Het is nog steeds bezig. Ik had me wel ingesteld op veel pijn maar niet 12 uur lang. Net ziekenhuis even gebeld want ik heb echt meerdere keren zitten huilen van de pijn. Nu mag ik naproxen nemen ipv de Ibubrofen. En de spoed gyn was heel lief. Ze leefde enorm mee en zei: nu kan het écht niet lang meer duren. Dus daar probeer ik me aan vast te houden. 1 positief punt is wel dat het bloedverlies nu iets minder is geworden en dat geeft wel iets vertrouwen want ik was echt bang dat dat te heftig was. Dan hoef ik daar in ieder geval niet over na te denken. Veel goede vrienden en familie weten het wel. Dus ik ben gelukkig niet echt alleen. En m’n vriend is er de hele dag al bij. Voor hem ook rot want ik zie hem constant met een hoop medelijden naar me kijken. Ik hoop dat die naproxen gaat helpen en dat ik in ieder geval wat kan slapen.. @Newbie123 Ik zou er niet zo bang voor zijn die progesteron. Ik meen me te herinneren dat Nathalie Crawford (gynaecoloog) zei dat progesteron in ‘pulses’ wordt afgegeven. Dus dat de waarde wat kan schommelen. Zoek haar anders eens op! Zij heeft hier veel info op YouTube over gemaakt!
@Newbie123 : ik zou me daar niet zo druk in maken. Die waarde van jou is goed hoor. Ik meende pas dat vanaf een week of 8 je grote stijgingen moet zien. Als ik naar de referentiewaarde kijk in het eerste trimester zit progesteron tussen 11 en 44.3 ug/l. @Bloemkooltje : hopelijk heb je wat kunnen slapen. Is vreselijk waar je doorheen moet. Hoop tenminste dat je pijn afneemt!
Oh wat erg! Ik hoop dat je nacht goed bent doorgekomen en dat deze nachtmerrie snel achter je ligt! Bedankt voor de tip! Ga ik eens bekijken.
Dan zit het inderdaad wel ideaal. Ik had gelezen dat het gestaagd naar boven gaat.dus vandaar de paniek even dat het niet goed was en mogelijks dan nog zal dalen…
Nou, vanochtend de pillen weer genomen en dan vanavond de laatste. Het gaat inmiddels beter. Maar ondanks dikke pijnstillers blijft het gewoon zeer doen. De scherpe randjes zijn er in ieder geval vanaf. Het voelt nu in ieder geval wel alsof het einde in zicht is. Maar écht wat was dit horror. Ik ben nú al zenuwachtig voor de echo (geen idee wanneer die gaat zijn) waarnaar ze gaan kijken of alles wel echt weg is. Het kan vanaf nu alleen maar beter worden denk ik!! @Newbie123 Waarom blijven ze eigenlijk bloedprikken? Kan me voorstellen dat je hier echt stik onzeker van wordt. Ik kan alleen maar praten vanuit m'n eigen ervaring en dat is van laat alle waardes / testen etc. los. Want bij mij was alles 'goed' en uiteindelijk draaide het hierop uit. En daarmee wil ik je zeker niet bang maken want 9 van de 10 keer gaat het gewoon goed. Maar wel zeggen: die waardes zeggen echt helemaal niks! Ik had een leeg vruchtzakje en wel een knetterhoge HCG. Dus als jij je goed voelt dan komt het vast goed! Ik duim in ieder geval voor je!! (en ik snap dat 'laat het los' echt een waardeloos advies is.. want hoe doe je dat..)
