Zwanger worden van eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mena92, 21 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Zo enig dit! Soms zijn ze zo lief hea:rolleyes:

2. Dutchgirl1991

Dutchgirl1991 Fanatiek lid

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Hahaha :D:D

Hier zei de mijne vanmorgen dat 'ie vanavond eens even flink zijn best gaat doen, dus ik hou m'n hart vast :rolleyes:

3. SLP

SLP Actief lid

4 mei 2021
    207
    204
    43
    Vrouw
    Rotterdam
    De prestratiedrang is zeer herkenbaar! Ik deel daarom zo weinig mogelijk over de ovulatietesten.

Moet vanavond wel even verleiden want zojuist een positieve ovulatietest! Als dat het lukt uberhaupt, aangezien vriendlief gister z'n verstandskiezen heeft laten trekken dus hoop dat hij zin kan maken :rolleyes:

Dutchgirl1991 vindt dit leuk.
  4. Dutchgirl1991

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Heb hier vandaag nog maar een ovulatietest gedaan en zowel een dikke streep op de dipstick als een smiley op de CB. Dus hij mag zich vanavond nu helemaal bewijzen :D:D

Heb bovenstaand nu maar niet meer medegedeeld aan meneer haha.

SLP en GabrielaH vinden dit leuk.
  5. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Aahh wat fijn meiden, die positieve testen allemaal! Veel plezier vanavond :D

Hier vandaag 2 testen gedaan, allebei spierwit, zelfs geen licht streepje. Merk dat ik me er nu toch wel wat druk om maak.. afgelopen cyclussen liepen ze steeds wel wat op en was er rond deze tijd al wel een streepje te zien. Maar eisprong zit er hier nog niet aan te komen dus :(

6. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Oké ik was mezelf helemaal gek aan het maken en toen bedacht ik me dat vorige cyclus (waarschijnlijk de 1e cylus die weer wat "normaal" was na ontpillen) ik ineens werd verrast met een positieve ovu test. Dus even foto's terug gekeken, toen op dag 16 ook een bijna spierwitte test en op dag 17 een hele dikke streep.
    Nu op dag 17 en hopen dat ik morgen of overmorgen een dikke streep heb.

7. MariekeS93

MariekeS93 Niet meer actief

Hier vanmorgen nog een witte zwangerschapstest maar was nog vroeg (zou zo leuk zijn nog even in Griekenland).
    Wil nu m’n NOD afwachten, ben benieuwd of ik dat red haha.

iedereen veel plezier vanavond :p

8. Sparkles

Sparkles Actief lid

30 mrt 2021
    229
    180
    43
    Vrouw
    Hoi meiden!
    wat fijn al die positieve ovu testjes :D
    Ik had gister m’n positieve test, net 1 gedaan voor zekerheid en idd stuk lichter dus top :thumup:
    Vanavond nog even gezellig maken just in case haha (klinkt lekker spontaan ook :roflmao:)

fijne avond allemaal meiden en daarna gezellig samen op ‘t wachtbankje zitten in de zon :p

GabrielaH, SLP en Dutchgirl1991 vinden dit leuk.
  9. Sparkles

Sparkles Actief lid

30 mrt 2021
    229
    180
    43
    Vrouw
    Oeh spannend! 11 aug nod zie ik? Alles kan dus nog zéker! Maar snap heel goed dat je t leuk had gevonden op vakantie :)

MariekeS93 vindt dit leuk.
  10. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Goedenavond dames, ik heb een vraag!
    Letten jullie op vruchtbaar slijm na positieve ovutest? Of is een positieve ovutest wel bewijs genoeg dat eisprong er (bijna)is??!

