Ah wat lief @Ploop Ik ben nog niet bevallen maar sluit me er helemaal bij aan. Hoop dat het bij jullie straks toch eindelijk gaat lukken lieve meiden!
Ah nee hè, wat balen. Gelukkig kan je wel snel terecht voor de HSG, hopelijk valt dat allemaal mee qua pijn.
Ik heb weer wat gek voor. Ik heb sinds vanmiddag (gisteren avond ook even) een loopneus en tranende brandende ogen. Heb toch maar even een COVID test gedaan, die was negatief. Omdat ik toch ook wat warm aanviel even mijn temperatuur genomen die is 37,4… normaal na mijn ovulatie zit die rond 36,9 Max.
@Donna1993 Ik ben benieuwd naar je ervaring met HSG. Ik denk dat, als ik over 3 maanden nog niet zwanger ben, ik dat ook ga krijgen
Hahah nee, ik durf niet! Wacht liever op bloed ik kan een negatieve test niet aan. Vind het al zo vervelend dat het ziekenhuis een bloedname doet op mijn NOD ipv te wachten op men menstruatie.
Door de mk durf ik niet zeker te zeggen wanneer deze is. Hoewel ik nu steeds meer denk zou ik zwanger zijn ? Overheerst die angst ook weer
Van de week vertelde ik dat onze zwangerschapskansen geschat worden op 34 procent. Toen vroegen sommigen van jullie zich af waar dit op gebaseerd is. Nu zag ik onderstaand stukje tekst op thuisarts.nl. Ik vind 34 procent plotseling niet meer zo positief… (in mijn geval gaat het dus om de gynaecoloog ipv huisarts). Je huisarts kan inschatten hoe groot de kans is dat je zwanger wordt in het komende jaar. Je huisarts kijkt hiervoor in een tabel. Jouw leeftijd en de kwaliteit van het zaad van je partner bepalen samen hoe groot die kans ongeveer is. Is jullie kans groter dan 40 procent? Dat betekent dat meer dan 4 van de 10 vrouwen zoals jij een jaar later zwanger zijn. Huisartsen en gynaecologen raden je dan aan om de komende 6 maanden tot 1 jaar regelmatig te blijven vrijen. Wacht af of je zwanger wordt. Is jullie kans kleiner dan 30 procent? Dat betekent dat minder dan 3 van de vrouwen zoals jij een jaar later zwanger zijn. Dan kun je als je wilt naar de gynaecoloog gaan voor verder onderzoek. Je kunt ook doorgaan met regelmatig vrijen. Zit de kans ertussen in? Dan bespreekt de huisarts met je wat die aanraadt.
Was die 34% wat ze zeiden de kans per maand of de kans dat je binnen een jaar zwanger kan worden? Want ik geval van het laatste snap ik dat dat helemaal niet zo positief klinkt.
Dat zei de gynaecoloog niet duidelijk… Hij zei alleen ik heb een berekening gemaakt en jullie kansen worden geschat op 34 procent, dus ik gok dat dit de kans is dat ik binnen een jaar (binnen het tweede jaar dus eigenlijk) zwanger raak, en niet per maand.
Oh ja zo ken ik het wel. Wij kregen na de onderzoeken te horen dat we nog een mooie kans maken en dat ze dus niet meteen iets wilde doen. Als compromis gingen ze een cyclus opvolgen. Toen hebben we een second opinion genomen en die vrouw zei dat het ziekenhuis waar we geweest waren dus geen koppels helpt die meer dan 30% kans hebben ookal is het 31% en dat ze niet eens was met de redenatie. uiteindelijk bleek dan dat mijn kans mogelijks 0% was en zijn ze toch van start gegaan. maar daarin snap ik dat je niet zo tevreden bent met de 34%
Wij hebben die kansberekening inderdaad toen ook gekregen. Maar dan bij de huisarts n.a.v -leeftijden (partner en mij) -zaadonderzoek - geen antistoffen voor Chlamydia Onze kansberekening d.m v grafieken die de huisarts gebruikt kwam op 43% kans binnen een jaar zwanger te worden. Dit is bijna al een halfjaar geleden.. dus ik moet zeggen dat ik helemaal niet zo geloof in kansberekeningen hiermee en door de tegenslag die er elke maand is.
@Neanay Je kan er nog voor kiezen om een HSG in te plannen dit "verhoogd" wel de kans wat meer om in verwachting te raken na het doorspoelen van de baarmoeder en eileiders. Dit is nu nog de optie die wij nemen. En anders gaan we in oktober terug om te starten met het traject voor IUI zoals is besproken.
Ik vind hun kans berekeningen ook heel gek… Dus een normaal persoon heeft toch een 90 à 100% kans om binnen een jaar zwanger te worden. Dus de gekende 20% kans per maand. Als je nog maar 30 à 40 procent kans hebt wil ik niet weten hoe laat het slagingspercentage een per maand is.
Ja precies dat!! Maar mijn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken en dat alles goed komt ik wacht wel ‘rustig’ af haha.
Ja dat inderdaad.. Ze zeggen daarmee dat in 1 jaar tijd 80% zwanger raakt. En dat dit in het 2e jaar verhoogd is naar 90% binnen het jaar zwanger te worden. Ik denk dan maar op wie is dit gebasseerd? Want er kan wel of geen een oorzaak zijn waarom het uitblijft dus hoezo heb je dan evengoed 90% kans. Ik denk dat het gewoon echt een kwestie van hulp en/of geluk moet zijn. Daar zijn geen berekeningen voor.
Vandaag NOD, geen bloed, maar dit aan testen. Bovenste is First Response (vergelijkbaar met Predictor geloof ik, ik zit in Londen), onderste Easy@home. Ik vrees een herhaling van vorige maand. Iemand opperde of ik misschien een tweede ovulatiepiek heb gehad, maar ik heb niet doorgetest. En zie ook niet echt oploop...