Zwanger worden van eerste kindje - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door GabrielaH, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neanay

Neanay Fanatiek lid

25 mei 2021
    1.250
    996
    113
    Vrouw
    Ik zou het aan mijn vriend meteen vertellen want hij is inmiddels net zo zenuwachtig als ik :) hechte vrienden en vriendinnen en (schoon)ouders zou ik het ook meteen vertellen. De rest zouden we wat langer laten wachten.

Ook spannend voor jou! Weet je al wanneer je gaat testen?

2. Dutchgirl1991

Dutchgirl1991 Fanatiek lid

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Mijn partner houdt het zelf ook wel aardig bij, dus hij weet wel wanneer ik (ongeveer) ongesteld moet worden. Ook vraagt hij er regelmatig naar. Vindt het ook "leuk" om met hem te delen. Sinds ongeveer een half jaar test ik niet meer vroeg en wacht ik gewoon af of ik 1 dag voor de NOD mijn typische klachten voel of niet. Zo niet, dan test ik en laat ik hem meeturen als er een streep zou zijn (hij tuurt beter als ik! :roflmao:). Mijn laatste positieve digitale zwangerschapstest had ik voor hem ingepakt met slofjes erbij. Overigens wist hij wel al dat ik toen streepjes had, dus een echte verrassing was het ook niet, maar vond het wel leuk. Helaas werd dat een miskraam.

3. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Wat leuk dat jullie partners er zelf ook zo mee bezig zijn :thumup: De mijne is niet zo :rolleyes: Hij heeft een drukke baan en voor hem vliegt de tijd.

Mijn moeder heeft al gezegd het graag snel te weten. Maar ik denk dat ik het dan toch tot de 12 weken geheim hou :roflmao: Ik ben zo'n nuchter type die eerst alles gezien en gehoord wil hebben. En mijn vriend is tegen die tijd ook jarig, dus dan kunnen we er een momentje van maken met alle ouders.

Dutchgirl1991 en Neanay vinden dit leuk.
  4. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.140
    2.490
    113
    Vrouw
    Nou mijn man is met het zwanger worden niet zo zeer bezig. Ook een drukke baan met veel verantwoordelijkheid dus hij loopt vaak wat afwezig rond. Maar hij is zeer zeker geïnteresseerd wanneer de rode vlag buiten hangt. :roflmao:

5. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik wilde ook altijd een verrassing doen voor mijn man maar bij mij was het elke keer zo onduidelijk met niet oplopende tuurtesten dat ik hem vanaf de eerste test heb laten meekijken. Hij zegt overigens ook altijd: ik hoor het wel wanneer je je eisprong hebt en een positieve test hebt.

6. Neanay

Neanay Fanatiek lid

25 mei 2021
    1.250
    996
    113
    Vrouw
    Ik heb de gebruikelijke 8dpo-dip. Ik heb het gevoel dat het weer niet is gelukt deze ronde. Ik heb veel opvliegers en ik heb het de hele dag al warm (of nouja, gewoon echt heet). Dat is bij mij altijd een voorbode voor de menstruatie over een paar dagen :confused:

7. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Of het is gewoon jouw reactie op progesteron? Dat hormoon speelt nu eenmaal een grote rol tussen ovulatie en menstruatie. En de piek zit ongeveer halverwege. Misschien zit je nu gewoon op die piek? Blijf positief! Ik kwam net een poll tegen op het internet met de vraag of vrouwen zich anders voelden toen ze zwanger waren, of vooral last hadden van de gewoonlijke PMS symptomen. En 3/4 stemde voor dat laatste.

Neanay vindt dit leuk.
  8. AZL

AZL Lid

7 feb 2022
    94
    69
    18
    Vrouw

aaah ! Blijf hoop houden , hoe lastig dat ook is. Het “tegendeel” is nog niet bewezen hè …

Neanay vindt dit leuk.
  9. AZL

AZL Lid

7 feb 2022
    94
    69
    18
    Vrouw
    hopelijk ging het vandaag goed ? Hield je het wat vol ?

10. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Hee lieve meiden!

Wat superleuk dat er gewoon al een deel 2 is van dit gezellig clubje.. ik ben helemaal trots!

Heb weer even globaal bijgelezen.

Een aantal nieuwe meiden, welkom gezellig!

@Neanay zo spannend weer! Ik hoop echt dat deze ronde gelukt is

@Newbie123 Jeetje dat is spannend morgen! Hopelijk een fijn en goed gesprek

@Dutchgirl1991 ook spannend, de afspraak donderdag. Jullie zijn echt al even bezig, ik hoop dat er serieus naar gekeken gaat worden.