Want nou heb ik altijd meer kunnen rekenen op m'n vruchtbaar slijm dan op ovutesten maar deze ronde is het allemaal anders. Ik dacht dat ik rond maandag wat begin vruchtbaar slijm had gespot maar echter is er niks meer van gekomen.. de dag van en na mijn positieve ovulatietest dacht ik echt dat het zou komen o_O maar tot nu niks. Heeft dit op welk manier dan ook invloed op deze ronde??
    Want eerlijk ik ben wel blij met m'n positieve ovutest :rolleyes: maar het voelt voor mij echt alsof er iets onderbreekt :$

Zouden jullie mij kunnen helpen!? Alvast bedankt lieve dames en een fijne avond ❤

11. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Hee meis,
    Ik ben geen expert, maar ik houd zelf altijd de ovulatietesten gewoon aan. Dit omdat deze bij mij altijd heel duidelijk zijn. Ik heb veel afscheiding wel tot een week voor mijn eisprong meestal, maar kan er niet echt een pijl op trekken. Weet ook niet of dat het vruchtbare slijm is wat bedoeld wordt. Ik zou zelf van de ovu test uit gaan, deze was heel duidelijk toch?
    Ik merk het trouwens ook altijd aan mijn tepels, deze worden opgezetter paar dagen voor positieve ovu test.. en zodra ik deze test heb (dus 1/2 dagen voor eisprong) echt gevoelig.
    Maar volgens mij werkt het bij iedereen anders.. heb je een app ook om je symptonen bij te houden? Dan leer je je lichaam een beetje kennen.

Hier trouwens nog niet echt opgezette tepels, dus ben bang dat eisprong nog wel even op zich laat wachten. Maar misschien is het deze maand wel helemaal anders o_O

GabrielaH vindt dit leuk.
  12. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Morning meid, bedankt voor je reactie..
    Ja, de ovutest was heel duidelijk ja, en daarna lopen ze alleen maar af! Oh wauw, is wel interessant, dat ik dan toen ik wel vanaf 2/3 dagen voor de geschatte eisprong dag al "vruchtbaar slijm " spotte maar ovutesten bleven echter aan de lichte kant en nu ik een mooie positieve test heb is vruchtbaar slijm (hoe het echt eiwit achtig hoor te zijn) nergens te spotten:rolleyes:. Als ik me niet vergis leek t maandag zo een beetje te worden maar ipv doorzichtig en rekbaar te blijven/meer worden, is het nu gwn waterige wito_O al een paar dagen.. ik dacht gisteren nog dat het eindelijk zo rekbaar zal zijn maar tegendeel werd bewezen!
    Oke, heel erg bedankt! Toen ik geen positieve test had dacht ik oke, aangezien ik vruchtbaar slijm zie zal het heus snel springen dus nu ik geen vruchtbaar slijm zie maar wel een positieve test, zitten de juiste hormonen aan mijn kant en ik denk dat de zwemmers heus wel bij eitje komen zonder die vruchtbaar slijm toch!? Zolang de hormonen wel goed zitten toch:$:oops::oops:

13. Dutchgirl1991

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Ook zonder vruchtbaar slijm komen ze er vast, zoals ik het begrepen heb is het puur een hulpmiddel maar weten de zwemmers dondersgoed welke kant ze op moeten.

Ik heb meestal al vruchtbaar slijm voordat er iets te zien is op mijn ovulatietesten, maar als ik echt richting de meest vruchtbare dagen ga hoeft m'n man maar naar m'n borsten te kijken en ik zeg al haast au :p denk dat iedereen zo zijn eigen voortekenen wel heeft.

GabrielaH vindt dit leuk.
  14. Ellyn

Ellyn Actief lid

15 feb 2021
    117
    160
    43
    Vrouw
    Ik heb normaal gesproken altijd zo’n 3 dagen vruchtbaar slijm waarvan dag 2 en 3 meestal een smiley. 2 rondes geleden had ik ook een dag dat ik dacht ja nu komt het maar het bleef uit. Wel had ik 2 dagen later een smiley en werd ik gewoon ongesteld 2 weken later. Ik ga er vanuit dat m’n ei gewoon geweest is en vertrouw daarom nu ook meer op de ovutesten. Die detecteren het hormoon wat nodig is voor de eisprong denk ik dan maar.

