Zwanger worden van eerste kindje - deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Newbie123, 17 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Maar had je toen wel een temperatuurstijging? Of weet je dat niet? Want dat is voor mijzelf het enige wat mij de bevestiging geeft dat mijn ei gesprongen is, en het bewijs dat progesteron lekker zijn werk doet. En het meeste progesteron komt toch van het corpus luteum, waar het eitje in heeft gezeten.

Mieees vindt dit leuk.
  2. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.140
    2.490
    113
    Vrouw
    Nee door middel van ovulatietesten. De laatste positieve was zogezegd ook de effectieve eisprong.

3. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    @Newbie123 zegt ook niet alles dus de klachten. En ja precies, het kan toeval zijn dat er 3 eitjes niet bevrucht waren, kan gebeuren. Maar met zo weinig eicellen kan ik dat toeval er niet bij hebben. Denk ook eigenlijk dat ze wel naar me gaan luisteren als ik om ICSI vraag. Ja ik vroeg me ook af wat @Minkx vroeg, had jij inderdaad wel een temperatuurvehoging na je positieve ovulatietesten? Of nooit bijgehouden? Bij mij stijgt er wel iets na de eisprong, alleen het daalt dan weer snel. Volgens mij kan het dan niet zijn dat ik helemaal geen eisprong meer heb, maar is het misschien een 'slechtere'.

En hoe gaat het met jouw kwaaltjes nu?

En @Minkx bij jou zie ik wel een mooie stijging, maar nog geen positieve test gehad dus helaas? Hebben jullie al iets van onderzoeken gepland?

4. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.140
    2.490
    113
    Vrouw
    Ja dat geloof ik ook wel dat ze naar jou gaan luisteren en misschien is dat wel het beleid ook dat als er herhaaldelijke keren weinig eicellen zijn, ze sowieso Icsi doen. Ik had het precies ergens gehoord.

Ik heb nooit getemperatuurd. Ik ging er gewoon vanuit dat mijn laatste positieve test de juiste was en effectief 15 dagen later had ik mijn menstruatie. Dus hoe het dan kan dat ik geen eisprong had tijdens de opvolg momenten snap in nog steeds niet…

Alles goed hier. Alle kwaaltjes zijn wat gematigd waardoor ik me gewoon top voel. :thumup: Enkel van hondenbeten moet ik kokhalzen. :roflmao:

5. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Nee, helaas heeft alle moeite van de afgelopen maanden nog geen enkel resultaat gehad. Ik wacht nog even af wat deze cyclus doet. Ik ben geen vroege tester, dus ik moet nog een weekje wachten. Maar als ook deze ronde weer geen succes is, dan ga ik de huisarts bellen voor een afspraak in november. De huisarts van mijn partner is inmiddels al op de hoogte, maar mijn partner wilde het toch nog even wat langer afwachten. Hij vindt het geloof ik toch wel spannend om zijn goedje te laten onderzoeken.

6. Lenteisfijn

Lenteisfijn Actief lid

16 mei 2022
    248
    374
    63
    Vrouw
    Zwanger worden van eerste kindje - Lijst ♡

Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. Ben je nieuw en bezig zwanger te worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs. Zo blijft dit vooral een 'zwanger worden club'. De meiden in deze lijst die al zwanger zijn, kletsten al wat langer mee en we blijven elkaar volgen.

NOD:

Misaangelx- 28 jaar - ronde 6 - 23 september
    Kretacorry - 28 jaar - ronde 6 - 5 oktober
    Minkx - 31 jaar - ronde 11 - 7 oktober
    Neanay - 26 jaar - ronde 18 - 13 oktober
    Donna1993 - 29 jaar - ronde 18 - 14 oktober
    Lieke2022 - 29 jaar - ronde 12 - 19 oktober
    Lenteisfijn - 32 jaar - ronde 7 - 22 oktober
    Kiwi3191 - 31 jaar - ronde 4 letrozol - 27 oktober

NOD (nog) onbekend:
    AZL - 32 jaar - ronde 3
    Fay - 24 jaar - ronde 12
    AltijdBlijvenDromen - 31 jaar - ronde 1
    EMMB - 28 jaar - ronde 4
    Bloemkooltje - 28 jaar - ronde 11 (ronde 1 na miskraam)
    Mieees - 29 jaar - ronde 15/ IVF/ICSI 2