Zwanger worden van eerste kindje - Lijst ♡ Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. Ben je nieuw en bezig zwanger te worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs. Zo blijft dit vooral een 'zwanger worden club'. De meiden in deze lijst die al zwanger zijn, kletsten al wat langer mee en we blijven elkaar volgen. NOD: Lenteisfijn - 32 jaar - ronde 6 - 21 september Misaangelx- 28 jaar - ronde 6 - 23 september Kiwi3191 - 31 jaar - ronde 3 letrozol - 29 september Mieees - 29 jaar - ronde 14/rustmaand na IVF ronde 1 - 2 oktober Kretacorry - 28 jaar - ronde 6 - 5 oktober Minkx - 31 jaar - ronde 11 - 7 oktober Neanay - 26 jaar - ronde 18 - 13 oktober Donna1993 - 29 jaar - ronde 18 - 14 oktober Lieke2022 - 29 jaar - ronde 12 - 19 oktober NOD (nog) onbekend: AZL - 32 jaar - ronde 3 Fay - 24 jaar - ronde 12 AltijdBlijvenDromen - 31 jaar - ronde 1 EMMB - 28 jaar - ronde 4 Bloemkooltje - 28 jaar - ronde 11 (ronde 1 na miskraam) Zwanger: DZ91 - 30 jaar - UD 18-09-2022 Dutchgirl1991 - 31 jaar - UD 10-12-2022 Puttertje - 28 jaar - UD 28-01-2023? Rubydali87 - 35 jaar - ? Dboer - 27 jaar - 6 april 2023 Bella2021 - 26 jaar - 8 april 2023 MissRx - 25 jaar - 9 april 2023 Michje - 31 jaar - UD 24 april 2023? Chocoladekoekjes - 26 jaar - UD 30 april 2023? Milou94 - 28 jaar - UD 23 mei 2023 Newbie123 - 28 jaar - UD 29 mei 2023 Bevallen: Ploop - 28 jaar - 02-07-2022 (UD 15-07-2022) - Zoontje J.M.A. Mena92 - 30 jaar - 20-07-22 (op UD) - zoontje J. Afspraken: MissRx - 21 september - termijn echo Isa95 - 29 september - afspraak fertiliteit over verdere verloop IVF traject EMMB - 29 september - eerste afspraak gynaecoloog Mieees - 2 oktober - start IVF/ICSI ronde 2 Bloemkooltje - 3 oktober - controle afspraak gyn voor miskraam Donna1993 - 3 oktober - gesprek betreft starten IUI Neanay - 17 oktober - gesprek gynaecoloog over vervolgstappen Newbie123 - 18 oktober - eerste echo Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.
Dit is een ‘regel’ vanuit fertiliteit dat ze je nog niet meteen los laten, want je bent uiteindelijk bij hen aangemeld met een ‘probleem’. Ze gaan er bij een eerste bloedname niet vanuit dat alles in orde is, pas als er een goede verhoging is kunnen ze concluderen dat het in orde is en ‘ontslaan’ ze je. Hadden ze bij jou ook progesteron gemeten? Ik had zojuist fertiliteit aan de lijn ivm het progesteron niveau. Een daling zou een teken kunnen zijn van een miskraam of stop van de groei, maar dat was niet te zien in mijn bloed. Ze haalde aan dat progesteron doorheen de dag(en) zou schommelen en dat het bij mij om een schommeling zou gaan en niet om een daling. Blijkbaar zou dit maar per trimester aanzienlijk hoger worden en dus nu gelijk blijven en was mijn progesteron niveau zoals het zou moeten zijn. oef! Zelf vind ik het wel fijn de bloednames. Omdat als er wekelijks een correcte verhoging is, is de kans ook klein om slecht nieuws bij de 8 weken echo te krijgen. Dat geeft me zo wat een houvast in de 4 weken wachttijd. Goed dat het beter gaat! Ik hoop dat je snel door deze vreselijke dagen heen bent!
Heftig zeg.. Het ergste qua pijn is in ieder geval achter de rug, ik hoop dat je het voor de rest vandaag een beetje vol kan blijven houden!
Nou, dat scheelt. Als je het zelf fijn vindt. Ik snap het wel dat ze dan blijven controleren Ze hadden geen progesteron geprikt bij mij maar alleen HCG toen ik op de spoed was. Ik denk dat het niet erg is hoor je progesteron dat schommelt. Want die gynaecoloog die ik eerder noemde zei dat toen ook . Ik zou me meer zorgen maken als het HCG zou schommelen of dalen. Ik denk dat je het beste als leidraad kunt nemen dat de progesteron over een grotere periode wel gestegen is en niet gedaald. Dat je daar meer aan kunt zien denk ik Ben je zelf wel wat gerust gesteld? Die wachttijd blijft rot. Duim voor je dat alles goed is straks! Ik had net even gebeld voor de controle afspraak in te plannen. Dat kan gelukkig aanstaande maandag al. Ze keek even in m'n dossier en ze wilde graag dat ik om 16.00 nog een keer terugbel omdat ze even willen weten hoe het dan is met het bloedverlies en ze anders nog willen overleggen hoe en wat. Ik zie het wel... ik had al aangegeven dat het inmiddels wel oké is en het beduidend minder is geworden. Maar toch wilden ze me nog even spreken.