@Nino12 ooh superfijn die 3+! En fijn dat je je goed voelt, hopelijk blijft dat zo!

@Finca Hoe bevalt je nieuwe baan?

Dutchgirl1991, Neanay en Nino12 vinden dit leuk.
  11. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Zo, deel twee alweer! Ik heb wel meegelezen de afgelopen dagen, maar door drukte niet aan reageren toegekomen. Wel gelezen dat @Finca een nieuwe baan heeft. Bevalt het tot nu toe? Hopelijk krijg je goed nieuws over je HCG!

@Newbie123 Fijn dat het zaad van je man zo goed was. Hopelijk is dat voor de artsen dan echt een teken dat ze bij jou verder moeten gaan zoeken en krijg je meer duidelijkheid!

@Dutchgirl1991 Succes donderdag, hopelijk laten ze jullie niet langer wachten!

Over testuitslag delen met partner, ik denk ook niet dat ik mijn vriend daarmee kan verrassen. Daarvoor bespreek ik zulke dingen teveel met hem, haha. Vind het knap als dames dat geheim kunnen houden, ik kan echt niet stil blijven over zoiets! Wachten met familie/vriendinnen/collega's lijkt me al lastig genoeg...

Ik ben aan het wachten tot (of óf) ik ongesteld ga worden. Vandaag is cyclusdag 29 en aangezien ik geen flauw idee heb van mijn cyclus, kan het morgen zijn, maar ook over een week, haha! Morgen is het twee weken na menstruatieachtige kramp en veel afscheiding. Zaterdag is twee weken nadat ik onwijs zere tepels had. :roflmao: Ben benieuwd of een van die twee met de eisprong te maken had. Als ik eind van het weekend nog niet ongesteld ben doe ik een testje, maar ik verwacht er niet zoveel van.

Dutchgirl1991, Neanay en Nino12 vinden dit leuk.
  12. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Elke dag vooral veel online presentaties via teams. Dat gaat nog wel door tot volgende week vrijdag haha.

Hoe is het met jou? Al gewend aan het idee een zoontje te krijgen?

13. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Ah oke, wel interessant en leerzaam? Doe je nu heel wat anders of nog wel hetzelfde?

Het gaat hier best goed! Ik ben er inmiddels aan gewend een zoontje te krijgen. Soms geloof ik het nog niet helemaal of ben ik er niet zo mee bezig..
    Verder is de misselijkheid een stuk minder. Nog wel aanwezig maar echt veel beter te verdragen. Ben weer gedeeltelijk aan het werk en het lukt langzaamaan ook weer om gevarieerder te eten na 11 weken geen normaal avondeten of groenten te hebben gehad.

Finca, Neanay, Newbie123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.940
    3.086
    113
    Vrouw
    lieve meid het kan nog he?? Nog niet opgeven hoor❤️

Neanay vindt dit leuk.
  15. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.940
    3.086
    113
    Vrouw
    wat lief dat je het vraagt! Ja veel afleiding helpt goed hihi! Laat het maar snel weekend zijn dan zit ik op de 6 weken dat voelt al fijner!

Neanay vindt dit leuk.
  16. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.940
    3.086
    113
    Vrouw
    Dutchgirl1991 en Newbie123 vinden dit leuk.
  17. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.940
    3.086
    113
    Vrouw
    @Mena92 wat fijn dat het een stuk beter met je gaat!! Hopelijk blijft het nu ik een stijgende lijn omhoog gaan hihi! Heb je al een beetje een baby buik??

@DZ91 hoe is het met jou???

18. Neanay

Neanay Fanatiek lid

25 mei 2021
    1.250
    996
    113
    Vrouw
    Bedankt! Dat geeft me wel weer hoop :) hoop echt zo dat het dit keer wel raak is :D

Finca vindt dit leuk.
  19. Neanay

Neanay Fanatiek lid

25 mei 2021
    1.250
    996
    113
    Vrouw
    Dat is ook wel zo, had even een middagdip :p het gaat gelukkig weer beter nu. Bedankt voor de oppepper :D

Finca en Nino12 vinden dit leuk.
  20. Neanay

Neanay Fanatiek lid

25 mei 2021
    1.250
    996
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het al wat beter met je gaat! Dan kan je er ook meer van genieten lijkt me

Mena92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina