Zwanger worden van eerste kindje - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door GabrielaH, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Ik vind het mooi dat je dit vertelt. Dat het niet altijd roze geur en maneschijn is. Wat merk jij qua mentaal en je hormonen?

DZ91 vindt dit leuk.
  2. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Ja dit ga ik soieso hebben. Poh... na het overgeven brandde mijn slokdarm al weg.. haha. Ik weet dat me zus het ook heel erg had dus ik zal wel volgen. Het schijnt wel bewezen te zijn met dat haar verhaal.. bij me zus klopte het trouwens volledig die had zo ontzettend veel last en 2 kids met enorme bos haar haha.

3. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Ja, toen ik de 4d echo had hadden ze tegen mij gezegd dat hij al wat haar heeft en toen vroeg ze mij of ik last had van brandend maag zuur en dat het dus blijkbaar mee te maken heeft!
    Nou dan gaat m'n Little Nugget met behoorlijk wat haar geboren worden, want jeetje :oops:

DZ91 vindt dit leuk.
  4. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Mijn wens was zo groot dat ik er veel voor heb moeten doen en doorstaan (zie onderschrift). Op het moment van positieve test heel blij maar durfde niet blij te zijn want ja.. is het niet te mooi om waar te zijn en gaat het niet alsnog mis? Bang om zeer gehecht te raken.. al ben je dat al vanaf je een positieve test in handen hebt hoor.. ben ik van mening. Op dat moment is het gewoon; ik ben mama.
    Ik denk dat ik door de angst het te kunnen verliezen enorm somber werd. Het besef oké.. zwanger zijn is helemaal niet zo leuk is ook even een binnenkomer als je al die tijd niet anders wilde dan zwanger zijn. Het gevoel; vrouwen doen er alles voor -net als ik- en nu vind ik het opeens zwaar om zwanger te zijn!? Later ging ik nadenken zal ik wel een goede mama worden, aangezien ik nu zo voorzichtig probeer te doen om me eraan te hechten. Nouja.. hormonaal ging er vanalles door me hoofd. Dan die bloedingen soms en dan denken; zie je wel.. ik ga het kindje verliezen. Toen begon de misselijkheid.. oké 1 dag is al vervelend maar toen bleek het zo lang aan te houden en dan ook echt continu.... ik werd gewoon zo hopeloos ervan, alleen maar op bed.. totaal niet blij zijn met het zwanger zijn. Hoe egoïstisch ik me voelde om zo te denken.. voelde me echt ondankbaar. Zelfs door me gedachte gegaan als dit mis gaat dan weet ik niet of ik dit alles weer opnieuw wil ervaren. Ja heftig.. hoe erg je hoofd een loopje met je neemt. Geloof me, ik ben gezegend met een wondertje in me buik.. ik zou kapot gaan van verdriet als het mis gaat.. ik ben enorm gehecht vanaf het eerste moment! Alle gedachte die soms door mijn hoofd gaan is zeker hormonaal en ik slik al jaren antidepressiva, die misschien in werking wat afnemen. Ik merk nu ik weer een echo heb gehad, nu even niet meer misselijk ben, weer zo blij ben met zwanger zijn. Ach, ups en downs.. en klagen als zwangere mag van tijd tot tijd, het heeft niks te maken met de liefde voor je kindje.

Neanay, marijtje85, DBoer en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.141
    2.495
    113
    Vrouw
    Dit was de second opinion nog niet. :rolleyes:
    Was de gewone opvolg afspraak van het ziekenhuis waar ik al liep voor onderzoeken en die me vorige week zeiden dat ik natuurlijk zwanger zou kunnen geraken.

Morgen heb ik de second opinion. Ik ga er wel naartoe want ik heb toch een beetje mijn twijfels gekregen bij de manier van werken van het ziekenhuis.

6. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Oh sorry meid ik liep een paar dagen voor in mijn hoofd !! Maar idd ook goed dat je toch naar de afspraak van morgen gaat!
    Hopelijk voel je je daar wat meer vertrouwd in de manier van werken en misschien krijg je zelfs iets meer duidelijkheid? Je weet het maar nooit!

7. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Ooh zo herkenbaar meis! Ik ben eerlijk gezegd ongeveer 12 weken niet blij geweest dat ik zwanger ben.. alleen maar ellende. En dat terwijl ik wanhooopig was om zwanger te worden.
    Deze gevoelens mogen er ook zijn!
    Hoe gaat het nu met je misselijkheid? Of heb ik dat gemist?

