Dag na eisprong geklust, kan ik zwanger zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Talitha15, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talitha15

    Talitha15 Actief lid

    2 mei 2007
    238
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik heb een dochtertje van inmiddels 3 en wij willen voor een 2e gaan. Mijn dochtertje is op 1e kerstdag geboren en ik wilde deze maand overslaan, omdat ik anders op 23 december uitgerekend ben. Volgens de calculator heb ik mijn eisprong op 2 april gehad en de dag erna hebben we geklust zonder erbij na te denken (zoals het hoort dus). Alleen daarna bedacht ik ineens dat het wel vlak na mijn beoogde eisprong was. Zijn er meiden die zwanger zijn geworden, terwijl hun eisprong de dag ervoor was?

    Bedankt alvast!
     
  2. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hmm ik denk dat het wel kan hoor... je weet tenslotte niet precies wanneer je ei is geweest (alleen op basis van de calculator denk je de 2e) maar het kan bijvoorbeeld in de nacht van 2 op 3 zijn geweest en een eitje kan tot 12 uur overleven volgens mij... dan zou je dus nog een kansje maken....
     
  3. Talitha15

    Talitha15 Actief lid

    2 mei 2007
    238
    0
    0
    Eigenlijk willen we het juist deze maand niet, maar goed: Als het zo is, dan is het zo! :D
     
  4. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Inderdaad. Je kunt niet helemaal van zo'n calculator uitgaan. Je ei kan juist veel eerder of later komen. Een calculator kan immers niet in je lichaam kijken. Het geeft slechts weer wanneer je eisprong bij een bepaalde cyclus plaats zou kunnen vinden.

    Als je precies wilt weten wanneer je ei in aantocht is, kun je beter ovulatietestjes gebruiken. Die zijn betrouwbaarder dan een calculator.

    Conclusie.....je kunt inderdaad zwanger zijn.
     
  5. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Wij hebben in januari 1 keer geklust, de dag na de eisprong en was zwanger.
     

Deel Deze Pagina