dat bij vrouwen die niet in de mmm zitten, de wens natuurlijk even groot is en dit best wel als kortzichtig kunnen ervaren. Bah ik snap ook niet waarom ik dit topic telkens weer open maar ik vind dit misselijkmakende topics. Wanneer ik een balansdag wil houden zal ik weer aan dit topic denken. Gatverdamme zeg.
Vooral deze opmerking.. ben jij wel helemaal lekker? Als het bij de bevalling toch een zoontje blijkt te zijn, druk je hem dan terug?
Jeetje. Dat je dus oprecht de keuze wil hebben of je een jongen of een meisje krijgt. Hoe gezegend ben je dan... dat houdt in dat je dus geen idee hebt van hoeveel angst iemand kan hebben om misschien wel nooit zwanger te raken. Een reactie waar je geen hol aan hebt natuurlijk, maar het is wel zo. En hier komt de uitspraak van de dag: wees verdorie blij dat je uberhaubt een kindje mag verwachten! Stelletje ontevreden koeien. Nee niet aardig. Maar dat vind ik jullie ook niet. En met ‘jullie’ bedoel ik diegenen die hier dus serieus op ingaan en dus denken het geslacht van je kindje te kunnen beinvloeden. Bah.
"Jaa ze is geweldig he! Echt zonder haar had ik wederom een zoon gehad!" Ben ik de enige die medelijden heeft met haar 2 zoontjes?! Het klinkt een beetje van "Jezus we zouden er nog zo een bij krijgen"...
Nee hoor. Ik was dat stukje aan het zoeken om te quoten en hetzelfde te schrijven als dat jij nu doet.
Ja.... ik heb daar inderdaad medelijden mee. Vooral omdat ik denk dat een goede moeder het niet in haar hoofd haalt zo’n opmerking te maken. Uit liefde voor haar twee zoons.
Echt om te janken dit. Ik krijg gewoon spontaan een knoop in mijn maag van dit topic. Knet-ter-gek. En zó pijnlijk. Ik ben niet gelovig, maar serieus; dank god op je blote knieën dat je de luxepositie hebt om überhaupt zwanger te mogen worden. Zou er verdorie een 'moord' voor doen. Las gisteren in een topic over een alcoholdrinkende zwangere dame, en nu dit. Gaat lekker. Zieke geesten.
Ik heb ooit een filmpje gezien van hoe een foetus reageert daarop en wat voor 'stress' dit bezorgt. Echt om tranen in je ogen van te krijgen..