Normaal zijn de controles nu gedaan, maar ik ga over een 1,5 week toch nog eens een bloedname vragen bij de huisarts. Het houd me wel kalm in deze spannende tijden. Dat klopt HCG is zoals het hoorde te zijn. Maar als je progesteron bijvoorbeeld hard daalt dan is het natuurlijk wel veelzeggend want dat zou veel sneller dalen dan je HCG. goed dat je zo goed wordt opgevolgd. Beter het zekere voor het onzekere nemen!
Ik zit vandaag op 9 dpo maar temperatuur is alweer gedaald dus ik word denk ik vandaag of morgen ongesteld alweer. Ik heb weer geen klachten gehad van progesteron. Dat had ik tot aan een aantal maanden geleden wel altijd, dus ik twijfel echt or ik nog wel normale eisprongen heb. Had zo gehoopt dat het zou lukken in mijn rustmaand en ben echt zenuwachtig voor weer slechte resultaten tijdens IVF 2..
Zwanger worden van eerste kindje - Lijst ♡ Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. Ben je nieuw en bezig zwanger te worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs. Zo blijft dit vooral een 'zwanger worden club'. De meiden in deze lijst die al zwanger zijn, kletsten al wat langer mee en we blijven elkaar volgen. NOD: Lenteisfijn - 32 jaar - ronde 6 - 21 september Misaangelx- 28 jaar - ronde 6 - 23 september Mieees - 29 jaar - ronde 14/rustmaand na IVF ronde 1 - 2 oktober Kretacorry - 28 jaar - ronde 6 - 5 oktober Minkx - 31 jaar - ronde 11 - 7 oktober Neanay - 26 jaar - ronde 18 - 13 oktober Donna1993 - 29 jaar - ronde 18 - 14 oktober Lieke2022 - 29 jaar - ronde 12 - 19 oktober Kiwi3191 - 31 jaar - ronde 4 letrozol - 27 oktober NOD (nog) onbekend: AZL - 32 jaar - ronde 3 Fay - 24 jaar - ronde 12 AltijdBlijvenDromen - 31 jaar - ronde 1 EMMB - 28 jaar - ronde 4 Bloemkooltje - 28 jaar - ronde 11 (ronde 1 na miskraam) Zwanger: DZ91 - 30 jaar - UD 18-09-2022 Dutchgirl1991 - 31 jaar - UD 10-12-2022 Puttertje - 28 jaar - UD 28-01-2023? Rubydali87 - 35 jaar - ? Dboer - 27 jaar - 6 april 2023 Bella2021 - 26 jaar - 8 april 2023 MissRx - 25 jaar - 9 april 2023 Michje - 31 jaar - UD 24 april 2023? Chocoladekoekjes - 26 jaar - UD 30 april 2023? Milou94 - 28 jaar - UD 23 mei 2023 Newbie123 - 28 jaar - UD 29 mei 2023 Bevallen: Ploop - 28 jaar - 02-07-2022 (UD 15-07-2022) - Zoontje J.M.A. Mena92 - 30 jaar - 20-07-22 (op UD) - zoontje J. Afspraken: MissRx - 21 september - termijn echo Isa95 - 29 september - afspraak fertiliteit over verdere verloop IVF traject EMMB - 29 september - eerste afspraak gynaecoloog Mieees - 2 oktober - start IVF/ICSI ronde 2 Bloemkooltje - 3 oktober - controle afspraak gyn voor miskraam Donna1993 - 3 oktober - gesprek betreft starten IUI Neanay - 17 oktober - gesprek gynaecoloog over vervolgstappen Newbie123 - 18 oktober - eerste echo Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.
Begrijpelijk dat je daar weer zenuwachtig voor bent. Ik duim voor je mee dat je resultaten beter zijn! Hier ook weer naar de volgende ronde. Hopelijk deze effectief de laatste ronde voor ik mag starten met IUI en komen ze niet weer opnieuw af met smoesjes.
@zegenwens Vandaag ging je trouwen bij de gemeente toch? Als ik het mij goed herinner . En zaterdag dan ceremonie het feest? Hier schijnt in ieder geval het zonnetje. Alvast veel voorpret gewenst vandaag <3