Zwanger worden van eerste kindje - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door GabrielaH, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw
    Ik had vandaag mijn volgende follikelmeting.
    Helaas opnieuw geen grotere follikel te zien. Ze zeiden nu officieel dat de medicatie niet het gewenste effect had. Daarbij hebben ze ook vocht in mijn baarmoeder gevonden. Dat zagen ze als problematisch en zou niet mogen. Geen idee wat de reden is. Vorige keer had ik het ook, maar toen vertelde ze me dat het kan omdat ik mijn menstruatie toen nog had. Nu zou het toch weggetrokken moeten zijn.
    Iemand hier ervaring mee?
     
  2. Michje

    Michje Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.912
    2.099
    113
    Vrouw
    Zo, ik laat ook weer eens wat van me horen. Wel meegelezen, maar geen tijd gehad om te reageren. Uiteraard wel wat dingen onthouden.

    Allereerst welkom aan de nieuwe dames!

    @MissRx Een dikke knuffel voor jou, wat heftig en verdrietig. Wat zou het fijn zijn als je lichaam het zelf kan oplossen. Ik duim voor je!

    @Newbie123 Wat vervelend dat de medicatie niet doet wat je hoopte... En al helemaal dat er vandaar nog steeds geen groei is. Hoop dat je eitje zich alsnog snel meldt. Kunnen ze de medicatie ophogen volgende ronde? Of heeft dat geen zin?

    @Puttertje Oh nee, dat is niet wat je wil zien zo vlak na je positieve test... Ik hoop zo voor je dat je kleintje vasthoudt en je een mooie oploop blijft houden!

    Ik zit vandaag op CD12 en gebruik voor de eerste keer ovulatietesten. Was leuk geweest als daar al wat oploop in te zien was, maar tot nu toe blijven de streepjes heel licht. Ben benieuwd of en wanneer ik mijn piek vind!
     
  3. Mieees

    Mieees Bekend lid

    29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Wat shit dat de medicatie niet aanslaat. Gaan ze dit de volgende ronde ophogen? Ik heb hier verder geen verstand van. Zag dat je een topic had geopend ook, ik hoop dat iemand je kan helpen!
     
  4. Mieees

    Mieees Bekend lid

    29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Spannend zo'n eerste keer ovulatietesten, dan weet je nog helemaal niet hoe je lichaam doet. Hopelijk vind je gewoon je piek deze week! Bij mij lopen ze altijd ineens 2 dagen voor de eisprong op.
     
    Michje vindt dit leuk.
  5. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw
    @Michje spannend met de ovulatietesten! Dan krijg je meteen een beter zicht op je cyclus. Hopelijk vind je snel je ei! :thumup:

    Ik weet niet goed wat er staat te wachten. Normaal kan de medicatie nog 2 maal verhoogd worden. Dus op zich een makkelijke zaak lijkt me. Even een dupaston kuur en opnieuw beginnen met hogere dosis. Maar anderzijds denk ik dat het gecompliceerder is. Want de gynaecoloog zei iets van dat het vocht in de baarmoeder zou kunnen komen door de medicatie.
    De ‘normale’ communicatie van het ziekenhuis verloopt via de App en krijg je rond de middag een berichtje. Ik zit nu al heel de dag in spanning te wachten en nog geen bericht of telefoon gehad. dus ik vrees dat dat niet veel goeds voorspeld.

    @Mieees ik heb het hier even uitgelegd van de verhoging.
     
  6. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw
    Ik heb net zelf even gebeld. Ik ben nadien dan ook meteen weer in mijn bed gekropen om een potje te janken.

    Ze laten me weer wachten tot vrijdag (dan CD 20) Teleurstelling 20389182. :(

    Vocht kan nog normaal zijn en wegtrekken aangezien in nog steeds aan het begin van mijn cyclus zit volgens mijn bloedwaarden. Dus hopelijk gebeurd dat.
     
    Milou94 vindt dit leuk.
  7. MissRx

    MissRx Actief lid

    22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Pff wat een geduld moet je hebben. Zo vreselijk..
    Uiteindelijk is dit het allemaal waard als je binnekort zwanger mag worden, maar soms is het zo moeilijk om je te blijven vasthouden aan je doel als je zo vaak teleur wordt gesteld.
    Ik leef met je mee ❤.
     