Zwanger:
    DZ91 - 30 jaar - UD 18-09-2022
    Dutchgirl1991 - 31 jaar - UD 10-12-2022
    Puttertje - 28 jaar - UD 28-01-2023?
    Rubydali87 - 35 jaar - ?
    Dboer - 27 jaar - 6 april 2023
    Bella2021 - 26 jaar - 8 april 2023
    MissRx - 25 jaar - 9 april 2023
    Michje - 31 jaar - UD 24 april 2023?
    Chocoladekoekjes - 26 jaar - UD 30 april 2023?
    Milou94 - 28 jaar - UD 23 mei 2023
    Newbie123 - 28 jaar - UD 29 mei 2023

Bevallen:
    Ploop - 28 jaar - 02-07-2022 (UD 15-07-2022) - Zoontje J.M.A.
    Mena92 - 30 jaar - 20-07-22 (op UD) - zoontje J.

Afspraken:

MissRx - 21 september - termijn echo
    Isa95 - 29 september - afspraak fertiliteit over verdere verloop IVF traject
    Bloemkooltje - 3 oktober - controle afspraak gyn voor miskraam
    Donna1993 - 3 oktober - gesprek betreft starten IUI
    Mieees - 5 oktober - eerste follikelmeting
    EMMB - 11 oktober - gynaecoloog, uitslag bloedonderzoek en echo
    Neanay - 17 oktober - gesprek gynaecoloog over vervolgstappen
    Newbie123 - 18 oktober - eerste echo

Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.[/QUOTE]

7. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.179
    3.178
    113
    Vrouw
    @zegenwens Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Hopelijk hebben jullie een heerlijk dag gehad <3

zegenwens vindt dit leuk.
  8. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Nee precies, ondanks de goeie cyclus, heel jammer. Ik snap heel goed dat je partner het eng vind, zou je zelf wel graag willen beginnen met de eerste onderzoeken? Kan natuurlijk maar zo zijn dat er niks aan de hand is en dat jullie gewoon net pech hebben gehad het afgelopen jaar.

9. Isa95

Isa95 Actief lid

1 sep 2022
    366
    482
    63
    Vrouw
    Wat ontzettend vervelend dat het zo lang duurt en je er zoveel pijn van hebt… hoe gaat het nu met je?

10. Isa95

Isa95 Actief lid

1 sep 2022
    366
    482
    63
    Vrouw
    Zo balen… snap dat je die hoopt had.. hoe gaat het nu met je? Dikke knuffel!!

11. Isa95

Isa95 Actief lid

1 sep 2022
    366
    482
    63
    Vrouw
    Afspraak ging eigenlijk heel erg goed! Had verwacht om het gewoon eventjes te evalueren en te kijken hoe verder… wel besproken dat ik nu officieel onder “herhaalde miskramen” val. Is wel even lastig ergens maar aan de andere kant ook fijn omdat ik nu bij een eventuele volgende de zwangerschap vanaf 6 weken, wekelijkse echo krijg tot 10 weken. Verder heb ik ook bloed geprikt om te kijken of er ergens een oorzaak te achterhalen viel, maar de belangrijkste resultaten waren allemaal goed (krijg woensdag de laatste resultaten terug) dus ik hoop gewoon echt dat het allemaal dikke vette pech is en het een volgende keer gewoon goed blijft gaan!

Kreeg ook een echo en de arts zag dat mijn baarmoeder mooi schoon was en ik alweer in mijn vruchtbare fase zat. Nou toen vroeg ze of wij weer gelijk voor een terugplaatsing wilde gaan. Hadden we totaal niet verwacht van dit gesprek, dacht dat je 1 cyclus even moest afwachten maar blijkbaar heeft mijn lichaam het al zo goed verwerk dat dat niet nodig is. Dus eindstand hebben we donderdag alweer een terugplaatsing… super spannend weer, maar gelukkig in een natuurlijke cyclus dus zoveel mogelijk hormonen vrij! Hebben ook afgesproken om het tegen niemand te vertellen omdat ik de goedbedoelde vragen vorige keer uiteindelijk als erg stressvol heb ervaren of ja het maakte het allemaal spannender. Dus hopen dat ons embryo mooi ontdooid en we dus donderdag voor de terugplaatsing kunnen gaan!

Milou94, Newbie123, Neanay en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Ik had in de 9e ronde heel erg het gevoel alsof ik op hete kolen zat :p Dat is ook de reden geweest dat mijn partner het al heeft aangekaart bij zijn huisarts. Ik zag het toen echt even niet meer zitten. Ondertussen ben ik weer een stuk geduldiger. Tenzij het anders loopt, stappen we na de jaarwisseling de medische mallemolen in. Ik ga mij dan in elk geval niet meer laten afschepen met 'Probeer het nog een half jaartje'.

Milou94 en Neanay vinden dit leuk.
  13. Neanay

Neanay Fanatiek lid

25 mei 2021
    1.250
    996
    113
    Vrouw
    @zegenwens gefeliciteerd met jullie huwelijk!:D

zegenwens vindt dit leuk.
  14. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.035
    5.006
    113
    Vrouw
    @Lieke2022 @Neanay Dank jullie wel! Het was een supermooie dag!

@Isa95 Wat fijn dat jullie al zo snel door mogen!

Neanay, Kiwi3191 en Mieees vinden dit leuk.
  15. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Fijn dat je wat geduldiger bent geworden. Een goed voornemen, dan heb je lang genoeg zelf geprobeerd dus kom je waarschijnlijk zonder aandringen gewoon in aanmerking voor verdere onderzoeken. Duim dat het niet nodig is natuurlijk. Hier was wel een wachttijd van 2,5 maanden, dus ik was opzich wel blij dat ik al vroeg naar de huisarts was gegaan.

Minkx vindt dit leuk.
  16. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat je zo snel door mag, ook zonder hormonen! De diagnose herhaalde miskramen lijkt me zwaar om te horen zeker? Het is natuurlijk opzich wel een teken dat er wel steeds íets gebeurt, dus hopelijk heeft het geen oorzaak en is de volgende keer het geluk wel aan jullie kant en blijft het plakken. Succes donderdag!
    Ik ben weer begonnen met de medicatie, dus ik vind het wel weer spannend allemaal!

17. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.140
    2.490
    113
    Vrouw
    @Bloemkooltje heb jij je echo achter de rug? Ik hoop dat je ‘goed’ nieuws hebt gekregen!

@Mieees ben jij weer gestart met je pick up? Al een echo gehad?

18. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    #238 Bloemkooltje, 3 okt 2022
    Laatst bewerkt: 3 okt 2022
    Ik ga later even alles bij lezen hoe alles er bij jullie voor staat! Lief dat jullie vragen hoe het gaat..
    Heb tot en met vrijdag pijn gehad. Vanaf zaterdag eindelijk niet meer! Wat was ik blij en opgelucht!
    Vannacht uit het niets ineens helemaal krom gelegen van de pijn, ging echt weer door de grond gewoon. Gebeld.. en ze zeiden.. slik maar pijnstillers.. hoort erbij. Was dus gewoon nog steeds niet klaar. Blijkbaar zijn de laatste resten er vannacht pas uitgekomen want op de echo net waren geen resten meer te zien. Was mentaal echt zwaar vannacht, ik was gisteren echt begonnen met vooruitkijken en opkrabbelen. Maar nu hebben ze me gezegd dat het nu echt klaar is. Als ik weer erge pijn krijg moet ik bellen want dat zou nu niet meer moeten kunnen!
    Nu hopen dat m’n cyclus zich snel kan herstellen en m’n lichaam ook. Want de klap is echt heel groot geweest..
    Ben wel heel erg opgelucht dat de echo er goed uitzag…!!

Milou94 vindt dit leuk.
  19. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.035
    5.006
    113
    Vrouw
    Heftig toch nog die nasleep! Gelukkig zag de echo er verder helemaal goed uit. Hopelijk pakt je lichaam snel weer een cyclus op.

20. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.179
    3.178
    113
    Vrouw
    Heel fijn dat de echo er goed uitzag! Hopelijk kunnen jullie dit een plaatsje gaan geven en is je cyclus snel herstelt!

Deel Deze Pagina