Waarom kan zelfs in een traject een cyclus eens niet normaal gaan?! vanochtend follikelmeting gehad allemaal goed: follikel van 22mm, baarmoederslijmvlies ook mooi dik. Dus klaar voor de Ovitrel te zetten als de bloedonderzoeken ook goed zijn. In de namiddag kreeg ik een appje. Je ovulatie is al in actie geschoten. Ovitrel is niet nodig en je mag op 18/8 voor een zwangerschapstest (bloedname) komen. Het ziekenhuis laat je pas op 15 DPO komen. Als ik dan 18/8 15 DPO ben, dan zou ik gisteren mijn ovulatie al gehad hebben. We hebben gisteren avond pas seks gehad. Standaard van het ziekenhuis is om de dag voor de ovulatie seks te hebben, dus dan ga ik ook weer twijfelen en is het weer niet optimaal. zo vreemd dat ze het dan niet op de echo zagen.
@DBoer ik had ergens gelezen dat je de streepjes niet altijd kunt vertrouwen en dat ze maar tot op een gegeven moment een oploop geven. De enige goede manier om zelf een oploop te controleren is dan de CB weken indicatie. Elke zwangerschap is ook anders. Dus je kan het eigenlijk niet echt vergelijken. Maar ik vind ook zeker je testen van nu echte knallers hoor.
Daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Het is gewoon de combinatie van alles en gewoon een sterk gevoel dat zegt dat het niet goed zit. De vorige zwangerschap kreeg ik dat vanaf 6 weken, en achteraf bleek dat ook het moment te zijn geweest dat het vruchtje stopte met groeien. Is het nu weer een terecht instinctief voorgevoel, of puur de angst dat het voorgevoel de vorige keer bleek te kloppen en dat ik daar nu heel negatief van wordt? Geen idee, beide zou kunnen, de tijd zal het moeten gaan leren. Wat vreemd van jouw cyclus weer zeg! Als ze het follikel vanochtend op de echo nog zagen kan hij toch nog niet gesprongen zijn geweest? Dan lijkt het me dat jullie nog prima optijd zijn geweest, hopelijk wel in ieder geval!
Dankje voor je bemoedigde worden. Ik denk ook oprecht dat jij niet druk moet maken, ik denk dat alles goed zit. Maar ik snap hoe moeilijk dit is, ik leef me je mee
@DBoer vraagje, hoe krijg je lilypie in je handtekening? Moet je die dan iedere dag updaten? Ik heb wel de app
Ja dat weet je natuurlijk niet of het een correct buikgevoel is of gewoon van de angst komt. Hoe dan ook ga je er zelf niets aan kunnen veranderen en is het afwachten. Al kan ik me inbeelden dat dat niet makkelijk is. zo vreemd. Vorige keer hadden ze op de echo gezien dat ik recent een eisprong had gehad dan zagen ze al het vocht. Dat hadden ze nu niet gezegd. Maar in ieder geval als mijn eitje vanochtend nog niet gesprongen was dan gebeurd de bloedname veel te vroeg want ik heb altijd een LF van 15 dagen.
Hmm wat apart! Gelukkig hebben jullie er gisteravond nog wel gebruik van gemaakt. We lopen dan wel precies gelijk, allebei vandaag 1 dpo
Ik snap wel dat je zenuwachtig bent, maar je strepen zien er volgens mij heel goed uit (al heb ik daar helaas geen ervaring mee). Misschien ben je extra zenuwachtig vanwege je eerdere miskraam? Ik ga in ieder geval voor je duimen dat alles goed gaat!
@DBoer na een bepaalde tijd hebben streepjes testen geen zin meer en krijg je het "hook" effect. Hcg is dan door zo'n test niet meer te meten. Je zou een digitale kunnen doen, of nog beter: niet meer testen.. maar snap dat dat makkelijker gezegd is als gedaan helaas.
Je hebt ook helemaal gelijk. Niet doortesten is zo veel beter, maar ook zo lastig. Ik hoopte gewoon zo om eindelijk een 'dye stealer' te hebben zoals ik dat de vorige keer ook had en ik anderen ook zie hebben, puur om weer wat hoop te krijgen omdat ik zo'n naar voorgevoel heb over deze zwangerschap. maar uiteindelijk is het afgaan op testen ook niet volledig betrouwbaar natuurlijk. Als we volgende week weer terug komen van vakantie en ik nog niet ben gaan bloeden ga ik nog een digitale met wekenindicator doen, die heb ik thuis nog liggen. Voor nu ga ik heeel erg mijn best doen het los proberen te laten en nog een beetje te genieten van de vakantie, hoe lastig ik het ook vind. Heb er uiteindelijk gewoon echt geen invloed op!
Succes met deze spanning meid! Probeer wat te genieten samen op je vakantie. Hopelijk kan je het wat los laten, hoe moeilijk dat ook is!
Irritant zeg dat het niet doet wat je wil! Qua timing zou je dan wel net juist goed gezeten kunnen hebben toch? Laten we daar maar vanuit gaan
Ik heb na 8 dpo niet eens meer getest, heb geen hoop meer en temperatuur is al lager, dus ik verwacht dat mijn menstruatie snel doorbreekt. Ronde 13 aka IVF ronde 1 dan maar..