GabrielaH en Mena92 vinden dit leuk.
  15. Ellyn

Ellyn Actief lid

15 feb 2021
    117
    160
    43
    Vrouw
    Zwanger worden van eerste kindje - Lijst ♡

NOD:

CrystalSky - 27 jaar - ronde 14 - 31 juli
    Newbie123 - 27 jaar - ronde 2 - 4 augustus
    MariekeS93 - 28 jaar - 1e ronde na bbz - 11 augustus
    Jacks07 - 27 jaar - ronde 2 - 17 augustus
    Dutchgirl1991- 30 jaar - ronde 3 - 18 (?) augustus
    SLP - 28 jaar - ronde 7 - 18 augustus
    GabrielaH - 26 jaar - ronde 2 - 18 augustus
    Sjuwene- 32 jaar - ronde 2 - 18 augustus
    Sparkles - 25 jaar - ronde 8 - 19 augustus
    Mena92 - 29 jaar - ronde 6 - 20 augustus
    DZ91 - 30 jaar - ronde 7 - 29 augustus
    Ellyn - 32 jaar - ronde 8 - 8 september
    KJB - 30 jaar - ronde 3 - NOD onbekend

Zwanger:

Afspraken:
    DZ91 - 5 augustus belafspraak uitslagen

16. Ellyn

Ellyn Actief lid

15 feb 2021
    117
    160
    43
    Vrouw
    Voor nu maar even mijn voorlopige NOD ingevuld op de lijst. Heb een beetje wisselende cyclus dus zal hem definitief aanpassen zodra ik m’n ovulatie heb. Nu ik die datum typ realiseer ik me pas dat dat de datum is dat mijn man en ik elkaar 12 jaar samen zijn :roflmao:. Zou wel een heel leuk cadeau voor hem zijn!

17. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Oeh dat zou wel een hele leuke datum zijn! Succes deze nieuwe ronde meis!

Ellyn vindt dit leuk.
  18. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
  19. Jacks07

Jacks07 Actief lid

3 aug 2021
    111
    87
    28
    Vrouw
    Ik weet niet of ik het hier mag vragen en misschien willen jullie er ook geen antwoord op geven but hebben jullie je laten vaccineren tegen corona?
    Sinds de vaccinaties er zijn heb ik enorme twijfels omdat ik toch enigszins bang ben dat het mijn vruchtbaarheid aantast of in het ergste geval mijn kindje niet gezond ter wereld komt.
    Na veel wikken en wegen heb ik nu een vaccin afspraak staan voor aanstaande dinsdag maar met veel twijfels. Daarnaast ben ik dit weekend waarschijnlijk vruchtbaar dus twijfel ik ook of het wel slim is aanstaande dinsdag. Alhoewel ik ook veel lees dat mensen zijn gevaccineerd toen ze niet wisten dat ze zwanger waren:confused::confused::confused:

20. Ellyn

Ellyn Actief lid

15 feb 2021
    117
    160
    43
    Vrouw
    Ik zit mss in een iets andere situatie dus weet niet of je hier echt wat aan hebt maar ik heb inmiddels beide vaccinaties gehad. Voor mij was er geen twijfel maar dat komt omdat de familie van mijn man allemaal in het buitenland wonen (voornamelijk Amerika en Canada) en ook een deel van mijn familie. Omdat wij zelf ook aantal jaar in het buitenland hebben gewoond ook veel vrienden over de hele wereld. Om iedereen weer zo snel mogelijk te kunnen zien leek het ons het beste zo snel mogelijk het vaccine te nemen. Heel eerlijk heb ik daarbij geen overweging gemaakt of ik zwanger zou zijn ja of nee. Of het de afgelopen 2 rondes invloed heeft gehad? Dat kan ik niet zeggen, maar heb niks anders gevoeld of gemerkt. Eerste prik heb ik dag voor eisprong gehad en de 2e een week na m’n eisprong. Beide rondes gewoon een LF van 14 dagen en niet een heftigere menstruatie of iets.

Deel Deze Pagina