  8. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw
    Op momenten als deze vraag ik me echt oprecht af of het wel ooit zal gebeuren. :(
     
  9. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    jeetje, wat rot weer. Dikke knuffel ♥️
     
    Newbie123 vindt dit leuk.
  10. AZL

    AZL Lid

    7 feb 2022
    94
    69
    18
    Vrouw
    Lieve meiden,
    Een tijdje afwezig geweest. Ik zit alles even rustig terug te lezen, zal later reageren:).
    De reden waarom ik wat afwezig was is, omdat ik zwanger ben :). 12 weken om precies te zijn. Afgelopen 8 weken waren behoorlijk pittig omdat ik extreem misselijk ben. Ik hoop dat het in de komende weken wat beter gaat. Ik heb in iedergeval wel weer de energie om iets meer te doen, behalve slapen en werken :)
     
    Minkx, Mieees, Dutchgirl1991 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. AZL

    AZL Lid

    7 feb 2022
    94
    69
    18
    Vrouw
    Och! wat ontzettend verdrietig dat het niet aanslaat, ik hoop echt voor je dat je snel duidelijkheid krijgt!
     
    Newbie123 vindt dit leuk.
  12. Donna1993

    Donna1993 Bekend lid

    19 okt 2021
    698
    750
    93
    Vrouw
    Je zal vast ooit zwanger worden! misschien juist met de kennis van nu en een beetje hulp erbij (L). Hoe rot je je ook voelt probeer de draad weer op te pakken, ookal weet ik dat dit verrekte moeilijk kan zijn soms.

    Dikke knuffel!
     
    Newbie123 vindt dit leuk.
  13. Donna1993

    Donna1993 Bekend lid

    19 okt 2021
    698
    750
    93
    Vrouw
  14. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.552
    3.019
    113
    Vrouw
    @Mieees, hey meid hier gaat het goed God zijdank!! Het is echt wat met een kleintje :oops:!!
    Het is elke keer af vragen of hij wel goed op temperatuur is, of hij zich op z'n gemak voelt, of hij nou krampjes heeft, honger heeft of dat hij gewoon even wilt knuffelen en in m'n armen in slaap vallen .. maar het komt wel, wij hebben gelukkig de tijd om elkaar goed te leren kennen!!
     
  15. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.552
    3.019
    113
    Vrouw
    @Newbie123 hele dikke knuffel lieve meid!! ❤

    @Michje spannend de eerste keer met ovutesten.. hmm over het algemeen is het oké, een lichte test op CD12 , het kan in 1 keer knallen!! En het hoeft niet echt dat de eisprong precies op CD14 plaats vindt.. ik hoop dat je geen late eisprong hebt!, zo krijg je ook meer vertrouwen in je lichaam ( ookal is het elke maand dan anders..)

    @AZL Gefeliciteerd meid!! Gelukkig voel je je nu wat beter!! Hopelijk kan je lekker verder genieten van je zwangerschap!!
     
    Michje en Newbie123 vinden dit leuk.
  16. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.207
    1.703
    113
    Vrouw
    Dankjewel dames!
    Toch weer even iets op te verwerken. Ik hoop me snel terug wat beter te voelen.
     
  17. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Van ♥️E gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
     
  18. Dutchgirl1991

    Dutchgirl1991 Fanatiek lid

    4 jun 2021
    1.542
    1.488
    113
    Vrouw
    Lief! Dankjewel. Ben heel benieuwd ook en ook wel nerveus.
     
  19. Bella2021

    Bella2021 Actief lid

    30 dec 2021
    323
    417
    63
    Vrouw
    Tuurlijk lukt het wel, ookal snap ik dat je hierdoor de moed een beetje verliest.
    Ik weet zeker dat het allemaal goed komt, probeer toch de moed een beetje te houden.
     
  20. Mieees

    Mieees Bekend lid

    29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Wat een geduld heb je inderdaad nodig, pff. Zo'n eerste maand is het natuurlijk even kijken hoe je lichaam reageert op alles en even uitzoeken wat werkt. Hopelijk is dat komende maanden soepeler. Niet de hoop verliezen hoor! Jouw baby komt er ook!
     

Deel Deze Pagina