Probeer in ieder geval nog een beetje te genieten van je vakantie, al is dat lastig. Blijf goede hoop houden, dat er gewoon een klein mensje in je buik groeit. Ik duim heel hard voor je mee dat alles gewoon goed is en je je nu druk maakt voor niks. Dikke knuffel
Zwanger worden van eerste kindje - Lijst ♡ Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. Ben je nieuw en bezig zwanger te worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs. Zo blijft dit vooral een 'zwanger worden club'. De meiden in deze lijst die al zwanger zijn, kletsten al wat langer mee en we blijven elkaar volgen. NOD: Chocoladekoekjes - 26 jaar - ronde 6 - 28 juli Mieees - 29 jaar - ronde 12 - 7 augustus Minkx - 31 jaar - ronde 9 - 9 augustus Michje - 31 jaar - ronde 7 - 15 augustus Milou94 - 28 jaar - ronde 11 - 16 augustus Donna1993 - 28 jaar - ronde 16 - 16 augustus Neanay - 26 jaar - ronde 16 - 18 augustus Newbie123 - 28 jaar - ronde 13 (ronde 3 letrozol)- 19 augustus Bloemkooltje - 28 jaar - ronde 10 - 19 augustus Zonnetje93 - 28 jaar - ronde 6 - 24 augustus Lieke 2022 - 29 jaar - ronde 11 - 28 augustus NOD (nog) onbekend: AZL - 32 jaar - ronde 3 MissRx - 25 jaar - ronde 8 (ronde 1 na ZOL) Fay - 24 jaar - ronde 12 AltijdBlijvenDromen - 31 jaar - ronde 1 Cherine - 28 jaar - ronde 4 EMMB - 28 jaar - ronde 3 Kiwi3191: 31 jaar - ronde 2 letrozol Zwanger: DZ91 - 30 jaar - UD 18-09-2022 Dutchgirl1991 - 31 jaar - UD 10-12-2022 Puttertje - 28 jaar - UD 28-01-2023? Rubydali87 - 35 jaar - ? Dboer - 27 jaar - 6 april 2023? Bella2021 - 26 jaar - 10 april 2023? Bevallen: Ploop - 28 jaar - 02-07-2022 (UD 15-07-2022) - Zoontje J.M.A. Mena92 - 30 jaar - 20-07-22 (op UD) - zoontje J. Afspraken: Donna1993 - 21 juli HSG onderzoek Dutchgirl1991 - 25 juli - 20 weken echo Donna1993 - 1 augustus HSG uitslag bespreken Kiwi3191: follikelmeting 13/8 Dboer - 18 augustus - 1e vitaliteitsecho bij 7 weken Lieke2022 - 24 augustus - uitslag zaadonderzoek Bella2021 - 27 augustus - 1e echo 7w5d Bella2021 - 22 september - Termijn echo Al een tijd niet meer mee geschreven: (Wil je weer meeschrijven, zet jezelf gerust terug, maar zo is de rest makkelijker te volgen) Sabine89 - 32 jaar - ronde 6 Mangolina - 27 jaar - UD? Wiedewiedewies - 25 jaar KJB - 30 jaar - UD 06-05-22 Holagente - 23 jaar - UD 12-10-2022 youngmommy20 - 20 jaar - 06-10-2022 Shyvd - 31 jaar - UD Michelletb97 - 24 jaar - ronde 13 Littledreamers - 27 jaar - ronde 21 SLP - 29 jaar - ronde Nurazvita - 35 jaar - ronde 4 / ronde 1 IUI - 24 mei Leentjeleerdelotjelopen - 25 jaar - UD 17-12-22 Olive92 - 29 jaar - ronde 3 - 30 juni Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.
Ik heb mijn NOD weer aangepast na een telefoontje met fertiliteit. Uit mijn bloedwaarden bleek toch dat ik al geovuleerd had. Vermoedelijk de nacht van 3 op 4 augustus. (Dus de nacht voor de echo) uit die redenatie was dus 4/8 0 DPO en vandaag 1 DPO. Op 18/8 ben ik dan 14 DPO en zou dus een zwangerschap uit de bloedwaarde kunnen komen. Maar zelf heb ik mijn menstruatie pas op 15 DPO, dus dat zet ik dan even als NOD. Kwestie dat ik mezelf niet al te gek ga maken als ik de 18de mijn menstruatie nog niet heb.
Begin deze ronde wel, maar toen ben ik gestopt toen ik dacht dat ik mijn piek had gehad. (Zie bijlage voor de foto's.) Dit was de eerste ronde dat ik de tests gebruikte, dus het was ook vooral even testen hoe het werkte. Ik ben nu op vakantie, en heb alleen een paar HCG testen mee. Voor de vakantie nog contact gehad met de huisarts, afgesproken dat als ik na de vakantie (over twee weken) nog niet ongesteld ben geworden laat ik via bloedonderzoek testen op HCG.