DZ91 vindt dit leuk.
  8. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.141
    2.495
    113
    Vrouw
    Geen probleem hoor! ;)
    Ja ik hoop nog wat meer duidelijkheid te krijgen van de hormoonbalans en acné en wie weet meer ik nog nieuwe dingen. :)

9. Dutchgirl1991

Dutchgirl1991 Fanatiek lid

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Ik vind jullie mooie oprechte mensen om het gewoon zo eerlijk en puur te delen :)

Neanay, DBoer, DZ91 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.947
    3.091
    113
    Vrouw
    thanks voor de tip!! Ik hoop het ook echt

11. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Jij ook hetzelfde lieverd :oops:

Dutchgirl1991 vindt dit leuk.
  12. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.947
    3.091
    113
    Vrouw
    dan kom ik dus weer bij de vraag heb je dan niet te kort van een hormoon om daadwerkelijk een eisprong in gang te zetten? Is toch bijzonder dit?? Wel fijn dat ze bezig zijn om wat te ondernemen

13. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Ja ik kreeg inderdaad nog mee dat jij ook echt ff zwaar had in de zwangerschap. Ik heb nu 2 hele goede dagen gehad, nauwelijks misselijk. Daar geniet ik maar van, hopelijk blijft dit zo hahaha. Wel goed om te lezen dat je dan blijkbaar na de 12 weken wel meer ben gaan genieten? ❤

14. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.947
    3.091
    113
    Vrouw
    Wat een mooie oprechte verhalen heb ik net gelezen! Dank jullie wel @GabrielaH en @DZ91! Ik hoop ook oprecht dat mijn misselijkheid straks beter wordt met die medicatie want op dit moment kan ik gewoon niet echt genieten :eek:.

15. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    #315 DZ91, 15 feb 2022
    Laatst bewerkt: 15 feb 2022
    Denk dat het goed is om te weten dat deze gevoelens dus vaak voor komt onder de zwangere, daarom deel ik het ook maar.. ik ben namelijk echt gaan googlen of het wel normaal was wat ik voelde (qua mentale gedeelte). Ik hoop ook dat de medicatie je helpt en dat het van korte duur is dat je er last van hebt. Wees lief voor jezelf.. misschien helpt het je om evergreen koekjes bij je bed te houden en als je misselijkheid erger word je horizontaal wat ervan eet.. en voor je op staat even een halfuurtje wacht na het eten ervan? Mij hielp het af en toe. Voorderest heb ik alleen maar geprobeerd om te slapen om aan het gevoel te ontkomen :oops:

DBoer en Dutchgirl1991 vinden dit leuk.
  16. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.947
    3.091
    113
    Vrouw
    je hebt het ook echt mooi en heel puur omschreven en ook ik herken mij in de punten die je schrijft. Oh dat is een goede tip dat ga ik nog proberen! Probeer nu ook elke keer te zorgen dat ik wat gegeten heb voor ik naar bed ga. Dat 24 uur misselijk zijn sloopt je echt…

DZ91 vindt dit leuk.
  17. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.141
    2.495
    113
    Vrouw
    Ja vandaar dat ik mijn second opinion wil laten doorgaan. Dat moet toch van ergens komen net zoals de acne enzovoort… ik hoop dat de andere fertiliteitsarts daar wel antwoord op kan geven.
    De oestradiol was nu wel aan de lage kant.

Nino12 vindt dit leuk.
  18. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Ja het is slopend helaas! Inderdaad elke keer blijven eten zo lang dat nog gaat om de misselijkheid iets te laten zakken, ookal gaat het vaak tegen je gevoel in haha. Het kan ook op een punt komen dat dat ook niet meer helpt maar het kan soms eventjes verlichten. Hoop zo dat de medicatie z'n werk gaat doen! Sterkte meis.

Nino12 vindt dit leuk.
  19. Nurazvita

Nurazvita Actief lid

21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw
    Ik ben hier ook bang voor. Ik ben zo'n piekeraar wat dat betreft, en dingen worden altijd groot in mijn hoofd. Ik zal denk ik heel erg veel moeten ventileren, gelukkig heb ik daarvoor mensen genoeg om me heen (en dit forum :) )

Neanay vindt dit leuk.
  20. Nurazvita

Nurazvita Actief lid

21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw
    Geen idee of het bij zwangerschapsmisselijkheid ook helpt, of je het überhaupt weg krijgt, maar een beproefd middel tegen misselijkheid is warme melk met honing, gember en nootmuskaat. Je mag er ook kaneel bij door doen.

Nino12 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina