zwanger worden van een meisje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lollypop, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lollypop

    lollypop Nieuw lid

    31 mrt 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat er mensen reageren die het ook kunnen begrijpen!

    Voorkeur is niet automatisch afkeer hebben van het tegenovergestelde.

    Zwanger worden is een wonder dat is en blijft zo... Ach ik ben gewoon eerlijk naar mijzelf dat ik een voorkeur heb.
     
  2. Chai

    Chai Niet meer actief

    Nee, en daar is toch ook niks mis mee.
    Hopelijk trek jeje niet teveel aan van de "boze" reacties.

    Het zou leuk zijn als je voorkeur ook zou bepalen wat je krijgt vindje niet.. :p?
     
  3. Flipske

    Flipske Fanatiek lid

    25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Het zou mijn keuze niet zijn om zo bewust bezig te zijn met het geslacht. Maar het verhaal van snel mannelijkzaad en langerlevend vrouwelijkzaad heb ik ook wel eens gehoord. Maar de garantie daarop is volgens mij niet heel hoog en ruilen kan niet.

    Ik denk dat ieder mens dankbaar mag zijn voor de dingen die ze hebben. Maar dat betekend niet dat je niet mag verlangen naar iets anders. Iedereen hier mag dankbaar zijn dat het in Nederland leeft/geboren is, onze wensen zouden heel anders zijn dan wanneer we nu in bijv. Libië leefden.
     
  4. Loesje 29

    Loesje 29 Bekend lid

    28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Wat een catfight meteen, hahah! Ik dacht het al toen ik je onderwerp las...

    Voor mij persoonlijk maakt het me helemaal geen fluit uit, we gaan voor ons eerste kindje en alles is welkom ;) Maar ik begrijp best dat je een voorkeur kunt hebben hoor als je al een kindje hebt. Je beseft heel goed dat het een wonder is dus alle serieuze raad is welkom, ik kan het je helaas niet geven :)
     
  5. BolBuikje34

    BolBuikje34 Niet meer actief

    Ik kan me best voorstellen dat TS graag een meisje wil als ze al een jongen heeft. Ik zou willen dat ik die luxe had. Nu kan ik alleen maar zeggen: oh was ik maar zwanger!
     
  6. Lizzy14

    Lizzy14 Niet meer actief

    Zo gaat het niet? Als het onderwerp je niet aanstaat hoef je niet verder te lezen toch?

    Ik heb op mijn blackberry een app period calendar deluxe. Hierin kan je bijhouden op welke dagen je vruchtbaar bent. Tevens wordt er aangegeven op welke dagen de kans op een jongetje/meisje groter is. Naar ik heb begrepen heb je de dag voor en op je eisprong de meeste kans op een jongetje. Misschien ook iets voor jou? Sowieso een leuke app om alles in bij te houden.

    Ik heb zelf geen voorkeur maar heb altijd gedacht dat ik een jongetje krijg mocht ik zwanger raken. Ik zou dan ook stom verbaasd zijn als iemand me ineens zou vertellen dat we een meisje krijgen :)
     
  7. kaloo

    kaloo Actief lid

    7 mrt 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat sommige mensen moeilijk doen als iemand gewoon eerlijk is!
    ik had bij mijn tweede zwangerschap ook voorkeur voor een jongetje
    maar toen ik hoorde dat het een meisje werdt hield ik niet minder van haar ik hou van alle bij mijn dochters maar ik ben wel eerlijk dat ik het leuk had gevonden als ik ook een jongetje had gehad!

    ik snap ook best dat sommige vrouwen die moeite hebben met kinderen krijgen het geen leuk onderwerp vinden en al lang blij zullen zijn als ze eindelijk zwanger zijn!

    maar wees eerlijk iedereen heeft wel een beetje voorkeur voor een jongen of een meisje want zeg nou zelf ze zijn allebij leuk!

    ps een leuk sommetje voor als je al zwanger bent om te kijken of je een jongen of meisje krijgt:
    48 + de maand waneer je zwanger bent geworden -je leeftijd -1-2-3-4-5-6 tot je 1 getal overhoud als je uitkomt op een even getal dan krijg je een meisje kom je uit op een oneven getal dan wordt het een jongetje (dit is echt voor de lol dus met een vette knipoog bij allebij mijn zwangerschappen klopte dit wel)
     
  8. Happygirl86

    Happygirl86 Fanatiek lid

    14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik wilde ook graag een meisje, niks mis mee hoor! Echter naarmate de zwangerschap 'wist ik steeds meer dat het een jongen zou worden'. Ik voelde dit gewoon. Ik moest wel even aan het idee wennen, maar het is echt een geweldig ventje! En ik ben er heel blij mee.

    Toch blijft de voorkeur en gaan we het binnenkort proberen voor een tweede. Ik ga niks speciaals doen, maar mocht de 2e weer een jongen zijn gaan we het nog 1 keer proberen. Is het ons gegund een meisje te krijgen stoppen we met 2 ;) ik heb het gewoon zo sterk dat ik wil blijven proberen voor een dochter, maar ik ben zelf helemaal gek van roze en staartjes maken en lijkt me geweldig. Maar ja we wachten af, het is gewoon een bijzonder iets en jongen is ook erg leuk :D we zullen wel zien wat de toekomst brengt
     
  9. Evira

    Evira Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Als jij zo goed op de hoogte bent van wat er in de 'echte' wereld speelt, zou je hier nooit zo op reageren....
     
  10. Bri

    Bri Niet meer actief

    En dát vind ik nou mooi geformuleerd.

    Ik kan altijd wel iemand bedenken die in een nóg slechtere situatie zit. Dat betekent toch niet dat ik mijn 'problemen' niet meer als zodanig mag ervaren?
     
  11. winnietje

    winnietje Niet meer actief

    Evira: Ik ken mensen die dit ook zeggen tot dat ze zwanger zijn van meervoudig gehandicapt kind, of een kindje met down. Dan is het opeens allemaal de schuld van de duivel. Ik laat mij verder hier niet over uit.

    Ik heb ook een prachtige zoon en om eerlijk te zijn zou mijn 'voorkeur'voor een 2de ook bij een meisje liggen. Inderdaad ook niet omdat een jongen niet welkom is maar een grote broer en kleine zus lijkt mij wel wat.

    Bij vmijn 1ste zwangerschap wou ik heel erg graag een jongen. Reden?? Kan ik niet uitleggen... Ik kreeg met de 20 weken echo te horen dat het een jongen was. Mijn geluk kon niet op. Bij het maken van een 3d echo zeiden ze tegen mij dat ze zoch waarschijnlijk hadden vergist omdat er niks van een jongen te zien was en er echt een meisje zat. Mijn wereld stond even op mijn kop.Ik begrijp een voorkeur wel en denk dat veel mensen deze hebben, maar alleen niet durven te zeggen

    En ik weet hoe bijzonder het is als je kindje mag krijgen en baal er ook verschrikkelijk van dat mensen zo reageren op voorkeuren.
    Wat als jullie kindje down blijkt te hebben? Ben je er dan nog zo gelukkig mee of overweeg je dan wel een abortus? Ook zo'n kindje is bij mij welkom en helaas zeggen weinig mensen dit!!!
     
  12. carmpiena

    carmpiena Nieuw lid

    31 mrt 2011
    4
    0
    0
    Teacher, Pediatric
    Gelderland
    Waarom misselijk? Het is gewoon een voorkeur... en ze zegt ook 'kleine voorkeur'. Ze is alleen maar heel eerlijk. Al weet iedereen natuurlijk dat uiteindelijk de gezondheid van groter belang is.
    Als ik zwanger zou raken, zou ik stiekem ook een meisje wensen, maar even blij verrast zijn als het wel een jongen zou zijn....
    Ze zeggen ook dat het 'standje' van invloed kan zijn.
    Maar ook ik geloof dat moeder natuur gewoon doet wat ze doet.
     
  13. yvonne41jaar

    yvonne41jaar Actief lid

    5 mrt 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje, wat reacties zeg!ik denk dat veel mensen diep in hun hart wel een voorkeur hebben (ik ook),ik zou het super vinden als ik een meisje op de wereld mag zetten, terwijl mijn vriend graag een jongen ziet komen, waarop wij dan beiden lachen, en tegelijkertijd zeggen, ach, wat maakt het uit, gelukkig zullen we ermee zijn en een van de twee zal het worden, en als ouders zullen we ongelooflijk veel van het kindje gaan houden.
    een meisje zou leuk zijn ........ik zie alleen maar leuke meisjes kleren, weet leuke namen te bedenken, maar het aller belangrijkste: een gezond kindje krijgen!
     
  14. Evira

    Evira Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Mensen, ik heb helemaal niks vreemds willen zeggen over God hoor. Is toch gewoon een uitdrukking? Ik weet niet eens of ik wel in God geloof. Maar voor mij maak je met bidden net zo veel kans om het geslacht te beïnvloeden, dan met wat anders haha. Ik denk dat het meer een kunst is om tevreden te zijn met wat je allemaal wél krijgt, dan altijd maar meer/anders te willen.
     
  15. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik snap ts wel eigenlijk... we zijn nu in de eerste ronde voor ons derde wondertje en het lijkt mij eerlijk is eerlijk wel erg leuk als dat een meisje mag worden... na 2 HEERLIJKE mannetjes! maar als het toch een jochie wordt, vind ik dat ook geweldig, we hopen op een gezond kindje.
     
  16. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    ;) Was te verwachten, natuurlijk, dat dit weer zo'n topic zou worden....

    @ TS: ik hoop dat je wat hebt aan de tips die je al hebt gekregen! Over voorkeur: ik ken het gevoel, al kwam mijn voorkeur pas toen ik al zwanger was, maar dat verandert niets aan het gevoel. Je mag het alleen niet hardop zeggen ;) Succes met klussen! Ik hoop dat je snel zwanger mag raken! :)
     
  17. Lizzy14

    Lizzy14 Niet meer actief

    Mijn lief smste mij gisteravond:
    "Ik denk aan jou, *onze jongensnaam* en onze vakantie en word daar zo blij van"

    Hij heeft dus ook een duidelijke voorkeur. En ik ben nog niet eens zwanger... :D
    Ik vind ook dat dat mag en moet kunnen. Ik weet namelijk zeker dat als we ooit een meisje mogen verwachten we er net zo gelukkig mee en dankbaar voor zullen zijn en er alles voor zullen doen om haar een prachtig leven te geven.
    Daar gaat het uiteindelijk allemaal om toch?
     
  18. rianne19

    rianne19 Fanatiek lid

    15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zo raar dat andere mensen wel meer een voorkeur hebben.
    Ik moet zeggen dat ik dat bij de zwangerschap van mijn dochter totaal niet had. Het lijkt me allemaal leuk!
    - Gemengd gezin
    - Meiden gezin
    - Jongens gezin
    Het maakt toch niet uit wat je probeert..je krijgt wat je toekomt!
     
  19. wasmachine

    wasmachine Niet meer actief

    Dit forum gaat toch over zwangerschap? Niet over wie er allemaal geen mening mogen hebben omdat er een klein groepje onvruchtbare vrouwen rondloopt? Als je nergens tegen kan, blijf dan in je eigen forumgedeelte.
     
  20. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik ken het gevoel goed, heb al een jongen hoop nu op een meisje, maar mijn gevoel zegt dat we weer een jongen krijgen.
    Het heeft idd met voorkeur te maken, niet met afkeur.

    Het is absoluut een luxe probleem, maar dat neemt niet weg dat die gevoelens heel sterk kunnen zijn, en waarom zou je dan niet proberen er invloed op uit te oefenen?

    En idd, als er mensen zijn die er niet tegenkunnen, lees dit dat niet. Wij brengem altijd begrip op voor vrouwen die moeilijk zwanger raken, maar een beetje begrip de andere kant op mag ook toch?
     

Deel Deze Pagina